Ja, een dubbele koppaking is niet zo'n hele beste constructie, dat klopt, maar je kunt de turbodruk afstellen en daarmee de belasting op het blok. Ik hoef niet perse het maximum eruit te halen, maar misschien raak je er wel aan verslaafd en ga je er toch voor, maar ik wil ook nog langer leven.
De andere optie is 4 throttle bodies, een snelle(re) nokkenas, 4-2-1 uitlaat spruitstuk en een programmeerbare ECU. Wellicht nog andere injectoren, betere klepveren om op een nog hoger toerental te kunnen draaien. Ik heb alleen begrepen dat de motor dan niet zo heel erg geschikt (meer) is voor op de normale weg vanwege het erg slecht lopen van de motor op lagere toeren.
Ik vind het allemaal erg interessant en leer met de dag in deze materie. Het probleem is wel dat ik niemand in mijn directe omgeving heb/ken die me kan adviseren.
Een 1.6 motor erin maakt de rallye soort van minder origineel, ik vind de 1.3 toch wel een erg apart motortje. Dus zit ik nog niet direct aan te denken, hoewel het in de regel wel als eerste en als beste optie aangegeven wordt. 1.6 gti blokken zijn er in overvloed.