Blower blijft constant aan in 605

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Blower blijft constant aan in 605

Berichtdoor Winkelwagen » 15 apr 2007, 11:46

Beste Peugeot freaks,

Toen ik gister over de snelweg cruiste, sprong ineens de 'blower' van mijn 605 aan. Dit terwijl het regel schuifje op nul stond. Schuif ik de schuif op vol vermogen gaat de blower nog iets harder.
Dus hij blaast eigenlijk constatn lucht (vanaf dat het contact aangaat) van standje 0tot9 en dan van 9 naar 10 gaat hij nog iets harder.
Dit lijkt mij toch geen zekering probleem aangezien hij er dan helemaal mee zou moeten ophouden...toch?:-)
Zou ik ergens anders aan moeten denken? Het is best irritant dat je constant die herrie en het geblaas van je ventilator hebt...
Warm wordt hij wel., de kachel werkt...
Deze schuifregelaar bedoel ik:
Afbeelding

Iemand enig idee waar ik moet zoeken?
Alvast bedankt voort het meedenken

Greetz Winkelwagen
Winkelwagen
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 apr 2007, 18:39
Woonplaats: behind pc

Berichtdoor JT » 15 apr 2007, 12:22

http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopi ... blower+607

Toevallig he!
Zal dan wel hetzelfde euvel zijn.
Factuur van de dealer viel mee.....
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Winkelwagen » 30 apr 2007, 18:24

Nou, ik ermee naar de garage, die bevestigde dat het inderdaad het aanjager modulletje zou kuynnen zijn, rechts onder het dashboardkastje. Kosten ongeveer 60 euri, inclusief nieuwe module en montage. Goed, ik dat ter kennis genomen en nog even met de constatne aanjager blijven rijden (weer werkte mee:-))
Ben ik vanmiddag de auto aan het poetsen, denk ik: laat ik die klep onder het dashboard een loshalen. Ik kijk naar de bekabeling, zet het contact aan, en de aanjager doet het weer zoals het hoort. Ik snel die klep dicht! Doet hij het weer supernormaal. *blij blij*
Wat zou het nu geweest zijn??
Winkelwagen
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 apr 2007, 18:39
Woonplaats: behind pc

Berichtdoor 403B-1963 » 30 apr 2007, 23:00

Had zeker wat frisse lucht nodig :-) .

Nee zonder dollen, een los of half los kontaktje dat door het gemorrel aan de klep weer kontakt heeft gemaakt ?

Bij een volgende keer eerst maar weer eens wat morrelen of een klap geven. Een nieuwe unit kan altijd nog.

Groeten Bevaros.
Trotse bezitter van een 403B8 uit 1963, een 403 Familiale uit 1962.
Tevens een 406 2.0 voor dagelijks gebruik. Lid van de APH.
Avatar gebruiker
403B-1963
 
Berichten: 848
Geregistreerd: 11 feb 2006, 11:22
Woonplaats: Wamel


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten