Pagina 1 van 17

Peugeot 604 GTI project

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 18:55
door Kraaij
Op 12 oktober 2013 een unieke Peugeot 604 GTI full options uit 1984 uit Frankrijk gehaald.
Auto heeft lange tijd stil gestaan in een kas en door de zon ernstig verweerd maar wel helemaal hard.
Leer wordt inmiddels weer soepel door constant invetten. Nu de motor weer aan de gang helpen en daarna technisch verder in orde maken voor de APK en RDW keuring, daarna spuiten.
Leuk project :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 19:02
door joospeugeot
z

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 19:08
door MarcoPeus
Wow, te gek een 604 GTi in Nederland erbij.
Ik sluit me bij Joos aan v.w.b. de plaatjes en de updates.
Grappig dat deze ook in een kas heeft gestaan net zoals die van André

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 19:30
door Kraaij
Bedankt voor de leuke reacties, er staan inmiddels wat foto's bij en ik zal het regelmatig bijwerken.

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 19:34
door MarcoPeus
Gaaf hoor. Zier er van binnen en onder de kap vrij netjes uit. Lak is een punt van aandacht inderdaad.
Veel succes met t op de weg krijgen van deze keizer van de weg.

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 19:54
door Kraaij
Het pompje uit de tank van de GTI zit vast en heb ik nu vervangen voor een externe pomp 6,5 bar, ik kom er nu via het forum achter dat er onder de auto ook nog een pomp met accumulator hangt. De brandstof wordt nu wel goed doorgepompt maar de motor wil nog niet echt aanslaan, zou dit aan de nieuwe externe vervangen pomp kunnen liggen?
Iemand nog tips voordat we het hele systeem uit elkaar gaan halen?

Afbeelding
Afbeelding

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 19:57
door joospeugeot
z

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 20:00
door Kraaij
Klopt, airco automaat, alarm, cruise etc.
Nee filters nog niet vervangen. Heb nu een of ander reinigingsmiddel in de benzine wat alles inwendig reinigt, gaat iedere dag wel een stukje beter met starten maar wil nog niet echt lopen.

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 20:44
door Marinus
Gefeliciteerd met je aanwinst. Nog het nodige werk zo te lezen en te zien, maar de 504 en de 604 vormen nu al een mooie combinatie. Succes ermee.

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 21:27
door Kraaij
Hoi,
Bedankt, Inderdaad mooi setje.
Wil een collectie opbouwen van alle laatste versies van 504 en 604.
Nu nog een cabrio, coupe, station en pickup
Afbeelding

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 21:53
door MarcoPeus
Er staat ergens een 604 break te koop..........

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 21:55
door Harrie
beste Ruud,
ten eerste gefeliciteerd met de aankoop van deze 604 GTI Aut. :wink:

Kraaij schreef:Het pompje uit de tank van de GTI zit vast en heb ik nu vervangen voor een externe pomp 6,5 bar, ik kom er nu via het forum achter dat er onder de auto ook nog een pomp met accumulator hangt. De brandstof wordt nu wel goed doorgepompt maar de motor wil nog niet echt aanslaan, zou dit aan de nieuwe externe vervangen pomp kunnen liggen?
Iemand nog tips voordat we het hele systeem uit elkaar gaan halen?

Afbeelding


het pompje in de tank is vaak verroest na lange stilstand, en vaak niet meer te redden.
Als je er een andere externe pomp voor in de plaats hebt gemaakt,
zuigt die vanaf de bodem v.d. tank aan ? Het is slechts een opvoerpompje,
deze hoeft niet veel druk te leveren. De ( zeer belangrijke ! ) druk wordt geleverd
door de pomp die onder de auto hangt, bij de achtertraverse. Deze levert 5,8 Bar,
en is tevens van belang voor de inspuitdruk. Die wordt voor afgeregeld, de rest gaat
via de retourleiding terug naar de tank. Tevens zie je bij die pomp bij de traverse
een accumulator, die dempt de schokken van de pomp en zorgt dat het systeem op druk blijft,
ook als de auto maanden stil staat. Dit moet perfect functioneren !
Een reinigingsmiddel ( injection cleaner ) is prima voor de injectoren, maar maakt de filters e.d.
niet schoon ( waar blijft dan de prut...? ) ; dus absoluut vernieuwen !
Bij de hogedrukpomp en accumulator vind je ook nog een fijnfilter, die moet je vernieuwen.
Een geschikte vervanger is de MANN WK 618, verkrijgbaar bij automaterialenzaak zoals BREZAN.
Het brandstof-systeem is essentieel bij K-Jetronic.

succes met je werkzaamheden :wink:

met vr. groet, Harrie

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 22:27
door Kraaij
Beste Harrie,
Bedankt voor de tips. Ga ik zeker uitvoeren.

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 20 okt 2013, 22:45
door Kraaij
Heeft iemand de volgende onderdelen nog te koop:
4 ijzeren velgen met redelijke banden voor tijdelijke oplossing (originele worden gereviseerd),
Voorruit (bruin getint),
Blauwe panelen van voordeuren,
Achterleuning van de achterbank (donkerblauw leer),
Opvoerpompje in tank,
2 achterdempers.

Hoor het graag,
Groet Ruud

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 21 okt 2013, 14:14
door andreti
Hoi Ruud,

gelukkig weer een mede strijder erbij, een GTI nog wel , dat zijn toch de wat zeldzamere tegenwoordig.
Je kunt uit de topics van harrie en mij wel wat info halen over het brandstofsysteem, ik heb foto's geplaatst van alle onderdelen die onder de auto zitten.

Ik heb wel tijdelijk 4 velgen voor je te leen je wilt, moet je alleen even ophalen, in Purmerend :D

André

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 22 okt 2013, 11:23
door Frank.04
Het meeste wat je zoekt aan onderdelen heb ik liggen.

Ook heb ik de door jou zo begeerde 504 cabriolet van het laatste type, vorige week op kenteken gekomen en nu voor een proefritje naar Zuid-frankrijk.

Als je serieus belangstelling hebt rij ik haar morgen terug, anders blijft ze hier overwinteren.

Ik hoor het wel.

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 24 okt 2013, 14:52
door 604peugeot
hoi ruud,proficiat met je 604 ziet er nog goed uit.wat is het bouwjaar eigenlijk,wel mooi dat er weer een 604 in ons midden is,dat zijn de echte lief hebbers van zo een auto,succes met de verdere bouw en het sleutelen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 24 okt 2013, 20:55
door Kraaij
Hoi Willy,
Dankjewel, hij is van 84 en heeft veel te lijden gehad van de zon :-) .
Weinig roest maar wel onbekende tijd stilgestaan, ben nu bezig met de brandstof onderdelen aan het vervangen. Morgen nw accumulator, pomp en filter monteren en hopen dat ie dan gaat lopen. :mrgreen:

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 24 okt 2013, 21:42
door Kraaij
Even je verhaal bekeken en ook maar gelijk de beugel van de pomp en accumulator gespoten, goed voorbeeld doet goed volgen :- :-) )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 25 okt 2013, 22:08
door Kraaij
Vandaag pomp, accumulator en filter vervangen zonder beter resultaat, nu maar begonnen met vervangen verdeelkap, rotor, boegies en kabels en morgen de nieuwe onderdelen monteren met hopelijk beter resultaat :?
Afbeelding

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 25 okt 2013, 22:41
door joospeugeot
z

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 25 okt 2013, 23:17
door Kraaij
Inderdaad een pittig klusje, eerst al een strijd om er achter te komen hoe er bij te komen, uiteindelijk gehele luchtinlaat met spinnekop verwijderd en dan kun je er redelijk bij.
Morgen de nieuwe onderdelen (verdelerkap, rotor en bougies, (kabels waren helaas nog niet te krijgen) monteren en hopen op meer geluk.
Afbeelding

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 25 okt 2013, 23:48
door Frank.04
Zou het niet verstandiger zijn om van te voren te analyseren waar het probleem zit in plaats van lukraak zaken te vervangen en hopen op 'geluk'.

Ik heb het op dit forum al vaker verteld, een motor is niet bijster ingewikkeld.

Compressie, een vonk op het juiste moment en een beetje brandbaar mengsel, daarmee loopt elke motor.

Een welgemeend advies: loop bovenstaande zaken gestructureerd na en los datgene op wat niet goed is.

Het bespaart je tijd, geld en leert je iets meer over autotechniek in het algemeen en de Douvrin motor in het bijzonder.

Succes!

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 00:00
door Kraaij
Beste Frank,
Je zult helemaal gelijk hebben maar omdat de auto lang heeft stil gestaan lijkt het mij verstandig om deze onderdelen ook al op voorhand te vervangen, op deze manier sluit ik uit dat het daar aan kan liggen. Ik kan wel starten en af en toe slaat hij even aan maar loopt nog niet lekker door.

Re: Peugeot 604 GTI project van Ruud Kraaij

BerichtGeplaatst: 26 okt 2013, 00:51
door joospeugeot
z