Peugeot 206 APK afgekeurd: Lambda & Co te hoog

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 206 APK afgekeurd: Lambda & Co te hoog

Berichtdoor Gieter2 » 28 jun 2019, 08:28

Goedendag,

Ik rijd sinds december een Peugeot 206 uit '98. Ik heb hem voor de APK weggebracht en er bleken een aantal kleine gebreken opgelost te moeten worden. Grootste issue was: Lamdba en Co bleken te hoog, garage dacht dat dit aan een lekke uitlaat lag. Echter, nu de uitlaat gerepareerd is blijken de gassen nog steeds te hoog. Het is mijn eerste auto, en ik heb hier niet veel verstand van. De garage heeft er nu een reinigingsspulletje voor injectoren ingegooid en vraagt mij dinsdag weer terug te komen om opnieuw te meten. Ik denk niet dat dit het probleem oplost omdat ik hetzelfde spul er in december al in heb gedaan.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? De garage kan dit wel uitzoeken, maar dat kost natuurlijk weer meer geld. Ik probeer af te wegen of ik dat niet beter in een nieuwe auto kan steken.

Details:

PEUGEOT 206 Hatchback (2A/C) 1.6 i 89 PK VAN JAAR 09.1998
118.xxx op de teller
letterlijk van een oud omaatje geweest, altijd kleine afstanden mee gereden. Slecht algemeen onderhoud. Ik rijd er nu 60KM per dag mee.
Gieter2
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 28 jun 2019, 08:17

Re: Peugeot 206 APK afgekeurd: Lambda & Co te hoog

Berichtdoor Doornekamp33 » 28 jun 2019, 12:05

Rijd er maar effe lekker mee door, maar wel een versnellinkje lager, brand de boel effe schoon.
Tank ook even vullen met een premium benzine van de grote merken, die brandstof is schoner.
Als het dan nog te hoog is heb je kans dat de katalysator is overleden.

En zijn de bougies al vervangen, zijn ook van invloed op de verbranding.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten