Slecht nieuws voor oldtimers 2

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jeroencr » 09 jul 2014, 17:49

jan-04 schreef:Niet alleen voor oldtimers maar ik zag gister hier bij Tjerkwerd iemand een flitser plaatsen.. Je mag daar max 70..
Dit is bedoeld voor de aansluiting van dit dorp dat ze makkelijker kunnen invoegen.. Dus prima..
Dit bord staat natuurlijk een stuk eerder dan nodig om je daar al aan te geven dat je snelheid moet minderen.
Ik heb daar zelf een poos terug ook weer een prent opgelopen.. Maar ik rijd daar toch altijd wel 70 meende ik..
Nu zag ik dat de flitser niet al te ver achter dit bord word geplaatst om natuurlijk zoveel mogelijk te kunnen pakken...
De wetgever heeft natuurlijk wel gelijk dat je daar ook 70 hoort te rijden... Maar in de praktijk is het meestal zo dat je nog een stukkie te hard door rijd
alvorens je voor de kruising netjes max 70 rijd...
Dus die fliser staat er niet ter controle dat iedereen vlak voor de kruising 70 rijd maar gewoon om zo veel mogelijk geld binnen te harken van mensen die net een stukkie verder langzamer gaan rijden..
Het is gewoon ordinair geld binnen harken.. En dit harken kan ik bijzonder kwaad over maken..
Net zo als ik all eerder melde de kentekenplaat op de kleine aanhanger was vergeten.... € 137,-- boete..
Daar moeten heel veel mensen toch zo,n 13 a 14 uur voor werken... Heel veel mensen kunnen dit geld helemaal niet missen..!!!
De agent had me kunnen waarschuwen en me de kentekenplaat van het trekkende voertuig er aan klaar !!! Maar nee ik kreeg die bon!!
Ik heb dus eigenlijk een taakstraf gekregen van 13 a 14 uur... voor een vergeten blikje.. De aanhanger was verder perfect.. koppeling goed, netje erover..
Ik heb de officier van Justitie dit ook gemeld maar ik moet betalen vind die.. Niet betalen betekend verhoging!!!..
Oh wat een democratisch besluit van deze man.. Als ik dan lees hoe de wetgever mensen bestraft die echt een zwaar delict hebben gepleegd vind ik dat dit buiten alle normen van redelijkheid...
Net zo als die flitser op de plek neerzetten en net zoals wij oldtimerliefhebbers worden behandeld...
Dit treft natuurlijk vooral de mensen met een laag inkomen... En daar komen er in een heel rap tempo steeds meer van..
Ook dank zij de "Heren" De rijken zijn weer rijker geworden...
En de mensen die daar voor gewerkt hebben worden voor de eer bedankt maar wel afgeschreven net als een oldtimer op 4 wielen...
gr jan
'
De rechters zijn ook alleen maar uitvoerders van de wet.... dus op wie moet je kwaad worden? het "systeem".
het systeem is verrot. De overheid die de wet maakt is niet zuiver. Die is er alleen maar voor de multinationals omdat dat goed zou zijn en ze naar hun wel luisteren. De ministers doen ook alleen maar wat in hun eigenbelang is voor hun carriere, dus het baantje na hun ministerschap.

Evert G.D schreef:Jan, als je rekent dat de boete voor een winkeldiefstal € 181,-- bedraagt, is € 137,-- voor een vergeten kentekenplaat veel te veel Al zullen 'keurige' (lees hardvochtige) mensen dan vinden dat de boete voor winkeldiefstal te laag is, maar dat terzijde.

Iedereen - ook een politieman en een Officier van Justitie, weet dat een automobilist bij een snelheidsbeperking zijn auto laat 'uitlopen'. Niemand gaat bij zo'n bord bovenop z'n rem staan. Bovendien, als een politieman dat ziet, zou hij je weer kunnen beboeten wegens Artikel 5 (Gevaar of hinder veroorzaken voor het overige verkeer). :mrgreen: Het is zo krom als wat.

Zo'n flitser hoort gewoonweg op een redelijke afstand te staan. Maar daar is geen Officier van Justitie of rechter van te overtuigen. Dat is de tijdgeest: mensen hebben oogkleppen op.

In mijn ogen (en echt niet die van mij alleen) is dit een uitvloeisel van de New World Order (Bilderberg-groep), die een kleine, heersende, almachtige, superrijke bovenlaag voorstaat, die op een wijze die je kunt vergelijken met een Kalifaat heerst over de arme onderklasse, waarbij de middenklasse totaal is weggevaagd. Je ziet ook, hoe Nederland steeds meer een politiestaat wordt. De politie is er niet meer om te helpen, gevaar te bestrijden of in te grijpen bij excessen, maar is een 'systeem' geworden, dat iedereen pakt, die even over de schreef gaat. Zo'n mentaliteit maakt een land kapot en een volk tot knechten. Maargoed, dat laatste is het wereldwijde plan van Bilderberg...


Alle macht en geld gaat naar de machtige multinationals. De laatste 20-30 jaar hebben we hun de macht gegeven.
zoiets: https://www.youtube.com/watch?v=rv5t6rC ... B04A37E92B
De meeste mensen zijn groepsdieren, en volgen de status quo die heerst blindelings. goed te zien in het filmpje.

Maar Thatcher.. het is nu 2014 en vertel nu eens, wat heeft het ons gebracht?.. goedkope televisies, goedkope nieuwe auto's. goedkoop maar ook steeds slechtere kwaliteit voedsel. Met de argumenten van spullen van multinationals zo goedkoop mogelijk probeert men het gewone volk te overtuigen dat het zo beter is. Als iets gerepareert moet worden is het hele apparaat nieuw kopen of hele complete delen vervangen goedkoper dan het met zo min mogelijk belasting voor het milieu repareren.
Je merkt het bij garage's, dat wanneer er iets mis is men zo snel mogelijk onderdelen gaat vervangen tot het probleem is opgelost. steeds minder kennis, steeds minder tijd, zo snel mogelijk diagnosticeren en zo snel mogelijk vervangen is de goedkoopste oplossing. Het is zo het goedkoopste omdat het systeem verstoort is. Een hele vreemde wereld.
Wat heeft het voor nut om superrijken mensen nog rijker te maken. De liberalen(dus niet de vvd, maar echte liberalen) hadden heel vroeger al door dat je beter 100 mensen ietsjes rijker kan maken, dan 1 iemand superrijk.



Gisteren stond in allerlei nederlandse kranten"nederlanders willen kleiner en goedkoper wonen". Het is gebaseerd op een onderzoek van bouwfonds Nederland.
Ja ik snap dat nederlanders goedkoper willen wonen. Maar het is drogredenatie dat het dan kleiner moet. De prijs is grotendeels lucht.
Waarom is de titel niet "Nederlanders willen goedkoper en groter wonen", want dat zou een betere titel zijn wat we zouden moeten willen. Vergeleken met andere landen hebben we kleine huizen.
In het onderzoek gaat het vooral over mensen die in steden in de randstad willen wonen, die gezegd hebben dat ze bereid zijn genoegen te nemen met een kleiner huis, als het maar goedkoper is.
Ja logisch dat men dat roept. Ik ben misschien ook wel een heel klein beetje bereid als mijn woonlasten bijna onbetaalbaar zijn nog iets kleiner te gaan wonen. Maar ik wil het niet! liever goedkoper en groter als ik helemaal vrij mag spreken.
De kranten laten het lijken dat we kleiner moeten gaan wonen om goedkoper uit te zijn. Maar dat is niet zo! Als er daadwerkelijk kleinere huizen gebouwd gaan worden zou een betere titel zijn "willen we kleiner wonen voor hetzelfde geld".
Ik zal uitleggen waarom. Als er kleinere huizen worden bijgebouwd doet dat bijna helemaal niets met de gemiddelde woningwaarde. Grotere woningen zullen in prijs stijgen, en kleinere woningen misschien ietsjes in prijs dalen. Op de lange termijn blijft het gemiddelde gewoon hetzelfde.
Dan is het wel waar dat de kleine woningen die gebouwd zijn, en die dan gekocht worden, idd goedkoper zijn. MAar gemiddeld zijn we net zo duur uit, voor gemiddeld kleinere huizen.
Stel dat we hetzelfde aantal als hele grote woningen in nl bijbouwen. Dan wordt het voor mensen makkelijker om een groter huis te kopen(want er zijn er meer), gevolg is dat kleinere huizen meer gaan vrijkomen, en de huizenprijzen van kleine woningen ook dalen.

