Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Koffiemolen » 06 sep 2012, 13:03

Al gezien? Op Autoweek.nl een fotoreportage. En de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen: helemaal geen verkeerde auto. Geen gekke uitspattingen, maar alles klopt, en dat is precies waar de Golf groot mee is geworden.
Voor het overige wordt de voorsprng van de VW-ingenieurs steeds groter: het gehele motorenpalet is 23% zuiniger dan het huidige en er komt naast hybride incl plug-in, ook een TDi met 105 pk die zelfs in 2015 nog voor het 14% bijtellingstarief in aanmerking komt. Niet dat ik voor 105 pk warm loop maar het is toch een knap staaltje! Ook de 1.4. TSI met 140 pk en cilinderuitschakeling is fraai qua techniek.
Peugeot zal hard aan de bak moeten, en maatregelen als marktprotectionisme zal geen zoden aan de dijk zetten...

Kom op heren, vooruit met die Leeuw!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor MarcoPeus » 06 sep 2012, 21:03

VW en vooral de Golf is nooit concurrent geweest. Zo'n duffe Volkswagen (de naam zegt t al) kan toch helemaal niet ruiken aan de stijl/klasse/uitstraling van een Peugeot........... :wink:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Leeuwtje » 06 sep 2012, 21:28

Zag de reportage ook op de site van Autoweek en 1e wat ik dacht bij het zien van de "neue" Golf hey ze hebben goed gekeken naar de Alfa 147. Zelfs het knikje in de achterzijruit bij de 3 deurs is hetzelfde. Google maar eens op Alfa 147 (afbeeldingen). Maar wat is die Golf dan saai en weinig vernieuwend vergeleken bij de nog steeds mooie 147 en die werd inmiddels alweer 12 jaar geleden gelanceerd. Verklaar ik hier zojuist de liefde aan de 147? Nou ja alles beter dan een Golf :mrgreen:
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor jan-03 » 06 sep 2012, 22:21

Ik heb ook nog nooit een golf gezien die ik zou willen..
Technisch zijn zullen ze wel goed zijn waarschijnlijk maar aan de andere kant hoor ik ook wel andere berichten..
Ik denk ook dat de meesten niet eerst een rekensom gaan maken en vervolgens een auto kopen.. Je zoekt een auto die bij jou past..
Als je in een vw of Audi plaats neemt heb je al gauw iets van afkeer..
Maar ieder z,n meug..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Koffiemolen » 06 sep 2012, 22:45

janbachee schreef:Ik heb ook nog nooit een golf gezien die ik zou willen..
Technisch zijn zullen ze wel goed zijn waarschijnlijk maar aan de andere kant hoor ik ook wel andere berichten..
Ik denk ook dat de meesten niet eerst een rekensom gaan maken en vervolgens een auto kopen.. Je zoekt een auto die bij jou past..
Als je in een vw of Audi plaats neemt heb je al gauw iets van afkeer..
Maar ieder z,n meug..
gr Jan.


Hm...dat wordt voor mij dan op zoek naar een nieuwe baan, of ik zal mijzelf moeten 'inpassen' in een auto van de VAG-groep... :roll: Aangepast leasebeleid... PSA-concern werd te duur, en helaas...de pechstatistieken bewijzen het. Mijn collega met z'n 5008 THP heeft de afgelopen maand bijna alleen maar in een vervangende auto gereden. Hele motor al uit elkaar geweest. Andere collega met C4 Picasso idem, onderhoud is enorm volgens de wagenparkbeheerder. Echt jammer, vroeger was alles beter, maar in dit geval is dat echt zo. Ik hoop dat PSA uit haar vicieuze cirkel komt.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor jan-03 » 06 sep 2012, 22:53

Nou ja dan zal het wel op een V.A.G mobiel uitdraaien Bas.. Jammer..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Leeuwtje » 07 sep 2012, 00:13

Koffiemolen schreef:Hm...dat wordt voor mij dan op zoek naar een nieuwe baan, of ik zal mijzelf moeten 'inpassen' in een auto van de VAG-groep... :roll: Aangepast leasebeleid... PSA-concern werd te duur, en helaas...de pechstatistieken bewijzen het. Mijn collega met z'n 5008 THP heeft de afgelopen maand bijna alleen maar in een vervangende auto gereden. Hele motor al uit elkaar geweest. Andere collega met C4 Picasso idem, onderhoud is enorm volgens de wagenparkbeheerder. Echt jammer, vroeger was alles beter, maar in dit geval is dat echt zo. Ik hoop dat PSA uit haar vicieuze cirkel komt.


Herkenbaar, ook mijn werkgever past het wagenpark aan en Frans wordt vervangen door VAG produkten. Teveel problemen, auto's die soms na 2 jaar al door leasemaatschappij worden teruggehaald omdat de reparatiekosten uit de klauwen lopen. Daarnaast schijnen de VAG produkten schoner te zijn dan de Franse dus een groener wagenpark wat weer goed is voor het imago van je organisatie. Maar of die VAG produkten nu echt veel beter zijn? Ik hoor redelijk wat problemen bij de Bluemotion modellen maar omdat het een VW is lijkt men minder problemen met de klachten te hebben :? Gelukkig zit ik nog even goed en tegen de tijd dat ik moet switchen werk ik vast ergens anders.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Manitoba » 07 sep 2012, 08:21

Om over problematische TSi-motoren en defecte DSG-bakken nog maar te zwijgen... Surf maar 's een rondje over het Internet met deze zoektermen; je weet niet wat je meemaakt. Knappe is alleen dat dat op de een of andere manier niet tot zo'n storm van kritiek leidt als wanneer het Peugeot (of een ander, niet-Duits merk) overkomt...

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor jan-03 » 07 sep 2012, 08:30

Ik vermoed ook dat de manco's vaak gaan om aangeleverde onderdelen uit het Oosten.. Als deze bij meerdere producenten worden gemonteerd hebben ze allemaal ook vergelijkbare Manco's..
Dan hangt het er vanaf hoe de merken daar zelf op in spelen... Ik heb het al vaker getypt... De Fransen moeten zelf weer aan de bak..
Alles in eigen beheer.. Beter iets duurder dan garantiewerk want dat is niet te betalen weet ik uit ervaring..
Samenwerking is nu de grote verlosser om de kosten te drukken maar is volgens mij niet de oplossing..
MB heeft volgens mij ook alles in eigen produktie.. En ook BMW.. Deze merken blijven het toch ook goed doen.
Dus kan het wel.. We wachten maar lijdzaam af.... Ik hoop toch op een nieuwe 101 made in France..
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Koffiemolen » 07 sep 2012, 13:56

Fransen zelf aan de bak lost niks op: arbeid in Frankrijk is gewoon domweg VEEL te duur. Werkgeverslasten voor een werknemer in Frankrijk zijn hoger dan in Duitsland! Er moet iets veranderen aan de cultuur in Frankrijk, anders gaan ze er zelf aan kapot net als de Grieken, Italianen en Spanjaarden. Het grootste gevaar van de Fransman is hijzelf. Je leest het al: ik heb een haat-liefde-verhouding met het land, want ik kom er om meerdere redenen veel liever dan in Duitsland.
Klopt dat veel problemen van de TSi-motoren vergelijkbare aard en omvang hebben als die met de THP's en het ligt inderdaad veelal aan toeleveranciers. Dus in zoverre 1 pot nat.
Maar blijft dat VW gewoon veel meer ontwikkelingsbudget heeft en dat begint nu snel onderscheidend te worden. Het motorengamma van VW en m.n. Audi levert domweg veel hogere rendementen (dus meer pk per gram CO2). De verschillen zijn echt groot en het neemt toe. En dan verder kijkend naar de afzetmarkt van PSA voorzie ik een best wel sombere toekomst voor ons geliefde merk. Daarom geldt dat PSA meer dan ooit met oppassen voor o.a. de nieuwe Golf.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor jan-03 » 07 sep 2012, 17:00

Ik hoop dat ze meelezen Bas.. M,n schrijven dat de Fransen aan de bak moeten is ook bedoeld als meer arbeidsrendement tegen lagere kosten...
Maar er zal nog wel aardig water door de Seine vloeien voor het toch overwegend soialistisch Frankrijk weer de handen uit de mouwen gaat steken.. :D
gr Jan .
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Koffiemolen » 07 sep 2012, 21:55

janbachee schreef:Ik hoop dat ze meelezen Bas.. M,n schrijven dat de Fransen aan de bak moeten is ook bedoeld als meer arbeidsrendement tegen lagere kosten...
Maar er zal nog wel aardig water door de Seine vloeien voor het toch overwegend soialistisch Frankrijk weer de handen uit de mouwen gaat steken.. :D
gr Jan .


Eens Jan. Op sociaal-democratie heb ik niets tegen, zo lang dat te maken heeft met dat de grootste schouders de zwaarste lasten dragen. Maar in Frankrijk in Frankrijk vind iedereen dat ie hele smalle schouders heeft en wordt arbeid in veel gevallen als een plicht ervaren ipv als een recht.

Hebben we dan toch meer verwantschap met de Duitsers? Dus toch maar aan de VW dan? Of vinden we het saai omdat het te dicht bij onszelf staat en hebben we een hang naar het exotische en onbegrijpelijke? Is Peugeot dan toch onze femme fatale? En VW de saaie maar degelijke buurvrouw van hiernaast? Ik ben er nog niet uit. :roll:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor jan-03 » 07 sep 2012, 23:48

hi mooi geschreven Bas maar aan je laatste zin kan ik opmaken wat je het meeste aanspreekt... :wink:
gr jan....
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor SV605 » 08 sep 2012, 15:51

Hee Bas,

de concurrentie is niet op komst, die is er al lang :!:

Met name denk ik dan toch aan de producten uit Verre Oosten en in het bijzonder aan het internetfilmpje van de VAG Topman die op de IAA zich publiekelijk afvraagt waarom de Koreanen een oplossing gevonden hebben en zijn eigen mensen niet ....
Als je ziet dat KIA in staat is een fraai BMW- achtig topmodel als de K9 neer te zetten, verdiend dat zonder meer respect, want ook bij KIA moet elke Euro, Dollar of Yen die nodig is voor de ontwikkeling van een dergelijke auto eerst gewoon verdiend worden met de verkoop van andere, meer gewone auto's.
Veelzeggender is echter, dat KIA deze auto niet eens in Europa op de markt gaat brengen, maar vooral en Azië en Amerika !
( en reken echt maar niet dat ze "bang" zijn voor de zgn.Europese Premiummerken).
Zij weten drommels goed , net als bijv. VAG, Daimler en BMW, dat daar veel meer geld verdiend kan worden dan in het kwakkelende Europa waar vooral de kleine auto's nog goed verkocht worden :roll:

En daar ligt nu ook net het probleem waar PSA tegen aan loopt : ze zijn momenteel helaas niet voldoende op de juiste plaats aanwezig in de wereld, en dat verander je niet zomaar even...( en als ze het al willen doen,moeten ze eerst hun regering omgooien...)

Zoals al terecht opgemerkt, is de modellenpolitiek ook idd niet altijd even optimaal geweest, maar dit gaat beter, alleen is het dan weer onbgerijpelijk dat een no-nonsense berline als de nieuwe 301 bijv. niet naar Nederland komt; de wielbasis en afmetingen zijn vrijwel gelijk aan die van de 404 berline , dat is toch ideaal ?
LPG G3 in de kofferbak en je hebt een perfect alternatief voor de Skoda's, Dacia's etc.

Tenslotte het veel besproken thema kwaliteit en klantvriendelijkheid : zoals al vaak gemeld had mijn 5008 vrijwel geen problemen, en was echt een wereld beter en fijner dan de Touran, de verguisde 407 heeft zich 160.000 KM perfect gehouden, en veel belangrijker :
Uit echt objectieve statistieken(die dus niet zijn ingekleurd door lease maatschappijen e.d.) blijkt dat de PSA wel degelijk in staat is om een van de allerbeste Europese auto's van dit meoment te bouwen ; nl. de Citroen C5 :idea:
Zelfs Duitse auto tijdschriften onderkennen dat, en daarmee zijn we aangeland bij een andere PSA Achilleshiel : MARKETING :shock:
Dat is nl. het gebied waarop VAG al sinds de jaren 80 consequent mee bezig is, en waardoor allerlei subjectieve ervaringen eenvoudig mee weggevaagd worden zoals nu gebeurd.
De nieuwe Up wint alle vergelijkingstests, maar is bijv in diezelfde tests nog steeds niet zuiniger dat de PSA Drieling die al 5 jaar geleden op de markt gebracht is, en toch staat het er weer :twisted:

En of dan de samenwerking met GM zal helpen ? Dit lijkt me meer een kwestie van de Lamme helpt de blinde, ze hadden mogelijk al eerder meer met bijv. BMW moeten gaan doen, maar ook een concern als PSA ( of VAG ) besturen blijft nu eenmaal mensenwerk. Dus met de daarbij behorende verschillende inzichten waarvan pas later zal blijken of ze al dan niet juist waren...
Ik sluit me van harte aan bij eerdere overdenkingen van Evert GD : Peugeot zal beslist wel overleven , dat doen ze tenslotte al heel lang alhoewel dat ook nooit een garantie kan zijn. Daarom wens ik de verantwoordelijken bij PSA veel wijsheid bij het nemen van allerlei belangrijke beslissingen zodat mijn Dealer nog heel lang nieuwe echte Peugeots kan blijven verkopen :D
Laatst bijgewerkt door SV605 op 08 sep 2012, 16:52, in totaal 1 keer bewerkt.
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor martijnvw » 08 sep 2012, 16:49

Ik wordt met dit soort discussies altijd kriegelig, ik rij tonnen met mijn Peugeots(vroeger benzine en nu diesel) en qua storingen weinig tot geen last.
Mijn vader rijd ook al jaren Peugeot met grote tevredenheid, dat dat lelijke Duitse spul beter is dan ons merk..het zal wel, zolang ik maar tevreden ben!
Op de nieuwe audi's na is er geen Duits merk wat in mijn ogen kan tippen aan de Franse styling!

Grt. Martijn
204 cabriolet trapauto
205 T16 trapauto
405 T16 trapauto
104 1.4 ZS coupe
205 1.3 Rallye
martijnvw
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 06 sep 2004, 13:40
Woonplaats: deventer

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor jan-03 » 08 sep 2012, 19:02

Ja en dan ook nog de heerlijke historie van "ons" Franse merk erbij opgeteld wat heel veel mensen misschien niet weten..
Peugeot heeft een zeer rijke ervaring in het bouwen van zeer goede Voitures... De elektronica heeft de laatste jaren zijn intrede gedaan wat nu niet direkt een sterke kant is van een historische autofabrikant waar een goed produkt en vakwerk gemeen goed is..
Maar dit zal ook zeker goed komen.... Mijn steun hebben ze..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Koffiemolen » 08 sep 2012, 20:38

martijnvw schreef:Ik wordt met dit soort discussies altijd kriegelig, ik rij tonnen met mijn Peugeots(vroeger benzine en nu diesel) en qua storingen weinig tot geen last.
Mijn vader rijd ook al jaren Peugeot met grote tevredenheid, dat dat lelijke Duitse spul beter is dan ons merk..het zal wel, zolang ik maar tevreden ben!
Op de nieuwe audi's na is er geen Duits merk wat in mijn ogen kan tippen aan de Franse styling!

Grt. Martijn


Dat is niet de ozet van dit topic hoor, om er kriegelig van te worden. Dat zegt meer over jezelf dan over de verschillende waardevolle bijdragen aan dit topic. Overigens doet je naam suggereren dat je in een auto van het befaamde merk uit Wolfsburg rijdt, ipv een Peugeot. Misschien een tip om je alias te wijzigen? Voor mij hoeft het niet hoor! :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor martijnvw » 08 sep 2012, 21:21

Haha, daar zeg je wat..
Ik wordt al gauw kriegelig van het verheerlijken van het Duitse spul, sorry.
Daarbij denk ik dat Peugeot nu goed naar het verleden kijkt door weer een gelimiteerde versie, griffe, van 208 uit te brengen. Verdere versies zullen ongetwijfeld volgen..

Grt. Martijn
204 cabriolet trapauto
205 T16 trapauto
405 T16 trapauto
104 1.4 ZS coupe
205 1.3 Rallye
martijnvw
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 06 sep 2004, 13:40
Woonplaats: deventer

Re: Concurrentie op komst: de nieuwe Golf VII komt eraan

Berichtdoor Koffiemolen » 09 sep 2012, 22:26

Hoe dan ook heb ik vandaag weer heerlijk met de rest van het gezien genoten van een mooie rondrit met de 504 cabrio B02 over de Veluwe (naar vrienden op de camping in Garderen), vanuit ons dorp tegen de zuidrand van het national park een schitterende tocht. En wat een heerlijke PEUGEOT is het!!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten