Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
George schreef:Klinkt vreemd misschien maar ik teken de KNAC petitie niet, ik vind dat er nu maar eens een eind moet komen aan het oneigenlijk gebruik van het begrip oldtimer maw een oldtimer die gebruik wordt voor dagelijks gebruik is niet de oldtimer waar wij het als liefhebber over hebben.
LouisdeFunes schreef:ik wil best meedoen aan een actie, alleen geloof ik niet meer in de 'ludieke' acties. die acties werken niet (meer). je krijgt er een itempje over bij hart van nederland en vervolgens haalt iedereen zijn schouders op en gaat weer over tot de orde van de dag.
wil je een actie voeren die zin heeft dan zul je in elk geval met iets moeten komen wat indruk maakt. en dan heb ik het niet over bomaanslagen om maar eens iets extreems te noemen. maar iets zoals ik eerder hier las: met zijn allen naar den haag en dan met een hele colonne oldtimers het verkeer in de randstad ontwrichten.
denk maar: 1000 oldtimers die met een vaartje van 90km per uur in colonne rijden over de snelweg van zoetermeer naar den haag. dat veroorzaakt overal in de randstad overlast en filevorming.
er zullen mensen zijn die zeggen: hooo zo krijg je de rest van nederland tegen je, dat moeten we niet willen. ik denk dat dit onzin is. veel, heel veel mensen zijn 'den haag' spuugzat en juichen in stilte een echte actie wel toe.
zonder stevige indruk te maken krijg je niets voor elkaar. dat is mijn stelling. zijn we dan allemaal makke en volgzame schapen geworden ?? ik denk met weemoed terug aan de jaren 70 en 80, toen werd er nog eens iets ondernomen. en dat werkte ook toen. ik noem maar eens de acties tegen de kruisraketten. honderdduizenden mensen op de been, hele journaals werden er mee gevuld, de mensen spraken over niets anders. en de raketten zijn er (althans nooit officieel) niet gekomen. nu is wel gebleken dat ze de afgelopen decennia wel degelijk stiekem op navo basissen hebben gelegen. je kunt zeggen, mislukt. maar ik zeg: gelukt, want het heeft wel heel veel wind veroorzaakt en de regering heeft het nooit aangedurft om ze wel officieel toe te laten.
ik ben het een beetje zat om die lijdzame houding van 'afwachten maar, en we kunnen toch niks ondernemen" aan te moeten horen en zien. kom op mannen, laten we het er nu eens over hebben wat we echt kunnen organiseren. we laten ons toch niet onze leuke hobby afpakken ??
risky schreef:George schreef:Klinkt vreemd misschien maar ik teken de KNAC petitie niet, ik vind dat er nu maar eens een eind moet komen aan het oneigenlijk gebruik van het begrip oldtimer maw een oldtimer die gebruik wordt voor dagelijks gebruik is niet de oldtimer waar wij het als liefhebber over hebben.
Wie is wij?
George schreef:risky schreef:George schreef:Klinkt vreemd misschien maar ik teken de KNAC petitie niet, ik vind dat er nu maar eens een eind moet komen aan het oneigenlijk gebruik van het begrip oldtimer maw een oldtimer die gebruik wordt voor dagelijks gebruik is niet de oldtimer waar wij het als liefhebber over hebben.
Wie is wij?
Wij de mensen die hun ziel en zaligheid opofferen om een oldtimer in oude glorie te herstellen en in ere te houden zoiets?
Het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende 2 jaar terug nog dat het aandeel voertuigen ouder dan 25 jaar in Nederland was gestegen van 165.000 in 2000 naar 410.000 in 2010.
LouisdeFunes schreef:oh ja, in tegenstelling tot wat ik hier boven lees, dat het nog even zal duren voordat de maatregel zal worden ingevoerd: ik heb het regeringsaccoord gedownload en doorgelezen: de maatregel gaat in per 01-01-2013. dus over twee maanden kunnen we onze hobby beeindigen.
Pieter- schreef:LouisdeFunes schreef:oh ja, in tegenstelling tot wat ik hier boven lees, dat het nog even zal duren voordat de maatregel zal worden ingevoerd: ik heb het regeringsaccoord gedownload en doorgelezen: de maatregel gaat in per 01-01-2013. dus over twee maanden kunnen we onze hobby beeindigen.
ik heb ook gedowloaded en lees nog steeds niet anders dan:
105. Vervallen vrijstelling oldtimers MRB
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.
Mogelijk zie ik iets over het hoofd; waar lees je dat het ingaat per 01-01-2013
jeroencr schreef:
Volgens autoweek horen we de plannen pas ver in 2013.
Volgens de bijlagen in het reageerakkoord 29-10-2012 wordt er in 2013 nog niets bespaart op de afschaffing van de vrijstelling, en in 2014 156 miljoen.
Zover het nu lijkt 1 januari 2014.
Bijlage a deel f nr 105; paginanummer 74 75 nummer 105.
LouisdeFunes schreef:
het moet toch niet te moeilijk zijn om onderscheid te maken in de misbruikers van de regeling en de echte liefhebbers ? zet dan de vrijstelling stop per 2014 voor ingevoerde klassiekers. dan zet je in een klap het oneigenlijke gebruik buiten spel.
.
LouisdeFunes schreef:ik zie het ook wel, de 190's en de 300 diesels met nieuw kenteken, redelijk vaak in vrij matige toestand die staan te kwalmen in de ochtend file. die mensen maken het voor ons, liefhebbers die slechts een paar duizend km per jaar rijden de hobby kapot.
stefan440 schreef:rij ik door weer en wind en elke dag met mijn klassieker. Dat is ook een vorm van passie en hobby.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten