Wat vragen over een 306 uit 1993

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wat vragen over een 306 uit 1993

Berichtdoor taco2302 » 27 jul 2007, 22:38

Hallo,

Ik heb een week geleden een peugeot 306 1.6 xr gekocht uit 1993.
Hij rijdt prima, maar er zit wel een paar nadelen aan.

Ten eerste: hij loopt als hij koud is niet stationair. Hij valt gewoon uit bij het loslaten van het gas.
Ten tweede: bij hard optrekken (oprit snelweg) trilt het stuur (de motor voor je gevoel. ) Zou dit misschien speling op de aandrijfas betekenen?
Ten derde: als hij warm is loopt de motor wel stationair, maar schommelt heel de tijd tussen de 500 en de 1000 toeren. Soms dreigt hij uit te vallen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes, Taco

(En alvast harstikke bedankt!)
taco2302
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 27 jul 2007, 12:39

Berichtdoor Edzo » 27 jul 2007, 22:45

Ja, is een klein kwaaltje .

Welkom overigens!


Ik ben de naam van het onderdeel even kwijt, maar dat is een soort regelklep in het injectiehuis. Die wil nog wel eens de motor aan het 'dansen'maken. Kan je er makkelijk uithalen en schoonmaken of vervangen.

voor details hoop ik dat iemand anders even reageert met de juiste naam van het ding, en waar hij precies zit.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor taco2302 » 27 jul 2007, 22:47

Ja dankjewel! Hoop dat ik hier wat wijzer kan worden met betrekking tot mijn aanwinst!

Ik zal eens verder zoeken naar dat gedeelte waar je het over had! De verdelerkap? Of de rotor? Zal wel niet, maar kan altijd gokken he!
taco2302
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 27 jul 2007, 12:39

Berichtdoor Edzo » 27 jul 2007, 23:18

Nee, daar zit het niet in. Het is altijd die gekke regelklep. Zit ergens voor op het injectiehuis met twee schroufjes vast, en een stekker erop.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor leffe 404 » 28 jul 2007, 09:12

stationair omloop klep bedoel je.

gezien de bouwjaar van de wagen kan het ook een vervuilde gasklep zijn. schoonmaken en opnieuw inleren is het advies.
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor Fritschy 605 » 28 jul 2007, 14:38

Kan het niet de stappenmotor zijn bij de 306?
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor roadkill » 20 aug 2007, 09:57

ik denk ook de stappenmotor
roadkill
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 10 apr 2006, 19:15

Berichtdoor mars406 » 23 aug 2007, 20:04

Het IS de stappenmotor! Absoluut. Schoonmaken heeft weinig zin. Probleem komt meestal (snel) terug.
Vervangen dus.
Succes.
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor mars406 » 23 aug 2007, 20:06

Zie ook forum van http://www.team306tuning.nl
mars406
 
Berichten: 511
Geregistreerd: 16 apr 2007, 19:57
Woonplaats: Doesburg

Berichtdoor alexxie_m » 23 aug 2007, 22:54

Ik stem ook op stappenmotor...succes met (idd) vervangen!
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg

Berichtdoor Gillettiño » 24 aug 2007, 23:30

Laatst had ik ook regelmatig het uitvallen van de motor. Zelfs tijdens het rijden op de snelweg...
Aangegeven bij de garage en bij mij hebben ze de stappenmotor gereset. Schijnt dus ook te kunnen :?
Wellicht een optie om hem niet meteen te vervangen..
Avatar gebruiker
Gillettiño
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 09 jul 2006, 12:47
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor martinowic » 27 aug 2007, 11:02

ik denk ook stappenmotor. Bij mijn 405 1.8 lag die gewoon bovenop het motorblok (merk bosch) en kon je 'm zo uit de rubberen bevestigingsring nemen. Schoonspuiten met W40 en probleem opgelost. (is misschien wel een beunhaasmethode, maar bij mij werkte het goed).

Trillen van 't stuur bij optrekken: speling op stuur/fuseekogel (??)

succes ermee!
martinowic
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 14 feb 2006, 13:01
Woonplaats: Baarn


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten