Onbekend symbool in display 207 SW 1.6 VTI Outdoor

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Onbekend symbool in display 207 SW 1.6 VTI Outdoor

Berichtdoor Peter404 » 28 jul 2019, 22:01

Beste mede Peugeotliefhebbers,

ik rijd tegenwoordig naast mijn 404, met plezier, ook in een 207 SW Outdoor 1.6 VTI. Ik zie in het display boven het stuur (waarin ook de km cq de dagteller indicatie weergegeven wordt ook een symbooltje oplichten en weer verdwijnen dat ik niet in de manual of op internet kan terugvinden... Een verticaal pijltje dat omhoog wijst, eigenlijk een pijtje dat in de lengte "doorgesneden" is. Nogmaals, het komt afwisselend in beeld en verdwijnt dan ook weer. Misschien een domme vraag waarop een simpel antwoord voor bestaat maar dat is dan maar zo. Wie kan mij vertellen wat dit pijltje betekent??

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord!

Peter
Avatar gebruiker
Peter404
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 24 sep 2010, 12:01
Woonplaats: Delft

Re: Onbekend symbool in display 207 SW 1.6 VTI Outdoor

Berichtdoor Doornekamp33 » 29 jul 2019, 05:42

Net voordat je wilt schakelen naar een hogere versnelling?


Ik denk namelijk de schakel indicator die aangeeft dat je moet opschakelen volgens het nieuwe rijden.
Niet teveel van aantrekken, een VTI houd het langer uit als je wat hoger in de toeren blijft, onder de 2500 toren kracht leveren vinden ze minder fijn.

P.S. Domme vragen bestaan niet, is pas dom als je ze wel had moeten stellen maar het niet gedaan had.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: Onbekend symbool in display 207 SW 1.6 VTI Outdoor

Berichtdoor Peter404 » 30 jul 2019, 11:44

Dank voor je spoedige reactie! Dat kan zomaar kloppen wat je schrijft, het verschijnt en verdwijnt even goed weer. Ik ga er vandaag op letten en het lijkt mij een zeer plausibele verklaring! Merci
Avatar gebruiker
Peter404
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 24 sep 2010, 12:01
Woonplaats: Delft


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten