door Brownie » 09 feb 2007, 11:10
Ik ken de 106 niet, maar ik vermoed dat je filter wordt verwarmd met koelvloeistof, heeft mijn 505 ook. Omleiden kan makkelijk door de koelslangen los te maken van het filterhuis en direct door te verbinden. Ik snap alleen niet hoe dit kan bijdragen aan het oplossen van het probleem. Immers, koude motor en dus koude brandstof geeft problemen. Warme motor en warme brandstof gaat dus wel goed, dus waarom de voorverwarming eruit? Het lucht aanzuigen in het brandstofcircuit zal blijven of erger worden.
Misschien bedoelde ze gewoon het heel filterhuis weghalen en vervangen door een niet voorverwarmde. Dan weet je zeker eventuele lekkage daar verholpen te hebben.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005