slecht nieuws voor oldtimers

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor joospeugeot » 31 okt 2012, 03:50

zo. twee auto's net uit de verzekering gehaald. waarschijnlijk zullen er nog wel wat uitgaan. nu nog maar 6 auto's verzekerd (ipv 8) 8)

kwa gebruik moet eigenlijk ieder voor zich invullen. ik vond t eigenlijk net leuk om af en toe van die oude dingen te kunnen rijden. eigenlijk was t nu de mogelijkheid om auto's rijden die je vroeger dus nooit kon rijden. een 604 op lpg is/was onbetaalbaar toen. nou ja een 604 zowieso al, die had nu niet de status zuinig aan zich hangen. zeker de automaten, wil zwijgen over de sl versies (carbarateurs).

maar als de kleine man word je gewoon genaaid. rondom 2003 had ik een peugeot partner op grijs kenteken aangeschaft. was een fijne hdi maar stond niet echt in de buurt (rosenheim duitsland, ca 750 km van mij vandaan). enfin. dus 2 x ver naar duitsland ingereden binnen zeg maar een week. de doelstelling was toen eigenlijk om een goedkope alledaagse auto te hebben met alle comfort (abs/airco/el ramen/stuurbekrachtiging/hdi etc) om toch vaker met een oldtimer eens te kunnen rijden. ik had op dat moment een 605 turbo diesel 2.5, dus heel duur in de wegenbelasting :cry: . omdat ik dus zo veel wegenbelasting betaalde reed ik toch altijd met de 605 want ik betaalde ja immers zoveel mrb. in de 504 reed ik dus maar zelden. ik denk 600 km per jaar. ik presteerde t ook wel om met een auto 5 km per jaar te rijden. was waarschijnlijk terug van de apk en een jaar later naar de apk :roll: . gaat me waarschijnlijk volgend weer lukken met 2 auto's, nl de 504 coupe en de 504 cabrio. vorig jaar gekeurd en moeten volgens jaar weer in mei. auto's staan momenteel in een minder toegankelijke hoek.
dus toen gingen ze maar t grijs kenteken voor particulieren afschaffen wat voor mij dus inhield van 60 euro naar 180 euro mrb. (volgens mij is actueel tarief al 220). auto bracht geen cent meer op natuurlijk dus heb toen uiteindelijk toch maar een 605 td 2.1 automaat weer gekocht. ca 2jaar gereden en toen vond t maar weer eens tijd om iets anders te gaan kopen, de 406 coupe. aangezien de coupe weer wat lichter was ging ik dus onder de 300 euro mrb betalen. overigens was de coupe ook wel een heel stuk zuiniger dan de 605, ook door de ontbrekende automaat natuurlijk.
doordat ik de mrb niet meer kon betalen voor de coupe had ik deze geschorst maar had wel een 306 op lpg g3 gekocht. kwa lastenverlichting ging er een wereld open moest ik zeggen. mrb 120 ipv 360. verzekering goedkoper en t mooiste was eigenlijk wel t verbruik. ondanks dat de 306 toch 13 liter lpg op de 100 km slikte tankte ik in belgie een volle tank rond de 13 euro. dus 13 euro tanken en 330 km rijden. op de autoweg haalde ik 400km en zonder airco zelfs 440 !. hoe ik naar rotterdam reed om naar de 604 te gaan kijken (nu in bezit van 604 peugeot) reed ik voor 11 euro op en neer. niet te geloven.
maar de 306 had ook een maar. de auto beviel me voor geen kant kwa rijden. ik had ja immers jaren diesel gereden. dus uiteindelijk de 306 verkocht en ben toen met de 604 diesel gaan rijden. kwa verbruik viel dat wel tegen. km prijs van 11 cent ipv de 5 cent die ik met de 306 op lpg reed. maar ik had zo iets. je kunt al weer voor 40 euro tanken ipv mrb. uiteindelijk de 604 verkocht, weer een half jaar met de coupe in de zomer gereden en had toen de zwarte 205 gekocht die er totaal niet uitzag. de mrb van de coupe hing me de hals uit dus ben spontaan maar de 205 gti gaan rijden en de 406 maar stilgezet.
maar ik denk zelf dat ik de 406 toch maar ga verkopen en daarvan maar een 206 ga kopen. wat precies weet ik nog niet. of misschien dan toch maar een 306. de prijzen van de 206 vallen me wat tegen of je krijgt een sloopauto zeg maar.
als de regeling doorgaat dan ga ik t meeste wel opruimen of misschien toch wel alles maar daar ben ik nog niet helemaal uit. dus waarschijnlijk dan EINDE HOBBY
de toekomt zal t zeggen.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 31 okt 2012, 08:49

Je hebt volkomen gelijk Bert.. Wat deze 2 heren bekokstoofd hebben is kiezersbedrog van het bovenste plankje..
Deze 2 heren willen hun naam vestigen in de politiek... Niemand van de pvda zal Samson tegenspreken omdat hij voor de verkiezingsuitslag heeft gezorgd.
Hij wil niet net als z,n voorganger in het oppositie bankje terecht komen en Rutte wil gewoon ministerpresident blijven want het altenatief een links blok is die als de dood voor... Ik ook overigens.. Maar wat er nu uit de hoge hoed komt is gericht op gezonde financien van de overheid..
Wie of wat daar de zuren vruchten van plukt kan deze 2 heren gezien hun brede grijns weinig boeien..
De hardwerkenden en ook de mensen die dit helaas niet kunnen om gezondheidsredenen of anders hun baan kwijt raken zijn afgeserveerd..
De pvda heeft deze uitslag in handen gekregen omdat veel groenlinks stemmers en voorheen ook CDAers deze partij aan een linkse meerdheid wilden helpen.
Nu krijgen ze dit voor de kiezen..
Mensen die hun huis niet meer kunnen betalen en te koop moeten zetten kunnen ook geen huurhuis betalen want die zijn per saldo niet goedkoper als een koophuis ... Waar moeten deze mensen naar toe??
Het zijn nu nog maar voorstellen wat het regeerakkoord maar als de plannen ook daadwerkelijk zo worden uitgevoerd kan ik m,n Loods wel ombouwen van sleutelloods naar opvang voor daklozen..
Hopelijk worden de heren genoeg aan het zijden vestje getrokken door welbespraakten..
vr gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor MarcoPeus » 31 okt 2012, 08:57

janbachee schreef:Mensen die hun huis niet meer kunnen betalen en te koop moeten zetten kunnen ook geen huurhuis betalen want die zijn per saldo niet goedkoper als een koophuis ... Waar moeten deze mensen naar toe?? vr gr Jan.

Bovendien krijgen ze ook nog een huurkostentoeslag omdat ze te veel verdienen voor een huurhuis. Bij een gezinsinkomen van meer dan 43000 (bruto zal dat wel zijn, hoe snel heb je dat al??) krijg je 6,5% huuropslag :shock: Welke mafketel verzint zoiets?????
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Pininfarina504 » 31 okt 2012, 09:52

205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor ruit'48 » 31 okt 2012, 10:07

ook ik hoop dat er een grens wordt gesteld, b.v. van 40 of 50 jaar, is dat niet het geval dan zal ik mijn 404 naar de sloop moeten
brengen of mogelijk een zeemansgraf dan komt ze naast de wieldoppen en radio in het Haringvliet... :evil: :twisted: :mrgreen:

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 31 okt 2012, 10:15

Als het de bedoeling is om de veelrijders in diesels te stoppen zoals de nu veel geimporteerde mb's dan zou ook alleen voor die groep maatregelen genomen horen te worden.
Mijn snelle rode Belg is ook nog Belg.. Ik wil haar wel graag laten rijden.. Ook deze zal wel worden gebruikt maar natuurlijk niet dagelijks..
Mogen we uberhaupt nog wel importeren of wordt dit ook nog beperkt..
Vragen Vragen Vragen..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor risky » 31 okt 2012, 10:17

De mijne blijft gewoon rijden ik laat door niets en niemand mijn hobby vergallen.
Hij is immers al betaald en in goede staat.de rest van de oltimers zal omgesmolten worden...
Maar het is nog niet zover eerst maar eens afwachten
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor risky » 31 okt 2012, 10:19

janbachee schreef:Als het de bedoeling is om de veelrijders in diesels te stoppen zoals de nu veel geimporteerde mb's dan zou ook alleen voor die groep maatregelen genomen horen te worden.
Mijn snelle rode Belg is ook nog Belg.. Ik wil haar wel graag laten rijden.. Ook deze zal wel worden gebruikt maar natuurlijk niet dagelijks..
Mogen we uberhaupt nog wel importeren of wordt dit ook nog beperkt..
Vragen Vragen Vragen..
gr jan.


natuurlijk mag je invoeren dit mag niet verboden worden je leeft in de EU
alleen wel wegenbelasting betalen dus de regering spekken
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor mh2cv » 31 okt 2012, 10:38

De ellende is al begonnen voor de verkoop van klassiekers, oldtimers enz.

Ik heb mijn jongste Horizon al een tijdje te koop staan en uiteindelijk heeft zich een koper gemeld.
Vrijdag zou de verkoop definitief worden afgehandeld.
De koper heeft het nieuws gezien en ik krijg meteen een mail met de mededeling dat deze heer van de verkoop afziet.
Hij had al een belastingvrije auto op lpg dus zou het te duur worden.

Den Haag bedankt :evil:
Citroen 2cv AZ 1956,
Chrysler Simca Horizon GL 1978,
Peugeot 309 XR 1990.
Avatar gebruiker
mh2cv
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 15 dec 2011, 16:51
Woonplaats: Maastricht

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor ruit'48 » 31 okt 2012, 12:15

-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Martijn » 31 okt 2012, 13:15

Tsja vrolijk word je er niet van. Ik was al begonnen om de bezem door mijn verzameling te halen en dat wordt hier alleen maar mee versneld. Nog even afwachten hoe het een en ander definitief vorm gegeven gaat worden, maar ik denk dat ik alle langstaanders en opknappers sloop en straks als de bodem uit de prijzen is gevallen voor niet te veel geld een paar mooie Peuzen erbij koop. Daar ga ik dan in de Zomer belasting voor betalen en de rest van t jaar schorsen.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor LouisdeFunes » 31 okt 2012, 15:13

x
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 07 maart 2013, 15:43, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor MarcoPeus » 31 okt 2012, 16:52

Vandaag mijn Bachee weer ingezet in een tuin-ontruim-klus. Aangekomen bij t stort meende een medewerker (van die figuren die eigenlijk in de steun willen hangen en verder geen zak uitvoeren buiten op de bank te liggen met een emmer pils) dat het terecht was dat die stinkende rokende bakken eindelijk eens MRB moesten gaan betalen. "Die stinken nogal niet" meende hij. "Wat jij achter je neer legt stinkt ook, betaal je ook geen MRB over" zei ik tegen 'm.
Hij was er van overtuigd dat ik meer km reed met dat "ding" dan hij in zijn auto. Vooroordelen vooroordelen, daar zijn we in dit land toch sterk in.
Terug gekomen (lichtelijk geirriteerd) komt er weer zo'n figuur langs de tuin lopen waar we bezig waren.
"Zonde om zo'n mooie auto te gebruiken voor die troep te laden" Blaatte meneer.
"Nog zondener is t dat we binnenkort MRB moeten betalen voor die auto" Antwoorde ik
"Terecht, want dat zijn me ook een hoop milievervuilers waar jullie meer rijden" Meende meneer te moeten zeggen.
"Wie vervuilt er meer? Mijn buurman met zijn Prius die 80.000 per jaar rijdt of ik in deze auto met 2000-3000 per jaar" Snauwde ik
"Het gaat om de vervuiling per km" Opperde de man (typisch klepel-klok verhaal)
"Ik ben tenminste duurzaam bezig" zei ik lichtelijk geiriteerd.
"Wat houdt dat dan in" Zei hij op denigrerende toon
"Mijn product/auto bestaan al en ik gebruik m als zodanig met mate, jou auto wordt elke 2 jaar vernieuwd en kost miljoenen tonnen aan CO2 om te produceren/transporteren/registeren/adverteren/enz)
Daar had meneer niet van terug want zijn antwoord was: "Ik vind t toch een mooie wagen zei ik"

:evil: Stelletje onnozele eikels allemaal met je gezeik en je oeverloos gezwam. Zoek een baan en ga iemand anders vervelen met je gezeik. Bah, wat hebben we in dit land toch een hoop betweters/wereldverbeteraars/afgunstige zeikers.
Heeft de buurman een nieuwe 308CC liggen ze te zeiken dat hij wel veel zal verdienen aan zijn bestuursfunctie in het lokale gemeenschapshuis. Dat die buurman elke ochtend om 6 uur naast t bed staat om te gaan werken en pas om 8-9 uur thuis is en dan nog moet gaan boekhouden en offertes maken, dat ziet niemand. BAH!
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor risky » 31 okt 2012, 17:01

Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor MarcoPeus » 31 okt 2012, 17:21

+1 vind ik leuk (gisteren al)
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor JT » 31 okt 2012, 19:07

Kilometerheffing klinkt nu opeens zo gek niet meer, hè?
205 CTI - Aero Cabrio - S5 cabrio - Defender 90 - Disco Sport
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor GerjanPeus » 31 okt 2012, 21:31

JT schreef:Kilometerheffing klinkt nu opeens zo gek niet meer, hè?


Ow jawel, het plan zoals het er lag was ook zeer ongunstig. Aanwas van "nieuwe" oldtimers werd zo bijna onmogelijk. En wat oudere auto moest onevenredig veel gaan betalen.

Alles in de brandstofprijzen stoppen zou het eerlijkst naar mijn idee. Het Millieu schiet hier het best mee op....(aanpassing rijstijl/auto/aantal km). Helaas loopt de overheid dan wel een heeeeeel bak geld mis ben ik bang voor. En uiteraard gaan de mensen aan de grens wel buitenlandse brandstof scoren.
GerjanPeus
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 13 jul 2012, 09:36
Woonplaats: Nunspeet

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Remco504coupe » 31 okt 2012, 21:52

In die hogebrandstofaccijns zit al genoeg kilometerheffing vind ik.

Ik hoop op een generaal pardon voor alle auto's die op 1-1 2014 25 of 30 jaar zijn.
Die belastingvrije veelrijders decimeren van zelf wel....
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Gilletti » 31 okt 2012, 21:58

JT schreef:Kilometerheffing klinkt nu opeens zo gek niet meer, hè?


Nooit tegen geweest, zolang het maar geen geldverslindende ambtelijke moloch wordt.
En dat dreigde het te worden.

Overigens maak ik me momenteel meer zorgen over de zorgpremie...
Daar is die (mogelijke!) MRB peanuts bij.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor JT » 31 okt 2012, 22:19

Mja Henk, ik ben en blijf ook voorstander van kilometerheffing, zie de argumenten in het desbetreffende topic :!: (en dan wil ik ook graag betalen met oldtimers en nieuwe elektrische auto's)
Kun je ook wat meer auto's neerzetten (voor elke gelegenheid / functie) :wink:
205 CTI - Aero Cabrio - S5 cabrio - Defender 90 - Disco Sport
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Senatorman » 31 okt 2012, 22:35

Laten we hopen dat de echte liefhebbers door een regeling gespaard blijven, en dat alleen de profiteurs die een wegenbelastingvrije auto rijden om lekker goedkoop te rijden, worden aangepakt. De scheepsladingen Mercedes diesels die de laatste jaren ons land zijn ingevoerd om goedkoop mee te gaan rijden hebben het verziekt voor de liefhebbers.
Senatorman
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 22 okt 2012, 23:10

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor jan-03 » 31 okt 2012, 22:43

Sorry hoor maar wat een gezwets nu over iets wat geweest is.. Kilometerheffing is en was een slecht plan..
Daar gaat het hier niet over.. Er wordt meer dan voldoende afgedragen door weggebruikers.. Meer dan in onze omringende landen..
Volgens mij zelfs meer dan waar ook ter wereld..
De bestaande regelingen waren doorgelicht, goedgekeurd en geaccepteerd door iedereen.. Nu moeten de Lachende witte boorden spreekpoppen de boel weer overhoop halen omdat ze zich willen profileren als leiders..
De vermeende plannen zullen zoals er nu liggen ook niet doorgaan maar er zal altijd wat van blijven hangen..
Er is al door alle partijen een en ander de grond in geboord en waarschijnlijk zal ook dit plan het niet halen..
Immers ze hebben geen meerdheid in de 1e kamer.. Het lijkt me toch heel sterk dat ze voor dit plan voldoende steun krijgen..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor colin » 31 okt 2012, 23:08

ik blijf van mening dat die oldtimer ''misbruikers,, van zelf ophouden. zeker met die regeling van oplopende jaren na 86, de oldtimers die blijven rijden moeten gewoon goed onderhouden worden en dat kost geld, en waarschijnlijk je eigen uren voor het knutselen. (voor mij in iedergeval dan). als ik mijn 505 niet onderhoud en altijd in de regen laat staan is het binnen een paar jaar over en komt ie echt niet meer door de apk. zo is het met al die rotte Mercedessen ook . het lost van zelf op. degene die goedkoop proberen te rijden kunnen nooit lang zo'n auto houden . er komen gewoon kosten aan en dan doen ze hem weg waarschijnlijk. en als er minder(harde) goede oldtimers zijn kosten ze meer en is het niet rendabel meer om ''goedkoop'' te kunnen rijden en rijden alleen de liefhebbers er nog in .
wagenpark:
02' PEUGEOT 406 coupe 2.2 hdi SOLD
87' Peugeot 305 2.0 HDI SOLD
92' Peugeot 309 gti turbo
91 peugeot 309 gti16 SOLD
86' peugeot 505 turbo 180pk
rip:
306cc 2.0 turbo -> aangereden total.
86' 505 gtd-turbodiesel -->gesloopt
Avatar gebruiker
colin
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 20 dec 2011, 21:56

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor 403diesel » 31 okt 2012, 23:48

colin schreef:ik blijf van mening dat die oldtimer ''misbruikers,, van zelf ophouden. zeker met die regeling van oplopende jaren na 86, de oldtimers die blijven rijden moeten gewoon goed onderhouden worden en dat kost geld, en waarschijnlijk je eigen uren voor het knutselen. (voor mij in iedergeval dan).

+1.
Uiteindelijk gaat de lol er idd af.
Ergens is de (mijn) boosheid over de MB dieselaars ook niet geheel terecht. Het is een gevolg. De grondoorzaak ligt toch weer bij de overheid.
Deze treed veel te sturend en betuttelend op in plaats van zelfregulerend zoals hierboven staat. Er wordt een maatregel verzonnen (vrijstelling), vervolgens treed er een neveneffect op (import van stinkdiesels van onze oosterburen) waarna er, na zolang wachten tot er een hele industrie om de maatregel heen is ontstaan) een kwartje valt en er direct radicaal de bijl in gezet wordt.

Is dit niet ook al een gebeurd nadat iedereen opeens bijtelling moest gaan betalen over de dagwaarde van auto's van 15 jaar en ouder omdat slimmerikken (terecht misschien wel) in een jaguar uit de jaren 60 gingen rijden met een nieuwwaarde van een moderne Alto?

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die op zoek zijn naar goedkopere alternatieven om naar hun werk te komen; dichter bij het werk gaan wonen of werk zoeken dichter bij huis is in veel vakgebieden al vele jaren geen optie meer. Met het buitensporig stijgen van de brandstofprijzen komen mensen eens klem te zitten.

Ik ben, ondanks dat ik normaal in een 107-tje rijdt, per kilometer ongeveer het dubbele aan brandstof kwijt t.o.v. een jaar of 5 geleden.

De accijnsverhoging op LPG kan ik al helemaal geen touw aan vastknopen, zeker niet in verband met de milieuaspecten die zo nobel voorgeschoteld worden. Volgens mij is er nog steeds een overproductie van LPG trouwens die wordt afgefakkeld.
Pfff.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Goed en slecht nieuws voor oldtimers

Berichtdoor Manitoba » 31 okt 2012, 23:55

Gilletti schreef:
Overigens maak ik me momenteel meer zorgen over de zorgpremie...
Daar is die (mogelijke!) MRB peanuts bij.


+1, Henk! Hoewel het ook maar zeer de vraag is of ze dat gedrocht door de Tweede Kamer en daarna ook nog door de Eerste Kamer krijgen. Dat vraag ik me (gelukkig!) serieus af... Wat een idioot plan. Prima om de minder vermogenden te ontzien, maar om aan de andere kant tot bedragen van €5.000,- aan zorgpremie per jaar ( :!: :!: :!: ) te durven voorstellen...

Back on-topic: kan me ook niet voorstellen dat de afschaffing van de MRB-vrijstelling er 1-op-1 doorkomt. Maar dat er een aangepaste regeling komt lijkt me wel zeker, maar dat is ook totaal niet erg. Ik wil niet meedoen met de generaliserende term "Mercedes"-rijders (weet wel zeker dat daar, net als hier bij Peugeot, een minimaal evengrote groep liefhebbers bij zit), maar de categorie die denkt dagelijks goedkoop te rijden in een MRB-vrije auto op LPG of diesel mogen ze van mij per direct de volle mep laten betalen. En dan voor de echte liefhebbers de grens optrekken naar 30 jaar of ouder en er een maximaal jaarkilometrage aan hangen. Rij je meer, dan moet je ook (een deel) betalen. Simpel. Denk zelfs dat dat netto onder de streep meer oplevert dan wat er met de huidig voorgestelde regeling van de utopische €156 mio overblijft.

Greetz,
Walter.
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten