van 605 naar 607

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 25 jul 2014, 16:23

Hallo allemaal,

Helaas is onze peugeot 605 2.0st turbo een paar weken terug overleden. Meteen zijn we op zoek gegaan naar een vervanger en binnen 2 weken hadden we een mooie vervanger een prachtige blauwe 607 3.0v6 uit 2001 met 160.000 km op de teller.
Het is wel even wennen want deze auto houd alles in de gaten wat je voorheen zelf in de gaten mocht houden maar wat een comfort!!

Er zijn nog een paar punten die ik moet gaan uitzoeken want na het uitbouwen van de parrot in de 605 kreeg ik al snel te horen dat inbouwen in de 607 onmogelijk was in verband met de JBL installatie...
Ook krijg ik zowel van de cd wisselaar een error (hij laad de cd's maar na even op searching te hebben gestaan springt hij op error) als ook bij de navigatie cd (zelfde verhaal)

Ik ben bij dealers geweest en de ene had geen zin/tijd om te kijken, en bij de andere kon ik een afspraak maken met een bult onderzoekskosten in het vooruitschiet..

Heeft hier iemand een oplossing voor de 3 dingen die ik hierboven beschrijf? Of is er een expert waar ik eens langs kan rijden om samen te kijken wat het kan zijn?

Om af te sluiten een foto van onze heerlijke nieuwe bolide.
Afbeelding
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor MarcoPeus » 25 jul 2014, 17:13

Mooi en proficiat met de 607. Prachtige wagen. Ik heb bijna dezelfde maar dan een Phase2 Executive.
Het is inderdaad een auto die ALLLLLLLES controleert en weergeeft als er iets fout gaat. Tig sensoren en dito foutmeldingen.

Bobines willen wel eens sneuvelen (witte modellen er in zetten als die er nog niet in zitten), meteen alle 6 vervangen incl de bougies.
Verder willen ze wel eens stuiterend over de weg zwabberen aan de achterkant

Maar niet te min een prachtige wagen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 25 jul 2014, 18:22

Stuiterend over de weg zwabberen? pardon? :shock:

Wat bedoel je daar dan mee? Ik heb zoiets met een peugeot nog niet meegemaakt.... Die 605's willen wel makkelijk uitbreken als het glad is maar zelfs dat deed hij heel comfortabel. Gas los, tegen sturen en hij stond weer recht
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor MarcoPeus » 25 jul 2014, 23:43

Die van mij sprint opzij als ik door een put in de weg rij. Deed die wat ik hiervoor had ook, een 2.2, nu heb ik een 3.0.
Ik heb t ook nog nooit meegemaakt met een Peugeot.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Harrie » 25 jul 2014, 23:49

mooie 607 :wink:

CD-speler: lensje kan vuil zijn ? dan moet de cd-speler er wel uit en open, lensje schoonmaken met water en wattestaafje.
( n o o i t met oplosmiddelen e.d. , het is kunststof, een krasje of mat worden kost je de lens , = einde cd-unit ).

en waarom een Parrot ? kun je bij deze 607 geen SIM-kaart in het dashboard pluggen ? ( extra SIM bijbestellen bij je provider )
er zit toch al een telefoon-installatie in de 607 ?

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor MarcoPeus » 26 jul 2014, 00:05

Heb ik ook geprobeerd, heeeeeeel onhandig omdat je elke keer je telefoon moet uitzetten als je instapt en weer moet aanzetten als je uitstapt. En aangezien ik nogal veel in en uitstap is dat niet handig.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor joospeugeot » 26 jul 2014, 00:15

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 23 mei 2016, 13:43, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 26 jul 2014, 12:02

@MarcoWetzels
ik heb het met die van mijn nog niet meegemaakt maar dat kan nog komen als ik er ook eens in mag rijden :P

@Harrie
Bedankt voor de tip van de cd speler!

En waarom een Parrot? Omdat er niets zo gebruikersvriendelijk is als een parrot.
Ik stap de auto in, hoef nergens aan te denken. Ik kan alles doen met stemcommando's en hij speelt ook nog eens muziek af van mijn telefoon...
Althans dat deed hij in de vorige auto.
Volgens mij is de ingebouwde telefoon ook niet geschikt meer voor alle netwerken.

@joospeugeot
Als jij kunt achterhalen welke kabels ik nodig heb dan ben jij mijn held!! Ik kan helemaal niets gevonden krijgen voor auto's met een JBL installatie. Ook de Peugeot dealers (bij 2 dealers langs geweest) krijgen het niet voor elkaar en hebben nog nooit van een kabeltje gehoord. Speaker erbij dat is voor mij een laatste oplossing. Ik hoop het nog helemaal in te bouwen zoals ik in de vorige auto gewend was.

Dat xcarlink heb ik ook al eerder voorbij zien komen maar daarvan zag ik heel veel meldingen dat dit niet werkt in combinatie met een RT2 radio.
Er zit een monochrome navi in. Deze geeft bij het insteken van de CD een melding dat hij iets wil downloaden en dan na een á twee minuten zegt hij geen cd te hebben. Dat dus wel dat zelfde lens trucje nodig hebben als Harrie voorstelde?


De vragen waar ik nu dus nog mee zit:
- Weet iemand met zekerheid te zeggen of de parrotkabel waar Joospeugeot het over heeft te verkrijgen/zelf te maken is voor een RT2 met JBL systeem?
- Weet iemand welk xcarlink/yatour systeem zeker werkt met een RT2?
- En weet iemand hoe je de gevoeligheid van de volumeknop kunt aanpassen? ik heb hem nog niet hoger dan 5 gehad omdat hij dan al zo hard staat.

Super bedankt voor alle reacties!!
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor joospeugeot » 26 jul 2014, 15:54

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 23 mei 2016, 13:43, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 26 jul 2014, 16:26

Ik ben het met je eens dat het navigatiesysteem onze telefoons niet kan vervangen. Ik heb alleen zo iets dat alles wat er in de auto zit moet werken. En de navigatie is wel een goede backup voor als beide onze telefoons leeg zijn.

Waar sluit je die xcarlink aan? Achter de radio of bij de wisselaar?
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor joospeugeot » 26 jul 2014, 16:44

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 23 mei 2016, 13:43, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor EH Autoservice » 27 jul 2014, 16:21

Parrot in de 607 phase 1 , waar een JBL soundsystem in zit ?
Die had ik er de eerste dag al in zitten :mrgreen:
Verloop kabel ?
Nee , gewoon een simpele externe speaker van een oude Nokia carkit , netjes weggebouwd onder handschoenenkastje uit het zicht 8)

Wisselaar : gebruik ik dagelijks met zelf gebrande CD's , gebrand op 24 speed :mrgreen:

Navigatie gebruik ik ook veelvuldig , ik koop af en toe een nieuw setje CD's , werkt prima ondanks dat het verouderd is , maar heeft mij nog nooit in de steek gelaten 8)

En "stuiterend over de weg zwabberen" is mij heel erg onbekend ......
Ik heb wel andere wielen gemonteerd met 235/45/18 ....
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 27 jul 2014, 17:36

EH Autoservice schreef:Parrot in de 607 phase 1 , waar een JBL soundsystem in zit ?
Die had ik er de eerste dag al in zitten :mrgreen:
Verloop kabel ?
Nee , gewoon een simpele externe speaker van een oude Nokia carkit , netjes weggebouwd onder handschoenenkastje uit het zicht 8)

Wisselaar : gebruik ik dagelijks met zelf gebrande CD's , gebrand op 24 speed :mrgreen:

Navigatie gebruik ik ook veelvuldig , ik koop af en toe een nieuw setje CD's , werkt prima ondanks dat het verouderd is , maar heeft mij nog nooit in de steek gelaten 8)

En "stuiterend over de weg zwabberen" is mij heel erg onbekend ......
Ik heb wel andere wielen gemonteerd met 235/45/18 ....

Waar haal jij de stroom voor de parrot vandaan? Ook gewoon ergens afgetapt?
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor EH Autoservice » 27 jul 2014, 20:24

Gewoon van de BSI :mrgreen:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 27 jul 2014, 20:30

De wat? Wat is een bsi?
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor joospeugeot » 27 jul 2014, 22:42

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 23 mei 2016, 13:45, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 27 jul 2014, 22:44

joospeugeot schreef:die computer wat in/aan/rondom je zekeringskast zit zeg maar. een intiligente service centrale

Ok... Lijkt me niet de meest veilige plek...
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor joospeugeot » 27 jul 2014, 22:47

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 23 mei 2016, 13:44, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor EH Autoservice » 28 jul 2014, 08:33

Niet veilig ? :roll:

Juist wel , beter als al dat gefrut met draadjes vanaf de accu en dergelijke wat ik HELAAS vaak tegen kom :!: :wink:

Met ruim 20 jaar inbouwervaring van o.a. Car Hifi , navigatie (toen dat nog actueel was :mrgreen: ) , Alarmsystemen / voertuigvolgsystemen , enz. , mag je er van uit gaan dat ik in ieder geval een beetje weet wat ik aan het doen ben , en ten minste dat het "veilig" is :lol:

Want als iemand mij uit kan leggen wat het nut is van een voedingsdraad naar binnen trekken , terwijl ze dat al in de fabriek gedaan hebben , natuurlijk uitgezonderd bij de inbouw van een serieuze versterker , dan hoor ik het graag 8)
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 28 jul 2014, 08:34

OK, niets gezegd dan :p waar zit jij ergens?
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor EH Autoservice » 28 jul 2014, 16:00

Als je mijn forum naam in Google zoekt vindt je dat wel :mrgreen:

Zierikzee :idea:

Dus (even aanklikken :lol: ) : http://bit.ly/1thCSx6
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 03 aug 2014, 13:20

Ok, even een kleine opsomming wat we de afgelopen weken hebben gedaan aan de 607:

De cd-speler werkt weer. Althans, ik heb de cd speler kunnen pakken uit de total losse C5 van mijn buurman. Heel het idee van de X-carlink is daardoor van tafel. Deze cdspeler doet het prima en het geluid is prima. We hebben nu ook 2 cassettes dus altijd 12 cd's bij dus dat komt helemaal goed.
Ik heb een Simkaart besteld bij KPN om de carkit die in de auto zit te testen. Als die het doet dan laten we de parrot zitten aangezien de mki 9200 het toch niet doet in combinatie met het JBL systeem.
Ook hebben we nu het inklappen van de spiegels bij het op slot zetten laten activeren.

Wat ik nu nog wil weten:
In de C5 zit een iets ander navigatiesysteem dan in die van mij.
Er zit een kleurenscherm in en een aux ingang. Als ik op de sloop een 2e hands kleurenscherm voor een 607 kan krijgen is dit dan met de spullen uit de C5 aan de praat te krijgen?
De C5 heeft ook een RT2 radio.

Verder ga ik kijken of de binnenspiegel hetzelfde is aangezien die van mij donker blijft en een heel irritant dubbel beeld geeft.

Wederom bedankt!
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 03 aug 2014, 16:03

Oh, en het belangrijkste nog vergeten. We hebben hem een grote beurt en APK gegeven. Op een klein stabilisator stangetje na wat hij piekfijn in orde. Onze garagist was onder de indruk van de staat. Dus voor 1800,- was het echt een koopje. We genieten volop van de 607 en de 605 zijn we al bijna vergeten.
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor EH Autoservice » 05 aug 2014, 13:05

Navigatie verbouwen zou ik maar uit je hoofd zetten , dat is gewoon onmogelijk .
Versie met kleurenscherm heeft een grote VDO multimedia controller , die bij de monochroom navigatie ontbreekt ......

elke parrot werkt gewoon met een JBL sound system , op een externe speaker .
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: van 605 naar 607

Berichtdoor Frazzy » 05 aug 2014, 13:16

EH Autoservice schreef:Navigatie verbouwen zou ik maar uit je hoofd zetten , dat is gewoon onmogelijk .
Versie met kleurenscherm heeft een grote VDO multimedia controller , die bij de monochroom navigatie ontbreekt ......

elke parrot werkt gewoon met een JBL sound system , op een externe speaker .


Dat de parrot werkt snap ik, maar de MKi9200 heeft als unique selling point dat hij tevens fungeert als bluetooth muziekspeler waarbij hij gebruik maakt van alle speakers in de auto. Dat klinkt natuurlijk voor geen meter via een externe speaker. Daarmee zijn alle voordelen van de parrot voor mij verdwenen tov de ingebouwde carkit. Dus als ik die aan de praat krijg dan heeft dat mijn voorkeur. Anders blijft de parrot met externe speaker een oplossing.

Ik ben me ervan bewust dat het kleurenscherm erin zetten en hopen dat het werkt niet gaat lukken.
Is het niet mogelijk de VDO multimedia controller mee over te zetten? Ik heb toegang tot alle onderdelen en ik heb ervaring met electronica.

De radio met het kleurenscherm is ook een rt2 dus als ik dan het frontje, het scherm, de navigatie cd speler, de aux poorten en de multimediacontroller over zet dan zou het toch moeten werken of mis ik dan nog iets?
Ik begrijp dat het wel wat werk is maar dat vind ik niet erg. Ik wil alleen graag van te voren weten of het onmogelijk is of 'gewoon' veel werk.

Nogmaals dank voor je hulp!
Frazzy
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 25 jul 2014, 16:07

Volgende

Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten