slecht nieuws voor oldtimers

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Kees » 26 apr 2013, 22:20

Ik kan ook nergens vinden of je met een auto ouder dan 40 jaar in de winter mag rijden, zoals ik nu ook doe. Moet ik dan toch een moderne auto erbij nemen? zou ik erg jammer vinden.
Avatar gebruiker
Kees
 
Berichten: 612
Geregistreerd: 05 aug 2004, 22:28
Woonplaats: Amsterdam

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor tout est beau avec une... » 26 apr 2013, 23:23

Ondanks dat de nieuwe regeling voor mij niet heel rampzalig uitvalt heb ik uiteraard wel de petitie getekend.
Of het nut heeft?, misschien dat de potjes vaseline meer nut hebben.
Maar ik weet nog niet of ik zo solidair met de diesel / LPG rijders ben. :roll:

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 26 apr 2013, 23:51

tout est beau avec une... schreef:Ondanks dat de nieuwe regeling voor mij niet heel rampzalig uitvalt heb ik uiteraard wel de petitie getekend.
Of het nut heeft?, misschien dat de potjes vaseline meer nut hebben.
Maar ik weet nog niet of ik zo solidair met de diesel / LPG rijders ben. :roll:

M.Vr.Gr.Marco.


Sorry Marco maar wat een onzinnige opmerking..
Er zijn heel veel oldtimer dieselrijders die in verhouding met reguliere diesel rijders weinig kilometers rijden..
Op een enkele uitzondering na zal dit rond de 5000 kilometer gemiddeld per jaar zijn..
Dan vind jij eigenlijk dat de volle pond betalen een eerlijke zaak is voor deze groep..
Ze vervuilen dan in verhouding met mensen die een 100.000 per jaar rijden over het geheel minder..
ze maken minder gebruik van de weg maar storten wel het meeste in de staatskas per gereden kilometer d.m v brandstof accijns..
En dat vind jij dan eigenlijk wel terecht... En ook idem voor LPG rijders..

gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Rob R » 27 apr 2013, 00:14

Hallo allemaal, kreeg net een mail uit de 2de kamer van Bashir, lees hem maar eens door.

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.

Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.

LPG-motie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
Dieselmotie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf

De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.

Fractievoorzitters:

D.Samsom@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; h.krol@tweedekamer.nl; b.vojik@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; e.roemer@tweedekamer.nl

Fractiewoordvoerders:

e.groot@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; P.omtzigt@tweedekamer.nl; r.vvliet@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; j.klaver@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; f.bashir@tweedekamer.nl

Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.


Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.

Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,


Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)

Volg mij op twitter: http://twitter.com/FarshadBashir
Rob R
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 21 feb 2010, 10:55
Woonplaats: Wageningen

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Cor Rosie » 27 apr 2013, 09:16

ik heb wel getekend.
Ik ben van mening dat als je een uitzondering maakt op basis van de brandstof, dan moet je ook mans genoeg zijn om alleen maximaal de brandstoftoeslag in rekening te brengen. Het benzine gedeelte is immers vrijgesteld => rechtsongelijkheid.
Is dus meer een formeel dan praktisch bezwaar, ook al ben ik ook dan nog best wel flink de sjaak.
Daarnaast vind ik een verplichte winterstop losgeslagen kolder. Niemand mag beslissen voor een ander dat het geen liefhebber is als-ie in de winter met zijn geliefde en gekoesterde stukje historisch erfgoed wil rijden.

Los daarvan vind ik, en blijf ik vinden dat de klassiekerbezitter door de overheid genaaid wordt op een wijze die indruist tegen het basisprincipe van het staatsrecht dat de burger mag vertrouwen op consistentie en verwachtingen die door de overheid worden gewekt i.c. dat een auto die eenmaal BLIJVEND belastingvrij is, niet achteraf (voor velen na een flinke investering) weer belastingplichtig wordt (omdat men vindt dat er meer geld moet binnenkomen), maar dat is hier al vaker verwoord.

O en verder nog even tegen iedereen die van mening is dat Weekers het kwaad is achter deze plannen: Weekers heeft enkel de opdracht gekregen een bedrag van X weg te harken bij oldtimerliefhebbers, omdat dat in het regeerakkoord staat. Ga er maar gerust vanuit dat dit direct uit de persoonlijke koker van milieu activist en autohater Diederik Samsom komt. En dat is degene die je verantwoordelijk moet houden (en niet kunt aanspreken, wat een comfortabele positie!) voor het (wan)beleid op dit gebied. DIEDERIK SAMSOM. PVDA. Hou daar rekening mee als je volgende keer in het stemhokje staat.
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Rob R » 27 apr 2013, 11:47

Dit is mijn mail naar de 2de kamer:

Mijne dames en heren,

Binnenkort gaat de kamer stemmen over de vrijstelling MRB Klassiekers.

Aangezien ik "benzine en LPG" klassieker bezit, bouwjaar 1977, naast mijn dagelijkse auto van 1990, kan ik me redelijk vinden in het voorliggende voorstel.

Er is echter een onderdeel in de voorgenomen regeling welke ik ronduit belachelijk vind en mij op grote kosten jaagt. De politiek lijkt nu ook te gaan bepalen wanneer ik in mijn klassieker mag rijden! We leven toch in een vrij land? Gedurende december, januari en februari moeten mijn klassieker van de openbare weg worden verwijderd. Juist tijdens deze wintermaanden wordt er veel onderhoud gepleegd aan de klassiekers en omdat dan de garagebedrijven het over het algemeen rustiger hebben. Als wij dan niet van de openbare weg gebruik mogen maken lopen deze bedrijven veel omzet mis wat weer gevolgen heeft. Ik snap dus niet helemaal wat de redenering achter dit onderdeel van de regeling is. Ik rij sporadisch met mijn klassieker, voornamelijk tijdens de zomervakantie met de caravan. Ik heb ook bewust gekozen voor LPG vanwege de milieu aspecten.

Ik begrijp dat ik mijn klassieker daadwerkelijk van de weg moet halen en schorsen om in aanmerking te komen voor het 1/4 MRB tarief. Is dit om te voorkomen dat er de mogelijkheid ontnomen wordt om met de klassieker het hele jaar door te rijden? Dan bestaan er ook andere maatregelen om dit te voorkomen, bijvoorbeeld als je gebruik maakt van het kwarttarief dat je de auto niet mag gebruiken tijdens spitstijden! Zodoende ontmoedig je dan de dagelijkse rijder welke maar een zeer klein deel uitmaakt van de klassiekerwereld.
Ik verzoek uw inzet om de regeling op dit punt aangepast te krijgen.

Met vriendelijke groeten,
Rob R
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 21 feb 2010, 10:55
Woonplaats: Wageningen

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 27 apr 2013, 12:19

Cor Rosie schreef:ik heb wel getekend.
Ik ben van mening dat als je een uitzondering maakt op basis van de brandstof, dan moet je ook mans genoeg zijn om alleen maximaal de brandstoftoeslag in rekening te brengen. Het benzine gedeelte is immers vrijgesteld => rechtsongelijkheid.
Is dus meer een formeel dan praktisch bezwaar, ook al ben ik ook dan nog best wel flink de sjaak.
Daarnaast vind ik een verplichte winterstop losgeslagen kolder. Niemand mag beslissen voor een ander dat het geen liefhebber is als-ie in de winter met zijn geliefde en gekoesterde stukje historisch erfgoed wil rijden.

Los daarvan vind ik, en blijf ik vinden dat de klassiekerbezitter door de overheid genaaid wordt op een wijze die indruist tegen het basisprincipe van het staatsrecht dat de burger mag vertrouwen op consistentie en verwachtingen die door de overheid worden gewekt i.c. dat een auto die eenmaal BLIJVEND belastingvrij is, niet achteraf (voor velen na een flinke investering) weer belastingplichtig wordt (omdat men vindt dat er meer geld moet binnenkomen), maar dat is hier al vaker verwoord.

O en verder nog even tegen iedereen die van mening is dat Weekers het kwaad is achter deze plannen: Weekers heeft enkel de opdracht gekregen een bedrag van X weg te harken bij oldtimerliefhebbers, omdat dat in het regeerakkoord staat. Ga er maar gerust vanuit dat dit direct uit de persoonlijke koker van milieu activist en autohater Diederik Samsom komt. En dat is degene die je verantwoordelijk moet houden (en niet kunt aanspreken, wat een comfortabele positie!) voor het (wan)beleid op dit gebied. DIEDERIK SAMSOM. PVDA. Hou daar rekening mee als je volgende keer in het stemhokje staat.

+1..
Weekers is inderdaad de uitvoerende in deze.. Toch had die zeker wel z,n werk veel beter kunnen doen door te luisteren naar ons!!
De SP verdient een schouderklop en een fiks aantal stemmen bij de volgende ( waarschijnlijk snelle) verkiezingen...
gr jan..
Laatst bijgewerkt door jan-03 op 27 apr 2013, 12:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor CXpeu » 27 apr 2013, 12:21

Misschien is dit dan de oplossing voor je Overbodige LPG installatie Geleend uit het Citroen-forum waar het draadje als 145 pagina's beslaat over de MRB :mrgreen:
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Rob R » 27 apr 2013, 12:35

Als ik mijn "overbodige" installatie opstuur dan wel met een volle gastank :mrgreen: :mrgreen:
Rob R
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 21 feb 2010, 10:55
Woonplaats: Wageningen

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Peugeot371 » 27 apr 2013, 13:31

.
Laatst bijgewerkt door Peugeot371 op 29 apr 2013, 18:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Peugeot371
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 21 apr 2009, 22:39

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor tout est beau avec une... » 27 apr 2013, 13:36

janbachee schreef:
tout est beau avec une... schreef:Ondanks dat de nieuwe regeling voor mij niet heel rampzalig uitvalt heb ik uiteraard wel de petitie getekend.
Of het nut heeft?, misschien dat de potjes vaseline meer nut hebben.
Maar ik weet nog niet of ik zo solidair met de diesel / LPG rijders ben. :roll:

M.Vr.Gr.Marco.


Sorry Marco maar wat een onzinnige opmerking..
Er zijn heel veel oldtimer dieselrijders die in verhouding met reguliere diesel rijders weinig kilometers rijden..
Op een enkele uitzondering na zal dit rond de 5000 kilometer gemiddeld per jaar zijn..
Dan vind jij eigenlijk dat de volle pond betalen een eerlijke zaak is voor deze groep..
Ze vervuilen dan in verhouding met mensen die een 100.000 per jaar rijden over het geheel minder..
ze maken minder gebruik van de weg maar storten wel het meeste in de staatskas per gereden kilometer d.m v brandstof accijns..
En dat vind jij dan eigenlijk wel terecht... En ook idem voor LPG rijders..

gr jan.


Nee Jan dan begrijp je me verkeerd.
Ik vind dat alle oldtimers vrijgesteld moeten worden van belasting, ongeacht welke brandstof.
Ga je deze regeling veranderen dan moet je die ook voor iedereen hetzelfde houden.
Ik teken niet voor niets de petitie!
Mijn opmerking over de solidariteit slaat op het moment dat de potjes vaseline ingezet moeten worden om ons doel te bereiken.

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor CXpeu » 27 apr 2013, 13:48

Op het Citroen-forum blijft de gang er gewoon in! Allemaal schrijven!

Antwoordmail van Dhr Bashir:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.
...
Het kabinet wilde alle oldtimers belasten. De Tweede Kamer heeft gelukkig in november een Kamermotie van mij (die ik namens de SP heb ingediend) aangenomen om oldtimers die hobbymatig gebruikt worden niet te belasten. Dankzij die aangenomen Kamermotie gaat het kabinet oldtimers van 40 jaar en ouder niet belasten. Dit komt een heel eind in de goede richting. Veel oldtimers worden hiermee gered, maar voor veel andere klassiekers die nu geen MRB betalen zou een overgangsregeling de redding kunnen zijn!

Het kabinet wil de overgangsregeling (een kwarttarief in de MRB met een maximum van €120) helaas alleen maar voor benzine-oldtimers. Hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie worden hierdoor hard getroffen. Ik vind dat ook voor deze hobbyisten een goede overgangsregeling moet komen! Een goede overgangsregeling verzacht de pijn van getroffen oldtimergebruikers. 100% MRB is namelijk behoorlijk veel voor een auto die een paar keer uit de garage wordt gehaald.

Ik heb dan ook twee Kamermoties ingediend om ook hobbyisten met diesels of een ingebouwde LPG-installatie onder de overgangsregeling te laten vallen. Deze twee Kamermoties komen op 14 mei 2013 in stemming in de Tweede Kamer.

LPG-motie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf

Dieselmotie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf

De stemmingen op 14 mei zouden wel eens spannend kunnen worden. Als u de Kamerleden in uw eigen woorden wil vertellen waarom de overgangsregeling ook voor diesels en LPG moet gelden zet ik hieronder hun e-mailadressen.

Fractievoorzitters:

D.Samsom@tweedekamer.nl; h.zijlstra@tweedekamer.nl; S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl; a.pechtold@tweedekamer.nl; A.Slob@tweedekamer.nl; C.vdStaaij@tweedekamer.nl; h.krol@tweedekamer.nl; b.vojik@tweedekamer.nl; g.wilders@tweedekamer.nl; m.thieme@tweedekamer.nl; e.roemer@tweedekamer.nl

Fractiewoordvoerders:

e.groot@tweedekamer.nl; h.nepperus@tweedekamer.nl; P.omtzigt@tweedekamer.nl; r.vvliet@tweedekamer.nl; w.koolmees@tweedekamer.nl; j.klaver@tweedekamer.nl; c.schouten@tweedekamer.nl; f.bashir@tweedekamer.nl

Vergeet de media niet (bijvoorbeeld een ingezonden brief naar redactie@wuz.nl van de Telegraaf, of de Volkskrant, Trouw, AD, NRC, regionale kranten en andere media zoals BNR). Met aandacht in de media kunt u de druk opvoeren.

Als u nog andere oldtimer-bezitters kent, breng hun dan ook op de hoogte van de stemmingen op 14 mei.

Ik hoop zo uw e-mail voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

Farshad Bashir (Tweede Kamerlid / SP)

Volg mij op twitter: http://twitter.com/FarshadBashirMeer weergeven


Dit is inderdaad super van Dhr. Bashir.
Een aantal van de politici had ik al geschreven de meeste nog niet.
Ik zal een mooie brief dichten over de ongelijkheid die nu tussen
hobbymatige- benzinerijders en diesel/lpg rijders dreigt te ontstaan.

Het gaat er nu om spannen jongens (m/v).
De voorgestelde overgangsregeling (kwarttarief en winterstop) is niet
ideaal, maar doet wat mij betreft wel het beste recht aan de doelstelling,
het terugdringen van dagelijks gebruik van klassieke auto's.
Nu alleen nog de andere brandstoffen in de regeling.

Allemaal schrijven dus. Zijn er nog meer dingen die we kunnen ondernemen?
Ik zelf heb de laatste tijd achter de schermen onderzocht of we het concert met de Citroëns http://www.rtvnh.nl/nieuws/79901/Citroënconcert+op+Haarlemse+Grote+Markt nogmaals konden uitvoeren, maar dan op het Binnenhof. Het zou op een sympathieke manier de schoonheid van klassieke auto's benadrukken.
Dit bleek echter een brug te ver, maar het was het proberen waard.

JW
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 27 apr 2013, 13:56

tout est beau avec une... schreef:
janbachee schreef:
tout est beau avec une... schreef:Ondanks dat de nieuwe regeling voor mij niet heel rampzalig uitvalt heb ik uiteraard wel de petitie getekend.
Of het nut heeft?, misschien dat de potjes vaseline meer nut hebben.
Maar ik weet nog niet of ik zo solidair met de diesel / LPG rijders ben. :roll:

M.Vr.Gr.Marco.


Sorry Marco maar wat een onzinnige opmerking..
Er zijn heel veel oldtimer dieselrijders die in verhouding met reguliere diesel rijders weinig kilometers rijden..
Op een enkele uitzondering na zal dit rond de 5000 kilometer gemiddeld per jaar zijn..
Dan vind jij eigenlijk dat de volle pond betalen een eerlijke zaak is voor deze groep..
Ze vervuilen dan in verhouding met mensen die een 100.000 per jaar rijden over het geheel minder..
ze maken minder gebruik van de weg maar storten wel het meeste in de staatskas per gereden kilometer d.m v brandstof accijns..
En dat vind jij dan eigenlijk wel terecht... En ook idem voor LPG rijders..

gr jan.


Nee Jan dan begrijp je me verkeerd.
Ik vind dat alle oldtimers vrijgesteld moeten worden van belasting, ongeacht welke brandstof.
Ga je deze regeling veranderen dan moet je die ook voor iedereen hetzelfde houden.
Ik teken niet voor niets de petitie!
Mijn opmerking over de solidariteit slaat op het moment dat de potjes vaseline ingezet moeten worden om ons doel te bereiken.

M.Vr.Gr.Marco.

Oke exuses Marco, ik vond het ook al raar maar hier kan ik me wel in vinden natuurlijk..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor LouisdeFunes » 29 apr 2013, 01:20

ik stop met schrijven hier op dit topic. de discussie is onderhand gelopen en iedereen hier kent mijn standpunt in deze. ik heb af en toe hier taalgebruik neergezet waarvoor ik mij nu een beetje geneer. ik maak dan ook mijn oprechte excuses als ik mensen daardoor heb beledigt. dat is niet mijn stijl doorgaans, maar ik heb mij laten meeslepen in mijn kwaadheid over alle toestanden. misschien begrijpelijk, misschien niet.

ik ben vandaag door richard op mijn vingers getikt, en dat was terecht. ik ben zo volwassen om dit toe te geven. dit is een vreselijk leuk forum wat over auto's gaat, en niet over politiek. daar zijn andere plekken voor. ik zie dat ook in, vandaar deze laatste opmerkingen hierover. ik ga weer lekker over mijn 505 schrijven en het proces om de wagen nog beter te maken en te houden. wellicht in een wat langzamer tempo dan verleden jaar, maar ik ga wel verder met haar. ze is te mooi en het is zonde om haar te slopen of wat dan ook. misschien dat ik 'r wegzet tot betere tijden, ik zie het wel. voorlopig kan ik nog van haar genieten, en in de laatste weken van het jaar komt vanzelf wel een goede oplossing naar voren.

de politiek en haar beslissingen zullen altijd blijven frustreren, maar we moeten hierdoor niet onze leuke hobby laten vergallen, dat moeten we ze niet gunnen. laten we deze frustraties uit de weg gaan, want winnen zullen we het toch nooit daarmee. misschien kunnen we beter gaan nadenken hoe we elkaar kunnen helpen onze hobby, al dan niet in afgeslankte vorm, in stand kunnen houden. misschien is er wel iemand die wil helpen met stallingsruimte, zodat we daar niet ook nog eens fortuinen in kwijt raken. ik roep ook maar wat, er zijn vast mensen met ideeen.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor morpheus » 29 apr 2013, 23:15

Nieuwe belangrijke petitie behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting

Onze missie: onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.

De insteek: vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.

De feiten: de staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.

Wat ging er tot nu toe mis? Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders nog maar te zwijgen.

Kunnen we de zaak nu nog omdraaien? Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!

Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus auto’s, motoren, vrachtwagens, 4x4, customs en alle daaraan aanverwante stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee? Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op www.vrijstellingoldtimer.nl, ook al heb je al eerder een petitie ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig, anders gaat het niet lukken. De bijdrage die hierna wordt gevraagd is overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen van je steun eenvoudig het browservenster sluiten. Abonneer je ook op de Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ (http://bit.ly/oldtimerliefhebbers) en blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!

Wie zijn wij?

Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van Waals – ondernemer
Arjan Lenoir - fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte - verzamelaar en ondernemer
Marco Hof - hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels - ondernemer
Maarten Wilbers - uitgever Auto Motor Klassiek


Gr Morpheus

Afbeelding

http://www.oldtimerautosite.nl
morpheus
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 29 aug 2012, 00:53

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Peugeot371 » 29 apr 2013, 23:45

Ik zie geen hoop meer voor de auto's. Geen petitie of wat dan ook of een toertocht.
Peugeot371
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 21 apr 2009, 22:39

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Evert G.D » 01 mei 2013, 21:51

Peugeot371 schreef:Ik zie geen hoop meer voor de auto's. Geen petitie of wat dan ook of een toertocht.


Strijden doe je tot de laatste man, bij wijze van spreken. Dus tot het eind. Anders is er inderdaad geen hoop meer.

Blijven protesteren dus, is mijn mening.

Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor MarcoPeus » 01 mei 2013, 22:12

Ja Mart, dat mag je zeggen :mrgreen:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor tuuur » 06 mei 2013, 14:06

Vandaag is er een protestrit aan de gang, vanuit Gelderland naar Den Haag...

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=163354
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor MarcoPeus » 06 mei 2013, 14:38

En dan zie ik meneer weekers glashard staan te liegen en smoesjes verzinnen over het bulgaren gevalletje.
Ik kan daar geen goed woord voor over hebben. In dit land wordt er voor miljarden gecontroleerd en geregistreerd, geagendeerd en gereflecteerd. Ik ben nu 8 jaar werkgever en heb al 2 maal controle gehad van een registerorgaan dat controleert of we de lonen op tijd en pensioenen juist betalen (en o wee als je het de 7e overmaakt en de bank het pas de 8e verwerkt). Je kunt geen scheet laten of je moet een formulier invullen. Wil je een huis huren moet je je hele hebben en houwen op tafel leggen en nog net geen bloed en DNA afstaan.
En dan pompen we miljoenen (misschien wel meer) richting landen waar oplichters actief zijn en op slinkse manier geld verdienen. Ze kunnen niet werken/lezen/schrijven maar wel allerlei toeslagen aanvragen en nog krijgen ook. Oplichter op TV had zelfs een ING pas, ik krijg nog geen nieuwe Random Reader van de Rabo zonder een scheef gezicht van de overbetaalde doos aan de balie met haar mantelpakje en nep horloge.
Bah, wanneer bevatten we nu eens een keer in dit land dat eigen volk eerst gaat en we ons niet hoeven te profileren in andere landen, ze weten al dat we het goed hebben en dat hier veel geld klaar ligt om te jatten.
En weekers staat daar met zijn maatpak (confectie heeft zijn maat niet natuurlijk) te beweren dat hij dat "persoonlijk" niet wist. Jaja.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor tuuur » 06 mei 2013, 14:53

Ik kan het niet anders dan roerend met je eens zijn Marco.
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Gino » 06 mei 2013, 17:27

FF ontopic : :mrgreen:

Is er iemand die inzicht heeft hoe ze de controle voor de "winterslaap" voor de
kwarttariefgerechtigden gaan invoeren/controleren ?

Voor zover ik het begrijp mag je je 26-40 jarige benzine auto tegen kwarttarief MRB rijden, maar in de
wintermaanden dec-jan-feb niet.

Dan moet ie als rechtgeaarde oldtimerliefhebber BINNEN staan.

Hoe willen ze dit dan checken ?

Verplicht schorsen oid ?

Gino
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 06 mei 2013, 17:50

ik vermoed dan schorsen in die maanden. kost je nog eens 24 euro, vergeet je t dan krijg je de rekening automatisch !
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Martijn » 06 mei 2013, 17:58

joospeugeot schreef:ik vermoed dan schorsen in die maanden. kost je nog eens 24 euro, vergeet je t dan krijg je de rekening automatisch !

Inderdaad, schorsen gedurende die drie maanden. Let wel : als je het vergeet krijg je vast het jaartarief in rekening gebracht, en wordt je geschorste auto gesignaleerd op de openbare weg ( flits, kentekenscan, plaatselijke veldwachter of overijverige milieu/parkeerbeheer ambtenaar) dan ben je ook dik de Sjaak....
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor mh2cv » 06 mei 2013, 19:44

Dan wordt het dus van mijn kant uit al problematische.
ik kan maar enkele voertuigen stallen en de rest staat op de openbare weg.
dit betekend dus voor mij zo goed als einde hobby.

Dhr. Weekers bedankt!!!!! :evil:
Citroen 2cv AZ 1956,
Chrysler Simca Horizon GL 1978,
Peugeot 309 XR 1990.
Avatar gebruiker
mh2cv
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 15 dec 2011, 16:51
Woonplaats: Maastricht

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten