Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redden?

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Evert G.D » 17 nov 2012, 22:33

Harrie schreef:
Cor Rosie schreef:
Gilletti schreef:Er is weer een nieuwe wending in het PSA-Opel samenwerkingsverhaal... :?

Mooi.

Peugeot heeft niets, maar dan ook helemaal niets te winnen bij zo'n alliantie.

mee eens, liever financiële steun van de Franse overheid dan samenwerking met GM.


Helemaal eens met de vorige sprekerts!
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor KR1275 » 03 dec 2012, 20:04

Tuurlijk, de Franse belastingbetaler betaalt wel mee aan jouw Peugeot (of Citroën). PSA is gewoon een typisch Frans bedrijf met Franse mentaliteit. Fransen zijn lui, ook Franse zakenmensen. PSA heeft altijd achterover gehangen, investeerde nauwelijks in opkomende markten en dacht dat verkoop vanzelf ging. De meerwaarde van Franse auto's stamt uit de tijd dat Duitse auto's voor geen meter reden. Maar die tijd is voorbij. Duitse auto's rijden nu ook goed en Franse auto's lijken steeds meer op Duitse auto's. Tsja, dan koopt men liever een Duitse auto toch? Zelfs een toenemend aantal Fransen denkt daar zo over. Terwijl de Duitsers (handelaren bij uitstek, net als Nederlanders, zie Philips, Heineken, Unilever etc.) allang mondiaal investeerden, hingen de Franse merken achterover in hun lederen bureaustoel. Nu in Europa geen cent te verdienen valt, houdt PSA de hand op bij de overheid. Zo werkt economie?? Ik gun PSA een goede toekomst, maar het is echt aan de Franse handelsgeest te danken dat het zo slecht gaat. In het algemeen (wereldwijd, ook in Azië) worden Franse producten als matig gezien. Duitse producten worden overal al kwaliteitproducten gezien. Waar of niet... het helpt enorm.
PSA heeft een goede partner nodig in Azië, anders valt het echt om. Ik ben alleen bang dat weinig partners heil zien in samenwerking met PSA. Er zijn immers voldoende alternatieven.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Evert G.D » 04 dec 2012, 00:02

KR1275 schreef:Tuurlijk, de Franse belastingbetaler betaalt wel mee aan jouw Peugeot (of Citroën). PSA is gewoon een typisch Frans bedrijf met Franse mentaliteit. Fransen zijn lui, ook Franse zakenmensen. PSA heeft altijd achterover gehangen, investeerde nauwelijks in opkomende markten en dacht dat verkoop vanzelf ging. De meerwaarde van Franse auto's stamt uit de tijd dat Duitse auto's voor geen meter reden. Maar die tijd is voorbij. Duitse auto's rijden nu ook goed en Franse auto's lijken steeds meer op Duitse auto's. Tsja, dan koopt men liever een Duitse auto toch? Zelfs een toenemend aantal Fransen denkt daar zo over. Terwijl de Duitsers (handelaren bij uitstek, net als Nederlanders, zie Philips, Heineken, Unilever etc.) allang mondiaal investeerden, hingen de Franse merken achterover in hun lederen bureaustoel. Nu in Europa geen cent te verdienen valt, houdt PSA de hand op bij de overheid. Zo werkt economie?? Ik gun PSA een goede toekomst, maar het is echt aan de Franse handelsgeest te danken dat het zo slecht gaat. In het algemeen (wereldwijd, ook in Azië) worden Franse producten als matig gezien. Duitse producten worden overal al kwaliteitproducten gezien. Waar of niet... het helpt enorm.
PSA heeft een goede partner nodig in Azië, anders valt het echt om. Ik ben alleen bang dat weinig partners heil zien in samenwerking met PSA. Er zijn immers voldoende alternatieven.


Dit vind ik toch iets over de top. Peugeot was voorheen altijd sterk in Afrika en Zuid Amerika. Waarom ze Afrika hebben losgelaten, is mij nooit echt duidelijk geworden. Waarschijnlijk omdat er weinig aan te verdienen viel. De EU heeft ervoor gezorgd dat de markten werden opengebroken. Zo'n twintig jaar geleden was een Japanse auto in Frankrijk nog een zeldzaamheid, nu zie je ze overal in het straatbeeld, net als Koreaanse auto's. Heeft niets met 'luie Fransen' te maken, maar alles met de EU, waar ik overigens een fervent tegenstander van ben, maar ik wil het hier on=topic houden. Door het meer en meer opengaan van de markten gingen Fransen ook Duitse auto's kopen. Maar een Duitser zul je niet makkelijk een Franse auto zien kopen, al waren ze wel gecharmeerd van bommetjes als de 205 GTI. In Nederland speelde dat veel minder, hier bouwden we alleen Daf, dat later opging in Volvo. Dus we zijn altijd gericht geweest op 'buitenlandse' merken.

Inderdaad, er zijn in Azie voldoende alternatieven. Samenwerken met Peugeot hoeven Aziatische of andere niet. Maar Peugeot hoeft ook niet noodzakelijk in Azie te verkopen. Renault is ook niet sterk in Azie, meer merken niet. Het gaat erom je te onderscheiden, een aantrekkelijke auto voor een lage prijs te bieden. Zoals de 208 GTI. Die zou Peugeot er, net als de 205 destijds, weer bovenop kunnen helpen. En lijkt de 208 op een Duitse auto? Ja, misschien als je de overeenkomst wilt zien. Leek een 201 uit de jaren '30 op een Duitse auto? Ja, als je de overeenkomst wilde zien. Misschien leek 'ie zelfs meer dan een 208 op een willekeurige Duitse auto. Auto's uit elke periode lijken op elkaar. Heeft met designkenmerken te maken.

En dat de Franse belastingbetaler meebetaalt aan mijn Peugeot? Soit. Ik betaal mee aan Griekenland en straks aan Spanje, wie weet welke landen we nog meer overeind moeten gaan houden. Misschien Frankrijk wel. Dan betalen wij ook mee aan onze eigen Peugeots. Heeft niets met de Franse mentaliteit te maken, Fransen kunnen heel hard werken, weet ik uit ervaring en zijn serieus in hun werk. Het overeind houden van de auto-industrie is voor Frankrijk van levensbelang. Dus wordt dat van staatswege gestimuleerd. En ja, we zouden allemaal beter af zijn zonder de EU, maar daar weid ik opnieuw niet over uit, ik wil het on-topic houden.

Duitse auto's rijden inderdaad veel beter tegenwoordig, maar reed een kever zoveel beter of slechter dan een Simca 1000 of Renault 8, of Dauphine, met 'alles achter'? Alles achter was ook een tijdgeest. Al was een Simca of Renault wel sneller dan een Kever, dat nou wel weer. Maar wie tegenwoordig een Kia of Hyundai rijdt, ziet dat die merken sprongen voorwaarts hebben gemaakt ten opzichte van 20 jaar geleden.

Is dat laatste de Europese c.q. Franse auto-industrie te verwijten? Nee. Zeker niet. De Koreanen deden gewoon hun huiswerk en benaderen steeds meer de Europese standaard wat kwaliteit betreft. Dat heeft niets met luiheid of een verkeerde mentaliteit te maken, maar alles met de vooruitgang in landen als Korea, waar ze een goedkoop product aanbieden van tegenwoordig een redelijke kwaliteit. Met het opengaan van de markten door de EU is er gewoonweg meer concurrentie gekomen. Daar betalen de traditionele merken de tol voor, maar dat was te voorzien.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor jan-03 » 04 dec 2012, 00:05

Hoezo Fransen zijn lui? De werkende Fransman komt op voor z,n rechten wat niks met luiheid te maken heeft..
Er worden nog steeds heel veel peugeot's geproduceerd en verkocht..
Dat de markt nu achteruit loopt en peugeot daar wat aan de late kant op in heeft gespeeld is jammerlijk..
Een Oosterse partner is nu juist wat vermeden moet worden..
De kosten stijgen daar juist enorm door.. Bij kleinere omzetten moet je compact werken en goed en degelijk werk leveren..
Alles in eigen hand en goede eindcontrole en invloed houden op het uiteindelijke eindprodukt..
Kijk maar eens naar het 403 produktiefilmpje dat zie je dan de Fransen heel harde werkers zijn..
Ze nemen ook de tijd om te genieten en dat vergeten wij hier..
Oké ze moeten weer aan de bak nu maar dat gaat ook gebeuren.. De crisis heeft de boel goed wakker geschud..
Dat de overheid helpt is een goede zaak..
Deden ze dat hier maar dan zou de werkgelegenheid niet zo dramatisch achteruit lopen..
Immers de banken zijn ook geholpen hier en die draaien toch ook weer goed..
Dan is het nu de beurt aan de mensen die de rekening hebben betaald om deze banken in stand te houden..
De werkende klasse dus...
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Evert G.D » 04 dec 2012, 00:09

janbachee schreef:Hoezo Fransen zijn lui? De werkende Fransman komt op voor z,n rechten wat niks met luiheid te maken heeft..
Er worden nog steeds heel veel peugeot's geproduceerd en verkocht..
Dat de markt nu achteruit loopt en peugeot daar wat aan de late kant op in heeft gespeeld is jammerlijk..
Een Oosterse partner is nu juist wat vermeden moet worden..
De kosten stijgen daar juist enorm door.. Bij kleinere omzetten moet je compact werken en goed en degelijk werk leveren..
Alles in eigen hand en goede eindcontrole en invloed houden op het uiteindelijke eindprodukt..
Kijk maar eens naar het 403 produktiefilmpje dat zie je dan de Fransen heel harde werkers zijn..
Ze nemen ook de tijd om te genieten en dat vergeten wij hier..
Oké ze moeten weer aan de bak nu maar dat gaat ook gebeuren.. De crisis heeft de boel goed wakker geschud..
Dat de overheid helpt is een goede zaak..
Deden ze dat hier maar dan zou de werkgelegenheid niet zo dramatisch achteruit lopen..
Immers de banken zijn ook geholpen hier en die draaien toch ook weer goed..
Dan is het nu de beurt aan de mensen die de rekening hebben betaald om deze banken in stand te houden..
De werkende klasse dus...
gr jan.


Jan, top! :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Remco504coupe » 06 dec 2012, 20:42

Gisteren een docu op tv gezien, waarin een woordvoerster van Peugeot haar verhaal deed.
Deze Erika Louis Roy hield een heel eerlijk verhaal waarbij ze niet te beroerd was om de hand in eigen boezem te steken:

Peugeot heeft te lang passief toegekeken hoe de Duitsers zoals VW de markten In Amerika en Azie bewerkte.

Toch miste ik nog wat oorzaken, die onvermeld bleven. (waar ze tot nu toe nog niet aan heeft gedacht?)

Er moet een 500+pk V8 in het gamma, alleen maar omdat het kan. Voor de kwaliteitsbeleving.
Zoals Audi met de RS, BMW met de M, en MB met de 63AMG. (Wat een geluidje 8)
Maar zelfs VW biedt dat aan, sterker nog, zelfs een W12 en een V10TDI.
Je zult zien, dat ze nog verkocht worden ook.

En wellicht kan men opzoek naar een andere tekenaar, die wat mooiere modellen ontwerpt.
Of die bijvoorbeeld van Pininfarina, BMW of Kia komen maakt niet zoveel uit, maar dat daar iets moet veranderen lijkt me duidelijk.
Een auto moet letterlijk een plaatje zijn, waar de meningen niet over verdeeld zijn.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor jan-03 » 06 dec 2012, 21:41

Ik vindt de huidige modellen niet verkeerd, als ik de muntjes had kocht ik van elk model eentje en gaf de sleutels aan de overburen op 2 sleutels na voor eigen gebruik.. Dan genieten van het mooie uitzicht in de straat en is Peugeot ook weer een paar voiture's kwijt..
Er worden nu minder verkocht dan in het productie programma is gerekend en dat zal voor een groot deel nu voor een negatief saldo zorgen...
Afslanken d.m.v sluiting overzeese produktielijnen en lekker gewoon hier dicht bij huis aan de bak..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor 403diesel » 07 dec 2012, 00:28

Remco504coupe schreef:Gisteren een docu op tv gezien, waarin een woordvoerster van Peugeot haar verhaal deed.
Deze Erika Louis Roy hield een heel eerlijk verhaal waarbij ze niet te beroerd was om de hand in eigen boezem te steken:

Peugeot heeft te lang passief toegekeken hoe de Duitsers zoals VW de markten In Amerika en Azie bewerkte.

Toch miste ik nog wat oorzaken, die onvermeld bleven. (waar ze tot nu toe nog niet aan heeft gedacht?)


VW zit al heel lang in China. De VW Santana (wie kent em nog) is alleen in China gebouwd. Heeft het hier in Europa slecht gedaan maar heeft wel het pad geplaveid.

De eerste keer dat in in China kwam was denk ik de helft van de personenauto's een Santana.
De verkopen van VW liepen daar terug; de mensen die een auto kunnen betalen willen een grote westerse. Het westerse het liefst nog overtreffen.
Volkswagen heeft in China inmiddels een goedkoop image.

Echter heeft VW ook Audi in de stal. Die doen momenteel goede zaken daar; de bekende betrouwbaarheid maar het dure westerse image. In overtreffende trap zelfs want de in China geproduceerde A6 bijvoorbeeld is 6 cm langer dan de Europeese. Zouden de cliche's van overcompensatie met een grote auto dan toch waar zijn?? :mrgreen:
Verder zag je aan nieuwe auto's veel Volvo XC's, BWM's en redelijk wat Japans zoals de Nissan Cefio (hier de Maxima geweest) en de moderne Bluebird (hier nooit geleverd). Ook merken als Kia kwam je daar steeds meer tegen.
Peugeot heeft in het verleden meer vaste voet onder de grond gekregen in zuid amerika en afrika heb ik het idee, maar daar zit geen geld of is het politiek te onrustig om een echt interessante afzetmarkt te krijgen.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor MarcoPeus » 07 dec 2012, 07:26

Eigenlijk het aloude verhaal als in de VS destijds met Peugeot. Beetje de chauvinistische en arrogante houding van Peugeot en de Fransen naar het buitenland dus. Dat breekt hun nu op.
Dat is dus ook de reden dat men niet de markt volgt en b.v. pas ruim 10 jaar na dato met een auto a la Renault Scenic kwam terwijl andere merken de grauwe welle al voorzag van een hoge auto voor een makkelijke instap. Of zo goed als geen automaten levert terwijl andere merken (zoals WV) een automaat al levert vanaf het goedkoopste model en zelfs op diesels. Bij peugeot moest je al meteen het duurste model nemen. Zelf nu nog b.v. alleen leverbaar bij de 3008 op de Allure THP.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Koffiemolen » 08 dec 2012, 11:46

De Fransen zijn wellicht niet lui, maar wel gepamperd. De loonkosten voor een Franse werknemer zijn gemiddeld 2x zo hoog als van een Duitse werknemer. De Franse werknemer heeft al decennialang een ijzersterke vakbeweging. Binnen een binnnlandse markt met goede afzetprognose niet zo erg, maar in een internationale markt verlies je dan de strijd. Het is dus voor een deel ook een cultuurprobleem.
Tel daarbij op het chauvinisme waarmee altijd met zeker dedain over de grenzen werd heen gekeken en dan heb je helemaal een heel slechte combinatie. Mooie parallel met de Franse wijnmarkt. In alle arrogantie hebben ze decennialang achterover geleund, zwelgend in hun zelfvertrouwen. Intussen zijn ze links en rechts voorbijgestreefd door goede wijnen uit de z.g. nieuwe wereld. En zijn talloze wijndomeinen genadeloos door de mand gevallen, waardoor ze hun wijn niet meer kwijt konden. Vervolgens hebben deze wijnboeren nog geluk gehad want m.b.v. veel overheidssteun (...) zijn deze wijngaarden 'arrachee' ofwel verwijderd. Intussen zijn er gelukkig weer veel hele kleine ambitieuze wijnboeren, vaak dertigers en veertigers, die op kleinere schaal met de kennis waarover de Fransen natuurlijk wel beschikken, voor nieuwe kwaliteitswijnen gaan. Rijd maar eens rond en je vindt parels! Een feit is wel dat deze boeren aan de rand an het bestaansminimum leven, maar van hun droom hun werk hebben gemaakt.
Misschien is er na de teloorgang van PSA ruimte voor kleine exlusieve merken? A la Facel Vega e.d.?

Met Peugeot redden de Fransen het op deze manier niet, lees de laatste vergelijkende test in AW an deze week. Gaat tussen Mazda, VW Passat en 508. De laatste stakker is tijdens de testperiode 2x afgesleept omdat de motor, uiteraard de ons welbekende 1.6. THP, er de brui aan gaf. Met exact dezelfde symptomen waarmee mijn collega's met dezelfde motoren ook steeds bij de garage staan. En dan een importeur die glashard beweert dat ze 'dit nog niet eerder hebben meegemaakt'. Tja, de waarheid naar eigen hand zetten is ook een typisch Frans cultuurfenomeen. Of is dat rooms en dus zuid Europees? Maar goed, laten we ons hier beperken tot het beperkte perspectief van het PSA concern.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor MarcoPeus » 08 dec 2012, 12:16

Wat vreemd dat je deze problemen noemt K.M. mijn 308 heeft nog geen enkele keer stil gestaan langs de weg evenals de 3008 van mijn vader. Allebei voorzien van de 1.6THP. Net even op enneer geweets naar Düsseldorf zonder centje pijn.
Vreemd ook is dat in diezelfde AW een test tussen de EOS en de 308 uitslaat in het voordeel van de 308.

Om een tegenvoorbeeld te noemen: mijn zwager rijdt een auto uit de tsjechse tak van WV met bouwjaar 2010 en 60.000 op de klok. na het lezen van de AW ergens afgelopen jaar heb ik m geadviseerd om zijn Skodo te laten controleren op de bekende problemen met de TSi motor.
Wat blijkt, zijn motor heeft dezelfde problemen als duizenden anderen. EN VAG lost alles altijd netjes op? Vergeet t maar: Voor het vervangen van de spanrol (of zoiets) alleen telt men 700 euro en daarbij hebben ze al 30% coulance toegepast op de onderdelen. De ketting en aanverwanten wordt hierbij niet vervangen want die hadden nog niet genoeg speling :shock: Bovendien zou dat ook niet kunnen voor die 700 euro zei men.
Indien de ketting en aanverwanten vervangen zouden moeten worden moest hij rekenen op 2-3 mille incl een beurt
Mijn zwager is zodanig over de rooie gegaan dat hij de Skodo t liefste de kanaal in wilde kieperen. Hij heeft zich echter beheerst en de dealer bedankt voor de niet geleverde service. Hij is gaan kijken naar een Alfa en rijdt deze per komende zaterdag.
Dan vraag ik je, is Peugeot dan werkelijk zo kop-in-t-zand achtig? Lijkt me toch ook een bekend probleem binnen de VAG groep, ik heb nog nooit gehoord van een terugroepactie op die motoren terwijl het wel een productiefout is. En toch rijden hele volksstammen die grijze-muis-auto's zonder karakter en merkbare betere kwaliteit.

A propos, hij heeft wel nog een beurt laten doen (waarbij die spanrol dus aan t licht kwam). Op papier wordt geschermd met vaste onderhoudsprijzen (b.v. bij de 60.000 beurt) van 240 euro. Hij heeft echter voor die beurt 460 euro moeten aftikken. Vervangen: bougies, bij 60.000 al :shock: 98 euro voor 4 bougies :shock: , mag dan wel superkwaliteit zijn voor dat geld. Interieurfilter, olie + filter, luchtfilter, kleinmateriaal :? (maar welk elk boutje en afdichtringetje berekenen). Zo kan ik ook vaste onderhoudskosten aanbieden.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Manitoba » 08 dec 2012, 13:05

Marco, Peugeot (en Citroën!!!) is wel degelijk zo "kop-in-'t-zand-achtig"! Heb het helaas met m'n C5 mogen meemaken, die is binnen een jaar retour leasemij gegaan omdat ze na de beruchte kettingproblemen het kreng niet meer netjes aan het lopen kregen, ook een 1.6 THP. Daarvan zei PSA (in de persoon van Citroën NL) ook "nog nooit meegemaakt, motor loopt conform specificaties en toleranties van de fabrikant". In m'n huidige 508 is na veel ge-emmer een Parrot ingebouwd (op kosten van mijn fantastische dealer, zowel materiaal als inbouwuren!), naast het af-fabriek telematica/telefoonsysteem omdat volgens PNL "Apple-produkten niet conform bestaande bluetooth-specs worden gemaakt"... Andere bluetooth apparaten (oud of nieuw maakt niet uit) hebben geen enkele moeite met diezelfde iPhone 4S. En kijk maar 's op het 508 forum, de problemen met de Hybrid4 zijn daar niet bij te lezen. Maar het ligt allemaal niet aan Peugeot...

Ik draag Peugeot echt nog steeds een warm hart toe, maar hoe ze met de afhandeling van bewezen structurele problemen omgaan is echt van de ratten besnuffeld. Wat een stelletje f*cking amateuristische, chauvinistische prutsers. Als ze daar niks aan veranderen is het antwoord op bovenstaande vraag volgens mij: "Nee, Peugeot gaat het niet redden". En voor wat betreft de door ons zo geliefde klassieke Peugeots betreur ik dat zeer, maar in de huidige markt verdienen ze niet beter. Eigen schuld, dikke bult!

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor jan-03 » 08 dec 2012, 13:28

Zo heeft iedereen zijn ervaringen maar met elkaar weten we niet hoe het komt..
Dat is in ieder geval wel zeker.. :D
Ik ken ook meerde zaken die Marco noemt dus kun je stellen dat het over de gehele linie op het moment pompen of verzuipen is..
Fiat heeft ook problemen want de Ducato wordt mij voor pinnuts prijzen aangeboden nu..
Maar zoals Manitoba en koffiemolen al aangeven dat vooral bij Manco het lijden in last is nu..
Ik ben van mening dat dit mede wordt veroorzaakt door de versnippering en door samenwerkings-verbanden...
Het leveren van nieuwe onderdelen zit veelal wel in de garantie en coulance maar de kosten die de dealer maakt meestal niet..
Daar heb ik ook ervaring mee op een ander gebied..
Ik ben daarom ook geen voorstander van samengestelde Voiture's..
Peugeot slaat zich met hulp van de staat wel door deze moeilijke tijd heen daar ben ik van overtuigd.
De vele dealers die er nu zijn zullen de problemen nu toch ook in kaart gaan brengen samen met de producent Peugeot..
Zij moeten gezamelijk een vangnet creëren vindt ik voor gedupeerden..
Er zou van elke dealer een duidelijke declaratie moeten komen wat er zoal aan de diverse voiture's is verspijkert..
Welke onderdelen manco waren en wie hiervan de kosten gaat dragen en dan met name die van de dealer want die loopt het altijd op..
Die krijgt ze links en rechts om z,n oren van de klanten..
Ik wil hierbij ook een oproep doen aan de peugeotklanten om nogmaals naar je dealer te stappen en samen met hem zoeken om een oplossing..
Misschien dat er een soort fonds moet komen om dit soort problemen mee af te dekken...
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Leeuwtje » 08 dec 2012, 13:30

Dit is een discussie waar beleving en gevoel een hele grote rol spelen dus voor een groot deel niet rationeel te maken. VAG produkten hebben nu eenmaal een goede naam die ze zorgvuldig hebben opgebouwd in tegenstelling tot de Fransen. Het gevolg is dat de Franse auto, hoe goed of slecht dan ook, altijd al met 2-0 achterstaat.

Toevallig deze week twee voorbeelden die dit prachtig illustreren .
1. collega met veel problemen aan zijn nagenoeg nieuwe Audi maar klagen hoor je hem niet want ach gewoon pech met zijn vorige Audi had hij nooit iets.
2. andere collega die zijn Franse bolide recent heeft omgeruild voor zo’n Duits Blue Motion geval en toegaf dat zijn Franse auto eigenlijk een stuk lekkerder reed en dat hij met zijn VW al wel erg vaak bij de dealer was geweest. Maar ach dat die Franse auto hem goed beviel was puur geluk want Franse auto’s zijn nooit zo goed als een Duitse dus nu gewoon pech had.

Zoals Marco hiervoor al aangaf is bij de VAG dealers ook niet alles coulance maar ze doen in ieder geval iets. Helaas weet ik uit eigen ervaring dat Peugeot problemen negeert, ontkent en gewoon niet oplost. Dit was zo bij mijn vorige 206, de ex 308 en 3008 van mijn ouders en de 307 van mijn zwager. Bij hem reageerde de Peugeot importeur pas op brieven nadat ze van een advocaat kwamen. Je snapt dat hij geen Peugeot meer rijdt en dat de rest van zijn leven ook niet meer zal doen. Door dit voorval rijden zijn ouders inmiddels ook geen Peugeot meer en het verhaal is al op menig feestje voorbij gekomen en dat heeft zijn uitwerkingen!

Tegen slechte service en negatieve verhalen is geen marketingbudget opgewassen. Het lijkt er wel eens op dat men zich dit niet realiseert of gewoon arrogant negeert. Een houding die gezien de huidige malaise niet echt gepast is want van een clubje diehard liefhebbers houd je geen merk in stand. Dat het anders kan merk ik sinds in zakelijk Volvo rijd. Wat een wereld van verschil daar kan men bij Peugeot echt nog wat van leren en het wordt tijd dat ze dat gaan doen want anders kan straks echt het licht uit!
Laatst bijgewerkt door Leeuwtje op 08 dec 2012, 13:47, in totaal 1 keer bewerkt.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Gilletti » 08 dec 2012, 18:43

Walter, met het grotendeels met je eens hoor. Ik snap werkelijk niet waarom Peugeot in de 508 nou weer zo'n flut navigatie/telefoon monteert, terwijl die van de 308 prima werkte. Uit ervaring zelfs beter en sneller dan die bij collega's met Duitse en Zweedse wagens. Zelfs bij mijn 607 uit 2005 nooit problemen gehad.

Spijt me maar Peugeot is mij momenteel, mede door het gedoe met de THP maar daarnaast ook het te beperkte aanbod, kwijt als klant van dagelijks vervoer.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Manitoba » 08 dec 2012, 21:41

No problem Marco, uit de wereld bij deze.

De 5008 staat bij mijn weten ook niet op hetzelfde platform als de 508, eerder op een (verlengd) 308-onderstel volgens mij. De 3008 en 5008 zijn erg verwant aan elkaar, terwijl de 508 onderhuids een C5 is (of andersom, comme vous preferez).

Op het 508 forum is er bij mijn weten geen 1 die een iPhone 4S probleemloos werkend aan de RT6 gekoppeld heeft. Bij de een gaat het wat minder vaak mis dan bij de ander, maar probleemloos is er volgens mij geen één.

Maar dat allemaal terzijde, back on topic: ik denk dat Peugeot veel van haar huidige problemen aan zichzelf te danken heeft. En dan met name aan haar houding naar haar uiteindelijke klanten, de eindgebruikers dus. Geeft in mijn ogen helemaal niet zoveel dat je in de huidige tijd geen 100% perfecte en probleemloze auto's maakt, dat lukt bijna geen enkele fabrikant. Is gezien de hier op het forum ook al vaker beschreven situatie met zoveel verschillende toeleveranciers en de complexiteit van de huidige auto's ook misschien helemaal niet zo verwonderlijk. Maar als je daadwerkelijke gebruikers van je product structureel aantonen wat en waar er iets mis is met die auto's, handel daar dan naar. En blijf dan niet in je arrogante houding hangen (die Fransen helaas erg eigen is) dat het niet aan dat product ligt, maar aan alles en iedereen er omheen. Dat is het kwalijke in deze situatie en dat zou Peugeot wel 's de kop kunnen kosten. Zoals gezegd ben ik best een trouw Peugeot fan en heb er meerdere gehad, maar na mijn ervaringen met de vorige Citroën en nu met de 508 (niet de auto zelf, die is prima zoals gezegd) denk ik niet dat wanneer ik na deze 508 of eerder weer de luxe heb om een nieuwe leaseauto uit te mogen zoeken, weer voor een Peugeot zal kiezen... En zo zijn er vrees ik nog (veel) meer!

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Leeuwtje » 08 dec 2012, 22:42

Manitoba schreef: denk niet dat wanneer ik na deze 508 of eerder weer de luxe heb om een nieuwe leaseauto uit te mogen zoeken, weer voor een Peugeot zal kiezen... En zo zijn er vrees ik nog (veel) meer!
Als je nog MAG kiezen voor een Peugeot want bij steeds meer bedrijven worden afspraken gemaakt met importeurs van 1 of meerdere merken en daar moet je je keuze maken. Zo ook mijn werkgever en in mijn klasse kan ik geen enkele Fransoos rijden.
Valt me ook op dat Peugeot veel grote bedrijven als klant verloren heeft denk aan Post NL, KPN, en Greenwheels.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Manitoba » 08 dec 2012, 23:50

Er moet wel iets heel raars bij m'n huidige werkgever gebeuren, wil die keuzevrijheid verdwijnen. Er is vorig jaar wel gekozen om de inzet van alle auto's met een jaar te verlengen (van 48 naar 60 maanden) en er is een max vastgesteld voor de brandstofkosten per maand om ook een stimulans voor een zuiniger auto te bieden. Zat na m'n vorige post ff een beetje te tellen en ik denk dat er bij ons zo'n 200 leaseauto's rijden, het aantal daarvan wat een Peugeot is blijft denk ik onder de 10.... Meerderheid rijdt Audi, VW of BMW.

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor 403diesel » 09 dec 2012, 01:11

Ik hoor veel geluiden als " andere merken doen het ook niet best, geven ook geen goede garantie, hebben ook distri-ketting problemen etc.
Nee, prima. Idd een legitieme reden het mede hoofd te laten hangen.
Kijk nooit wat anderen doen op gebied van kwaliteit en service. Als dat de maatstaf wordt heb je echt een probleem en is de arrogantie geboren. Je hoeft het niet beter te doen dan de anderen.
Vreemde insteek. Natuurlijk moet je het beter doen dan de rest als je je als prenium merk presenteert.
Als het niet op kwaliteit is, dan zeker op service. Als iemand een vermogen uitgeeft eerst om een auto te kopen, vervolgens in de werkplaats voor het onderhoud, mag je toch op z'n minst verwachten dat je serieus genomen wordt.
Mijn eigen autootje is nu 2 jaar oud. Niemand anders dan de dealers hebben er met hun tengels aangezeten en inmiddels heb ik zelf met eek korte rondblik al geconstateerd dat er een klem van een radiatorslang is gemold en dat er 3 bevestigingsclips van de wielkuip zijn weggeflikkerd; ze zaten er niet meer in iig. Die achteloosheid heb ik een rothekel aan. Als je de boel sloopt of kwijt maakt bestel je een paar nieuw clipjes en zorg je ervoor dat het geregeld wordt.
Bij een dealer mag je toch verwachten dat niet je auto na 6 jaar verrot gesleuteld is.
Dan kan je het onderhoud beter zelf gaan doen.
En ik denk dat als je 30 mille of meer uitgeeft voor een auto met een telefoon je toch mag verwachten dat het werkt. Anders moet je het niet inbouwen.

Het is zeker niet zo dat peugeot het automerk is en alle andere merken rotzooi. Beetje kritisch blijven.

Bovenstaande moet niet worden opgevat als dat ik het merk onderuit wil halen o.i.d. Veel merken zijn de strijd tegen de milieuregels, klanteneisen en prijsdruk aan het verliezen. Qua betrouwbaarheid en storingsgevoeligheid ben ik nog steeds van mening dat auto's van eind jaren 80/ begin jaren 90 het beste waren. En als er iets mee was konden monteurs het altijd wel oplossen zonder de halve auto te hoeven vervangen.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor MarcoPeus » 09 dec 2012, 11:12

Voor allebei is iets te zeggen vind ik. Walter draagt aan dat Peugeot de kop in t zand steekt qua motorproblemen met de THP enz dat is erg dom en kost je klanten. Om nu zo'n drama te maken over een telefoon die niet werkt en daar hele forums mee vol te pennen vind ik ook al zoiets. Koop dan gewoon een Parrot en plaats die je auto, klaar. Vreemd is wel dat het alleen gebeurd bij Iphone's. NOG zo'n kwaliteitsproduct.
Schijnbaar is de leasemarkt de maatstaaf voor de kwaliteit van een auto en de afhandeling van problemen terwijl er slechts 690.000 auto's in de lease rijden in nederland (bron: NVA). Da's 10% van de markt plusminus. Snap niet dat die dan zo'n invloed menen te hebben.
Misschien is t wel zo dat de dealer/importeur qua prijs zodanig onder druk zet dat er geen ruimte is voor dagen storingzoeken. Niet
Als die 10% BMW Audi en VW wil rijden dan doen ze dat toch lekker. Als mijn baas me zou verplichten om een auto uit die 3 te kiezen dan koos ik de goedkoopste en liet de auto lekker op de zaak staan waar ik naartoe reed met mijn eigen Peugeot.
Vroeger wilde je nog niet dood gevonden worden in een Skoda (de 120 bv), Seat en nu rijden hele volksstammen er in. Waarom?? Omdat het opeens uit de kwaliteitsstal van VW komt?
Serge heeft gelijk dat het onderuit halen van anderen niet goed is voor je eigen en de arrogantie daarmee is geboren. Heb je echter al eens met een BMW/VW/Audi rijder gesproken over het feit dat je Peugeot rijdt? Ze lachen je uit, waarom? Arrogantie?
Ooit werkte ik bij 's lands grootste financiele instelling alwaar een man werkte die een VW Vento reed. Toen ik vertelde dat ik onder de vakantie naar t Peugeot museum was geweest zei hij: "Dan had je toch ook naar een dealer kunnen gaan, dat is allemaal rijp voor t museum" Ik was furieus en antwoorde iets wat ik niet zal herhalen maar zo werd wel de woede en minachting voor zijn merk aangewakkerd. Ongeveer zoiets als in de voetballerij wekelijks gebeurd op de velden. Men ziet elkaar alleen staan als "die andere kant". Behalve als oranje speelt dan zijn we 1.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Koffiemolen » 09 dec 2012, 11:45

Ik herken mij volledig in de vaststellingen van Walter en Henk. Samen met ondergetekende waren we potdorie echte pleitbezorgers van ons merk, ook vwb nieuwe modellen. Dat is in korte tijd flink gekenterd. Nog maar te zwijgen over al die anderen, die minder goede redenen hebebn dan wij om ons merk een duurzaam warm hart toe te dragen.
Iedereen heeft zo zijn eogen ervaringen, maar een rode draad erin vormt de wijze waarop er met gebreken is omgespringen. Neem mijn eigen voorbeeld. Ik zal het niet hebben over de talloze kleine onvolkomenheden in navigatie en blauwe tanden connecties, wegvallende radiogeluiden en zinloze foutmeldingen vanuit de boordcomputer. Of overnodig gepiep van parkeersensoren op de snelweg. Nee, bij mij zit er een forse speling op de boveste kniekoppeling van de stuurkolom. Dat geeft en vage besturing en veel gerammel op klimkerwegen. Ik heb dat 3 mnd na aanschaf bij Peugeotgemeld. Ik heb toen 12 maanden later een nieuwe stuurkolom gekregen. En weer 3 mnd later was de speling terug. Heeft mijn dealer weer netjes bij Peugeot gemeld. En raad eens? Tot op d dag van vandag is er GEEN oplossing, sterker nog eris nooit meer kets miet mijn klachg gedaan. We zijn nu bijna 3 jaar verder. Over een half jaar ga ik mijn nieuwe lease auto bestellen. Ik steek geen moeite meer in deze auto. Dat is toch erg?
Gelukkig heeft ook mijmnwerkgever en contract met Pon gesloten en mag ik me straks het hoofd breken op een beperkte keuze, A3, A4, of eenwat kalere A5? Of toch een VW Passat? En eigenlijk is zon Jetta ook best een ferme bak. Of toch een Superb, lekker groot en in disel stiller dan mijn 5008, weet ik al. Ik zie het wel.
En Peugeot? Leuk voor de zondag. Echt een formidabel merk, van vroeger.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor risky » 10 dec 2012, 07:59

topic opgeschoond het onderwerp is gaat peugeot het redden in deze moeilijke tijden van crisis
Niet of je lease auto wel bevalt of een kraakje of een telefoon die niet naar behoren werkt...
er is over elke auto wel wat op te merken niet alleen peugeot
Dus graag bij het onderwerp blijven en Zeker geen welles nietes berichten.
ontopic :!:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Gilletti » 10 dec 2012, 11:28

risky schreef:topic opgeschoond het onderwerp is gaat peugeot het redden in deze moeilijke tijden van crisis
Niet of je lease auto wel bevalt of een kraakje of een telefoon die niet naar behoren werkt...
er is over elke auto wel wat op te merken niet alleen peugeot
Dus graag bij het onderwerp blijven en Zeker geen welles nietes berichten.
ontopic :!:


Helaas heb je het volgens mij dan niet goed gelezen.
Er moet structureel iets gebeuren bij PSA want het alleen maar ophangen aan de crisis is de kop in het zand steken!
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor Manitoba » 10 dec 2012, 11:50

Ik ben via PB al van gedachten aan het wisselen met Risky over het wel of niet terecht hebben "opgeschoond" van dit topic. We zijn het niet eens, vooralsnog. Ik denk er hetzelfde over als jij, Henk. (en Bas, a.k.a. Koffiemolen).

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: Peugeot op rand van afgrond... Gaat Peugeot het nog redd

Berichtdoor jan-03 » 10 dec 2012, 17:04

Ik heb ook in een andere topic al geschreven me wat meer in te houden en ontopic te blijven..
Ik heb tegen jullie ook iets meer geschreven dan hoort op een forum wat over klassiekers gaat.
Ik steun Dirk ook met het opschonen, want de forumregels worden nu wel erg ver uitgerekt..
Ik wil jullie: Gilletti, Manitoba, Koffiemolen dan ook vragen dit onderwerp te laten rusten..
We hebben nu allemaal ons hart gelucht en laten we het daar maar bij laten..
We zijn allemaal begaan met het lot van Peugeot dat is nu ook wel duidelijk en hopelijk gaat het toch weer de goede kant op..
Laten we maar geen eindconclusie aan deze eindeloze discussie verbinden..
Als jullie mijn bericht hebben gelezen vindt ik het prima als Dirk dit dan later weer wist..
Mijn exuses naar jullie als ik mijn mening en ongenoegen wat te veel heb laten gelden..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten