Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Knutselplezier

Berichtdoor Paull en Paulla » 08 feb 2011, 20:41

Fijn dat je zo lekker aan het knutselen bent en wat een feest als de boel
daarna weer werkt!

Ben je al verder met het plaatwerk gekomen?
Paull heeft vanavond de 6 :lol: 4 gesopt, het was een prachtige avond.

Hartelijke groeten uit z :P nnig Nederland,
Paull en Paulla
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Harrie » 08 feb 2011, 22:50

+ 1 :wink:

Paull en Paulla schreef:Paull heeft vanavond de 6 :D 4 gesopt, het was een prachtige avond

ik schrok even,... 604 gesloopt :?: :shock: :shock: oh nee, gesopt :D

het voorjaar kieteld al, schuifdaken kunnen al weer open 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor Walle69 » 01 mei 2011, 23:02

vandaag weer aan het stoeien geweest met de opbouw van de 604, nadat ie van de spuiter terug is.

het was een rotdag...

Het schuifdakrubber is gemonteerd en de plaat er weer in gezet maar het monteren van de 8 boutjes om van binnen de buitenplaat vast te zetten is een waardeloos verhaal en vergt erg veel geduld. Dat heb ik (meestal) alleen wat ik vreesde en wat de leverancier mij vertelde dat dat niet zo was blijkt waar: het rubber is wat te dik waardoor de dakplaat niet helemaal omhoog komt. De schuifdakplaat ligt nu dus in gesloten toestand wat lager :(

Wat nu? laten zitten even nu, maar waarschijnlijk toch de hele zooi er weer uit halen en dan maar het oude rubber er weer omheen. Dat heb ik inmiddels in de glycerine gelegd om het het weer wat op te frissen.

De achterkant is afgebouwd, de achterlichten zijn helemaal uit elkaar geweest en schoongemaakt tot in de minste hoek en weer in elkaar gezet. De chromen strips van de glazen zijn zoals bij elke 604 lelijk geworden. Ik heb er nu nieuwe glazen ingezet maar die zijn van een ander merk (frankani) dan de originele (altissimo) en dat past niet helemaal 100%.

De kofferbak had wat vliegroest, dat heb ik ontroest en gespoten.

Heb nog wat hemelbekleding om de rand van de raamsponning geplakt voordat de achterruit er weer ingaat. Toen de aan de voorkant het koplamwissersysteem geinstalleerd. Het lijkt erop dat de linker motor kaduuk is...
De rechterkant is ok alleen toen ik de verse koplampplaat met motor gemonteerd had en er de lamp in wilde drukken (uit voorzorg had ik overal een likje vet in de plastic sluitinkjes gedaan) braken natuurlijk 2 stukjes plastic af van de koplampverstelling. Dit betekent dus dat ik de koplamp dus niet kan bevestigen :evil: en dat is mooi K.....

Kan ik het zooitje weer demonteren, een andere plaat nemen of alleen het verstellingsmechanisme eruit halen en vervangen door een andere (ik heb alleen geen 100% perfecte, er is altijd wel 1 plastic pikkie kapot), zucht.

Wat een waardeloze constructie zeg. Zelfs het met grote voorzichtigheid en concentratie uitvoeren van dit soort karweitjes voorkomt het afbreken van al die plastic zooi niet.

Ook heb ik een paar dagen geleden de hemelbekleding genaaid die losgeraakt was op een vouw (die aan elkaar gesmolten hoort te zijn, maar ooit door iemand losgtrokken is), plus dat ik de rechterdorpelplaat en sierlijst en rubber weer gemonteerd heb.

Het vergt enorm veel tijd (voor mij) en vandaag was ff niet helemaal je van het. Maar goed als ik andere mensen hier op het forum zie met hun projekten en die niet de moed verliezen bij veeeeeel meer tegenslagen dan kan ik met een gerust hart gaan slapen. Komt tijd komt raad, voor de zomer komt ze zeker weer op de weg :wink:
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

tegenvallers

Berichtdoor Harrie » 01 mei 2011, 23:18

jammer dat een en ander tegenvalt, Walter.
neem maar van mij aan, dat bij mij wel eens de moed in de schoenen is gezakt, meerdere malen!
en ik heb geleerd, het dan even te laten rusten en later met frisse moed verder gaan.
over veel dingen moet je echt een nachtje slapen. Vaak bedenk je dan een oplossing ( ik meestal wel ).
zie PB. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor Cor Rosie » 02 mei 2011, 10:57

Tja, vorderingen gaan soms niet helemaal zo snel en vlekkeloos als je het vantevoren in je hoofd hebt.

Komt misschien ook wel een beetje door de fase waarin je miniproject zich bevindt. Alles is gedaan, veel tijd en energie ingestoken en dan komt-ie kant en klaar terug van de spuiter.

"Alleen nog even opbouwen". Maar juist in deze fase gaat veel tijd en gepriegel zitten, met een levensgrote kans dat er alsnog dingen kapot gaan of tegenvallen (zoals met je nieuwe schuifdakrubber).

Het devies is geduldig blijven en rustig aan doen.

Voor wat betreft je schuifdakrubber: als je die lange tijd netjes (dus niet gedraaid en in de originele vorm natuurlijk) onder een zware (grind)tegel legt wordt-ie vanzelf wat platter. Maar ook hier weer: geduld! Denk aan een jaar of zo. Werkt beter dan weggooien...

Voor wat betreft je achterlichten: het chroomwerkje in het midden van je oude lens is waarschijnlijk de reden dat je voor een nieuwe imitatielens hebt gekozen. Deze kun je, alweer met veel geduld en beleid, loshalen. Je zou ervoor kunnen kiezen om het nieuwe chroomwerkje op de oude lens te zetten zodat je een beter passende lens hebt, maar wel met een nieuw chroompje.
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor Harrie » 02 mei 2011, 12:51

nee, er zijn 2 types achterlichten voor 604,
de oude, zware, verchroomd ZAMAC, op 604 in de eerste produktie-jaren geleverd.
2e type, lichter materiaal ( kunststof..? ).
glazen zijn van die 2 niet onderling uitwisselbaar.

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor Walle69 » 02 mei 2011, 16:59

klopt Harrie, ze zijn zwaar die Frankanis :-)

De glazen toch wel uitwisselbaar (het rechter in ieder geval, de linker zou een kleine aanpassing behoeven) je moet even de schroefjes van de oude overzetten. Het zijn geen imitatielichten).

Dat overzetten/veranderen van het chroompje is waarschijnlijk een priegelkarwei waarbij aan de binnenkant een kopje weggeslepen/geboord moet worden. Zie dat maar eens gedaan te krijgen zonder het glas te beschadigen.

Ik neem er de tijd voor hoor, alleen gisteren even stoom afblazen :mrgreen:

Bedankt voor de tips en het meedenken!
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Impulsaankoop goedgekeurd

Berichtdoor Rob » 05 mei 2011, 22:33

Afbeelding

Ondertussen de 604 goedgekeurd.
Ik had toch wat over het hoofd gezien, de motor lag gewoon los in het vooronder op de motorrubbers. Beugeltjes op de rubbers afgebroken en 1 rubber gescheurd.
Gelijk maar vervangen door een paar nieuwer type van de 505 V6 deze liggen er schuin tussen en dat is naar mijn idee een beter Konstruktie.

Zondag maar eens heel relaxed de Tante nel rit rijden met een echte TI automaat.
504, 505, 604.
Rob
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 14 sep 2005, 21:46
Woonplaats: EDE

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor risky » 10 maart 2012, 22:21

ik had de 604 verkocht,maar degene die hem wou (ook een forum lid) wou hem met een nieuwe apk hebben.
Dit liep behoorlijk in de kosten... :mrgreen: dus de 604 moet nog maar een tijdje centjes verdienen bij mij :lol:
er is vervangen: de beiden draagarmen achter (voor bijna nieuwe) de achteras rubbers en alle v snaren
De automaat filter en olie ververst rondom nieuwe remblokken 2 nieuwe banden.
Kleppen gesteld en een nieuwe visco een nieuwe backfire klep (liep niet meer op benzine)
met wel als reseltaat een hele fijne 604 .
De auto heeft nu zoveel gekost dat brengt hij voorlopig niet meer op als ik naar de huidige prijzen kijk :roll:
Dus ik ga er maar weer 50.000 bij zetten dit jaar, hij staat nu op 215.000
8 maanden geleden gekocht op 173.000
mvg
Laatst bijgewerkt door risky op 11 maart 2012, 07:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor jan-03 » 10 maart 2012, 23:52

Zo had ik de 104 toch ook gekocht?? :D :mrgreen: :lol: 8) :wink:
Kun je toch deze zomer nog heerlijk van de 604 genieten Dirk..
gr Jan.
P.s Ik mis nog 2 auto's in het onderschrift..
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor risky » 11 maart 2012, 07:22

Ja dat zou niet gek zijn he Jan :mrgreen:
Er missen trouwens wel meer auto`s in mijn onderschrift :lol: :lol:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor risky » 13 maart 2012, 21:06

vandaag met de 604 naar de keuring is hij afgekeurd :twisted:
Het binnenscherm lv een gat van meer dan 40 cm :shock: ik denk dat ik ook maar een keer naar pearl toe moet :oops:
ook miste het a van het chassisnummer...en 1 remleiding achter verot
vandaag gedaan het rotte deel binnenscherm eruit geknipt en er een nieuw stuk in gelast en gelijk doorgelast.
met mijn slagset een a erin geramt :mrgreen:
en een remleiding vervangen
kreeg de complementen voor het laswerk maar ik was helaas te laat terug voor de 604 af te melden.
Dus vanaf morgen weer 2 jaar Apk hoera
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor MarcoPeus » 14 maart 2012, 20:30

Heb je daar geen opmerking over gekregen over zelf het chassisnummer aanpassen/verbeteren/intikken?
Ik heb al eens van iemand gehoord die daar heel veel zeik mee heeft gehad en de auto heeft moeten laten staan. Afgevoerd naar inbeslagname terrein enz enz enz enz enz. Dat wil je niet meemaken.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor risky » 14 maart 2012, 21:46

Ha ha ha als je het doet moet je het wel goed doen met de juiste spullen zodat het niet opvalt :mrgreen:
Maar er komen leuke nieuwe apk regels aan,1tje is er al in gegaan de werking van de electrice/koplamp afstelling moet werken als het erop zit :roll:
nou moest ik alles eruit slopen zelfs de schakelaar :shock: dit is vandaag weer gedaan,dus de nieuwe apk word weer morgen.
het zet een hoop voeten in aarde die apk :evil: gelukkig maar 1x in de 2 jaar :?
binnenkort mag er ook geen olie lekage meer zijn en moeten de auto`s die obd 1 of 2 hebben uitgelezen worden op foutcodes er mogen geen foutcodes voor de apk in auto`s zitten.dus gaat weer lekker er zullen dan wel een hoop auto`s afgekeurd gaan worden....
mvg
Laatst bijgewerkt door risky op 14 maart 2012, 22:57, in totaal 1 keer bewerkt.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor joospeugeot » 14 maart 2012, 21:54

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 mei 2016, 02:07, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor risky » 14 maart 2012, 22:05

Dus eerst naar de wasplaats motor schoonspuiten en dan apk :mrgreen:
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor joospeugeot » 14 maart 2012, 22:20

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 mei 2016, 02:07, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor risky » 14 maart 2012, 22:47

ja idd :mrgreen: :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor 403diesel » 14 maart 2012, 23:51

risky schreef:binnenkort mag er ook geen olie lekage meer zijn


Da's lekker met een open carterventilatie... Zullen best wel weer een hoop auto's verdwijnen door zo'n maatregel. Kunnen flinke kostenposten worden als die echt lekvrij moet zijn.
Sommige oudere auto's lekken al vanaf nieuw een druppeltje. Bij engelsen moet je je zorgen gaan maken als ze niet meer lekken :mrgreen:
Stuurhuizen, AT bakken etc doen vast ook leuk mee in de lektest.
Ik kan me herinneren dat in Zwitserland de auto met warme motor in een half uur niets op de grond mag lekken. Is bekend hoe dat er hier uit gaat zien?
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor risky » 15 maart 2012, 11:47

403diesel schreef:
risky schreef:binnenkort mag er ook geen olie lekage meer zijn


Da's lekker met een open carterventilatie... Zullen best wel weer een hoop auto's verdwijnen door zo'n maatregel. Kunnen flinke kostenposten worden als die echt lekvrij moet zijn.
Sommige oudere auto's lekken al vanaf nieuw een druppeltje. Bij engelsen moet je je zorgen gaan maken als ze niet meer lekken :mrgreen:
Stuurhuizen, AT bakken etc doen vast ook leuk mee in de lektest.
Ik kan me herinneren dat in Zwitserland de auto met warme motor in een half uur niets op de grond mag lekken. Is bekend hoe dat er hier uit gaat zien?


jep dat is een lekkere regel :evil:
de motor of bak of stuurhuis en cardan mogen geen lekage meer vertonen :roll:
Maar de 604 heeft weer een apk tot 3e maand 2014 :D met de blauwe platen :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door risky op 19 maart 2012, 00:22, in totaal 3 keer bewerkt.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor MarcoPeus » 15 maart 2012, 12:11

Volgens mij wordt t tijd dat we in belgie gaan wonen en de auto's op belgisch kenteken zetten. Die hebben veel minder van die zeik allemaal.
Trouwens: keuren ze niet lekkende auto's ook af als de bestuurder sigarettenpeuken uit t raam gooit in t milieu? Dat zie ik bijna dagelijks. Raampje open, lekker paffen, sigaretje op, hoppa t raam uit met dat ding en lekker uit laten dampen op straat.
Mijn 604 wordt dan zeker afgekeurd denk ik. Gaat een vermogen kosten om lekdicht te maken.
Ze krijgen ons wel uit die oude auto's allemaal. Is t niet door de benzine heel duur te maken dan wel door een auto zodanig moeilijk door een keuring te krijgen dat de meesten er vanaf zien om t te kopen/rijden.
Oldtimer markt is al ingestort volgens kenners (ik zie nog nergens de prijzen zakken overigens) en die komt nu helemaal om zn gat te liggen.
1 oplossing: auto's rijden volgens de evenementen regeling. Kun je wel alleen op zondagen tijden en even kijken dat er ergens een beurs/meeting/clubdag is waar je dan "heengaat" :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor risky » 15 maart 2012, 12:55

Nou ja op zich is het niet een verkeerde regeling ...
mijn 604 is lekvrij en al mijn auto`s eigenlijk want als ik ergens een hekel aan heb is olie op mijn erf/garage.
alleen de regel gaat weer uit de hand lopen daar kan je weer op wachten in nederland
de garage bedrijven gaan hier een slaatje uitslaan dan krijg je als het blok alvettig is apk afkeur
kijk mensen die met een lekke krukaskering rijden en er gewoon elke week een liter olie van de aldi indonderen.
deze dun je hier wel weer mee uit want als die lekkende bakken 5 minuten voor het stoplicht staan te wachten dat er al een flinke plek olie ligt.
waar ik vervolgens bijna op mijn plaat ga met mijn motor word ik ook niet vrolijk van
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor MarcoPeus » 15 maart 2012, 13:06

Uiteraard heb je daar wel gelijk in natuurlijk, alleen wordt t weer helemaal binnenstebuiten gedraaid en gaat een garage een drupje olie op t blok zien als lekkage en keurt m dan af.
Goed schoon spuiten net voor de keuring dan maar zoals je al eerder schreef en dan maar hopen dat hij t droog houdt.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor MarcoPeus » 26 jun 2012, 20:40

Vandaag bij Joos op bezoek geweest om van zijn kennis gebruik te maken. Op zijn advies moest remvloeistof vervangen worden alsmede olie(filter) en diverse kleine dingetjes

Eerst begonnen met de olie.
Door mijn ritje van Geleen naar Heerlen was de olie al lekker op temperatuur en liet zich makkelijk aftappen. (sorry voor de blaren op je vingers Joos)
Olie er uit laten druppelen en uit Joos' prive collectie een filter mogen scoren.

Daarna verse nieuwe Shell 10W40 er in laten lopen.
Afbeelding

Toen begonnen aan de remvloeistof. Alle vloestof eruit laten drukken door een handig stukje gereedschap van Joos op de compressor. Vloeistof was toch wel redelijk vuil en ECHT aan vervanging toe.
Nieuwe DOT 5.1 er in en ontluchten met dat perslucht setje op t reservoir. Aan elk wiel lekker laten spoelen.
Daarna nog d.m.v. pedaalpompen alle laatste lucht er uit en zo veel mogelijk van de oude troep er uit gepompt.
Remt min of meer nog t zelfde maar wel meer pedaaldruk en geen vocht meer in t systeem. Super klus.

Tot slot t setje velgen dat eerder dit jaar is opgeknapt en voorzien van banden er op gelegd.
Voortrein omhoog, oude velgen los, nieuwe velgen er onder. Jammer dat mijn oude wielmoeren verkeerd zijn en erg vies. Ik zoek dus nog mooie passende exemplaren (wie niet he)
Afbeelding

Rechtsvoor eindelijk van t reserve wiel af dat ik 2 geleden er op moest leggen na lek rijden in de ardennen bij een toertocht. Bij gebrek aan TRXen moest deze t maar doen voor een tijd. Nu dus 15 inch er onder met nieuwe Michelins.
Afbeelding

Joos boog zich verder nog over t piepen van de V snaar tijdens koude start. Dynamo strakker spannen en ook alweer opgelost.
Verder nog even gekeken naar t lopen van de benzinepomp bij op contact zetten. Relais lijken goed maar toch blijft de pomp benzine pompen...... iets voor latere zorg.

Ritje naar huis was weer een lekkere beleving. Was is de 604 toch een lekkere comfortabele wagen. Zo fijn geveerd en zo veel souplesse. Prachtig.
Drempels in mijn woonplaats kan ik weer met 50 nemen. Zat een nieuwe BMW 3 serie achter me die bij elke drempel hevig stuiterde om me bij te houden. Ik reed m helemaal zoek terwijl de 604 als een cruiseschip op de golven van de drempels bewoog :mrgreen:

Zie hier het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Met dank aan de sleutelruimte maar vooral de kennis en ervaring van Joos. Zonder jou was ik vele uren langer bezig geweest.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Wat heb je vandaag aan je 604 gedaan?

Berichtdoor joospeugeot » 26 jun 2012, 22:45

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 16 mei 2016, 02:06, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar 604

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten