slecht nieuws voor oldtimers

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Gino » 21 apr 2013, 21:41

Wees gerust :

Ook ouwe mercedessen gaan eraan :

Afbeelding
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 22 apr 2013, 20:23

Onze staatssecretaris heeft nu geen tijd voor de oldtimers.. Heeft cadeautjes gegeven aan de Bulgaren..
Nu druk bezig om z,n huid te redden....
Zo druk bezig met de belastingen voor ons burgers te verzwaren dat die het met de andere hand weggeeft..
Ik ben nog steeds voor handhaving van de bestaande regels...
Kom op heren oppositie, wijs deze heer nu eindelijk eens op z,n fouten en geef hem een blikken handruk en daarna fatsoenlijk uitzwaaien..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor MarcoPeus » 22 apr 2013, 20:32

Net gelezen op Nu.nl ja. Onvoorstelbaar, ze kunnen wel het verschil meten tussen 50 en 52 km/u en je daarop bekeuren maar ze kunnen geen fraudeurs in de kraag vatten. Onvoorstelbaar, wat een zwendel. En we stoppen ze de hals maar vol allemaal.
ALS Weekers iets aan t milieu wil doen, laat m dan de Neonicotiniöden eens verbieden en het gebruik ervan zwaar belasten. Hebben we met zn allen veel meer aan dan die paar dampende dieseltjes. Het ging toch om t milieu meneer Weekers???? Zo stond t toch in t regeerakkoord niet?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Rob R » 23 apr 2013, 15:56

Hallo Allemaal, even terug van weg geweest maar hierbij een mededeling van de beheerder van de Mercedes W-club, lees hem gerust eens door. Mvg Rob

Onderwerp:

Onderneem actie tegen de plannen van Weekers inzake de MRB vrijstelling!

Ik mail jullie dit als oldtimer liefhebber en beheerder van diverse (Mercedes) oldtimerclubs op internet (http://Wclubs.nl).


Geachte oldtimer liefhebbers,

Ik mail jullie dit als oldtimer liefhebber en beheerder van diverse (Mercedes) oldtimerclubs op internet (http://Wclubs.nl).

Het is 1 voor 12. Her en der zijn er wat initiatieven om brieven te sturen aan de politiek om zo de aanstaande zeer negatieve houding ten aanzien van oldtimers te doen kantelen. Wellicht is de oproep van Auto Motor Klassiek magazine jullie al bekend ( http://www.amklassiek.nl/ ).

Woensdagmiddag 24 april al wordt de hele kwestie besproken door Staatssecretaris Weekers. Het is nog niet te laat, en niets doen helpt zeker niet. Het is tijd om nu de onderlinge verschillen aan de kant te schuiven en hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden anders is kan straks niemand meer die genieten van oldtimers. Hierbij de dringende oproep van AM klassiek:

"1 mei gaat de tweede kamer een definitief voorstel doen over de
vrijstelling MRB op oldtimers. We weten allemaal dat het er niet goed
uitziet voor ons oldtimerbezitters. Helaas blijkt de staatssecretaris
‘doof’ voor alle argumenten en wil hij kostte wat kost de beoogde 156
miljoen euro binnenharken, die hij zonder nadenken op de begroting heeft
gezet.

Het mag niet gebeuren dat dit plan doorgaat. Het voorstel is om
staatssecretaris Weekers massaal te mailen. Geen haat- of dreigmails, daar
schieten we niets mee op. Wel verhalen vol passie, emotie en verdriet. Wat
betekent jouw oldtimer voor je? Wat is de situatie en wat gebeurt er als er
MRB betaald moet worden? Moet je de auto dan verkopen? Is hij dan nog wel
te verkopen? Wat betekent het voor jouw bedrijf? Laat hem weten wat er
gebeurt als dit ondoordachte plan doorgaat. En het liefst vandaag wegens
komende ontwikkelingen."

Mail hem naar: f.weekers@tweedekamer.nl Cc deze mail naar Farshad Bashir
van de SP, woordvoerder fiscale zaken en verkeer. Hij heeft al een aantal
malen laten zien dat hij voor het belang van de oldtimerliefhebber opkomt.
fbashir@sp.nl
Ga naar onze Facebookpagina https://www.facebook.com/groups/557610827612045/
en deel het bericht massaal. En help de oldtimerliefhebberij en -branche overleven."

Het staat uiteraard vrij om te emailen naar andere kamerleden, alle 2e kamer leden zijn te vinden onder: http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/
Gedacht kan worden aan de partij waarop je gestemd hebt, of andere mensen die zich positief betrokken hebben getoond bij de kwestie rond de oldtimers. Dit zijn onder andere Roland van vliet van de pvv r.vvliet@tweedekamer.nl en dhr Klein van 50plus n.klein@tweedekamer.nl


Als je ter inspiratie wat voorbeeld brieven wilt zien, kijk dan op het topic een van onze clubs waar ik een aantal brieven heb geplaatst:
http://w126club.nl/onderneem-actie-tege ... ml#p127456


Ik hoop dat jullie gehoor geven aan deze oproep namens AM klassiek en de oldtimer liefhebbers in zijn algemeenheid.
Het is nog niet te laat, en de hoeveelheid mails zal indruk maken want deze oproep gaat naar meerdere oldtimerforums. Niets doen helpt in ieder geval niet. Heel veel sterkte en succes.

Jurgen Stroo
Rob R
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 21 feb 2010, 10:55
Woonplaats: Wageningen

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor risky » 23 apr 2013, 16:49

Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor 403diesel » 23 apr 2013, 18:18



Het hele taalgebruik is er al op gericht het volk en zichzelf een rad voor ogen te draaien. Er wordt overal gesproken over kosten terwijl het minder opbrengsten zijn. Ze moeten zichzelf maar eens een beetje in acht nemen. De administratiekosten voor een bekeuring zijn inmiddels €7,- belachelijk; de kosten hiervan zijn iets van €0,55 heeft de keuringsdiens van waarde o.i.d. al eens uitgezocht.

Ik heb vandaag contact gehad met een verzekeringsagent om de 403 sedan uit de verzekering te halen. Ook daar voelen ze vrij goed dat er nu al duidelijk meer oldtimers uit de verzekering gehaald worden. De prijzen van de verzekering zullen dan waarschijnlijk ook omhoog gaan tot het punt de massa die nog wel oldtimer rijdt niet meer bereid is de premie ervoor te betalen.
Het werkt allemaal door.
Afwachten maar. Ik begin er nu toch wel een beetje de balen van te krijgen. De toon is aan het veranderen heb ik het idee. Ik zie mijn broodwinning op lange termijn met argusogen tegemoed.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor ruit'48 » 23 apr 2013, 19:07

Dat ziet er heel slecht uit, Weekers beseft niet welk onheil hij aanricht.
Laatst bijgewerkt door ruit'48 op 28 apr 2013, 09:31, in totaal 1 keer bewerkt.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor LouisdeFunes » 23 apr 2013, 19:17

x
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 28 apr 2013, 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor risky » 23 apr 2013, 20:16

jep het feest is compleet idd als je van die brief uit gaat
Als dit doorgaat kan ik mijn hobby op mijn buik schrijven of in ieder geval de 505 gld
maar ja we hebben het in het verleden al meegemaakt met het grijze kenteken ze drukken het gewoon door die gekkenhuizen
mischien maar een 403 of een 203 aanschaffen ofzo en het diesel techniek over bouwen anders is het klaar voor mij...
En wat denk je van al die amerikanen op lpg die echt voor 30/40.000 pleuri zijn opgeknapt pff moet er niet aan denken weggooit geld.
Of wat jullie souwarma bakken noemen die voor meer dan 5 mile gekocht zijn straks 0.19 ct de kilo waard net als mijn 505.
Niemand die voor de volle pond in een duur lopende diesel gaat rijden ik in ieder geval niet
Echt te gek voor woorden misschien toch tijd voor harde aktie ?????
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 23 apr 2013, 21:16

19 ct de kilo. is momenteel voor auto's ik meen 16 ct. nog minder zelfs. !
ik kreeg laatst 20ct voor een aanhangertje met oud ijzer erop.

ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee. mocht t niet zijn wat ik wil dan ga ik hier en daar wat verkopen en naar de sloop en wat ik niet kwijt wil duw ik wel in de schorsing en haal t uit de verzekering. ik ga dan maar een 205 cabrio voor een beetje als hobbie auto erbij kopen en dan is t klaar. over t pcn lidmaatschap ben ik nog niet uit of ik dat nu wel of niet ga opzeggen. voor alleen nog een clubblaadje te ontvangen vind ik t te duur en evenementen (als die er dan nog zijn) of ik daar dan nog wel heen ga of wil ? aan een clubmagazijn heb ik dan ook niets meer.

ik wacht nog wel ff af tot 1 mei voordat er concrete beslissingen gemaakt gaan worden. verhuizen naar een omringend land ? of dat nu wel zo'n goed idee is. daar gelden ook weer kompleet andere regels, niet alleen voor de oldtimers of auto's.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 23 apr 2013, 22:06

We geven de moed niet op... Als Weekers dit doorzet is die gezien..
Het kan even duren maar hij kan dit beleid niet volhouden want er vallen heeel veel slachtoffers die echt niet staan te juichen...
Hij haalt zich de woede van duizenden liefhebbers op de hals die hij hun hobby en baan gaat afpakken..
Als ook nog de kamer hem hierbij gaat helpen is het hek van de dam..
We gaan dan echt zwaar matrieel inzetten.. Er rijden heel wat zware oldtimers rond die maar wat graag de binnenhof op willen..
Nu zijn de aktie's nog discreet maar dan kan anders hoor...!! Weekers je bent gewaarschuwd..
De aktie in Leeuwarden heeft de krant gehaald:
http://www.lc.nl/friesland/regio/article15841933.ece/Glimmend-oldtimerprotest-op-Oldehoofsterkerkhof-
De peugeot's hebben de krant ook gehaald heb ik gehoord maar nog niet gezien...
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Remco504coupe » 23 apr 2013, 22:15

Zijn grafiekje met de stijgende importcijfers gaat maar t/m 2011...
Omdat de net aangepaste regeling vanaf 2012 zijn werk al doet...hij wil zelfs de Kamer op ht verkeerde been zetten.
G2 installaties zijn schadelijker dan oude benzineauto's..yeah right

Vergeet niet dat er al een km-heffing in de accijns zit. Dus we betalen al flink mee aan het wegennet.
Besteed al deze inkomsten maar eens puur aan waar je ze vandaan haalt.
Dus geef nu eindelijk maar eens dat tijdelijke kwartje van die omhooggevallen vakbondsman terug, die van de Partij vd Armoede.
En hef maar tol voor buitenlandse kentekens, en doe iets aan die hybride gedrochten, met hun milieubesparende schijn.

Zoveel ellende aan een branche berokkenen...terwijl die 150mln peanuts is vergeleken met de miljarden die we naar de EU overmaken.
mr. drs...bevestigt wel weer dat je geen visie hoeft te hebben om een titel te behalen.

Volks Verlakkende Despoten.

Waar kan ik het budgettaire beslag wegens de gigantische afschrijving van mijn auto's declareren?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor edwin ss50 » 23 apr 2013, 23:19

Dat is een heel goed punt wat je daar aankaart, de waarde van onze auto`s gaat enorm dalen, van een heel aantal euro`s per auto naar schroot of export prijs.

Je kunt ook wel boos worden om een zogenaamde ''shoarma" diesel, maar deze auto is gekocht met de huidige regels welke al net aangepast waren, dus men rekent erop dat die betreffende auto belastingvrij is.
Even snel de regels veranderen en ze boren een paar duizend euro door je neus.
Een knappe Mercedes diesel kost (of kostte) in iedergeval meer dan 5000 euro, deze is over een tijdje nog maar 500 waard voor export.
En een Mercedes G-klasse (of andere 4x4) is voor veel mensen een hobby auto waarmee in het terrein wordt gereden, deze hobby is dan ook niet meer te betalen.
Dit zelfde geld ook voor de loodzware amerikaanse auto`s op lpg en vele andere hobby auto`s.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor LouisdeFunes » 24 apr 2013, 01:57

x
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 28 apr 2013, 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 24 apr 2013, 07:52

LouisdeFunes schreef:ik ben al vanaf november aan het roepen dat knuffelacties weinig tot geen zin hebben. de beuk erin is het enige wat indruk maakt. en dat hoeft niet in te houden dat we al rellend door den haag trekken, dat niet. maar als we op weg naar den haag al een leuke file veroorzaken dan maakt echt wel de juiste indruk. maar, dat hadden we allang gedaan moeten hebben.

ik vrees dat we daar al te laat voor zijn.


Dan kan ook averechts werken Bert... Andere weggebruikers worden dan slachtoffers van de aktie..

We zijn in het noorden gestart met aktie's die ook de kranten gehaald hebben..
Wat we kunnen doen is de aktie's opvoeren en druk uit oefenen op de oppositie..
Vooral ook het verlies van banen en waardevermindering van ons rijdend erfgoed is ook een gevolg van dit besluit..
Als weekers z,n plannen er toch door drukt is z,n graf gegraven..
Hij loopt al op dus ijs en is nu met een snijbrander bezig het laatste ijs te smelten..
Als de 2e kamer dit aanneemt komt nog de 1e kamer en in die periode is het zaak dat de oppositie stelling neemt en het kabinet voorrekend wat de
gevolgen zijn en haar daar ook op vastnagelen...
Weekers laat steeds meer steekjes vallen en was al besmet.. Hij gaat ten onder als die dit doorzet..
Werkgelegenheid moet voor de pvda ook een reden zijn om dit niet te steunen.. Hier moet flink hard op gehamerd worden door de oppositie..
Als het toch zover komt als we allemaal vrezen dan is het hek van de dam want dan worden heel veel mensen hun broodwinning/ hobby ontnomen en is het logisch dat we met elkaar de baricaden opgaan.. Groots naar Den Haag dus.. Niemand zal je kwalijk nemen voor je inkomen op te komen..
Het exuus van luchtvervuiling is al lang door geprikt..
De pvv zal graag de vloer aanvegen met Weekers op dit punt.. Immers die partij is voorstander van het huidige besluit..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Gilletti » 24 apr 2013, 08:22

Zojuist op de radio gehoord, Jan Kees de Jager gaat bemiddelen in het "oldtimer conflict".
Weekers heeft het te druk met de verdwenen subsidies...

Jan Kees is wel autoliefhebber, dus misschien is er nog goede hoop op een positief resultaat. :?:
Er wordt in het artikel al gesproken over een overgangsregeling (overgang naar wat?) waarbij je 's-winters niet mag rijden.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 24 apr 2013, 12:46

ik ben benieuwd.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor LouisdeFunes » 24 apr 2013, 13:10

x
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 28 apr 2013, 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 24 apr 2013, 14:11

kwart tarief voor mijn 604 is op t actuele tarief 421 euro :evil:
en dan nog eens de rest wat ik heb.
ik vind dat geen goed plan helaas
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor LouisdeFunes » 24 apr 2013, 16:43

x
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 28 apr 2013, 20:16, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 24 apr 2013, 17:29

Het is en blijft een slecht plan en is zeer on-democratisch..
Jan-Kees is van een democratische partij dus verwacht ik dat die de vernipperaar mee brengt als die bij Frans op visite komt.. :wink:
VVd heeft CDA nodig en dus kunnen ze een wit voetje gaan halen..
Alssssssss ze toch doorzetten met hun plannen wil ik schade vergoeding beuren....
Ze hebben ons allen een loer gedraaid als het doorgaat en dus planschade..
We gaan massaal claimen..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 24 apr 2013, 17:33

LouisdeFunes schreef:da's 35 euro per maand. waar kun je zo'n grote zware auto op gas rijden voor die centen ?


jij hebt maar een oldtimer. ik heb er een stuk of 10 die voornamelijk stil staan

over 7 auto's zoals ik nu heb lopen kost dat dus op jaarbasis 1747 euro. geld dat niet heb. dus einde hobby of een hele zware imkrimping.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor ruit'48 » 24 apr 2013, 18:43

Als ik dat allemaal weer eens door lees dan wordt ik er heel erg kwaad en zeer verdrietig om, een slechte combinatie van sentimenten.
Ik kan me echter nog steeds niet voorstellen dat ze of liever gezegd hij ons dit aan gaat doen, het is onmenselijk en op zijn zachts
uitgedrukt a-sociaal om een hele bevolkingsgroep met een dergelijke zinloze maatregel te treffen.
Toevallig las ik deze week in een telegraaf bij de ingezonden brieven een reactie van een oldtimer bezitter ( 3 stuks) die beweerde
zijn voitures in Duitsland te gaan registreren onder een "H" nummer. Ik vraag me af hoe dat kan, m.i. moet je daar dan ook een adres
hebben want anders kan je er in ons land niet in rijden. Het is als inwoner van de pays-bàh -nee geen schrijffout, zo noem ik dit land tegenwoordig- verboden om met buitenlandse kentekenplaten te rijden.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Rob R » 24 apr 2013, 19:27

Hallo Allemaal, de strijd is gestreden en het is voorbij voor een heel groot deel, lees het maar eens door.
Het wilde maar niet boteren tussen staatsscretaris Weekers en de oldtimerliefhebbers/belastingprofiteurs. Vorige week zat het overleg nog muurvast, maar vandaag werd de hulp van super-Jan-Kees de Jager ingeroepen, en voila: er schijnt binnen een dag overeenstemming te zijn.

Officieel is er nog niets bekend, maar BNR meldt van bronnen te hebben vernomen dat men er uit is.

De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto’s wordt opgetrokken naar 40 jaar (en dus geen 30 jaar). Voor benzineauto’s die tussen de 26 en 40 jaar oud zijn komt er een kwarttarief (maximaal 120 euro, ook voor bedrijfswagens en motoren), op voorwaarde dat er van december tot en met februari niet gereden wordt. De oude schorsingsregels blijven wel van kracht.

Oudjes op diesel en LPG gaan ook naar een grens van 40 jaar, echter voor deze wagens komt geen overgangsregeling. Een eventuele dagenkaart is uit de plannen geschrapt.

Oldtimervereniging KNAC realiseert zich dat hiermee het onderste uit de kan is gehaald, en schijnt de plannen te accepteren. Ook Weekers heeft water bij de wijn gedaan, hetgeen resulteert in een opbrengst die 28 miljoen lager ligt dan gewenst. De keerzijde van de medaille is dat er alsnog ongeveer 125 miljoen euro wordt binnengehaald.

Mvg Rob

Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/brekend-a ... eikt-58659
Rob R
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 21 feb 2010, 10:55
Woonplaats: Wageningen

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Peugeot371 » 24 apr 2013, 19:34

.
Laatst bijgewerkt door Peugeot371 op 29 apr 2013, 18:32, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot371
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 21 apr 2009, 22:39

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast