nieuw kenteken

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Mockenrue » 02 jul 2008, 22:51

Ik zag vandaag -GGZ- rijden
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Evert G.D » 02 jul 2008, 23:10

Ruudxs schreef:Aha, zo blijkt dus maar weer dat je elke dag nog wat kan leren. :wink:

Ik kwam vanavond in ieder geval een Peugeot (volgens mij 307 CC) tegen met als kenteken 65-ggd-1 als ik het me goed herinner.


Da's ook een fraaie... Nou ja, je hebt ook een Renault Clio RSI :mrgreen: Om RSI van te krijgen, zo'n typebenaming. Dan kom je misschien nog bij de GGD terecht :mrgreen:

Volgens mij zullen ze de lettercombinatie GVD wel overslaan... :roll: Al is dat wel 's handig om een trage weggebruiker je gevoel te tonen als je 'm voorbij bent :lol:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Michel_van_Geest » 30 jul 2008, 16:54

Mijn zwager mike gaat voor de 30-GTX-9 (hij heeft een 309 GTX)

Hij moet de auto in nederland invoeren :D
Michel_van_Geest
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 27 maart 2008, 15:27
Woonplaats: Hellevoetsluis

Berichtdoor Evert G.D » 05 aug 2008, 16:27

Michel_van_Geest schreef:Mijn zwager mike gaat voor de 30-GTX-9 (hij heeft een 309 GTX)

Hij moet de auto in nederland invoeren :D


Jammer voor hem dat je in Nederland geen combinaties kunt kopen, zoals in sommige andere landen. :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor wowo » 05 aug 2008, 18:32

Evert G.D schreef:
Michel_van_Geest schreef:Mijn zwager mike gaat voor de 30-GTX-9 (hij heeft een 309 GTX)

Hij moet de auto in nederland invoeren :D


Jammer voor hem dat je in Nederland geen combinaties kunt kopen, zoals in sommige andere landen. :mrgreen:


Zou je een combinatie kunnen weigeren? Ik zou bijvoorbeeld ook niet willen rondrijden met PVV, TON, VVD, SGP etc.
Hoedanook, ik vind het jammer dat een vers ingevoerde 505 nu ook met zo'n nieuw kenteken zal moeten rondrijden, staat niet.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Evert G.D » 05 aug 2008, 23:00

wowo schreef:
Evert G.D schreef:
Michel_van_Geest schreef:Mijn zwager mike gaat voor de 30-GTX-9 (hij heeft een 309 GTX)

Hij moet de auto in nederland invoeren :D


Jammer voor hem dat je in Nederland geen combinaties kunt kopen, zoals in sommige andere landen. :mrgreen:


Zou je een combinatie kunnen weigeren? Ik zou bijvoorbeeld ook niet willen rondrijden met PVV, TON, VVD, SGP etc.
Hoedanook, ik vind het jammer dat een vers ingevoerde 505 nu ook met zo'n nieuw kenteken zal moeten rondrijden, staat niet.


Mmmm, ik ken minstens één Forummer die graag met de combinatie SGP zou rondrijden :mrgreen: Ook op z'n 505 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Volgens mij is het wel mogelijk om een combinatie te weigeren. Zo heb ik 's een artikeltje gelezen over de RDW. Daarin werd gemeld dat ze een keer op verzoek een ander kenteken hadden verstrekt aan een protestantse dominee, die met de lettercombinatie RK werd gezegend... :D Waar ik geen enkel probleem mee zou hebben overigens! :D :D :D
Maar dat is al enkele jaren geleden, de tijd van cijfers-letters-cijfers.

Pas kwam ik een ingevoerde Citroen CX tegen met zo'n nieuw kenteken. Ik ben het volmondig met je eens, het is geen porem. Volgens mij zouden ze daar best nog 'oude' series voor kunnen gebruiken.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Evert G.D » 05 aug 2008, 23:06

De afgelopen week las ik in m'n Franse krant dat ook daar de kentekenplaten gaan veranderen. Die discussie speelde al langer, een paar jaar al.
In het artikel werd de nieuwe plaat een 'compromis' genoemd. Aanvankelijk was het plan om de aanduiding van het departement (de laatste twee cijfers) weg te laten.

Veel Fransen keerden zich echter tegen dat plan, omdat zij graag willen laten zien uit welk departement ze komen. Ronduit woedende discussies werden daarover gevoerd. Wat er nu uitgekomen is, vind ik persoonlijk wel fraai. Aan de linkerkant van de plaat het bekende blauwe blokje met de 'Europese Unie-sterren' en daaronder de F, rechts op de plaat ook een blauw blokje met daarin het nummer van het departement.

En zo is iedereen weer tevreden.... :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Vorige

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten