Ervaringen met Peugeot 407 Coupé (3.0 V6)?

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ervaringen met Peugeot 407 Coupé (3.0 V6)?

Berichtdoor Robbie74 » 01 mei 2018, 07:12

beste allen,

Ik neig ernaar een Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 automaat te kopen. Heb gisteren een proefrit gemaakt in 2 modellen uit 2006 (beide benzine, met resp. 117.000 en 178.000 km's) en ben eigenlijk helemaal verkocht.

Ik vraag me alleen nog af wat de ervaringen zijn met oudere modellen qua storingen, reparaties en onderhoud. Af en toe reparaties die niet duur zijn vind ik niet erg en calculeer ik in, maar hoe het zit het met dure reparaties? Wat zijn de typische problemen met oudere modellen?

En ook: het model met 117.000 km waar ik gisteren in reed en waar mijn voorkeur naar uitgaat, heeft een defecte elektrisch verstelbare lederen chauffeursstoel ( = hij kan niet meer verzet worden, ook niet handmatig). Geen ramp voor mij want de stoel staat al in de juiste stand en ik rij er als enige in, maar weet iemand wat het ongeveer moet kosten om b.v. dat hele elektrische deel van die (lederen) stoel te vervangen?

Een jongere versie valt buiten mijn budget en sowieso staan er niet veel te koop in Nederland...

Hartelijk dank!
Peugeot 407 Coupé 3.0 V6 automaat (2006)
Robbie74
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 mei 2018, 06:58

Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten