Toch naar Afrika!

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Toch naar Afrika!

Berichtdoor Koffiemolen » 10 feb 2009, 20:39

Ik heb het me in andere topics al eens afgevraagd: zou ook de 307 straks gewild zijn als Peugeot in Afrika? Met alle elektronische sores enzo.
En vandaag het antwoord: jawel hoor!
Het was al bekend dat een verkeersminister van Paars II in een medialuw moment heeft besloten dat de RDW adresbestanden mag verkopen aan autobedrijven, vanuit het oogpunt dat deze APK's kunnen aanbieden en dat dient het algemeen belang. Er zijn nog te weinig burgers geweest die hiertegen hebben geprocedeerd want dat was dan waarschijnlijk succesvol geweest. Maar goed, waar het nu om gaat: vandaag kreeg ik een brief van een RDW erkend exportbedrijf genaamd 'Export Hassan' (goh...) dat verheugd mededeelt dat de RDW heeft meegewerkt aan 'bestandsverrijking' (die is best dubbel...) en daarmee te weten is gekomen dat ik een 307 hdi heb. En die willen ze hebben, want die zijn in Afrika inmiddels al meer waard dan hiero... Ik dacht toen ik de envelop zag dat ze weer eens op mijn 505'en uit waren, maar ook Afrika gaat met de tijd mee, dat blijkt maar weer eens!
Ben wel benieuwd naar de 'workarounds' die worden bedacht om het hele handeltje daar aan de praat te houden, maar ik heb weinig twijfels over de creativiteit van onze verre zuiderburen. Daar kunnen we wellicht nog van leren!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Brownie » 10 feb 2009, 21:34

Dit verwondert mij ook enigzins. Maar ja zolang hij rijdt, rijdt hij en als hij ermee stopt zijn ze daar vast wel handig genoeg om er een Indenor of een 205/306 blokje in te klussen. :D
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Koffiemolen » 10 feb 2009, 22:39

Brownie schreef:Dit verwondert mij ook enigzins. Maar ja zolang hij rijdt, rijdt hij en als hij ermee stopt zijn ze daar vast wel handig genoeg om er een Indenor of een 205/306 blokje in te klussen. :D


Ja, dat riep je laatst ook ergens in een ander topic, ik heb me rot gelachen! :mrgreen:
Een 307 met achterwielaandrijving spreekt me trouwens ook wel aan... 8)
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor GoodOldDiesel » 10 feb 2009, 23:14

Het zou mijn niet verwonderen dat ze het eea aan kunnen passen toch mechaniek systeem daar... Dat gebeurt met meer moderne motoren richting het oosten van ons...
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Harrie » 10 feb 2009, 23:28

de mechanische techniek en de motoren zal het probleem niet zijn aldaar..
ook niet de slijtdelen, remmen en uitlaat.
Als de electronica van de verlichting en dashboard de geest geeft...DAN moeten ze inventief
worden, en hebben ze een Peugeot-laptop nodig, of leggen ze met bedrading by-pass'es aan.. 8)
Nieuwe Peugeot's worden wereldwijd verkocht, ook in China bijvoorbeeld, en daar redden ze zich ook prima met de reparaties en onderhoud.
Waarom denken, dat alleen wij West-Europeanen de wijsheid in pacht hebben? :shock:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 11 feb 2009, 21:17

Harrie schreef:de mechanische techniek en de motoren zal het probleem niet zijn aldaar..
ook niet de slijtdelen, remmen en uitlaat.
Als de electronica van de verlichting en dashboard de geest geeft...DAN moeten ze inventief
worden, en hebben ze een Peugeot-laptop nodig, of leggen ze met bedrading by-pass'es aan.. 8)
Nieuwe Peugeot's worden wereldwijd verkocht, ook in China bijvoorbeeld, en daar redden ze zich ook prima met de reparaties en onderhoud.
Waarom denken, dat alleen wij West-Europeanen de wijsheid in pacht hebben? :shock:
grt, Harrie


O nee, over de wijsheid twijfel ik geen seconde en de inventiviteit al helemaal niet. Maar bepaalde onderhoudsvoorzieningen kosten nu eenmaal veel geld en daar zijn ze in Afrika minder goed in...
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten