Slecht nieuws voor oldtimers 2

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor joospeugeot » 14 apr 2014, 13:56

ik kreeg dus ook die brief 11 april binnen met de mededeling om voor 19 april te betalen......
ik dus naar de belasting gebeld en een bandje zei meteen dat ie datum naar 1 mei verplaatst is !
bij mij hadden ze al 14 euro automatisch geincaseerd dus die gaan ze nu terugboeken. maar moet wel dus die 44 euro ineens betalen :evil:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Michael » 14 apr 2014, 14:10

ik kreeg korting, 75,61 afgerond 75 euro.
eigenlijk best een koopje om de rest van het jaar te mogen rijden.
staat in geen verhouding met de vele jaren die we niet hebben hoeven te betalen.
voor de diesels van 77 , 78 en 79 werd het te gortig, die zijn geschorst.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor pininfarina404 » 14 apr 2014, 20:01

jan-04 schreef:Zaterdag-morgen 2 enveloppen met de factuur voor de 2 geregistreerde 104tjes van de belastingdienst in de bus..
vanmorgen doorgelezen en daar staat op vermeld:
betalen voor 16 april!!! :shock:
Dagtekening staat op 29 maart...
Ja dat is fijn... Die 2 brieven zijn 2 weken vroeger gedateerd dan ze zijn ontvangen..
Ik heb vandaag 2 x geprobeerd hierover te bellen.. Nee dus geen kontakt..
Ik heb dus zojuist maar 2 x € 60,- overgemaakt..
De poen moet voor 16 april op de rekening staan van de belasting..
Ze zullen mij wel niet op m,n blauwe ogen geloven dat ik de brieven nog maar net heb ontvangen..
zucht..
gr jan


Dag Jan,

Heb je ook twee maal bezwaar aangetekend met de brief die je op de bezwaargenerator kunt maken? In mijn topic over de rechtzaaktegen de staat vindt je de link.
Als je dat evt later wilt doen, bewaar dan de rekeningen, want die heb je nodig
Voor elke gelegenheid de juiste outfit:

-Peugeot 206 2.0 Hdi 2003
-Alfa Romeo Brera Spider 2.4 Jtdm 2008
-Citroen Dyane 6 1968 (12V).
-Honda CLR 125 1999
pininfarina404
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:36

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 14 apr 2014, 20:14

Nee nog geen bezwaar aangetekend.. Maar dat ga ik zeker nog wel doen...
Ik gun de regering het genoegen dat ze hun eigen huishoudboekje op orde hebben en onder de Europese norm zijn gebleven maar dat gaat wel ten koste van
heel veel burgers die nu op alle fronten de grond onder hun voeten wegzakt..
Rekord aantal ww uitkeringen, daar zitten dus niet de hele grote groep die daar geen recht op hebben en afhankelijk zijn van giften van de staat..
Ik word daar zeer bedroefd van.. Ik denk er zelfs al over om maar helemaal te stoppen met de hobby en het bespaarde geld aan hun te besteden..
Er word op het moment zoveel onrecht rondgestrooid dat je niet meer net kunt doen alsof het allemaal rozegeur en maneschijn is..
Hoe is het toch mogelijk dat dit in Nederland allemaal kan...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor WillemV » 14 apr 2014, 20:50

Jan,

Het systeem van uitkeringen ga jij in je eentje niet veranderen. In dit systeem zijn er ten alle tijde groepen of personen die misbruik maken van een wetgeving en zijn controle methodieken. Gelukkig ziet men dit wel steeds meer in en is men binnen deze instanties steeds meer bezig met het vormen van teams om dit soort fraude tegen te gaan. Alleen jij en velen met jouw hebben daar geen profijt van. Simpel weg dat wij ons een slag in de rondte werken om de rekeningen te betalen en veel, heel veel belasting en sociale verzekeringen afdragen.

Jouw/onze hobby moet daar niet de dupe van zijn. Dat ik na zoveel jaren moet gaan betalen voor mijn oldtimer vindt ik niet leuk, sterker nog ik zie het als geldklopperij. En als kers op de appelmoes mag ik niet meer rijden in de winter. Ja ja, alsof ik mijn gekoesterde oldtimer de pekel in jaag.

Wij zijn gelukkig in de omstandigheid om deze ellende over ons heen te krijgen en vaak er niet minder om te eten. Wel is het eind wat mij betreft in zicht gekomen. Niet meer nivileren, maar loon naar werken.
Ik hoop dat er in een komend kabinet een omslag komt en dat men inziet dat er een significant deel incidenteel met zijn/haar oldtimer rijdt.

Gr.
Willem

O ja de betalingen van 16 april richting de Belastingdienst boefje uiterlijk 1 mei te betalen. Dit meldt o.a. De belastingtelefoon.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Frank.04 » 14 apr 2014, 20:55

Ha Jan,

Misschien stelt het je gerust dat de datum van 19 april opgeschoven is naar 1 mei.

Zie ook de voorgaande mailtjes hierover waarin deze datum genoemd wordt.

Met groet van Frank
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 15 apr 2014, 14:57

@ Frank / Willem

Op mijn aanslag stond dokken voor de 16e!! Wat ik er van vind dat ik moet dokken hoef ik niet meer uit te leggen maar de manier waarop is waar de honden geen brood van lusten..
Het is niet allen de mrb afdracht waar ik me kwaad om maak.. Maar dat was ook al duidelijk.. :D
Ik kan hier niet te ver/ veel uit wijden want dan krijg ik represailles ( en terecht) wegens topic vervuiling..
De boodschap was zo ook wel duidelijk dus hou ik hierover op..
Ik geniet te veel van de hobby om ermee te stoppen dus wees gerust ik val jullie nog een hele poos lastig met mijn soms te ver doorgeschoten teksten..
Ik heb zeer genoten ook van het aanbod voiture's bij de pcn voor de deur afgelopen zaterdag..
Er ontbraken er nog wel een slordige 500 overigens.. :D ..
Helaas maar 1 stuks 104... :cry: Maar wel een aantal hele fraaie 504... 1 x 404 cabrio ( dacht ik) ..205, 505, ..
En daar word je dan weer blij van..
Ik hoop jullie allemaal ergens in den lande tegen te komen met klassieker uiteraard..

gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jon » 15 apr 2014, 17:35

Nou, ik heb m ook gekregen. Of ik 120,- wil betalen om met m'n origineel Nederlandse Camaro uit 1978 nóg langer op de Nederlandse wegen te mogen rijden. Alsof men in die 36 jaar niet genoeg belasting heeft ontvangen voor deze auto.
Hij staat trouwens, zoals elk jaar, vanaf eind oktober nog steeds binnen. Maar goed, ik zal betalen, bezwaar maken en er het beste van hopen.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor CXpeu » 15 apr 2014, 21:58

@Jon
In principe heb je gelijk, het feit is nu dat je gewoon moet betalen. Daarna gewoon de rechtszaak afwachten.

Een bezwaar indienen en afwachten is het devies, om later recht te houden om het geld terug te claimen indien mogelijk. En positief gezien, als je het terug kan claimen ben je het niet kwijt.... toch.
En verder moet je niet gaan klagen over die 4 jaar van €120,= Er zijn er legio mensen die geen '78 hebben, maar een '87 en dan moet je nog veel langer betalen!
Om maar te zwijgen van de mensen die een '88 wagen hebben die hopen alsnog in aanmerking te komen voor.........
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 17 apr 2014, 10:14

Als je een oltimer rijd die ouder is dan 40 jaar en dus mrb vrij is, mag je die ook niet rijden in de wintermaanden??..

Ik las deze tekst ergens:
Wegenbelastingvrij oldtimer
Per 1 januari 2014 zijn alleen auto’s die op dat moment 40 jaar of ouder zijn vrijgesteld van wegenbelasting. Ook is het niet toegestaan om te op de openbare weg te rijden met een oldtimer in de wintermaanden december t/m februari. Wil je dat wel dan dien je het normale tarief aan wegenbelasting te betalen. Voor auto’s die rijden op benzine en tussen de 25 en 40 jaar oud zijn geld een overgangsregeling waarbij je maximaal € 120 per jaar betaalt.

Hieruit maak ik op dat je helemaal niet vrij mag rijden in December, januari, februari, mits je voor een evenement een vrijstelling hebt voor 1 dag..
Als je wel gaat rijden word je aangeslagen voor het hele jaar, ook als de voiture ouder is als 40 jaar..

Klopt dit??
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor p205cabrio » 17 apr 2014, 10:25

Zoals je zelf al zegt. Het stond 'ergens'. Bij de belastingdienst staat de juiste info. Je mag wel rijden in de winter.
p205cabrio
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 03 feb 2013, 14:21

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jon » 18 apr 2014, 07:01

Ik klaag ook niet. Ik ben blij dat ik er nog af kom met een tientje per maand. Maar het principe, daar gaat het om.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Harrie » 18 apr 2014, 17:37

jon schreef:Ik klaag ook niet. Ik ben blij dat ik er nog af kom met een tientje per maand. Maar het principe, daar gaat het om.

Groet, Jon.

mee eens, Jon. ik heb de "Rekening" ook ontvangen voor de 604 GTI ( 1984 ) : € 120,-
Hoogst vreemd hoe dat bedrag vermeld staat, eerst kijken ze in welke provincie je woont ,
dan trekken ze de 'provinciale opcenten'' van € 120, - AF, en komt er een restbedrag uit.
Op de "Rekening" ( op zich al belachelijk :roll: ) staat dan het restbedrag, vermeerdert met
de provinciale opcenten en zo komen ze onder de streep op exact € 120,- uit.
in mijn geval dus :
'Basisbedrag voor volledige tijdvak' : € 115,32
'Provinciale opcenten': . . . . . . . . . . . € 4,68
'Totaal volledig tijdvak ( afgerond )': € 120,00

1) hahaa ! "Periode"= 2014, ik betaal voor "volledig tijdvak" , dus ik rijd lekker legaal door in december !
2) inmiddels betaald, dus vul ik volgende week de "bezwarengenerator" van Stichting Vrijstelling Oldtimer.nl in :-)

de voorbereidingen voor de rechtszaak zijn al een tijd in volle gang.
we zullen zien.

de gevolgen van deze idiote maatregel zijn al goed merkbaar, veel export en sloop van youngtimers en klassieke auto's... triest :cry:
.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Peu 604 » 18 apr 2014, 21:41

Ik heb een vraag mijn 604 is momenteel geschorst stel ik haal hem en juni uit de schorsing moet ik dan het volledige bedrag betalen over 2014 of een gedeelte daar van ?? ik bedoel van die 120,00 euro.
Peu 604
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 30 jul 2009, 20:30
Woonplaats: Provincie groningen

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor joospeugeot » 18 apr 2014, 21:49

ik neem aan wel benzine. je komt dan toch die gehele 120 euri te betalen. eenmaal betaald is betaald. krijg je ook niks meer van terug, ook al zou je m weer schorsen na een week of maand of zo.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 18 apr 2014, 22:14

Deze tekst staat op de site van de belastingdienst:
Doel aanpassen vrijstelling mrb

Het aantal oldtimers is toegenomen. Dat betekent dat de vrijstelling van de mrb steeds meer kost. Ook gebruiken veel eigenaren hun oldtimer voor het dagelijkse verkeer. Oldtimers zijn vervuilender dan nieuwe auto’s. Met de wetswijziging wil het kabinet bereiken dat eigenaren die veel rijden met hun oldtimer, ook mrb betalen.


Niet onderbouwd maar als waarheid klakkeloos in de wet opgenomen..
Wat is bijvoorbeeld: Veel rijden...!!!!.. Die dat doen kijken wel link uit dit in een olditmer te doen want het onderhoud is dan niet vol te houden..

Er is net een nieuwe zeer grote vervuiler neer gezet bij Delfzijl... Die verbrand kolen voor opwekking van elektra..
Ik zie het verschil niet hoor.. Nu worden de Groningers niet alleen van beneden bedreigd maar mogen ze ook nog de smok inademen om onze
"Westelijke" Steden te vrijwaren van conventioneel rijdende auto's....
Deze "schone"auto's worden veelal geproduceerd in het zeer kerncentrale rijke Japan .. Wat daar de risico's van zijn dat hebben ze ondervonden..
De vervuiling die dat heeft veroorzaakt is vele malen erger.. enz enz...

Om je te kunnen verzetten tegen deze valse wetgeving hebben ze het ons zo moeilijk mogelijk gemaakt..
Het is slikken of stikken.. :(
Wij worden verplicht om aan dit "veel consumeren " mee te doen... Kopen kopen kopen..
Ik wil rijden in een auto die mij bevalt en niet eentje die de staat prefereert..
Zelfs Poetin is milder...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Frank.04 » 19 apr 2014, 21:53

Even een reactie op de vraag van Peu 604.

Mijns inziens is het niet zeker dat je nog gebruik kunt maken van de overgangsregeling als je de schorsing opheft op een moment na 1 mei.

Zoals ik het zie krijgen alleen niet-geschorste auto's de mogelijheid tot de overgangsregeling, en wel door het betalen van het kwarttarief voor 1 mei.

Als je dit niet doet valt je auto in het volle tarief, wat dan ingaat vanaf het moment van opheffen van de schorsing.

Wellicht kun je sowieso het kwartarief overmaken ook al is je auto geschorst, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou deze specifieke vraag eens stellen aan de Belastingdienst.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor p205cabrio » 20 apr 2014, 02:29

als je het kwarttarief betaald dan hoef je niet meer te schorsen.
p205cabrio
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 03 feb 2013, 14:21

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 20 apr 2014, 08:16

Als je auto uit de schorsing is moet je ook je verzekering betalen.. Nu zullen er zijn die de voiture altijd hebben verzekerd maar ook niet..
Ik heb de 304break niet appart verzekerd.. Wel in de opstal..
Als je de voiture echt alleen voor een paar enkele ritten naar de club o.i.d gebruikt word het toch ( zeker met meerdere) alles met bij elkaar een flinke som geld.. Ook al omdat het gebruik van je regeliere auto ook elk jaar weer duurder word.. btw duurder, veel plekken parkeren duurder...
Je loopt als weggebruiker heel veel riscico op bekeuringen... Ik laatst kentekenplaat van de kleine aanhanger vergeten, € 140,-- boete..
Verder alles in orde.. koppeling, trekhaak, netje erover.. Je durft niet eens meer de weg op door al die regels... Je bent al gestrest voor je weg gaat..
Papieren mee en in orde, mrb betalen, verzekering. Je moet ook tanken natuurlijk en ook dat is duur geworden enz enz..
Nu dit met onze klassiekers helpt allemaal niet mee..
De nieuwe regels zijn ook nog eens onduidelijk en in mijn geval moest ik het geld binnen 3 dagen overmaken..
Dus moet je voor het hele jaar voorruit gaan denken wat je wil enz enz..
Aan 1 kant wil ik graag m,n hobby behouden maar er komt nu zoveel bij kijken..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Frank.04 » 20 apr 2014, 09:20

Aan P205 Cabrio:

De vraag van Peu 604 was of hij minder dan het kwarttarief zou moeten betalen wanneer hij de schorsing va zijn 604 zou opheffen in juni.

Ergo: het gaat dus om een auto die op dit moment geschorst is (en waarvoor je nu in het geheel niet hoeft te betalen en tevens geen verzekering en APK nodig hebt).

Ik heb ook dergelijke auto's en daarvoor geen brief ontvangen met de mogelijkheid om van het kwarttarief gebruik te maken dooor betaling va het aangegeven bedrag voor 1 mei.

Mijn stelling is dat je na 1 mei voor dergelijke auto's (dus benzineauto's tussen 26 en 40 jaar) niet meer kunt kiezen voor de overgangsregeling.

Wanneer je de schorsing opheft na 1 mei heb je dus de kans om gebruik te maken van de regeling voor 2014 gemist.

Is het zo wat meer duidelijk?
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Remco504coupe » 20 apr 2014, 09:35

Dat hoop ik dus niet, 1 mei ga ik net niet halen..

Maar bij geschorste auto's kun je ook geen bezwaar maken tegen de nieuwe regels, omdat je geen aanslag ontvangt.

Dus ik vermoed dat dit, indien het uberhaupt waar is, een foutje in het systeem is.
Want onduidelijk en discriminerend voor de voltooide restauraties.
Toch wil ik hier meer van weten.
Als blijkt dat ik na 1 mei uit de schorsing komend de volle bak moet gaan betalen, gaat ie zo weer de schorsing in.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Peu 604 » 20 apr 2014, 11:44

Remco504coupe schreef:Dat hoop ik dus niet, 1 mei ga ik net niet halen..

Maar bij geschorste auto's kun je ook geen bezwaar maken tegen de nieuwe regels, omdat je geen aanslag ontvangt.

Dus ik vermoed dat dit, indien het uberhaupt waar is, een foutje in het systeem is.
Want onduidelijk en discriminerend voor de voltooide restauraties.
Toch wil ik hier meer van weten.
Als blijkt dat ik na 1 mei uit de schorsing komend de volle bak moet gaan betalen, gaat ie zo weer de schorsing in.


Ik ga dinsdag bellen met de belastingdienst hoe het nu precies zit tenminste als je iemand aan de lijn krijgt!!.
Geef het wel even door op het forum hoe het afgelopen is.
Groet Lucas.
Peu 604
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 30 jul 2009, 20:30
Woonplaats: Provincie groningen

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 20 apr 2014, 14:22

ik zou onze lieve heer op de blote knietjes danken en blootvoets naar Santiago de Compostella lopen als ik in aanmerking kwam voor een kwartaalregeling :(
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Cor Rosie » 20 apr 2014, 19:17

LouisdeFunes schreef:ik zou onze lieve heer op de blote knietjes danken en blootvoets naar Santiago de Compostella lopen als ik in aanmerking kwam voor een kwartaalregeling :(


Dat wordt dan over tien jaar.
Met rollator wellicht? :shock:
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 20 apr 2014, 21:57

over tien jaar is ze geheel belastingvrij.. :shock:
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten