Hoe je t ook draait of keert, auto's gaan steeds meer op elkaar lijken en hebben allerlei wazige vouwen en lijnen in de flank en op de motorkap. Kijk naar de DS serie van Citroen, de BMW 3 serie, Kia Rio, Opel Agila enz enz.
De 2008 lijkt daar gelukkig buiten te willen blijven.
De looks en herkenbaarheid van Peugeots van weleer (404-504-304)is lang vervlogen en zal nooit meer terug komen. Hoezeer wij als liefhebbers van Frans oud ijzer dat ook zouden willen. Maar als Peugeot auto's maakt die alleen Peugeot verzamelaars aantrekt, dan kunnen ze de deuren sluiten. Dat is ook de reden dat Jaguar nu stations maakt met diesel motor op een Ford bodem evenals Porsche een SUV met dieselmotor. 20 jaar geleden ondenkbaar maar om "mee te kunnen" moet t.
Ik zeg, kopen dat apparaat of in ieder geval je buren/ouders/werkgever/collega aansporen tot aanschaf. Alleen dan wordt t een succes en zal Peugeot overleven.
Die bemiddelde 60 plusser ziet zijn zuur verdiende kapitaal slinken door de waarde vermindering van zijn met zweet gekochte woning. Bovendien is de financierings-goedkeuring van Peugeot dermate krap voor 65+ dat ze m waarschijnlijk kontant moeten kopen en dat zien veel 60plussers niet zitten of ze hebben t domweg niet. (uit eigen ervaring)
Ben ook benieuwd hoe hij gaat doen, van mij mag t weer een verkoop bom worden (a la 206-307). Alles valt of staat met de verkoopprijs. Als deze een vanafprijs heeft van 23.000 euro dan vergeet t maar. Voor dat geld koopt die bemiddelde 60+er een koreaan met conservenblikdeuren en een tupperware dashboard met alle opties en 21 jaar garantie.
Is er al een vanafprijs bekend?