Wie kan me helpen om onderstaande onderdelen goed te benoemen, dit in verband met het goed afstellen van de motor en controleren op de juiste werking van de onderdelen, misschien ook wel handig voor andere sleutelaars
1= Extra luchtschuif (zorgt voor extra lucht tijdens het warm lopen en is dus gesloten met warme motor).
2= is de koudstart injector
3= is de warmloopregelaar / Balansregelaar (regelt de brandstofdruk tijdens warmloop).
4= is voor toerental verhoging voor de airco, Compensatieklep voor airco zodat het toerental gecompenseerd wordt tijdens het functioneren van de airco.
5= is thermoschakelaar voor de koudstart injector. In de waterpomp zit een 1-draads sensor en geeft de temperatuur aan op je dashboard en een thermotijdcontact welke alleen de koudstartsproeier bedient tijdens het starten en dan nog maximaal een aantal seconden onder de 20 graden buiten temperatuur.
6= is denk ik een weerstand voor je temp-meter, zit niet op iedere 604
7= Luchtschroef om het toerental (warm) af te stellen.
8= Stelschroef voor ??
9= Stelschroef voor ??
7,8 en 9 zijn diverse afstelschroeven. oa voor een balansregeling. daar zijn speciale manieren voor. daarom zit er ook onder de uitlaat ergens 2 moeren op voor je CO meter op aan te sluiten.
Om goed aan K-jetronics injectie te kunnen werken, heb je een benzinedrukmeter nodig om te kunnen testen of alles in orde is. En zonder wordt het gokken.
Als de motor zo lang heeft stil gestaan, is het meest voor de hand liggend corrosie op de elektrische contacten, verstoppingen doordat benzine vergumt. Als de regelplunjer van de brandstofverdeler vrij beweegt, is deze hoogstwaarschijnlijk nog wel bruikbaar, Zo lang je deze niet openmaakt, Indien opengemaakt kan deze gelijk bij het oud ijzer omdat je deze niet meer vloeistofdicht in elkaar krijgt. Een goeie kandidaat is de Balanceregelaar, deze kan verstopt raken door oude benzine.