slecht nieuws voor oldtimers

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor stefan440 » 04 nov 2012, 19:55

Naast dat het belasten van oldtimers gewoon geld in het laatje brengt, is het voornaamste probleem de luchtkwaliteit in stadskernen... Dus het argument van hergebruik van bestaande auto's is in dat geval helaas niet relevant. Punt is gewoon dat steden aan Europese luchtkwaliteitseisen moeten voldoen en dat uitstoot van een oldtimer nou eenmaal hoger is dan de meeste moderne plastic eenheidsworsten. Dat gezegd is er iets heel wringends te vinden in het PBL rapport: er wordt gesteld dat er overschrijdingen worden verwacht voor de normen voor NO2 en PM10. Ondanks dat oude diesels meer NOx uitstoten, is de fractie NO2 maar 5 tot 10 procent. Nu komt het: bij de moderne diesels met oxidatiekatalysator bestaat de NOx uitstoot voor 55 % uit NO2!

Dat is dan maar één deel van het luchtkwaliteitsprobleem en dat neemt niet weg dat oude diesels een hogere PM10 uitstoot hebben en oude benzines meer NOx uitstoot.

Oplossing zou wellicht zijn om bijvoorbeeld oude diesels te voorzien van simpele fijnstoffilters (ik kan me haast niet voorstellen dat er geen goedkoop filter te ontwikkelen is, misschien iets wat als een soort pantykousje op je uitlaatpijp kan?) en daarnaast misschien een regeling om oude auto's te mijden uit de binnenstad. Persoonlijk zie ik dat als constructievere ideeën dan puur mensen de portemonnee leeg roven.

Los van 100 per maand bijlenen bij de IB/DUO-groep om de wegenbelasting te betalen (en vooral hard balen) zou ik vrolijk doorrijden met m'n oude dieseltje, echt geen ambtenaar of groene politicus die mij m'n pick-upje uit trapt. Ik kan me er enorm aan ergeren dat politici alle mogelijkheden aangrijpen om milieu als argument gebruiken om geld op te strijken. Vooral omdat ik zelf een studierichting doe in de omgevings-/milieuwetenschappen.. Wie weet komt er ooit onder mijn naam een onderzoek waaruit blijkt dat oude diesels harstikke duurzaam zijn :twisted:
stefan440
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 18 dec 2010, 18:10

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Koffiemolen » 04 nov 2012, 20:59

Dat laatste juig ik toe Stefan! En, ook ik financierde mijn eerste kilometers in mijn eerste 204 met een lening bij IBG/DUO... 8)

Volhouden dus, ondanks alle DESinvesteringen in het onderwijs.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Brownie » 04 nov 2012, 21:06

NOx laat zich helaas niet filteren door een passief fysiek filter. Om het te reduceren moet motormanagement worden aangepast of een ingewikkeld ammoniuminspuit systeem in de uitlaat worden gezet. Dat is dus onmogelijk bij computerloze motoren.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Mockenrue » 04 nov 2012, 21:43

hugo schreef:Zo filter je de echte liefhebbers/freaks van hen die alleen maar goedkoop willen rijden.


Erg treffend vond ik het artikel dit weekend in de krant hier:

Afbeelding

Kijk naar de auto's ...
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2749
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 04 nov 2012, 22:42

Mockenrue schreef:
hugo schreef:Zo filter je de echte liefhebbers/freaks van hen die alleen maar goedkoop willen rijden.


Erg treffend vond ik het artikel dit weekend in de krant hier:

Afbeelding

Kijk naar de auto's ...

Heel verstandig de dame met de cabrio.. En welke wreedaard krijgt het in z,n bol om haar deze hobby te willen ontnemen...
Millieu smoesjes komen niet erg overtuigend over en ook de argumenten er omheen zijn geheel niet steekhoudend en worden gemakkelijk doorgeprikt..
Als ze deze maatregelen voor de verkiezingen in het programma hadden opgenomen dan waren ze nu afgeserveerd geweest en dat weten ze..
Beide heren zijn onbetrouwbaar gebleken wat Rutte juist Wilders verweet te zijn..
Kiezers bedrog dient niet beloond te worden is mijn mening.. Onze Vorstin is buiten spel gezet en zie het resutaat.. Bah.
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor stefan440 » 04 nov 2012, 22:56

Brownie schreef:NOx laat zich helaas niet filteren door een passief fysiek filter. Om het te reduceren moet motormanagement worden aangepast of een ingewikkeld ammoniuminspuit systeem in de uitlaat worden gezet. Dat is dus onmogelijk bij computerloze motoren.


Dat weet ik, maar PM10 wel :) Dat filter idee stond los van het NOx verhaal. En zoals uit het rapport blijkt zijn vooral de NO2 concentraties het probleem voor de naleving van normen in de binnensteden, wat dus procentueel een groter aandeel is bij de moderne diesels tov oude diesels.
stefan440
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 18 dec 2010, 18:10

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 04 nov 2012, 22:59

stefan440 schreef:Naast dat het belasten van oldtimers gewoon geld in het laatje brengt, is het voornaamste probleem de luchtkwaliteit in stadskernen... Dus het argument van hergebruik van bestaande auto's is in dat geval helaas niet relevant. Punt is gewoon dat steden aan Europese luchtkwaliteitseisen moeten voldoen en dat uitstoot van een oldtimer nou eenmaal hoger is dan de meeste moderne plastic eenheidsworsten. Dat gezegd is er iets heel wringends te vinden in het PBL rapport: er wordt gesteld dat er overschrijdingen worden verwacht voor de normen voor NO2 en PM10. Ondanks dat oude diesels meer NOx uitstoten, is de fractie NO2 maar 5 tot 10 procent. Nu komt het: bij de moderne diesels met oxidatiekatalysator bestaat de NOx uitstoot voor 55 % uit NO2!

Dat is dan maar één deel van het luchtkwaliteitsprobleem en dat neemt niet weg dat oude diesels een hogere PM10 uitstoot hebben en oude benzines meer NOx uitstoot.

Oplossing zou wellicht zijn om bijvoorbeeld oude diesels te voorzien van simpele fijnstoffilters (ik kan me haast niet voorstellen dat er geen goedkoop filter te ontwikkelen is, misschien iets wat als een soort pantykousje op je uitlaatpijp kan?) en daarnaast misschien een regeling om oude auto's te mijden uit de binnenstad. Persoonlijk zie ik dat als constructievere ideeën dan puur mensen de portemonnee leeg roven.

Los van 100 per maand bijlenen bij de IB/DUO-groep om de wegenbelasting te betalen (en vooral hard balen) zou ik vrolijk doorrijden met m'n oude dieseltje, echt geen ambtenaar of groene politicus die mij m'n pick-upje uit trapt. Ik kan me er enorm aan ergeren dat politici alle mogelijkheden aangrijpen om milieu als argument gebruiken om geld op te strijken. Vooral omdat ik zelf een studierichting doe in de omgevings-/milieuwetenschappen.. Wie weet komt er ooit onder mijn naam een onderzoek waaruit blijkt dat oude diesels harstikke duurzaam zijn :twisted:



als je de luchtkwaliteit in steden wilt verbeteren moet je alleen schone auto de stad inlaten en niet oldtimertje gaan pesten.
houd concreet in dat de meeste golf 4 diesels etc etc dus moeten omdraaien ! en alles wat dan ouder is.
als diegene wat nu met die oude roetende bak de stad in rijdt gewoon blijft doorrijden ook nadat er mrb word geheven schiet t dus 0,0 op
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 04 nov 2012, 23:01

janbachee schreef:
Mockenrue schreef:
hugo schreef:Zo filter je de echte liefhebbers/freaks van hen die alleen maar goedkoop willen rijden.


Erg treffend vond ik het artikel dit weekend in de krant hier:

Afbeelding

Kijk naar de auto's ...

Heel verstandig de dame met de cabrio.. En welke wreedaard krijgt het in z,n bol om haar deze hobby te willen ontnemen...
Millieu smoesjes komen niet erg overtuigend over en ook de argumenten er omheen zijn geheel niet steekhoudend en worden gemakkelijk doorgeprikt..
Als ze deze maatregelen voor de verkiezingen in het programma hadden opgenomen dan waren ze nu afgeserveerd geweest en dat weten ze..
Beide heren zijn onbetrouwbaar gebleken wat Rutte juist Wilders verweet te zijn..
Kiezers bedrog dient niet beloond te worden is mijn mening.. Onze Vorstin is buiten spel gezet en zie het resutaat.. Bah.
gr jan.


ik had je reactie wel eens willen zien als er boven een 504 berline stond en op de onderste foto een 504 cabrio !
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor ruit'48 » 05 nov 2012, 04:35

http://www.garageclassicservice.nl/inde ... &Itemid=75

Kijk hier ook nog even naar, het ziet er naar uit dat er nog maar weinig hoop is op een goede afloop.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 05 nov 2012, 16:33

in wat voor een tijdsbestek gaat dat door de eerste kamer ??
dus wanneer gaat hier nu duidelijkheid over komen of dit nu wel of niet doorgaat :twisted:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 05 nov 2012, 18:54

Geruchten gaan dat er wel een meederheid is ook in de 1e kamer.. CDA voor, Groen links voor, Pvda voor, VVD voor dus als dit zo wordt ingevoerd als nu door ons gevreesd dan kan het snel gaan..
Misschien dat ze wel tot 2014 ermee wachten maar dat is niet bekend..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor MarcoPeus » 05 nov 2012, 19:03

Huichelaren. BAH
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Harrie » 06 nov 2012, 00:36

goed lezen:
website schreef:De FEHAC en de KNAC zijn uiteraard fel tegen,
maar hebben het met alle argumenten en lobbywerk niet kunnen verhinderen.
Er is nog één kans, en dat is dat het niet door de Eerste Kamer komt, omdat Rutte II daar geen meerderheid heeft.

er is nog geen enkele inspraak, invloed, consultering of wat dan ook geweest tijdens de gesprekken
tussen Rutte en Samson :!: Er heerste tevens een absolute radiostilte tijdens de formatiegesprekken.
dit verhaal klopt dus niet.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor gromsound » 06 nov 2012, 09:24

Plan Gromsound (al 4 weken terug aan de Fehac per papieren brief+postzegel verstrekt):

alleen HSB vrijstelling indien
1) eigenaar ook een HSB plichtige dagelijkse auto op naam en in de vaart heeft (simpel te checken met het RDtW register)
2) eigenaar op de klassieker een klassiekerpolis heeft dus met alle bekende beperkingen mbt gebruik en jaarkilometrage
(simpel te checken in het ARN, ook in veendam, en de km bij de apekool dat weten ze ook al)
3) eigenaar is lid van een FEHAC aangesloten klassiekerclub, en bv langer dan 2 jaar. Dit zou via de clubregisters kunnen
worden doorgegeven aan de almachtige RDtW. Wie daar bezwaar tegen maakt die betaalt dan maar HSB.
4) doorschuivende leeftijdgrens van 30 jaar.

Nadelen? Geen nadelen. En wie uit principe toch een klassieker dagelijks rijdt (zijn er een paar diehards van) die
betaalt gewoon HSB. Idem youngtimerliefhebbers, ik heb ook gewoon moeten wachten tot de dikdaf vrij was. Dat heb
je er maar voor over. Voor de belastingontwijkers in de 87er duitse taxis is het dan in ieder geval niet boeiend meer.

Bovenstaande is vrij te quoten op andere fora onder vermelding ''Plan Gromsound.''
Ik dank u.
Avatar gebruiker
gromsound
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 18 jun 2005, 17:08
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor risky » 06 nov 2012, 09:53

PvdA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie willen dat mensen met een oldtimer wegenbelasting gaan betalen. Het CDA wil dat voor mensen met een auto die jonger is dan 1959. Nu zijn alle auto’s van 1986 of eerder nog vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Het CDA wil met haar maatregel 100 miljoen euro extra belastinginkomsten realiseren. De andere partijen boeken 200 miljoen euro in. Eerder leidde pogingen om wegenbelasting in te voeren voor oldtimers tot protest. De afgelopen maanden gingen in Den Haag echter weer stemmen op om de vrijstelling af te schaffen, omdat een toevloed van oldtimers uit het buitenland slecht zou zijn voor het milieu.
Uit de CPB-rapporten:
PvdA: De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.
CDA: Oldtimers met een bouwjaar vanaf 1960 gaan ook motorrijtuigenbelasting betalen, wat een lastenverzwaring van 0,1 mld euro betekent.
D66: Afschaffen van de mrb-vrijstelling voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.
GroenLinks: De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.
ChristenUnie: Afschaffen van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro.

ff een stukje van een paar maanden geleden
dit zijn waren de plannen van de andere partijen deze zijn wel bedeeld in de eerste kamer
Het is wel zo dat het cda nog de miltste plannen heeft maar waar wij jongtimers liefhebbers niets aan hebben

ZETELVERDELING 1e kamer

VVD (= 16 zetels )
PvdA (=14 zetels )
CDA (= 11 zetels )
PVV (=10 zetels )
SP (=8 zetels )
D66(=5 zetels )
GL ( = 5 zetels )
CU ( = 2 zetels )
SGP ( = 1 zetel )
50PLUS (= 1 zetel )
PvdD(=1 zetel )
.

mvg
Dirk
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Gilletti » 06 nov 2012, 10:05

gromsound schreef:Plan Gromsound (al 4 weken terug aan de Fehac per papieren brief+postzegel verstrekt):

alleen HSB vrijstelling indien
1) eigenaar ook een HSB plichtige dagelijkse auto op naam en in de vaart heeft (simpel te checken met het RDtW register)
2) eigenaar op de klassieker een klassiekerpolis heeft dus met alle bekende beperkingen mbt gebruik en jaarkilometrage
(simpel te checken in het ARN, ook in veendam, en de km bij de apekool dat weten ze ook al)
3) eigenaar is lid van een FEHAC aangesloten klassiekerclub, en bv langer dan 2 jaar. Dit zou via de clubregisters kunnen
worden doorgegeven aan de almachtige RDtW. Wie daar bezwaar tegen maakt die betaalt dan maar HSB.
4) doorschuivende leeftijdgrens van 30 jaar.


Van punt 3 en zie ik niet direct de toegevoegde waarde in.
Iemand moet ook in z'n eentje van een klassiekerhobby kunnen genieten las hij/zij dat wil.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Remco504coupe » 06 nov 2012, 13:19

Gisteren hoorde ik de altijd objectieve Frits Wester doodleuk vertellen dat we met mensen, die 10 klassiekers in de garage hebben staan,
geen medelijden hoeven te hebben... :!:
Waar haalt die man het vandaan? :evil:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor gromsound » 06 nov 2012, 13:39

Het idee achter punt 3 is eigenlijk: de FEHAC doet al jarenlang alle moeite om de ergste rampen af te wenden, en de ongeorganiseerde liefhebber lift gratis mee op het resultaat... zie het als een beloning voor de moeite. Maar mogelijk dekt punt 2 dit in de praktijk al, aangezien veel verzekeraars een
clublidmaatschap eisen. Die proberen ook al jaren de liefhebber te scheiden van de profiteur.

Tja voor Henk en Ingrid zijn alle verzamelaars natuurlijk ''rijke stinkerds die ook maar moeten betalen'', en ''Frats'' Wester is altijd wel goed voor een borreltafelkreet (remember zijn vorige baan: Brinkman ons door de strot drukken als beoogd premier). Misschien heeft een verzamelaar inderdaad wel de middelen, maar het gaat er m.i. om dat de hobby ernstig verarmd wordt als je nog maar 1 klassieker per jaar gaat uitkiezen voor apekool, HSB en verzekering. Dan staan er net als vroeger weer autos jarenlang geschorst vast te roesten.
Avatar gebruiker
gromsound
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 18 jun 2005, 17:08
Woonplaats: Haaksbergen

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 06 nov 2012, 14:06

Nou dan zal de Snelle rode Belg deze naam z,n verdere leven wel blijven dragen..
De Bachee met de autoambulance en daarop de Belg...
Met draaiende motor en een grote rookpluim voor de huizen van die kwaadstichters langs gaan rijden de hele dag..
Vraag: Waarom heeft u die motor draaiend van de oude Belg...?? Antwoor: Om jullie uit julllie dekmantel te roken!!!
Oplichters, laaielichters, verkiezingszwendelaars, onruststokers.. Economie omzeephelpers...
Millieu.. Wat een zwakke smoes... Ga geld halen bij al die boten die in het water dobberen. Voor elke liter waterverplaatsing € 1,-- afhankelijk van de afmetingen van de boot...
Als je het milleu wil ontlasten kun je het beste volgens de Heren elke 2 jaar een nieuwe auto kopen die afgeladen is met accu's...
Hoe banaal kun je denken.. Weet je wel wat die reut weegt.... Remweg zal aanzienlijk langer zijn.. Wat voor klap krijgt degene die van achter wordt aangereden met zo'n kogel gevuld met accuzuur..
De accu's hebben maar een hele korte levensduur..
Waar is de berekening dat onze Voiture's gerekend over 60 jaar ( zo oud is de mijne) meer vervuilen dan zo'n spaceshuttle op wielen..
Ik stel in ieder geval voor dat alle kabinetsleden alleen nog maar met een accu voortgedreven auto mogen verplaatsen..
Ik ga wel wuiven..
Dit zal ook het einde zijn van Mark Rutte... Hoop ik:
door z,n eigen partij eruit gedonderd
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Koffiemolen » 06 nov 2012, 15:01

Mooi betoog Jan! :mrgreen:

Mét historische verantwoording... :wink:

De tijd zal het ons leren...hoewel, velen willen er niet van leren.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor ruit'48 » 06 nov 2012, 15:24

Ik heb me voor zo ver het mogelijk is de laatste dagen verdiept in de snode plannen van onze regenten -links & rechts-
en kom tot de conclusie dat het opstel wat ik in 1964 op de middelbare school schreef en waardoor ik bijna van school
werd gestuurd, "ONZE GROOTSTE VIJAND IS ONZE EIGEN REGERING" nog steeds van toepassing is.
Van mijn grootvader die sinds WO II geen enkel vertrouwen meer had in de regering kreeg ik een tientje en een schouderklopje,
"je bent er al vroeg achter jongen" sprak hij. Ik ben het nooit vergeten.


.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Koffiemolen » 06 nov 2012, 20:14

ruit48 schreef:Ik heb me voor zo ver het mogelijk is de laatste dagen verdiept in de snode plannen van onze regenten -links & rechts-
en kom tot de conclusie dat het opstel wat ik in 1964 op de middelbare school schreef en waardoor ik bijna van school
werd gestuurd, "ONZE GROOTSTE VIJAND IS ONZE EIGEN REGERING" nog steeds van toepassing is.
Van mijn grootvader die sinds WO II geen enkel vertrouwen meer had in de regering kreeg ik een tientje en een schouderklopje,
"je bent er al vroeg achter jongen" sprak hij. Ik ben het nooit vergeten.


.


:mrgreen: Briljant...
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor MarcoPeus » 06 nov 2012, 20:23

Remco504coupe schreef:Gisteren hoorde ik de altijd objectieve Frits Wester doodleuk vertellen dat we met mensen, die 10 klassiekers in de garage hebben staan,
geen medelijden hoeven te hebben... :!:
Waar haalt die man het vandaan? :evil:


Helemaal mee eens met die Wester. Maximaal 6 zou ik zeggen. :mrgreen:
Hij zal t zelf wel niet kunnen betalen met z'n modaal burgelijk salaris, ook te zien aan zijn ziekenfonds kapel. Lekker goedkoop, scheelt toch snel 18 euro per 4-6 weken aan de kapper.
Volgens mij is het deels een kwestie van de zon niet in t water kunnen zien schijnen bij sommige mensen.

Ik kan me wel in de stellingen van Gromzoudn vinden. Vind ik een mooi compromis. De meesten van ons hebben sowieso een dagelijkse modernere auto die MRB plichtig is. Oldtimer verzekering moet ook op t apparaat natuurlijk, oldtimerclub lidmaatschap ben ik ook voor om t kaf van t koren te scheiden.
Leeftijdsgrens van 30 jaar moet gewoon zo blijven als het is. Dan is mijn 405 in 2025 al MRB vrij :mrgreen: en hoef ik nog maar 6200 euro (niet rekening houdend met verhogingen) te betalen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Evert G.D » 06 nov 2012, 22:06

Remco504coupe schreef:Gisteren hoorde ik de altijd objectieve Frits Wester doodleuk vertellen dat we met mensen, die 10 klassiekers in de garage hebben staan,
geen medelijden hoeven te hebben... :!:
Waar haalt die man het vandaan? :evil:


Via Twitter is hij o.a. door mij op z'n vestje gespuugd daarover. Met het voorstel om vaarbelasting te gaan innen, want Frits is erg trots op z'n bootje. Is hij niet tegen, meldde hij. Hij kon ook weinig anders zeggen natuurlijk. :mrgreen:
(@EvertGDavelaar)
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Evert G.D » 06 nov 2012, 22:07

ruit48 schreef:Ik heb me voor zo ver het mogelijk is de laatste dagen verdiept in de snode plannen van onze regenten -links & rechts-
en kom tot de conclusie dat het opstel wat ik in 1964 op de middelbare school schreef en waardoor ik bijna van school
werd gestuurd, "ONZE GROOTSTE VIJAND IS ONZE EIGEN REGERING" nog steeds van toepassing is.
Van mijn grootvader die sinds WO II geen enkel vertrouwen meer had in de regering kreeg ik een tientje en een schouderklopje,
"je bent er al vroeg achter jongen" sprak hij. Ik ben het nooit vergeten.


.


Je had schrijver moeten worden! :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten