motortemperatuur te hoog

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

motortemperatuur te hoog

Berichtdoor kaaskop1 » 02 feb 2016, 16:04

Hoi,
Voor mij de eerste keer hier, heb n mooie 406 Break 2004, af en toe krijg ik de melding motortemperatuur te hoog.
Ik zie dan de meter op "0" springen het STOP lampje knippert, als ik even wacht valt de storing weg en komt de meter weer tot leven.
Welke sensor zou ik moeten vervangen (als dat het is)
kaaskop1
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 25 sep 2015, 19:59

Re: motortemperatuur te hoog

Berichtdoor 404noir » 28 sep 2016, 11:11

ik zou eerst eens bij koude motor controleren of er nog wel voldoende koelvloeistof in het koelsysteem zit... Als je gaat bijvullen, zet dan de verwarming tijdelijk even maximaal op warm. Dit is om te garanderen dat het koelsysteem wordt gevuld zonder dat er luchtbellen in achter blijven.
Controleer ook of de dop op het vulreservoir nog wel goed sluit en druk kan houden. Als de dop defect is zal je geleidelijk aan KVS verliezen
Verder zal de motor ook snel te warm worden alsde thermostaat niet (of niet op tijd) open gaat. ( een thermostaat kan je testen in een pannetje met kokend water. Je moet dan zien dat deze open gaat, Als je er weer koud water op gooit moet íe weer sluiten.
Als dit niet helpt en de motor blijft ook na bijvullen warm lopen, controleer dan of tijdens dat warm lopen de koelfan wel draait, zo niet dan heb je daar een probleem. Dat kan de koelfan motor zelf zijn, rotte stekker verbindingen, een defect koelfan relais, of een defecte koelvloeistof temperatuur sensor.

Alleen door iedere component te testen kom je achter de werkelijke oorzaak.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron