Pagina 1 van 1

Peugeot Talbot - Simca

BerichtGeplaatst: 13 jul 2010, 09:55
door Steven
verschijnen er binnenkort weer Talbots??

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid9526 ... en-in.aspx

BerichtGeplaatst: 13 jul 2010, 22:03
door Harrie
die mogelijkheid heeft altijd bestaan, Peugeot is eigenaar van de merknaam Talbot.
of ze er gebruik van maken, zal de toekomst leren.
een submerk zoals Dacia van Renault zou kunnen,
of juist een topmerk zoals Lexus van Toyota, echter voor de laatste zal weinig markt zijn.
De Talbot Lago was legendarisch, maar of veel mensen het merk Talbot met die oude voitures verbinden?
ik vermoed, dat de meeste mensen bij 'Talbot' aan goedkope comfortabele auto's denken zoals 1100, Samba, Horizon en 1510/Solara.

ik ben benieuwd..
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 00:10
door A.BRANDHORST
Ik protesteer. Een Solara is niet goedkoop (zeker niet de mijne) :shock: :wink:

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 00:29
door Harrie
A.BRANDHORST schreef:Ik protesteer. Een Solara is niet goedkoop (zeker niet de mijne) :shock: :wink:
:mrgreen: :mrgreen:
destijds waren Simca's en Talbots niet duur, toch?
de kosten van een restauratieproject staat zelden in enige relatie met de nieuwprijs destijds... :roll:
ik wil mijn zin wel graag even aanpassen: woord "goede" toevoegen:
ik vermoed, dat de meeste mensen bij 'Talbot' aan goedkope, goede en comfortabele auto's denken zoals 1100, Samba, Horizon en 1510/Solara.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010, 00:42
door A.BRANDHORST
Aanpassing geaccepteerd hoor :mrgreen:

Want jij begrijpt wel: ik kan het niet laten dan een reactie te geven. :wink:

BerichtGeplaatst: 30 okt 2010, 16:02
door KR1275
Destijds waren Talbots duurder dan Peugeots en werden desondanks beter verkocht. Tot Peugeot zich ermee ging bemoeien en vernieuwingen uitstelde. Van een Solara GLS/SX zijn er meer verkocht dan een 305 GTX, terwijl de Talbot duurder was. Heb de prijslijst nog ergens liggen. Daarnaat waren Talbots best betrouwbaar en hadden ze mooie comfortabele auto's. Peugeot heeft het de vernieling in gebracht door de dealers samen te voegen. En die eeuwige roestverhalen... Renaults, Citroens en Peugeots konden er ook wat van. Ik herinner me alle Franse auto's die we hadden vooral aan de eerste zonnige dagen na de winter: NOVOROX.

Talbot zou best gebruikt kunnen worden voor het sportmerkimago, dat het had. Vooral heel vroeger (toen het nog niks met Simca en PSA te maken had). De latere Matra's passen ook uitstekend in deze traditie. Misschien is de merknaam Simca een beter idee voor een budgetmerk. Maar... is er wel ruimte voor dit soort producten en is het succes ook op lange termijn gegarandeerd? Ik geloof dat dit soort geruchten vooral van buiten PSA-bronnen komt... Beter de tactiek van VAG: de leasemarkt beheren en beheersen. Daarom rijdt er zoveel VW/Audi op de weg. Of zal iedereen die zo'n barrel heeft het echt een mooie auto vinden??

BerichtGeplaatst: 30 okt 2010, 19:16
door Harrie
De roemruchte Talbot Lago ( toen Talbot nog uit GB kwam ) was een zeer bijzondere automobiel.
Als je dat associeerd met Talbot, zou je er een "Riche" merk van kunnen maken.
Mocht je een brede enquète houden onder autokenners, dan vermoed ik, dat men bij het merk Talbot er geen hoogdunkende uitlatingen over doen.
Maar goed, Dacia, Seat, en andere merken hadden vroeger ook geen hoge waardering onder het publiek,
en zijn nu wel zeer succesvol.
Grote merken doen het: MB met Maybach, Toyota met Lexus, Mazda met ......(?), dus een
luxe merk in de hoogste klasse.
Ik vraag me wel af, of Peugeot daar een dusdanige omzet en winst kan creëren die de moeite waard is....
Een sub-merk met goedkopere, eenvoudiger modellen, zoals Renault met Dacia bied, heeft véél meer kans van slagen.

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 30 okt 2010, 19:43
door KR1275
Ik ben bang dat Peugeot niet meer mee zal kunnen komen in die markt. De 604, 605 en 607 zijn commercieel gezien geen succes geweest. Citroen had succes met de CX en een bescheiden succes met de XM, maar de C6 wordt ook bijna niet verkocht. Die Japanse merken danken hun succes in het topsegment aan een ijzersterk imago in de VS (Het gaat nooit stuk). Daar gaan ze als warme broodjes. In denk dat Peugeot met het einde van de 607 een nuchtere conclusie heeft getrokken. De Fransen zullen in deze klasse niet slagen. Fransen blijven slachtoffer van een negatief imago. De 605 en XM waren destijds geen goede auto's, laten we eerlijk zijn. Een BMW of MB uit die tijd was gewoon een stuk beter. De C6 maakt zo'n imago niet meer goed, zelfs niet nu blijkt dat die minder storinggevoelig is dan de gemiddelde dikke Duitser, waaraan een hoog kwaliteitsimago kleeft. Merken als Jag, Volvo, Saab... ze opereren allemaal in de marge. PSA verdient goed aan alles wat onder die klasse zit, dus waarom zou je?? Jammer voor de liefhebbers, maar fabrikanten die alleen voor liefhebbers produceren, bestaan niet meer. Een Europeaan die een dikke auto wil, koopt geen Peugeot. Hooguit wat 55+. (geen grap!)

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 00:00
door Mockenrue
KR1275 schreef:Daarom rijdt er zoveel VW/Audi op de weg. Of zal iedereen die zo'n barrel heeft het echt een mooie auto vinden??


Mmwahhh :wink:

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 00:40
door Frank 205
@ Harrie,

Talbot Lago is toch echt frans hoor!!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Talbot-Lago

:shock: :wink: :D

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 00:43
door Frank 205
@ mijzelf: goed lezen, Talbot was een Frans / Engels merk

http://nl.wikipedia.org/wiki/Talbot_(auto)

:shock: :wink: :D

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 10:38
door KR1275
Volgens mij was Talbot 100% Engels (ook Engels uit te spreken), maar werd het later eigendom van Simca. Desondanks bleef de productie in Engeland (niet lang). Mijns inziens heeft het met het Talbot dat wij kennen in principe weinig te maken. Eind jaren 70 werd de laatste fabriek van Simca in Engeland gesloten (na een warboel van fusies). Peugeot heeft de naam weer in het leven geroepen voor Simca. Ik kan me niet herinneren dat dat indertijd een soort budgetmerk was. Talbot was ook zeker niet goedkoop. Blijf erbij dat ik er van overtuigd ben dat dit gerucht niet bij PSA vandaan komt, in elk geval niet van iemand die daar enige inspraak in heeft... Ze hebben al mooie producten en die verkopen goed. Ze zitten na de crisis al weer flink in de lift. PSA heeft in haar geschiedenis in zo'n korte tijd nog nooit zoveel nieuwe modellen geïntroduceerd.

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 17:02
door Harrie
Frank 205 schreef:@ mijzelf: goed lezen, Talbot was een Frans / Engels merk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Talbot_(auto)
:shock: :wink: :D

verhaaltje zal wel redelijk tot goed kloppen ( al staan er fouten in...), maar ik vertrouw nooit op wikipedia.
iedereen kan schrijven 'wat -ie wil" ..: "de Samba werd ook als Citroën LN/LNA verkocht"
Kolder! de LN/LNA was op 104 coupé gebaseerd ! Samba heeft een totaal andere buitenbeplating.
En de laatste zin is waar we het hier over hadden, de auteur beweerd dat Peugeot vanaf juli 2010 Talbot gaat gebruiken zoals Renault dat met Dacia doet.
Sinds 1985 zijn er elke keer weer geruchten omtrent terugkeer v.h. merk Talbot.
laat maar waaien! we zien het wel áls het zover is.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 22:35
door Frank 205
Ik vaar ook niet blind op Wiki, maar de basis (Frans / Engels) klopt volgens mij wel!

BerichtGeplaatst: 01 nov 2010, 01:29
door A.BRANDHORST
Voorlopig moet ik dan maar middels restauraties de Talbot vlag hooghouden.

Een ander doet het (blijkbaar) helaas niet ... :cry:

Maar ik ga volgend jaar van de Solara genieten, vergane glorie, waar ik dan nog lekker mee rondrijd, ondanks de roestduivels die ook wel mee op de bok zullen springen... maar ja, een 505 roest ook, alhoewel mij wel gebleken is, dat een 505 bodem stukken hoogwaardiger is qua dikte en kwaliteit, dan de Solarabodem... :shock:

BerichtGeplaatst: 26 jan 2011, 09:33
door Gilletti
Nu gaan de geruchten weer dat het Simca zou zijn die terug komt.
En wel als budgetmerk. :o

Zie link naar AutoBlog

Re:

BerichtGeplaatst: 27 nov 2013, 19:54
door LouisdeFunes
A.BRANDHORST schreef:Ik protesteer. Een Solara is niet goedkoop (zeker niet de mijne) :shock: :wink:



maar het is toch wel héél goed nieuws voor de grote groep talbot liefhebbers :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: