Inmiddels is de multiriem ook vervangen alsmede de spanner en looprol.
Na een start en kortstondige loop om de riem even op juiste loopspanning te krijgen de juiste spanning ingesteld door de looprol (excentrisch) op juiste stand te zetten zodat de merktekens op de spanner juist staan.
Ook weer klaar. (foto volgt)
Dan maar verder aan de uitlaat.
Oude was toch wel echt aan vervanging toe:
De nieuwe er op met een klem:
En de nieuwe uitlaat er dan onder:
Ook alweer klaar
Op de achterdeur zat een paneeltje los dat nu weer vastgezet is met nieuwe plastic klemmetjes. Ook weer klaar.
Het linker portierraam is uit de geleider geschoten. Nieuwe geleider besteld maar het plaatsen vergt toch wel een speciaal stukje kennis blijkbaar. T is me nog niet gelukt, iemand ideeën?
Ow ja, tijdens de rit naar huis werd opgemerkt dat er een zoemend/fluitend geluid vanuit het vooronder kwam. Toerental afhankelijk. De stille hop was dat dit met het vervangen van de D-riem en M-riem incl rollers opgelost zou zijn en dat is dus het geval, klein moment van euforie
Helaas ook een moment van tegenslag
Het afkeur punt van de keurmeester aangaande de spoorstangen werd niet aangetroffen. Wel is 1 fusee (links) zo slecht dat het volgend jaar afkeur zal zijn en zijn alle ophangrubbers van de draagarmen zodanig slecht dat vervangen beter is.
Niet op gerekend en kosten die ik niet verwacht had. Maar goed, autorijden kost geld en dus moet het dan maar.
Nog een kleine tegenslag: Bij thuiskomst merkte ik aan de 405 een gat in de uitlaat. Balen. Zit er pas 6 jaar en 60.000 onder. Ze gaan sneller kapot dan ze gemaakt kunnen worden die auto's. Gelukkig is t deels ook hobby.