406-sleutel/ kun je transponder uitschakelen?

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

406-sleutel/ kun je transponder uitschakelen?

Berichtdoor e de grood » 08 jul 2016, 22:05

Van mijn 406 break, hdi, 2003, was sleutel kwijt, met afstandsbediening en transponder. Had er gelukkig nog één reserve, zonder afstandsbediening.
Afstandsbediening hoef ik niet persé, zie ik vanaf. Het moet vooral betaalbaar blijven. Nieuwe reservesleutel met transponder kost ook een vermogen.
Die transponder heb ik ook niet nodig. Wie neemt mijn auto nu mee? Is toch een oud beestje voor de handel. Waarom moet zo'n sleutel dan duurder zijn dan een paar nieuwe banden?
Mijn vraag: is die transponder-beveiliging niet uit te zetten? Dan heb ik een sleutel voor 15 euro. Hoe doe je zoiets? Of kan de dealer dat?
Voor de liefhebber van dit onderwerp: ik verlang erg naar de beveiliging d.m.v. startcode (vier cijfers intypen) van de vorige generatie Peugeots. Die had je in je hoofd en zonder kreeg niemand hem gestart, ook niet met sleutel. Een sleutel is gauw gejat en dan kan elke gek dus er gewoon mee van door, ondanks die dure transponder. Wat een achteruitgang die vooruitgang zou moeten zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
Dank voor het meedenken.
e de grood
 
Berichten: 187
Geregistreerd: 29 mei 2012, 11:52

Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten