8 januari : invoering van het nieuwe logo van Peugeot

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Evert G.D » 11 jan 2010, 18:47

Zie de column over de nieuwe logo's van PSA (zowel Citroen als Peugeot) op www.hetlaatsteautonieuws.com . :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Koffiemolen » 14 jan 2010, 20:36

In AutoWeek vandaag worden mede n.a.v. een interview met Peugeot's productplanner Vincent Besson een aantal toekomstplannen van ons merk ontvouwen.
Net als wij, verlangen ze op het hoofdkwartier bij Peugeot ook naar de roemruchte tijden van de 205 GTI en de 406 coupe. Zoals hierboven reeds aangekondigd trapt de RCZ dit jaar af met het nieuwe logo. Groter nieuws zijn de BB1 en de SR1. De BB1 is een compacte elektrische auto die in productie zal gaan, de SR1 is een schittereden conceptcar die volges mij alvast een tipje van de sluier oplicht inzake de opvolger van de 407 (408??). Het is een hybride cabrio met 300 pk en desondanks een zeer lage CO2-uitstoot. Het gezicht van de SR1 lijkt leidend voor het gezicht van de Peugeotmodellen van de komende jaren te worden en dat lijkt mij goed nieuws! Verder nieuws is de enorme expansiedrift qua modellen (a la VW?): maar liefst 14 nieuwe modellen t/m 2012, waaronder een nichemodel in het D-segment, daarna in het B-segment. Ik ben erg benieuwd! Daarbij gaat de opvolger van de 107 weer een echt pk-kanonnetje krijgen. Tot slot meldt Besson niet vies te zijn van een roadster op basis van de RCZ. Hierboven geeft Martijn in cryptische bewoordingen aan dat er ook nieuws is rondom de modelaanduidingen als de nummers op zijn. Als ik het zo bezie lijkt het erop dat die hoofdletters of twee hoofdletters en een cijfer (SR1) de nieuwe strategie wordt. Daarmee kun je nog aardig wat combinaties maken...
Een tijdje terug vroeg ik me tussen al het elektrogeweld wel eens af of er bij ons merk nog een beetje interessante toekomst voor mijn zoontje(s!) is weggelegd. Het antwoord lijkt volmondig met 'Oui, bien sur,monsieur' beantwoord te kunnen worden. Bravo!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Martijn » 14 jan 2010, 22:26

Koffiemolen schreef: Verder nieuws is de enorme expansiedrift qua modellen (a la VW?): maar liefst 14 nieuwe modellen t/m 2012, waaronder een nichemodel in het D-segment, daarna in het B-segment. Ik ben erg benieuwd! !


De meeste van die 14 modellen zijn overigens niet voor Europa bestemd. Komende dinsdag reis ik weer voor enkele dagen af naar Parijs, waar ik weer in de keuken van ons Merk mag kijken. Uiteraard zit er ook weer een dag op het streng beveiligde testcircuit Mortefontaine bij, waar we onder andere met de definitieve versies van RCZ en wat concurrenten gaan testen. En nog meer leuk spul wat onder de noemer "geheim" valt. Jullie snappen wel dat ik op de terugweg de grijns niet van mijn gezicht krijg... :mrgreen:
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor MarcelB » 14 jan 2010, 22:34

@Martijn, 1 tip: Neem een fototoestel mee :mrgreen:

Veel plezier.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Koffiemolen » 14 jan 2010, 23:15

Martijn schreef:
Koffiemolen schreef: Verder nieuws is de enorme expansiedrift qua modellen (a la VW?): maar liefst 14 nieuwe modellen t/m 2012, waaronder een nichemodel in het D-segment, daarna in het B-segment. Ik ben erg benieuwd! !


De meeste van die 14 modellen zijn overigens niet voor Europa bestemd. Komende dinsdag reis ik weer voor enkele dagen af naar Parijs, waar ik weer in de keuken van ons Merk mag kijken. Uiteraard zit er ook weer een dag op het streng beveiligde testcircuit Mortefontaine bij, waar we onder andere met de definitieve versies van RCZ en wat concurrenten gaan testen. En nog meer leuk spul wat onder de noemer "geheim" valt. Jullie snappen wel dat ik op de terugweg de grijns niet van mijn gezicht krijg... :mrgreen:


Niet alles voor Europa....naar welk land moet ik straks emigreren?
Behalve fotocamera, neem ik aan dat je de hot topics ook even twittert! :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Harrie » 14 jan 2010, 23:46

406coupe schreef:@Martijn, 1 tip: Neem een fototoestel mee :mrgreen:
Dat kost Martijn dan meteen z'n baan.... :roll: :cry:
406coupe schreef:Veel plezier. gr. Marcel

daar sluit ik me graag bij aan! lekker gummen met die RCZ, Martijn ! :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor MarcelB » 15 jan 2010, 00:10

Harrie schreef:
406coupe schreef:@Martijn, 1 tip: Neem een fototoestel mee :mrgreen:
Dat kost Martijn dan meteen z'n baan.... :roll: :cry:


Hij moet het ook niet opvallend doen en hij hoeft ze niet aan Autovisie, Autoweek, etc te verkopen, als hij ze hier maar post :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geintje :mrgreen: Natuurlijk moet hij dat niet doen, maar waarschijnlijk krijgt hij daar niet eens de kans voor.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Martijn » 15 jan 2010, 08:09

406coupe schreef:
Harrie schreef:
406coupe schreef:@Martijn, 1 tip: Neem een fototoestel mee :mrgreen:
Dat kost Martijn dan meteen z'n baan.... :roll: :cry:


Hij moet het ook niet opvallend doen en hij hoeft ze niet aan Autovisie, Autoweek, etc te verkopen, als hij ze hier maar post :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geintje :mrgreen: Natuurlijk moet hij dat niet doen, maar waarschijnlijk krijgt hij daar niet eens de kans voor.

gr. Marcel


Klopt, het is net Schiphol, je moet door poortjes heen, wordt gefouilleerd, alles aan GSM,laptopps etcetera inleveren...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Koffiemolen » 15 jan 2010, 16:07

Martijn schreef:
406coupe schreef:
Harrie schreef:
406coupe schreef:@Martijn, 1 tip: Neem een fototoestel mee :mrgreen:
Dat kost Martijn dan meteen z'n baan.... :roll: :cry:


Hij moet het ook niet opvallend doen en hij hoeft ze niet aan Autovisie, Autoweek, etc te verkopen, als hij ze hier maar post :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geintje :mrgreen: Natuurlijk moet hij dat niet doen, maar waarschijnlijk krijgt hij daar niet eens de kans voor.

gr. Marcel


Klopt, het is net Schiphol, je moet door poortjes heen, wordt gefouilleerd, alles aan GSM,laptopps etcetera inleveren...


Mooi, heb je meteen weer een gratis Total Body Scan gehad. Dat zit namelijk niet in de Basisverzekering en kost je normaal gesproken dus geld... :lol: Veel plezier met die RCZ!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Mike » 15 jan 2010, 20:43

Evert G.D schreef:Zie de column over de nieuwe logo's van PSA (zowel Citroen als Peugeot) op www.hetlaatsteautonieuws.com . :D

Leuk geschreven, Evert :).
'89 1.4Evo TU3S P3XY ~ '91 1.9GTi DKZ M0MY-alike
Avatar gebruiker
Mike
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 05 feb 2007, 15:29
Woonplaats: Kedichem

Berichtdoor JT » 26 jan 2010, 15:02

Ik heb 'm ook 2 keer gezien, 1 x op de Duitse en 1 x op de nationale TV.
Ik vind het een zeer mooie, spectaculaire filmpje. Petje af voor de marketing-afdeling en de makers.... CHAPEAU

Ik weet zeker dat vele bekenden en vrienden uit mijn omgeving direct aan mij moeten denken, want de 504 cc komt er wel heel prominent in voor ! :mrgreen:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Vorige

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten