Kouwe en stotterende 106 diesel...

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kouwe en stotterende 106 diesel...

Berichtdoor Remon M535i » 07 feb 2007, 08:05

Hallo mensen, de laatste tijd start m'n dieseltje wat moeilijk. Gisteren sloeg hij ook af 3 straten verderop na vertrek en kreeg ik hem moeilijk weer aan de praat. Als hij daarna loopt is het het alsof de brandstoftoevoer af en toe wordt geknepen of hij krijgt geen brandstof of dat bekende ontploffinkie vind maar niet plaats. Als hij warm is is er niks aan de hand.

Iemand enige idee?
Groeten, Remon.
Remon M535i
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 07 feb 2007, 08:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Brownie » 07 feb 2007, 15:15

Ik zou je brandstoffilter eens vervangen, dat kan al een boel schelen. Misschien zuigt hij ook wel een beetje valse lucht aan langs een slangklem. Maar als die nooit los zijn geweest acht ik die kans klein.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Remon M535i » 08 feb 2007, 08:53

Vanochtend twee straten verderop sloeg hij weer af en wou niet meer starten dus ANWB gebeld. De beste man deelde mee dat de "brandstofverwarmer" valse lucht aanzuigt. Na wat geknijp in de balg bij de remdrukverdeler in de buurt en doorstarten liep hij weer.

Wat kan ik hier aan doen?
Groeten, Remon.
Remon M535i
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 07 feb 2007, 08:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Remon M535i » 09 feb 2007, 10:45

Het advies wat me wordt gegeven is de brandstofvoorverwarmer omzeilen. Maar kan iemand mij vertellen waar hij zit? Weet niet waar ik naar moet zoeken.
Groeten, Remon.
Remon M535i
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 07 feb 2007, 08:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Brownie » 09 feb 2007, 11:10

Ik ken de 106 niet, maar ik vermoed dat je filter wordt verwarmd met koelvloeistof, heeft mijn 505 ook. Omleiden kan makkelijk door de koelslangen los te maken van het filterhuis en direct door te verbinden. Ik snap alleen niet hoe dit kan bijdragen aan het oplossen van het probleem. Immers, koude motor en dus koude brandstof geeft problemen. Warme motor en warme brandstof gaat dus wel goed, dus waarom de voorverwarming eruit? Het lucht aanzuigen in het brandstofcircuit zal blijven of erger worden.
Misschien bedoelde ze gewoon het heel filterhuis weghalen en vervangen door een niet voorverwarmde. Dan weet je zeker eventuele lekkage daar verholpen te hebben.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Remon M535i » 10 feb 2007, 12:18

Volgens de ANWB moet de brandstof door een metalen buisje waar het verwarmd wordt en wat nog wel eens de geest geeft en dan dus lucht aanzuigt ipv brandstof.

Het gaat dus niet om koelwater.

Maar ik moet nu toch wel dringend weten waar hij zit...
Groeten, Remon.
Remon M535i
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 07 feb 2007, 08:03
Woonplaats: Apeldoorn


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten