Nu ook al einde 407 (eindelijk!!!)

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nu ook al einde 407 (eindelijk!!!)

Berichtdoor Koffiemolen » 25 okt 2009, 21:37

Amices, zit net op de website van Peugeot Nederland en daar valt mij iets pikants op: ga naar personenauto's of cofigurator en zie daar: het complete Peugeotgamma, met uitzondering van de 407. Die zit er niet meer bij. Zijn ze maar vast gestopt met dit imagoslopende model?

Zou op zich tijd worden want vorige week weer 2 horrorverhalen gehoord van leasende collega's die echt van kinds af aan overtuigd Peugeottisten waren en nu ritueel naar een ander merk zijn overgestapt, echt heel erg jammer als je zo na decennia je klanten wegjaagt. Heeft overigens ook veel te maken met het oplossend vermogen van de Peugeot(dealer)organisatie.
En nu we het daar toch over hebben: laatste Autoweek bevat uitslag tevredeheidstrofee met de reacties van de importeurs. Als je dan als Peugeotimporteur na alle problemen met de 307 en 407 glashard ontkent dat dit het geval is ("...wij herkennen ons niet in de resultaten...blabla") dan ben je op z'n zachtst gezegd niet erg slim bezig. Ik werk ook bij een hele grote organisatie, maar bij ons heeft de klant altijd gelijk en als we eens worden uitgenodigd bij kassa of radar dan onderkennen we dat er iets mis is, want je komt er echt niet zo maar terecht.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Nu ook al einde 407 (eindelijk!!!)

Berichtdoor Marinus » 25 okt 2009, 21:52

Koffiemolen schreef:Zijn ze maar vast gestopt met dit imagoslopende model? .......
Zou op zich tijd worden want vorige week weer 2 horrorverhalen gehoord van leasende collega's die echt van kinds af aan overtuigd Peugeottisten warn en nu ritueel naar een ander merk zijn overgestapt...


Koffiemolen, nou nou nou! Kan dat niet wat minder :wink:
Ik rij al 4 jaar 407 SW en ben nog steeds tevreden. Als leaserijder rij je bij de meeste NL leasemaatschappijen ook nog exclusief omdat de afschrijvingspercentages inmiddels fors zijn opgelopen en dat fijn in je eigen bijdrage wordt doorberekend. En dan nog een beetje luxe uitvoering en je hangt ook qua bijtelling in de prijzen. Je moet inderdaad echt een liefhebber zijn om tegen die leaseprijzen nog 407 te blijven rijden 8) . Enige tijd geleden heb ik ook bij een Frans bedrijf gewerkt en daar betaalde ik buto in een vergelijkbare leaseregeling een paar honderd euro per maand (!) minder omdat de leasemaatschappij (met Franse moeder, Arval) ook aanzienlijke gunstiger afschrijvingspercentage rekende. Het is dus maar hoe je het bekijkt. Is het Peugeot die de klanten wegjaagt of de leasemaatschappij en de berijder die zelf minder euro's wil uitgeven in deze crisistijd aan een stel wielen (wat op zich een prima overweging is overigens, begrijp me niet verkeerd, maar daar kan Peugeot weinig aan veranderen)?
De klachten over service. Volgens mij bestonden die daarvoor ook al bij de heeeeeele grote dealers waar klanten nummers zijn geworden. Als je gewoon loyaal bent bij een kleinere dealer (waar je niet alleen je sleutels achter een mega balie moet afgeven en nooit zelf de monteur te spreken krijgt, zoals bij een aantal overgeorganiseerde mega dealers), dan krijg je die loyaliteit in goede service dubbel en dwars terug volgens mij.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Nu ook al einde 407 (eindelijk!!!)

Berichtdoor Koffiemolen » 25 okt 2009, 22:07

Marinus schreef:
Koffiemolen schreef:Zijn ze maar vast gestopt met dit imagoslopende model? .......
Zou op zich tijd worden want vorige week weer 2 horrorverhalen gehoord van leasende collega's die echt van kinds af aan overtuigd Peugeottisten warn en nu ritueel naar een ander merk zijn overgestapt...


Koffiemolen, nou nou nou! Kan dat niet wat minder :wink:
Ik rij al 4 jaar 407 SW en ben nog steeds tevreden. Als leaserijder rij je bij de meeste NL leasemaatschappijen ook nog exclusief omdat de afschrijvingspercentages inmiddels fors zijn opgelopen en dat fijn in je eigen bijdrage wordt doorberekend. En dan nog een beetje luxe uitvoering en je hangt ook qua bijtelling in de prijzen. Je moet inderdaad echt een liefhebber zijn om tegen die leaseprijzen nog 407 te blijven rijden 8) . Enige tijd geleden heb ik ook bij een Frans bedrijf gewerkt en daar betaalde ik buto in een vergelijkbare leaseregeling een paar honderd euro per maand (!) minder omdat de leasemaatschappij (met Franse moeder, Arval) ook aanzienlijke gunstiger afschrijvingspercentage rekende. Het is dus maar hoe je het bekijkt. Is het Peugeot die de klanten wegjaagt of de leasemaatschappij en de berijder die zelf minder euro's wil uitgeven in deze crisistijd aan een stel wielen (wat op zich een prima overweging is overigens, begrijp me niet verkeerd, maar daar kan Peugeot weinig aan veranderen)?
De klachten over service. Volgens mij bestonden die daarvoor ook al bij de heeeeeele grote dealers waar klanten nummers zijn geworden. Als je gewoon loyaal bent bij een kleinere dealer (waar je niet alleen je sleutels achter een mega balie moet afgeven en nooit zelf de monteur te spreken krijgt, zoals bij een aantal overgeorganiseerde mega dealers), dan krijg je die loyaliteit in goede service dubbel en dwars terug volgens mij.


Het gaat er mij natuurlijk niet om om de 407 coute qua coute af te kraken. Ik vind het een hartstikke mooie auto, maar ken te veel slechte verhalen in combinatie -en dat steekt mij meer- met falende service. Domweg enige erkenning van de problemen helpt al zo veel. Renault heeft dat beter opgepakt (konden wellicht ook echt niet meer anders na alle Laguna-miseres).

Maar even voor alle duidelijkheid: mijn werkomgeving bevindt zich in een weinig conjunctuurgevoelige sector. En de collega's die ik bedoelde ging het zeker niet om de (bijtellingscenten) getuige hun nieuwe auto's die ze onlangs konden ophalen: Volvo V70 en Mazda 6 (lekker volgehangen). Ze zijn beiden tot op heden uitermate tevreden...

Salut!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Marinus » 25 okt 2009, 22:30

@koffiemolen, de falende service lijkt mij toch vooral te maken hebben met dealerkeuze. Sommige dealers hebben dat afgelopen jaren niet goed gedaan inderdaad en dat is natuurlijk jammer. Er zijn er echter wel die gewoon de problemen oplossen en de klant in redelijkheid benaderen, laten we die niet vergeten. Verder kan ik de situatie van de collega's inderdaad niet beoordelen, maar dat deed ik volgens mij ook niet. In ieder geval jammer dat er hierdoor weer twee Peugeots minder zijn verkocht.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Remco504coupe » 25 okt 2009, 22:45

Koffiemolen heeft hier wel een punt.
Mijn vriendin kreeg als leaser de vrije keus, mede op mijn advies werd het een 407 SW 2.0 HDIf 16v 138pk XS Pack, prachtig.
Toen hij werd afgeleverd kwam de eerste teleurstelling: De IVA boys waren te beroerd om hem schoon af te leveren, ik heb als hind in de showroom om een doekje gevraagd :mrgreen: en staan poetsen op een nieuwe auto! Stofzuigen deden we maar thuis.... :shock:
Toen binnen 40dkm de koppeling begon te slippen, bleek het te komen door een lekke krukaskeering..Door organisatorische interne importeurs perikelen over de schuldvraag(Wie betaalt, dealer of Peugeot) was ze de auto ruim 2 weken kwijt, en mocht ze het doen met een ondergemotoriseerde standaard 308 zonder navi en carkit...voor haar echter geen onnodige luxe, bovendien gaan het lease contract en de bijtelling gewoon door.
Gemiste kansen voor mijn favoriete merk..
Toen een nieuwe baas haar liever een Audi A4 zag rijden, zei ik gekscherend: Doe maar een Pasat CC, en het was nog goed ook.
Overigens vind ik dit echt een superwagen, hier kan een 407 echt niet aan tippen, hoewel dit in prijs niet veel scheelde, maar we hebben het dan ook over de budget Audi.
Bij deze aflevering stond de auto mooi gepoetst onder een hoes,
cruise control stond echter aan, wat bleek toen we al op weg waren:
Op deze manier verdoezelde een andere IVA boy dat er illegaal de eerste 45km mee was gereden, er zat ook een beschadiging op een velg :evil: , niet erg netjes. De concurrent laat ook steekjes vallen door arrogantie van mensen die niet echt schijnen te begrijpen wie hun boterham uiteindelijk betaalt
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor SV605 » 25 okt 2009, 23:05

Misschien maken tevreden klanten minder ophef dan ontevreden klanten? :mrgreen:

Persoonlijk heb ik tot nu toe iedere kilometer ( zijn er inmiddels meer dan 151.000... ) genoten van mijn geleasede 407 xs 2.0 Bleu Alcyon op gas !!

Problemen ? vrijwel niets

Dealer belangrijk ? zeker, maar dat geldt voor alle auto's

Eind dit jaar loopt het contract af, en hoop ik te kunnen overstappen in een 5008 , die inderdaad aanzienlijk ruimer is dan de 407. :wink:
Puur voor het rijden zou ik echter zo weer voor een 407 gaan :D

groeten

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Bart-Peugeot » 25 okt 2009, 23:12

Verkopen van de 407 volgens AutoWeek:

Afbeelding

(Bron: AutoWeek)

en ff een quote vanaf het 407club forum:

Peugeot407club schreef:Heb laatst een uitvoerige forumdiscussie gehad op het forum op Autoweek.

Algemeen was daar de mening dat Autoweek veel, heel veel voorliefde heeft voor Duitse auto's. En dat is niet verwonderlijk want de bron is AutoBild, waarvan bekend is dat het een marketingkanaal van de VAG groep is...

Zo heb ik achterhaald dat alle testen in Autoweek (in 2004, 2005 en 2009 van de 407sw gebaseerd zijn op een test uit 2004 die gewoon steeds overgeschreven wordt. Commentaar is al jaren "de naden wijken wat en de knopjes zitten op de middenconsole dicht bij elkaar"... Dat de ADAC laat zien dat de Passat bijvoorbeeld meer panne heeft komt bij Autoweek in het commentaar niet voor...
Er wordt dus veel aan recycling gedaan. En dat die test uit 2004 echt niet meer relevant, en zeker niet symptomatisch hoeft te zijn, wordt vergeten.

Kortom; zie dergelijke bladen als entertainment; niet te serieus nemen. Een eigen proefrit is veel belangrijker.

En op fora lees je veel negatieve ervaringen want die mensen zoeken hulp en bovenal begrip voor hun problemen (lekker van je afschrijven). Zoals al door iemand hier opgemerkt; je leest hier te weinig over de leuke rit zaterdagochtend naar het sportveld met de kids.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Manitoba » 25 okt 2009, 23:21

SV605 schreef:Misschien maken tevreden klanten minder ophef dan ontevreden klanten? :mrgreen:

Persoonlijk heb ik tot nu toe iedere kilometer ( zijn er inmiddels meer dan 151.000... ) genoten van mijn geleasede 407 xs 2.0 Bleu Alcyon op gas !!

Problemen ? vrijwel niets

Dealer belangrijk ? zeker, maar dat geldt voor alle auto's

Eind dit jaar loopt het contract af, en hoop ik te kunnen overstappen in een 5008 , die inderdaad aanzienlijk ruimer is dan de 407. :wink:
Puur voor het rijden zou ik echter zo weer voor een 407 gaan :D

groeten

Steven


Hier sluit ik me graag bij aan! Mijn 407 heeft me in 3 jaar nog nooit in de steek gelaten, ziet alleen voor de beurten de binnenkant van de werkplaats en op die momenten word ik met alle égards behandeld door zowel Ron (werkplaatsreceptie), Rob (chef werkplaats) en Matthijs (verkoop; hiermee heb ik zelfs een enigszins vriendschappelijke band opgebouwd): hulde aan de Hilversumse vestiging van Nefkens Gooi- en Eemland!!!! Daarbij is het een feit dat klagers zich melden, tevreden rijders zelden (rijmt nog ook :mrgreen: ).

Grtz,
Manitoba
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor Remco504coupe » 26 okt 2009, 02:21

Ik moet even benadrukken dat de dealer uit mijn woonplaats, geen blaam treft over het voorgaande, over Nabuurs Venray niks dan lof!

Over de 407 moet ik echt zeggen dat die niet zo geschikt is voor sportief rijgedrag, mijn vader heeft een 406, die mijnsinsziens beter stuurt.
Een 407 heeft gewoon een te grote voor-overhang, waardoor hij een beetje dweilt, onderstuurt.
Bovendien schaaft hij vaak met zijn neus over de grond bij drempels, kijk maar na bij de occassions, die hebben allemaal schaafwonden onder aan de neus...
Dus ik ben benieuwd naar de eventuele 408 of 508.' De voorwielen meer naar voor, dus scherper sturen, en als het kan met achterwielaandrijving?
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Frank 205 » 26 okt 2009, 11:25

Wijs mij een brochure waarin Peugeot zegt dat de 407 een sportieve sedan is (Kan bestaan hoor, heb ze niet allemaal).

Zo heeft elke auto z'n eigen kenmerken en sportiviteit hoort daar bij de 407 mijn inziens niet bij.
Peugeot, groot of klein, altijd fijn!
Frank 205
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 05 nov 2004, 12:09
Woonplaats: Hengelo (O)

Berichtdoor ruit'48 » 26 okt 2009, 15:56

Als ik dat allemaal zo lees ben ik blij dat al deze ellende voor mij verleden tijd is, toen ik 2002 het bedrijfsleven verliet kreeg ik mijn company car mee naar huis een Mazda 626 TD met scheelstoel, carkit, airco (nutteloze) cruise control en l.m. wielen, tom-tom of ander navigatiespul bestond toen nauwelijks, bovendien wist ik overal de weg .Heb hem gelijk maar doorverkocht en ben in een oude BX gaan rijden had ook nog wat Euro's over waar o.a. de 404 mee werd betaald.
Het bedrijf waar ik voor werkte leasde niet, alle auto's werden gekocht bij en kleine vrije, niet merkgebonden garage. Die optimale service verleende tot ieders tevredenheid. Auto's werden ook nooit ingeruild, altijd particulier verkocht wat ook nog boekwinst opleverde. Leasen is naar mijn bescheiden mening niet altijd zaligmakend.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor Jan-Sietze » 26 okt 2009, 19:38

Toen wij een ander auto moesten, kochten we een 4 jr oude 406, ex lease.

Als ik nu weer een andere auto moest uitkiezen, kwam er zeker geen 407...
607 3.0 24v '01
405 SRI 2.0 '93 > XU10J4 in progress
Avatar gebruiker
Jan-Sietze
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 07 jan 2005, 18:52
Woonplaats: Wirdum

407

Berichtdoor tjark63 » 26 okt 2009, 20:01

Ik heb in mijn 407 nu 75000 km afgelegd in iets minder dan 2 jaar, zonder storing, afgezien van een airco probleem bij een buitentemperatuur van meer dan 25 graden (zie elders op het forum). Ben zeer te spreken over comfort, wegligging en prestaties en vind dit de mooiste Peugeot sinds jaren. Jammer dat ie verdwijnt!
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: Nu ook al einde 407 (eindelijk!!!)

Berichtdoor Martijn » 26 okt 2009, 21:21

Koffiemolen schreef:En nu we het daar toch over hebben: laatste Autoweek bevat uitslag tevredeheidstrofee met de reacties van de importeurs. Als je dan als Peugeotimporteur na alle problemen met de 307 en 407 glashard ontkent dat dit het geval is ("...wij herkennen ons niet in de resultaten...blabla") dan ben je op z'n zachtst gezegd niet erg slim bezig. Ik werk ook bij een hele grote organisatie, maar bij ons heeft de klant altijd gelijk en als we eens worden uitgenodigd bij kassa of radar dan onderkennen we dat er iets mis is, want je komt er echt niet zo maar terecht.


Koffiemolen je bent zeker weer eens op oorlogspad? Het commentaar van de importeur richt zich vooral op de kwaliteit van het onderzoek dat autoweek heeft gedaan. Probleem is dat men weigert responscijfers te geven. Honda jazz op 1? Prima...hoeveel zijn er verkocht? En hoeveel mensen hebben het formuliertje ingevuld? Vergelijk dat eens met het aantal verkochte 307 en 407, en hoeveel hebben er daar hun stem van uitgebracht? Dat onderzoek is niet representatief, wat ik je brom!

Over de 407 : die is gewoon leverbaar, uiteraard op de coupé na. En ja, er worden er veel minder van verkocht. Wat heel normaal is, aan het eind van de levenscyclus. In het begin was de 407 het snoepje van de week, en zeer populair bij de leaserijder. Die auto's zijn inmiddels bijna allemaal uit de lease en op de tweedehands markt, en we weten allemaal wat er met grote diesels gebeurt qua prijs. Hoge afschrijving dus, en daardoor niet populair meer bij vele leasemijen. Inmiddels zijn er vele modernere concurrenten die gunstig in de markt gepompt worden, en daar leg je het als merk tegen af. Vraag maar aan Renault, nog wel eens een geleaste Laguna gezien de laatste tijd?
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Nu ook al einde 407 (eindelijk!!!)

Berichtdoor Koffiemolen » 26 okt 2009, 22:24

Martijn schreef:
Koffiemolen je bent zeker weer eens op oorlogspad? Het commentaar van de importeur richt zich vooral op de kwaliteit van het onderzoek dat autoweek heeft gedaan. Probleem is dat men weigert responscijfers te geven. Honda jazz op 1? Prima...hoeveel zijn er verkocht? En hoeveel mensen hebben het formuliertje ingevuld? Vergelijk dat eens met het aantal verkochte 307 en 407, en hoeveel hebben er daar hun stem van uitgebracht? Dat onderzoek is niet representatief, wat ik je brom!

Over de 407 : die is gewoon leverbaar, uiteraard op de coupé na. En ja, er worden er veel minder van verkocht. Wat heel normaal is, aan het eind van de levenscyclus.


Lekker he? :lol:
Deze knuppel deed het wel heel goed in het hoenderhok, houdt het leven er een beetje in. Blijft het raar dat de 407 op de website niet meer bij de personenaut's wordt genoemd. Je moet er echt naar zoeken, althans gisteren.
Maar je hebt gelijk als je zegt dat je vraagtekens kunt plaatsen bij de representativiteit van een onderzoek. En het commentaar hierboven over Autoweek en banden met het VAG-concern herken ik ook wel. Laat onverlet dat het heel onhandig is om als concern als (eerste) reactie aangeeft dat je vraagtekens plaatst bij het onderzoek. Dat is gewoon niet sterk en maakt je verdacht van diskwalificatie van het onderzoek. Terwijl zelfs de kritische consument redeneert: waar rook is, is vuur. Mijn werkgever kwam 2 jaar terug bij de jaarlijkse klantmonitor zorgverzekeringen niet best uit de bus. Over dat onderzoek vonden wij echt van alles. We hebben het echter zeer serieus opgepakt (ok, kostte weer een paar ton aan consultants) en dan heb je ook wat: uit verschilende onderzoeken blijkt dat we veel beter scoren. Het gaat erom dat de beste verdediging is niet te zeggen maar te laten zien dat de kritiek niet klopt.
En wat mijn verdere beeldvorming over de 407 betreft: ik baseer mij natuurlijk m.n. op de bevindingen van mijn naaste collega's.
En tot slot: mijn door Autoweek onvolprezen Touran heeft EN harde kunstoffen op zichtbare plekken in het interieur EN kraakjes EN wijkende naden. En dan heb ik een vrijwel nieuwe notabene. Dus dat naadjesfetisjisme van de Autoweekheren neem ik met een korrel zout.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Jeetje » 26 okt 2009, 22:50

Bij de introductie van de 407 vond ik het ook een zeer geslaagd model. De SW was vervolgens ook een auto die qua belijning nieuwe wegen insloeg en daardoor een hoog ooh-en-aah-gehalte had...

Let wel dat de voorgaande 2 zinnen in de verleden tijd staan. De reden daarvoor is dat de 407 naar mijn (bescheiden) mening niet op tijd verjongd is door de introductie van een opvolger/nieuw model. Hierdoor verspeel je toch wel marktaandeel in een keihard segment, want je moet opboksen tegen de MB's, BMW's, etcetera. Zelfs een nieuw model als de Insignia van Opel en de nieuwe C5 hebben het best zwaar in dat marktaandeel. Als je in die markt moet meestrijden met een nogal gedateerd model -wat de 407 nu toch wel zo'n beetje is- red je het niet...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Nu ook al einde 407 (eindelijk!!!)

Berichtdoor Harrie » 26 okt 2009, 23:03

Koffiemolen schreef:En wat mijn verdere beeldvorming over de 407 betreft: ik baseer mij natuurlijk m.n. op de bevindingen van mijn naaste collega's.

ik ga nooit uit van wat ANDEREN er van vinden, om dat vervolgens als MIJN mening te verkondigen...
Koffiemolen schreef:En tot slot: mijn door Autoweek onvolprezen Touran heeft EN harde kunstoffen op zichtbare plekken in het interieur EN kraakjes EN wijkende naden. En dan heb ik een vrijwel nieuwe notabene. Dus dat naadjesfetisjisme van de Autoweekheren neem ik met een korrel zout.
dan koop je toch een 405 SRi met leder, Grand Confort :mrgreen: grt, Harrie
p.s.: als de rubbertjes van de dashboardkap GOED gemonteerd zitten, kraakt en rammelt dat dashboard ook niet...
mode=ON-TOPIC :mrgreen:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten