Zou dus betekenen dat je een onderblok van een XUD9 zou kunnen gebruiken, en de kop,turbo en brandstofpomp weer over kan zetten.
is een twijfelachtige optie, aangezien het onderblok van de XUD9 zuigdiesel wel anders is. Zuigers van de turbodiesel worden extra olie-gekoeld, die optie heeft de gewone diesel niet. Ook meen ik wel eens gehoord te hebben dat de krukas/drijfstang lagering anders is.
En ALS je al zoiets zo proberen, dan zo ik geen blok pakken met 6 ton erop.
Hij gaat aardig meer op z'n donder krijgen met een turbo erop.
Een 205 met intercooler is een eitje, gewoon het inlaatspruitstuk en intercooler van een 405 erop, luchtfilterslang aanpassen, en klaar ben je. Er moet dan wel een sjonnie-luchthapper op de motorkap.
Maar wil je dat dit effect heeft, dan moet je wel de brandstofpomp bijregelen(opvoeren) of dat zo simpel is, weet ik niet.
groeten, Edzo
PS: er schiet me nog een andere versie turbodiesel te binnen: Die van de Citroen BX , dat is een 1800 met turbo en met intercooler.
EDIT: pardon, de 309 is wel een 1800, in tegenstelling tot wat ik eerst dacht. Alleen de kop is weer anders dan die van een 205 dturbo.