Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Koffiemolen schreef:Zijn ze maar vast gestopt met dit imagoslopende model? .......
Zou op zich tijd worden want vorige week weer 2 horrorverhalen gehoord van leasende collega's die echt van kinds af aan overtuigd Peugeottisten warn en nu ritueel naar een ander merk zijn overgestapt...
Marinus schreef:Koffiemolen schreef:Zijn ze maar vast gestopt met dit imagoslopende model? .......
Zou op zich tijd worden want vorige week weer 2 horrorverhalen gehoord van leasende collega's die echt van kinds af aan overtuigd Peugeottisten warn en nu ritueel naar een ander merk zijn overgestapt...
Koffiemolen, nou nou nou! Kan dat niet wat minder
Ik rij al 4 jaar 407 SW en ben nog steeds tevreden. Als leaserijder rij je bij de meeste NL leasemaatschappijen ook nog exclusief omdat de afschrijvingspercentages inmiddels fors zijn opgelopen en dat fijn in je eigen bijdrage wordt doorberekend. En dan nog een beetje luxe uitvoering en je hangt ook qua bijtelling in de prijzen. Je moet inderdaad echt een liefhebber zijn om tegen die leaseprijzen nog 407 te blijven rijden . Enige tijd geleden heb ik ook bij een Frans bedrijf gewerkt en daar betaalde ik buto in een vergelijkbare leaseregeling een paar honderd euro per maand (!) minder omdat de leasemaatschappij (met Franse moeder, Arval) ook aanzienlijke gunstiger afschrijvingspercentage rekende. Het is dus maar hoe je het bekijkt. Is het Peugeot die de klanten wegjaagt of de leasemaatschappij en de berijder die zelf minder euro's wil uitgeven in deze crisistijd aan een stel wielen (wat op zich een prima overweging is overigens, begrijp me niet verkeerd, maar daar kan Peugeot weinig aan veranderen)?
De klachten over service. Volgens mij bestonden die daarvoor ook al bij de heeeeeele grote dealers waar klanten nummers zijn geworden. Als je gewoon loyaal bent bij een kleinere dealer (waar je niet alleen je sleutels achter een mega balie moet afgeven en nooit zelf de monteur te spreken krijgt, zoals bij een aantal overgeorganiseerde mega dealers), dan krijg je die loyaliteit in goede service dubbel en dwars terug volgens mij.
Peugeot407club schreef:Heb laatst een uitvoerige forumdiscussie gehad op het forum op Autoweek.
Algemeen was daar de mening dat Autoweek veel, heel veel voorliefde heeft voor Duitse auto's. En dat is niet verwonderlijk want de bron is AutoBild, waarvan bekend is dat het een marketingkanaal van de VAG groep is...
Zo heb ik achterhaald dat alle testen in Autoweek (in 2004, 2005 en 2009 van de 407sw gebaseerd zijn op een test uit 2004 die gewoon steeds overgeschreven wordt. Commentaar is al jaren "de naden wijken wat en de knopjes zitten op de middenconsole dicht bij elkaar"... Dat de ADAC laat zien dat de Passat bijvoorbeeld meer panne heeft komt bij Autoweek in het commentaar niet voor...
Er wordt dus veel aan recycling gedaan. En dat die test uit 2004 echt niet meer relevant, en zeker niet symptomatisch hoeft te zijn, wordt vergeten.
Kortom; zie dergelijke bladen als entertainment; niet te serieus nemen. Een eigen proefrit is veel belangrijker.
En op fora lees je veel negatieve ervaringen want die mensen zoeken hulp en bovenal begrip voor hun problemen (lekker van je afschrijven). Zoals al door iemand hier opgemerkt; je leest hier te weinig over de leuke rit zaterdagochtend naar het sportveld met de kids.
SV605 schreef:Misschien maken tevreden klanten minder ophef dan ontevreden klanten?
Persoonlijk heb ik tot nu toe iedere kilometer ( zijn er inmiddels meer dan 151.000... ) genoten van mijn geleasede 407 xs 2.0 Bleu Alcyon op gas !!
Problemen ? vrijwel niets
Dealer belangrijk ? zeker, maar dat geldt voor alle auto's
Eind dit jaar loopt het contract af, en hoop ik te kunnen overstappen in een 5008 , die inderdaad aanzienlijk ruimer is dan de 407.
Puur voor het rijden zou ik echter zo weer voor een 407 gaan
groeten
Steven
Koffiemolen schreef:En nu we het daar toch over hebben: laatste Autoweek bevat uitslag tevredeheidstrofee met de reacties van de importeurs. Als je dan als Peugeotimporteur na alle problemen met de 307 en 407 glashard ontkent dat dit het geval is ("...wij herkennen ons niet in de resultaten...blabla") dan ben je op z'n zachtst gezegd niet erg slim bezig. Ik werk ook bij een hele grote organisatie, maar bij ons heeft de klant altijd gelijk en als we eens worden uitgenodigd bij kassa of radar dan onderkennen we dat er iets mis is, want je komt er echt niet zo maar terecht.
Martijn schreef:
Koffiemolen je bent zeker weer eens op oorlogspad? Het commentaar van de importeur richt zich vooral op de kwaliteit van het onderzoek dat autoweek heeft gedaan. Probleem is dat men weigert responscijfers te geven. Honda jazz op 1? Prima...hoeveel zijn er verkocht? En hoeveel mensen hebben het formuliertje ingevuld? Vergelijk dat eens met het aantal verkochte 307 en 407, en hoeveel hebben er daar hun stem van uitgebracht? Dat onderzoek is niet representatief, wat ik je brom!
Over de 407 : die is gewoon leverbaar, uiteraard op de coupé na. En ja, er worden er veel minder van verkocht. Wat heel normaal is, aan het eind van de levenscyclus.
Koffiemolen schreef:En wat mijn verdere beeldvorming over de 407 betreft: ik baseer mij natuurlijk m.n. op de bevindingen van mijn naaste collega's.
dan koop je toch een 405 SRi met leder, Grand Confort grt, HarrieKoffiemolen schreef:En tot slot: mijn door Autoweek onvolprezen Touran heeft EN harde kunstoffen op zichtbare plekken in het interieur EN kraakjes EN wijkende naden. En dan heb ik een vrijwel nieuwe notabene. Dus dat naadjesfetisjisme van de Autoweekheren neem ik met een korrel zout.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten