Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
hugo schreef:Zo filter je de echte liefhebbers/freaks van hen die alleen maar goedkoop willen rijden.
Mockenrue schreef:hugo schreef:Zo filter je de echte liefhebbers/freaks van hen die alleen maar goedkoop willen rijden.
Erg treffend vond ik het artikel dit weekend in de krant hier:
Kijk naar de auto's ...
Brownie schreef:NOx laat zich helaas niet filteren door een passief fysiek filter. Om het te reduceren moet motormanagement worden aangepast of een ingewikkeld ammoniuminspuit systeem in de uitlaat worden gezet. Dat is dus onmogelijk bij computerloze motoren.
stefan440 schreef:Naast dat het belasten van oldtimers gewoon geld in het laatje brengt, is het voornaamste probleem de luchtkwaliteit in stadskernen... Dus het argument van hergebruik van bestaande auto's is in dat geval helaas niet relevant. Punt is gewoon dat steden aan Europese luchtkwaliteitseisen moeten voldoen en dat uitstoot van een oldtimer nou eenmaal hoger is dan de meeste moderne plastic eenheidsworsten. Dat gezegd is er iets heel wringends te vinden in het PBL rapport: er wordt gesteld dat er overschrijdingen worden verwacht voor de normen voor NO2 en PM10. Ondanks dat oude diesels meer NOx uitstoten, is de fractie NO2 maar 5 tot 10 procent. Nu komt het: bij de moderne diesels met oxidatiekatalysator bestaat de NOx uitstoot voor 55 % uit NO2!
Dat is dan maar één deel van het luchtkwaliteitsprobleem en dat neemt niet weg dat oude diesels een hogere PM10 uitstoot hebben en oude benzines meer NOx uitstoot.
Oplossing zou wellicht zijn om bijvoorbeeld oude diesels te voorzien van simpele fijnstoffilters (ik kan me haast niet voorstellen dat er geen goedkoop filter te ontwikkelen is, misschien iets wat als een soort pantykousje op je uitlaatpijp kan?) en daarnaast misschien een regeling om oude auto's te mijden uit de binnenstad. Persoonlijk zie ik dat als constructievere ideeën dan puur mensen de portemonnee leeg roven.
Los van 100 per maand bijlenen bij de IB/DUO-groep om de wegenbelasting te betalen (en vooral hard balen) zou ik vrolijk doorrijden met m'n oude dieseltje, echt geen ambtenaar of groene politicus die mij m'n pick-upje uit trapt. Ik kan me er enorm aan ergeren dat politici alle mogelijkheden aangrijpen om milieu als argument gebruiken om geld op te strijken. Vooral omdat ik zelf een studierichting doe in de omgevings-/milieuwetenschappen.. Wie weet komt er ooit onder mijn naam een onderzoek waaruit blijkt dat oude diesels harstikke duurzaam zijn
janbachee schreef:Mockenrue schreef:hugo schreef:Zo filter je de echte liefhebbers/freaks van hen die alleen maar goedkoop willen rijden.
Erg treffend vond ik het artikel dit weekend in de krant hier:
Kijk naar de auto's ...
Heel verstandig de dame met de cabrio.. En welke wreedaard krijgt het in z,n bol om haar deze hobby te willen ontnemen...
Millieu smoesjes komen niet erg overtuigend over en ook de argumenten er omheen zijn geheel niet steekhoudend en worden gemakkelijk doorgeprikt..
Als ze deze maatregelen voor de verkiezingen in het programma hadden opgenomen dan waren ze nu afgeserveerd geweest en dat weten ze..
Beide heren zijn onbetrouwbaar gebleken wat Rutte juist Wilders verweet te zijn..
Kiezers bedrog dient niet beloond te worden is mijn mening.. Onze Vorstin is buiten spel gezet en zie het resutaat.. Bah.
gr jan.
website schreef:De FEHAC en de KNAC zijn uiteraard fel tegen,
maar hebben het met alle argumenten en lobbywerk niet kunnen verhinderen.
Er is nog één kans, en dat is dat het niet door de Eerste Kamer komt, omdat Rutte II daar geen meerderheid heeft.
gromsound schreef:Plan Gromsound (al 4 weken terug aan de Fehac per papieren brief+postzegel verstrekt):
alleen HSB vrijstelling indien
1) eigenaar ook een HSB plichtige dagelijkse auto op naam en in de vaart heeft (simpel te checken met het RDtW register)
2) eigenaar op de klassieker een klassiekerpolis heeft dus met alle bekende beperkingen mbt gebruik en jaarkilometrage
(simpel te checken in het ARN, ook in veendam, en de km bij de apekool dat weten ze ook al)
3) eigenaar is lid van een FEHAC aangesloten klassiekerclub, en bv langer dan 2 jaar. Dit zou via de clubregisters kunnen
worden doorgegeven aan de almachtige RDtW. Wie daar bezwaar tegen maakt die betaalt dan maar HSB.
4) doorschuivende leeftijdgrens van 30 jaar.
ruit48 schreef:Ik heb me voor zo ver het mogelijk is de laatste dagen verdiept in de snode plannen van onze regenten -links & rechts-
en kom tot de conclusie dat het opstel wat ik in 1964 op de middelbare school schreef en waardoor ik bijna van school
werd gestuurd, "ONZE GROOTSTE VIJAND IS ONZE EIGEN REGERING" nog steeds van toepassing is.
Van mijn grootvader die sinds WO II geen enkel vertrouwen meer had in de regering kreeg ik een tientje en een schouderklopje,
"je bent er al vroeg achter jongen" sprak hij. Ik ben het nooit vergeten.
.
Remco504coupe schreef:Gisteren hoorde ik de altijd objectieve Frits Wester doodleuk vertellen dat we met mensen, die 10 klassiekers in de garage hebben staan,
geen medelijden hoeven te hebben...
Waar haalt die man het vandaan?
Remco504coupe schreef:Gisteren hoorde ik de altijd objectieve Frits Wester doodleuk vertellen dat we met mensen, die 10 klassiekers in de garage hebben staan,
geen medelijden hoeven te hebben...
Waar haalt die man het vandaan?
ruit48 schreef:Ik heb me voor zo ver het mogelijk is de laatste dagen verdiept in de snode plannen van onze regenten -links & rechts-
en kom tot de conclusie dat het opstel wat ik in 1964 op de middelbare school schreef en waardoor ik bijna van school
werd gestuurd, "ONZE GROOTSTE VIJAND IS ONZE EIGEN REGERING" nog steeds van toepassing is.
Van mijn grootvader die sinds WO II geen enkel vertrouwen meer had in de regering kreeg ik een tientje en een schouderklopje,
"je bent er al vroeg achter jongen" sprak hij. Ik ben het nooit vergeten.
.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten