206 CC 2.0 2001 Climate Control probleem

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

206 CC 2.0 2001 Climate Control probleem

Berichtdoor Raoul89 » 09 jun 2016, 13:28

Beste Mensen,

Allereerst zal ik me even voorstellen, ik ben Raoul en sinds kort eigenaar van een peugeot 206 CC uit 2001.

Sinds de aanschaf heb ik een aantal kleine reparaties en onderhoud uitgevoerd. Echter zit ik nog steeds een probleem met mijn automatische airco. Een deel van het probleem heb ik opgelost, namelijk dat de koelventilator niet aansloeg wanneer de motor te warm werd. Dit kwam door een doorgeroeste kabel aan de stekker van een van de relais achter de gril bij de voorbumper. Echter slaat (volgens de garage) de aircocompressor niet aan. Het is wel zo dat wanneer ik de airco aanzet er enigszins koude lucht uitkomt (kouder dan de buitenlucht). Nu heb ik wat onderzoek gedaan en zie dat vaak het probleem is dat er niet genoeg koudemiddel inzit en daarom de compressor niet aanslaat. Kan dit in mijn geval ook zo zijn? Ik heb ook aan de aircoleidingen achter de radiator gevoeld en deze worden wel redelijk koud. Bij de garage wilde ze dit namelijk niet nakijken omdat de compressor niet aanslaat. Volgens hun moet dit probleem eerst opgelost worden. Nu ben ik aan het denken om de garage ongeacht wat het middel te laten checken en bijvullen, is dit een idee?

Groetjes,

Raoul

[EDIT] Zodra ik de airco inschakel veranderd het stationair toerental even van de auto
[EDIT2] Het koelmiddel is bijgevuld, compressor slaat nog niet aan. Garage vermoedt dat de magneetkoppeling het probleem is. Op de stekker van deze koppeling heb ik 5v gemeten, hoort dit geen 12v te zijn?
Raoul89
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 09 jun 2016, 13:18

Re: 206 CC 2.0 2001 Climate Control probleem

Berichtdoor jerilo » 09 jun 2016, 20:34

Daar moet inderdaad 12V op staan.
Ik zie dat je best handig bent met een schema zou je zelf de bedrading kunnen controleren.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: 206 CC 2.0 2001 Climate Control probleem

Berichtdoor Raoul89 » 10 jun 2016, 16:18

Daar zat ik ook al aan te denken, heb je enig idee hoe ik aan zo'n schema kan komen?
Raoul89
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 09 jun 2016, 13:18


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten