Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor hans_w » 10 sep 2012, 20:13

Peugeot 205 cabriobezitter of liefhebber? Bezoek ook www.205cabrio.nl .
Je mist meer dan je meemaakt
hans_w
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 09 jun 2010, 21:03

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor MarcoPeus » 10 sep 2012, 20:17

Ik had m al op FB zien langs flitsen maar hij ziet er (zo ver als te zien in t donker) waanzinnig heftig uit.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor Martijn » 10 sep 2012, 21:45

MarcoWetzels schreef:Ik had m al op FB zien langs flitsen maar hij ziet er (zo ver als te zien in t donker) waanzinnig heftig uit.

Dat is ie ook. Een bezoek aan de Salon is aan te bevelen, er komt meer leuks te staan daar
:mrgreen:
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor jan-03 » 10 sep 2012, 22:10

Martijn ( ik lig op m,n knieën nu) kan je een tipje van de sluier oplichten??
Peugeot gaat nu toch wel flink in de tegenaanval... We hoeven straks toch niet in een Oosters voertuig te rijden..
Die concept Car is adembenemend gewoon.. Maar wat zit er nog meer in het vat??
Je kan het hier wel vertellen.. :mrgreen:
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor Jeetje » 10 sep 2012, 23:22

Peugeot kennende komtie niet, of wordt de concept-car op zoveel punten aangepast dattie er wel nog op lijkt, maar dat alle spannende elementen verdwenen zijn... :?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor MarcelB » 11 sep 2012, 00:35

De 208 XY en de 208 GTI, 2 conceptcars die wel in produktie gaan.

208 XY
Afbeelding

208 GTI
Afbeelding

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor Martijn » 11 sep 2012, 12:09

Jeetje schreef:Peugeot kennende komtie niet, of wordt de concept-car op zoveel punten aangepast dattie er wel nog op lijkt, maar dat alle spannende elementen verdwenen zijn... :?


Jeetje, Peugeot kent twee soorten concepts : Opgeleukde versies van bijna productieklare modellen, die enkele maanden later worden geïntroduceerd ( bv. Serie 5 (508) Coupé prologue (407 coupé) , 308 RCZ ( RCZ)

Daarnaast brengt Peugeot ook stylingstudies uit. Dit zijn de wat extremere conceptcars die inderdaad nooit in productie zullen gaan maar duidelijk laten zien wat de vormentaal van Peugeot gaat worden, en welke ontwikkelingen de technologie doormaakt. De SR1 en 907 zijn hier een mooi voorbeeld van. Elementen van deze auto's komen terug in nieuwe Peugeotmodellen, zoals de grille van de SR1.

Overeenkomst tussen de beide soorten proto's is dat ze 100% rijdbaar zijn, op eigen kracht. Bij veel autofabrikanten is dit niet het geval en gaat het om zgn. Mockups die soms zelfs nog deels klei en hout zijn.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor Manitoba » 11 sep 2012, 20:17

Martijn, het siert je hoe je als toegewijd medewerker van de importeur ons merk Peugeot verdedigt en dat met inside information weet te ondersteunen. Ik geloof alleen niet dat de problemen waar Peugeot momenteel mee kampt veroorzaakt worden door de producten zelf (i.e. de auto's dus), de mate van vernieuwing van die auto's of hun onderscheidend vermogen (wat er in mijn ogen zeker is, zet maar 's een 208 naast een Polo), maar door de importeursorganisatie en met name hoe deze omgaat met klachten van klanten. Doe me een lol: log 's in op het 508 forum, zoek de topics die gaan over de dramatische kwaliteit van het telematica-apparaat RT6 en de daaropvolgende daadkracht waarmee PNL daarin optreedt, of liever gezegd het totaal ontbreken daarvan. Zoeken op 2-Tronic geeft ook een leuk beeld, trouwens... Oh ja, de vervloekte ruitensproeiers van de 508 en de "oplossing" daarvan, ook hilarisch :wink:

Sorry, misschien off-topic maar moest dit echt even kwijt. Zo raakt Peugeot dus haar klanten kwijt en zo verliest ze de aansluiting met de concurrentie in de markt. Foutloze auto's bestaan helaas niet, maar hoe fouten worden opgelost danwel hoe er op fouten wordt gereageerd is daarin wel allebepalend. Deze 508 is voorlopig mijn laatste Peugeot, en na mijn vorige debacle met de C5 hiervoor, ook m'n laatste PSA-product.

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor jan-03 » 11 sep 2012, 23:26

Sorry maar ik vindt dit nu weer niet echt iets om hier neer te zetten Manitoba..
Ook kan je Martijn hier niet op aan spreken vindt ik. Dat die toch nu en dan wat info geeft is alleen maar mooi..
Hij is hier ook forumer en kan natuurlijk hier niet openlijk over klachten en afhandeling spreken.. Er zijn ook die geen klachten hebben..
Ook bij Vw zijn zat klachten hoor.. Ook daar wordt richting klant niet altijd correct gehandeld net als ook andersom..
Ik snap best als je veel geld voor een nieuwe auto hebt neergelegd dat je overkookt zo nu en dan als het probleem niet goed wordt afgehandeld..
Toch lijkt het me beter om dit per pb af te handelen..
Is natuurlijk ook gewoon mijn mening en het is aan jouw wat je er mee doet..
Deze topic was positief van aard en hopelijk gaat dit ook zo verder..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor SV605 » 11 sep 2012, 23:27

Soww Walter,

da's klare taal :cry:

Jou kennende als ras-echt Peugeottist, moeten er hier en daar toch toch wel bellen afgaan binnen bepaalde organisaties.... :!:

Ik hoop dat ze je van het tegendeel kunnen overtuigen, het idee dat er over 10 jaar alleen maar klassieke Peugeots en nieuwe VAG en Aziatische producten op ons wegennet te vinden zullen zijn lijkt me toch wel een heuse nachtmerrie .... :idea:

Als de juiste mensen binnen de PSA organisatie dergelijke meldingen echt serieus nemen, dan moeten dergelijke zaken toch opgelost kunnen worden :idea:

Groet

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor Leeuwtje » 12 sep 2012, 00:09

verplaatst
Laatst bijgewerkt door Leeuwtje op 12 sep 2012, 00:55, in totaal 1 keer bewerkt.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor Remco504coupe » 12 sep 2012, 00:49

Deze laatste posts kunnen wellicht beter verplaatst worden naar de meer relevante topics, zoals de THP klachten of rand vd afgrond oid.

Dus om even op dit topic terug te komen:
Prachtige wagen! Doet me aan Lambo denken.

Martijn schreef:Overeenkomst tussen de beide soorten proto's is dat ze 100% rijdbaar zijn, op eigen kracht


Jammer dat er niet meer info over deze eigen kracht beschikbaar is.
In Cuba rijden oude Amerikanen uit de 50er jaren soms met 2 taktjes uit Trabantjes rond, als je begrijpt wat ik bedoel.
Als deze concept net zo gemotoriseerd is als zijn uiterlijk doet vermoeden, gok ik op minimaal 500pk, maar eigenlijk nog wat meer...
Wat hangt er in, een V12 HDIf uit de 24uursracerij of gewoon een Corvette V8 van broer GM? 4x2 of 4x4?
Peugeot zou het motorgeluid eens aan de pers moeten laten horen 8)

Ik zou, als ik het bij Peugeot voor het zeggen had, serieus overwegen om zo'n vette wagen,
desnoods gelimiteerd en handgebouwd, in produktie te nemen. In dit segment worden de marges gemaakt.
Een paar honderd exemplaren zullen ongetwijfeld verkocht gaan worden, liefst wereldwijd als aquisitie op de 'vreemde' continenten.
Als dat heel snel gaat is de oplage te klein gebleken, en kan er weer eens over een flinke cashcow beschikt gaan worden.
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor jan-03 » 12 sep 2012, 00:55

Mijn mening is dan in deze dat de topic is vervuilt met persoonlijke aanvallen op een forumer terwijl die daar geen aanleiding toe heeft gegeven en
dan ook nog in een topic die daar niet over gaat..
Wat mij aangaat nu verder hierover geen verder commentaar..

gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor Manitoba » 12 sep 2012, 08:30

Leeuwtje schreef:verplaatst


Leeuwtje, je zegt "verplaatst", maar waarnaartoe dan?

Dit is zeker geen persoonlijke aanval op Martijn, integendeel. Ik denk ook dat als men mijn post goed leest, dat dit onmogelijk zo geïnterpreteerd kan worden. In een ander topic is de kritiek op de politiek van Peugeot en over de oorzaken waarom Peugeot het wel/niet zal redden, niet van de lucht en dan mag ik hier niks zeggen over hoe de importeur hier haar eindgebruikers en eigen dealerorganisatie gewoon in de kou laat staan?

Wat Janbachee zegt over het reageren op klachten klopt helemaal: dat is 100% waar het om draait en waar Peugeot in het geval van fabrieksfouten in/met de 508 volledig niet thuis geeft. En dat vind ik beneden alle peil. Er wordt vanmiddag g*dbetert een Parrot Carkit in mijn 508 gebouwd, voor eigen rekening en risico van de dealer, terwijl er een fabrieks-telematica-apparaat in zit wat volgens mij een consumentenprijs heeft van iets van €2.000,-...En die is, hoe onzinnig ( :!: ) al een keer rücksichtlos vervangen, terwijl het overduidelijk een softwareprobleem is. En die "nieuwe" is zo mogelijk nog slechter dan de oude die er in zat.

Maar goed: Peugeot NL geeft niet thuis en in het kader van "choose your battles" vind ik het voorlopig wel goed zo. Als er in de komende 4 jaar nog een oplossing komt zien we dat dan wel weer.

Nogmaals: geen persoonlijke aanval bedoeld en waar die wel zo is overgekomen, mea culpa.

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor jan-03 » 12 sep 2012, 10:31

Oke Walter.. Bij deze mijn betoog over ....... richting jou ingetrokken.. exuses..
Het wordt in de huidige automobielen nu ook weer zo dat aanpassingen in de elektronica ook weer gevolgen kan hebben voor de al functionerende
elektronica die bij aflevering al in de auto was ingebouwd..
De kosten/ verantwoordelijkheid van Niet functioneren/ fouten is dan moeilijk vast te stellen lijkt me.
De Dealer zal hierbij een hoofdrol hebben want die moet het een en ander weer gaan vertolken naar beide richtingen..
Hij heeft hierbij het probleem dan die zich in alle gevallen diskreet en belangeloos moet opstellen terwijl die juist wel een groot belang heeft naar beide richtingen en ook nog eens richting zijn eigen leveranciers van aangeleverde elektronica en de mensen die dit inbouwen..
Een goede communicatie is bijna niet goed te regelen voor alle partijen..
De concument is hierbij slachtoffer en ook oorzaak...
Er zullen vaak ook werkzaamheden worden gedaan en/of aanpassingen aangedragen door de consument die misschien niet ( ik noem het maar zo)
compatibel zijn met het voertuig als afgeleverd.. Ik kan zoiets al helemaal niet beoordelen maar ik kan me voorstellen dat een autoverkoper die wil scoren wel eens iets toezegt waar z,n bedrijf/monteurs/team enz niet blij mee zijn omdat het ook vaak problemen oproept..
Een auto aanpassen naar de wensen van de consument en daarbij ook alle functie's goed laten werken is een megaklus..
Fouten in het traject hierbij is niet uit te sluiten.... Fouten in de afhandeling al helemaal niet..
In jouw situatie Walter zou een gesprek met de juiste mensen veel kunnen verduidelijken mits er eerlijk wordt gesproken.. Ja en dit laatste
legt dan vaak weer zaken bloot die de spil in dit alles de dealer toch liever voor hem zelf houdt..
Hopelijk vinden jullie een oplossing..
On topic:
Ik hoop dat de wensen hier uitgesproken wat betreft de geshowde auto's uitkomen.. :wink:
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor Martijn » 12 sep 2012, 17:55

Manitoba schreef:Sorry, misschien off-topic maar moest dit echt even kwijt.
Greetz,
Walter.


Walter, inderdaad off topic . Beetje jammer zelfs. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat we perfecte producten leveren, maar dit soort zure reacties in een topic met leuk nieuws benemen mij de pret om nieuws te delen met dit forum. Waarvan akte. Over en sluiten maar...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor MarcoPeus » 12 sep 2012, 20:02

Ik vind de concept auto's van Peugeot altijd heel heftig (Oxia, Proxima, Quasar, 907, 908 RC, Hoggar) maar deze laatste slaat echt alles. Lambo trekjes zijn gemakkelijk te herkennen net zoals een beetje Gumpert Apollo misschien. Helaas komen de concepts van Peugeot nooit verder dan 1 model maar t geeft wel de mogelijkheden van de design afdeling van Peugeot aan en de richting waarin Peugeot poogt te gaan ontwerptechnisch.
Citroen heeft trouwens ook een hele heftige concept gepresenteerd recentelijk. http://www.youtube.com/watch?v=omDcv6Ufgyk Let op het indrukwekkende (Aston martin one-77 like geluid)
Deze naast een poging tot reincarnatie van de HY.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Spectaculaire concept car Peugeot in Parijs

Berichtdoor 403diesel » 14 sep 2012, 22:34

Leuk deze Onyx.
Een stukje achetgrondinformatie over het dashboard n.a.v. een persbericht die een klant van me me stuurde.
Hieronder de highlights.

Nieuwe materialen en technieken staan in de conceptcar centraal en daarvan
is KrantHout er één! Het materiaal KrantHout laat krantenpapier, dat van hout gemaakt is, weer tot hout
terugkeren. Als basismateriaal wordt gebruik gemaakt van restmateriaal van het Eindhovens Dagblad, namelijk
kranten die niet zijn uitgedeeld en misdrukken die anders bij het oud papier terecht zouden komen. Het
resultaat heeft verrassend veel overeenkomsten met de eigenschappen van (massief) hout.

Het futuristische interieurontwerp van de Onyx bestaat uit een gedurfde combinatie van de materialen
KrantHout, vilt en carbon. KrantHout is toegepast als bekleding van het dashboard, een w-vormig element
achter de twee zitplaatsen en in de deurpanelen. In combinatie met het grijs gemêleerde vilt levert dit, zeker
voor de auto-industrie, een uitzonderlijk interieur op. Naast het bijzondere materiaalgebruik in het interieur
bevat de Onyx meer innovatieve elementen zoals een glazen brandstofmeter en een deels koperen exterieur.


Ik had geen idee dat ze met dit project bezig waren. Helaas heb ik voor dit project niet de mallen mogen maken :cry:
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel


Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten