Stotterende 206 16.6 16v

De nadruk op dit forum ligt bij de klassieke leeuwen. Maar natuurlijk zijn ook de nieuwere typen hier van harte welkom.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Stotterende 206 16.6 16v

Berichtdoor uncle_sjohie » 27 nov 2007, 22:14

Ik heb het volgende probleem met onze 6½ jaar oude peugeot 206 1.6 16v. soms als we rijden begint hij wat te "hikken", meestal zo tussen de 2500 - 3000 rpm, en dan voornamelijk binnen de eerste 15 a 20 minuten na een koude start. Dit is niet altijd zo, en lijkt niet gerelateerd aan temperatuur of snelheid. Gisteravond sprong het oranje waarschuwingslampje van de boorcomputer aan, en vanmorgen terwijl ik afremde voor het stoplicht sloeg de motor helemaal af. (hij startte overigens wel meteen weer). Toevallig zat er bij de volgende kruising een peugeot dealer, en daar hebben ze de boorcomputer even uitgelezen. Daar kwam een wat algemene melding uit naar voren volgens mijn vriendin, maar volgens hen kon het zeer wel aan een lekkende koppakking liggen, iets waarover bij de kleine beurt 3 weken geleden nog werd gezegd, hij "zweet" een beetje, maar dat is vrij normaal, en geen reden tot zorgen. Voordat we er nou 800+ euro tegenaan gooien om die koppakking te laten vervangen, vroeg ik me zo af of er hier mensen zijn die hier verstand van hebben, en hier iets zinnigs over kunnen zeggen?


Uncle sjohie
uncle_sjohie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 nov 2007, 22:09

Berichtdoor pinow » 29 nov 2007, 00:52

als de koppakking lek is verneem je het wel met moeilijk starten of rare geluiden.
ook witte uitlaatgassen en of koelwater door de olie of andersom zit er vaak dan bij.

denk zelf dat het iets is met de brandstofregeling
maar wat precies, geen idee.

kan dingen zijn als;
gasklephuis smerig,
stappenmotor verkeerd,
lambda vervuild,
benzinefilter verstopt.

hapert de motor zelf ook bij stationaire toeren?
dus zegmaar dat de toerenteller heen en weer gaat van 800-1000 oid.
Avatar gebruiker
pinow
 
Berichten: 191
Geregistreerd: 15 nov 2007, 17:06
Woonplaats: hiero

Berichtdoor uncle_sjohie » 29 nov 2007, 09:38

pinow schreef:als de koppakking lek is verneem je het wel met moeilijk starten of rare geluiden.
ook witte uitlaatgassen en of koelwater door de olie of andersom zit er vaak dan bij.

denk zelf dat het iets is met de brandstofregeling
maar wat precies, geen idee.

kan dingen zijn als;
gasklephuis smerig,
stappenmotor verkeerd,
lambda vervuild,
benzinefilter verstopt.

hapert de motor zelf ook bij stationaire toeren?
dus zegmaar dat de toerenteller heen en weer gaat van 800-1000 oid.


Hij wou na het afslaan inderdaad wat lastig starten volgens mijn vriendin, en dat haperen tijdens het stationair draaien is me inderdaad wel eens opgevallen, maar dat gebeurd ook lang niet altijd. Dat zou dan eventueel door de gasklep/stappenmotor/lamba sonde kunnen komen?
uncle_sjohie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 nov 2007, 22:09


Keer terug naar Overige modellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten