zeg nee tegen de km-heffing

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Evert G.D » 19 maart 2010, 00:43

Harrie schreef:
Evert G.D schreef:Ook ik ben voor een eerlijker beprijzing van mobiliteit, maar niet met dure kastjes en een fraudegevoelig systeem, dat je als automobilist enorm veel extra kost, omdat er een batterij ambtenaren moet worden ingezet om het systeem te controleren.
niet waar: die ambtenaren worden betaald door ALLE belastingbetalers.
Ever G.D. schreef:Daarom ben ik blij dat dit voorstel naar de prullenbak is verwezen. Er liggen nu weer kansen voor een beter, eerlijker en goedkoper systeem.
mee eens, maar DAN ook voor NL een Autobaanvignet zoals Zwitserland heeft,
dan betalen de buitenlanders ook mee. Lijkt me terecht.
Maar dat zullen ze dan wel weer slecht voor het tourisme vinden...
Daarbij wél aangetekend: Zwitserland heeft peperdure wegen en tunnels en bijbehorende voorzieningen,
een kilometer asfalt daar is VELE malen duurder dan op vlak land.
Maar als ik die Duitsers weer associaal over o.a. onze A12 zie rijden, denk ik: die mogen van mij wel meebetalen.
grt, Harrie


Helemaal mee eens! In Zwitserland kost het aanleggen van een weg een vermogen (net als in alle bergachtige streken) en het is niet meer dan logisch dat daaraan wordt meebetaald door de buitenlandse gebruikers. In Nederland zou dat ook redelijk zijn.

De beste oplossing is dan ook om in Europees verband maximale brandstofprijzen vast te stellen die bindend zijn voor alle lidstaten, plus een systeem van roadpricing in Europees verband. In dat geval heeft de automobilist overal in Europa duidelijkheid. Ik denk dan eerder aan een bedrag op de benzineprijs, zoals in onder andere Frankrijk. Dat is het goedkoopste en eerlijkste systeem. Maar er valt ookte denken aan bijvoorbeeld een Europees snelwegvignet. Ook veel simpeler en goedkoper.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor pEus » 19 maart 2010, 09:38

In ieder geval heb ik de discussie weer goed opgeladen :mrgreen: en dat is toch ook de bedoeling op een forum :wink:

Harrie schreef:mee eens, maar DAN ook voor NL een Autobaanvignet zoals Zwitserland heeft,
dan betalen de buitenlanders ook mee. Lijkt me terecht.
Maar dat zullen ze dan wel weer slecht voor het tourisme vinden...
Daarbij wél aangetekend: Zwitserland heeft peperdure wegen en tunnels en bijbehorende voorzieningen,
een kilometer asfalt daar is VELE malen duurder dan op vlak land.
Maar als ik die Duitsers weer associaal over o.a. onze A12 zie rijden, denk ik: die mogen van mij wel meebetalen.
grt, Harrie


Dat is inderdaad wat Nederland ECHT mist :x
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Koffiemolen » 19 maart 2010, 10:48

pEus schreef:In ieder geval heb ik de discussie weer goed opgeladen :mrgreen: en dat is toch ook de bedoeling op een forum :wink:

Dat is inderdaad wat Nederland ECHT mist :x


Ja, en een goede discussie is wat Den Haag echt mist!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor pEus » 19 maart 2010, 17:45

Koffiemolen schreef:Ja, en een goede discussie is wat Den Haag echt mist!


Ja Bas, maar die lui kan je dan ook niet met het niveau van Peugeotforummers vergelijken :wink:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Evert G.D » 19 maart 2010, 19:17

Lees ook de column op www.hetlaatsteautonieuws.com over dit onderwerp, die vanaf vandaag online staat.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Vorige

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten