Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
chr. schreef:heb zelf 406 gereden, probleemloos en voor roest
hoef je niet bang te zijn. ze zijn gegalvaniseerd (verzinkt plaatwerk)
let wel of de airco werkt naar behoren, lang laten draaien.
neem een nw. model, met de heldere koplampen. na half 99.
het zijn k.m vreters dus ééntje met jouw gezochte k.m wordt m.i.ziens
lastig.
succes met zoeken
arjan_verkade schreef:hebben de 406 modellen uit '99 een BSi net als de C5 en Xsara van 2001?
Bart-Peugeot schreef:arjan_verkade schreef:hebben de 406 modellen uit '99 een BSi net als de C5 en Xsara van 2001?
Ik verwacht niet dat een 406 uit 1999 dezelfde (soort) BSI heeft als een C5 uit 2001. Maar zekerheid kan ik je niet geven.
Ik heb overigens nog nooit een 406 zien roesten.
Dus kennelijk zijn ze beter beschermd dan de achterklep van een C5?!
Mooie wagens die 406-en en ze rijden heerlijk!
arjan_verkade schreef:dus helemaal geen puntjes waar die extra aandacht nodig hebben?
Bart-Peugeot schreef:arjan_verkade schreef:dus helemaal geen puntjes waar die extra aandacht nodig hebben?
Kromme remschijven en bij de diesels versleten koppelingsplaten.
Verdere zwakheden ken ik van de 406 niet.
Het eerste is makkelijk te constateren en van het tweede heb je geen last als je een 1.8 16v zoekt.
Je moet overigens minimaal voor de 1.8 16v gaan en niet voor de 1.8 8v, die laatste worden wel goedkoop aangeboden, maar rijden niet zo fijn als een 1.8 16v.
arjan_verkade schreef:die remschijven merk je door hard te remmen?
dan zal er wel het 1 en het ander trillen?
arjan_verkade schreef:wat mag dat overigens ongeveer kosten een 406 1.8 16v met airco uit '99
volgens mij is meest luxe variant de ST uitvoering.
km stand is tussen de 50.000 en 60.000
graag verkoopsprijs met garantie, en evt. prijs zonder garantie.
Dick schreef:arjan_verkade schreef:wat mag dat overigens ongeveer kosten een 406 1.8 16v met airco uit '99
volgens mij is meest luxe variant de ST uitvoering.
km stand is tussen de 50.000 en 60.000
graag verkoopsprijs met garantie, en evt. prijs zonder garantie.
SV volgens mij. Andere bekleding, standaard hoofdsteunen en electrische ramen achterin en vast nog veel meer.
Jan-Sietze schreef:Ons grootste probleem met de 406 is dat de banden niet goed uitgebalanceerd kunnen worden. (nee, ligt niet aan de velg)
Alleen als ze aan de auto uitgebalanceerd worden is het stuur trillingsvrij.
Érg lastig als wilt wisselen tussen zomer en winterband...
Keer terug naar Overige modellen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten