Gisteren de nieuwe ABS sensor opgehaald en vandaag maar eens een poging ondernomen om 't geval te monteren.
Wagen opgekrikt, wiel d'r vanaf, boutje los. Uiteraard zat de sensor muurvast gerot net zoals links achter. Al kijkend viel mijn oog opeens op iets wat me niet beviel:
hmmmmmmmm, nu weet ik ook waarom de auto storing in de vering aangeeft. Dat wordt dus een nieuw armpje bestellen.
Of misschien een hele nieuwe sensor (daarover zo meer)
ABS sensor ingespoten met wat WD2x20 en wat gefrunnikt met een schroevendraaier maar helaas. Fusee moet uitgehangen worden, as verwijderd en dan kan pas de sensor eruit geslagen worden
Weer niks productief kunnen doen.
Alles maar weer erop gezet, wiel d'r op en zakken laten. Maar niet voordat ik een tie-wrap om de sensor en t kogeltje op de draagarm had gezet. Dan heb ik in ieder geval t idee dat ik er toe doe.
Alles weer vast gezet, links ook maar even kijken, hmmmmm die zag er ook behoorlijk rot uit. Wordt ook vervangen dus
Bij t op contactzetten van de auto hoorde ik opeens een zoemend en klikkend geluid onder de motorkap dat ik nog nooit eerder gehoord had (uhhohhhhhh)
Even proefrijden en waarrempel, het knokknokknok geluid is weg
Tenminste ik kan het zo 1-2-3 niet meer waarnemen. Even een paar drempels met 35-40 genomen en ik hoor t niet meer.
Computer aangesloten om te kijken of ik iets kan waarnemen in wagenhoogte sensoren.
Linksvoor heeft wagen hoogte +11, rechtsvoor -86
Die sensor lijkt me dus im-Arsch. Wordt dus een nieuwe sensor.
Wagenhoogtes staan goed ingesteld in de computer van de auto maar daar zit t probleem dus.
Van de week maar weer eens terug om mijn afspraak te annuleren (voorgoed hoop ik) en 2 sensoren te bestellen. €€€€€
In de computer kon ik ook de instelling van de vering wijzingen. Die heb ik op comfort gezet i.p.v. stug. Ik kan alleen niet zien of de instelling daadwerkelijk goed staat. Maar eens testen of t comfort hoger is met een proefritje.