Wat een rotartikel. Slecht nieuws voor oldtimers, want ruimte voor je oldtimer wordt steeds onbetaalbaarder. Steeds meer mensen die motoren reviseren in hun woonkamer of keuken. Steeds meer mensen die geen ruimte hebben voor hun hobby. Slecht nieuws. Steeds meer parkeerproblemen en andere mensen die klagen over je oldtimer.

En dan nu ga ik vertellen waarom het goed zou zijn voor nederland als we nog kleinere woningen gaan bouwen, want het nieuws dat we dit moeten gaan doen moet toch ergens vandaan komen. De gemiddelde woningwaarde blijft hetzelfde(op lange termijn), maar het gevolg is wel dat de woningen die er al zijn relatief wat meer waard zullen worden, want er komen een boel nog kleinere huizen bij.
Maw we gaan alleen maar kippenhokken bouwen, zodat de kleine woningen die er al zijn villa's daarmee vergeleken zijn. Zodat die minder onder water staan, zodat de banken niet omvallen.

Wauw goed nieuws voor de mensen die al een huis hebben en zich superieur willen voelen en neerkijken op de (over het algemeen) nieuwe generatie die in een nog kleiner huis moeten wonen. Goed nieuws voor de banken, dat ze minder snel omvallen.
Wat een rotland, hoe in hemelsnaam kunnen dit soort artikelen in de krant komen!


Het wordt in de krant geschreven als de oplossing en dat we dit moeten gaan doen. Echter het is gebaseerd op mensen die graag in de stad willen wonen, en omdat ze zo graag willen dat het goedkoper is hebben ze in dat enquetetje aangegeven bereid te zijn nog kleiner dan wel te willen wonen.
Compleet uit zijn verband gerukt deze titel.
Waarom wordt het steeds moeilijker gemaakt om naar een bejaardentehuis te gaan? Omdat ze oude mensen zolang mogelijk in hun koopwoning willen laten zitten, om zo huizen schaarser te houden. Waarom wordt het financieel onaantrekkelijk gemaakt om als bejaarde bij je kinderen in te trekken. Om de bejaarde maar zo lang mogelijk in zijn woning te houden om huizen schaars te houden.
Waarom wil de overheid de bejaarden zelf laten betalen voor hun zorg. Omdat sommige bejaarden zeer zwaar binnenlopen door hun eigen woning te verkopen. Probleem is alleen dat bejaarden zonder eigen woning die zorg niet kunnen inkopen, maar stond in de krant dat dat geregeld zou gaan worden.

"Bilderberg" wil het volk steeds armer maken, en men heeft het niet door. Men denkt dat als men een groter huis niet kan betalen, dat het door zichzelf komt omdat hij niet hard genoeg werkt. Mensen die het nu financieel heel krap hebben omdat ze 2 inkomens nodig hebben om de hypotheek te kunnen betalen denken dat het door hunzelf komt.
JAmmer dat mensen in hun hokje worden gehouden, denkend dat ze vrij zijn. Terwijl we steeds meer slaaf worden van de bank. het systeem steeds verroter raakt. Waar van echte vraag/aanbod in de markt geen sprake meer is, maar er alleen maar marktverstoringen zijn.
Het lijkt alsof het slechte nieuws langzaam aan en in porties gebracht wordt, om het volk rustig te houden.

Bilderberg willen de supperrijken en multinationals superrijk houden, en de rest van de wereld liefst zo arm mogelijk maken, dat we met zijn allen denken dat we harder voor de machthebbers moeten werken om het iets beter te krijgen. Maar dat zal niet gebeuren... het enige wat je kan doen in deze wereld is nog harder werken dan iedereen al om je heen.

Het moet eens afgelopen zijn. We zouden het zoveel beter hebben dan vroeger, maar naar mijn idee werken we met zijn allen veel harder. het moet eens afgelopen zijn want waar is de werkgelegenheid? Die is er niet omdat we al zon grote arbeidsproductiviteit hebben om ons in dit westerse leven te voorzien. De laatste booming werkgelegenheid kwam uit de ict. De lente en zomer van de laatste kondratieff golf. Alle seinen wijzen erop dat we nu in de herfst zitten(oa de laatste delen van de bull market, zie vorige post bis van mij van de bis) en dat de winter nog moet komen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kondratieff-golf

Volgens kondratieff zal het zo slecht blijven gaan totdat de volgende booming innovatie komt. Mijn hoop is nanotechnologie, en dan vooral supercapacitors. En kernfusie. Echter dat zal nog wel even duren.

in de tussentijd. Alstublieft, GEEF HET VOLK MEER RIJKDOM. ipv alles op de crisis te gooien dat we nog krapper moeten wonen, en nog harder moeten werken om nog te kunnen eten nadat de woonkosten betaalt zijn, Moet er eens opgehouden worden met de "corruptie" in de overheid, en de geheime meetinkjes van de superrijken om superrijk te blijven. Er moet eens opgehouden worden met de bankiers die alleen maar aan hun eigen bonussen denken, en niet aan wat voor belangrijke functie ze zouden moeten vervullen om het economisch systeem stabiel te houden. Ideeen zoals het basisinkomen wat serieuser genomen worden.
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... n-het-volk
Misschien komt er vanzelf wel een totale economische meltdown dat alles gereset wordt in combinatie met complete "SHTF ".

Geef het volk meer vrije tijd om zich te kunnen ontplooien met zijn hobby, geef het volk meer ruimte en laat het zich eens echt rijker voelen.

Of kan dat al niet meer omdat de zaken er zo erg voorstaan dat shtf dichterbij is dan we denken? Dat we binnenkort zelfs geen eten meer kunnen betalen, Dat er geen geld meer uit de pinautomaat kan komen omdat de bankiers het systeem zo erg hebben verkloot?
In Afrika kan je ook gewoon eten en water kopen zolang je geld hebt. Er zijn zelfs restaurants en macdonalds. Echter een groot deel van de mensen kan het niet betalen. Dit komt voor ons ook steeds dichterbij.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 09 jul 2014, 21:40

+1 evert...you are right, when you're right..
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 10 jul 2014, 01:17

Dit forum is natuurlijk bedoeld om onze beleving van de oldtimerhobby te delen..
Soms neem ik wel eens een zijstraat waarvan ik weet dat dit hier eigenlijk niet thuis hoort.. Mijn exuses hiervoor!! :oops:
Maar goed het heeft er wel mee te maken natuurlijk..
Daarom stel ik voor elkaar zo goed mogelijk te blijven ondersteunen om het behoud van onze hobby gezamelijk te kunnen blijven beoefenen..
Hier even mekkeren lucht soms wel eens even op... :mrgreen:
Als we met z,n allen blijven strijden komt er misschien t.z.t toch weer een omslag.... Wie zal het zeggen...
Jeroen zal vast niet alleen staan in z,n mening en dus is er ook hoop voor de toekomst...
Al is de zure appel wel heeeeeeel erg groot al een hele poos....
Wat mijn bekeuring betreft daar ga ik ook nog eens een telefoontje aan wagen want dat zit me echt niet lekker..
Ja en daarna ga ik deze toch wel overmaken vermoed ik... Maar wat ik links uit moet geven haal ik rechts wel weer naar binnen... Tja ik zal wel moeten..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 10 jul 2014, 01:25

gelijk hebben en gelijk krijgen gaat niet altijd op in de huidige dictaturen...maar over tot de orde van de dag maar weer en Jan..je kunt het systeem flink frustreren als je gewoon bezwaar aantekent, dan moet een ambtenaar de zaak handmatig gaan aanpakken, overdragen aan de OvJ, deze maakt een besluit en daar kun je weer tegen in beroep.

je verliest het waarschijnlijk, maar gezien de manuren heeft de overheid tenminste niks meer aan je verdient.

mijn 505 is aangemeld, ben aan het wachten op de aanslag en ga dan meteen in beroep.

grt, bert.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Evert G.D » 10 jul 2014, 01:27

LouisdeFunes schreef:gelijk hebben en gelijk krijgen gaat niet altijd op in de huidige dictaturen...maar over tot de orde van de dag maar weer en Jan..je kunt het systeem flink frustreren als je gewoon bezwaar aantekent, dan moet een ambtenaar de zaak handmatig gaan aanpakken, overdragen aan de OvJ, deze maakt een besluit en daar kun je weer tegen in beroep.

je verliest het waarschijnlijk, maar gezien de manuren heeft de overheid tenminste niks meer aan je verdient.

mijn 505 is aangemeld, ben aan het wachten op de aanslag en ga dan meteen in beroep.

grt, bert.


+1 Bert! :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor MarcoPeus » 10 jul 2014, 21:03

Nog meer slecht nieuws:
Niet zo zeer voor oldtimers an sich maar meer voor het ontwerphuis dat vele oldtimers heeft getekend.
Het einde van een tijdperk.
http://jalopnik.com/famed-italian-design-house-bertone-officially-bankrupt-1602896439
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Remco504coupe » 10 jul 2014, 21:53

Evert G.D schreef:
Zo'n flitser hoort gewoonweg op een redelijke afstand te staan. Maar daar is geen Officier van Justitie of rechter van te overtuigen. Dat is de tijdgeest: mensen hebben oogkleppen op.
..


2.2. Plaats meetlocatie snelheidsmetingen
De snelheid van voertuigen moet zijn aangepast direct op de plaats waar een lagere maximumsnelheid gaat gelden.
Om discussies of beroepschriften / brieven te voorkomen over een te korte afstand tussen de plaats waarop de lagere maximumsnelheid ingaat en de snelheidsmeting wordt een minimumafstand in acht genomen tussen de plaats van inwerkingtreding van de lagere maximumsnelheid tot de meetlocatie. Voor het bepalen van deze minimumafstand wordt geen rekening gehouden met de voor het gebod geldende maximumsnelheid. Het uitgangspunt is immers dat de snelheid bij het passeren van het gebod moet zijn aangepast en derhalve wordt bij het bepalen van de afstand tussen gebod en meetplaats uitgegaan van de uit het gebod volgende maximumsnelheid.

De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:
30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
Dezelfde afstanden moeten worden gebruikt tussen de meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. Bij kruisingen en in bijzondere omstandigheden kan hier van worden afgeweken.

NB De in de tabel vermelde afstanden betreffen de minimale afstanden.
Om aan deze eis te voldoen, zonder gebruik te maken van de tabel, kan de ter plaatse toegestane snelheid worden vermenigvuldigd met het getal drie. Deze formule geldt voor alle in de tabel vermelde snelheden.
Bijvoorbeeld: Toegestaan 80 km/h. De afstand tussen gebod en meetplaats wordt dan als van de formule wordt gebruikgemaakt: 80 x 3 = 240 m.

wetten.nl
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor pauldevries » 10 jul 2014, 21:56

Weer een icoon met mooie ontwerpen minder
Bertone heeft toch in vele modellen en ook de cabrio-versies hiervan de hand gehad qua ontwerp.
Jammer dat zelfs een bedrijf als dit het niet overleeft.
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 10 jul 2014, 23:05

zo is het leven nu eenmaal, en zonder melodramatisch te worden: op de as van de puinhopen ontstaat altijd weer nieuw leven. daarmee bedoel ik dat tussen al die creatieve geesten die er werkten, altijd wel een nieuwe Bertone opstaat en zijn eigen studio begint.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 18 jul 2014, 12:23

Belastingdienst krijgt duizenden bezwaren over oldtimers


De Belastingdienst heeft zo’n 16.000 bezwaarschriften, brieven en klachten ontvangen van eigenaren van oldtimers.

Belastingdienst krijgt duizenden bezwaren over oldtimers
© AFP

Vanaf dit jaar zijn alleen nog oldtimers ouder dan veertig jaar vrijgesteld van de motorrijtuigenbelasting. Voor auto’s ouder dan 26 is er een overgangsregeling.

"Er is massaal gereageerd op en geageerd tegen de regeling", zo schrijft staatssecretaris Eric Wiebes (Financiën).

Bij de belastingdienst zijn zeventien medewerkers fulltime het proces af te handelen.



Site


Veel van de bezwaren komen via Stichting Autobelangen. Particulieren kunnen via de site van de stichting een bezwaar opstellen.

Voorzitter Wouter van Embden vertelt tegenover het AD dat zo’n 8.000 mensen bezwaar hebben gemaakt via de site. Elk bezwaarschrift telt zeventien pagina’s.

"Dat zorgt voor een enorme achterstand bij de fiscus. Velen hebben dan ook nog geen afwijzing gehad", aldus van Embden.



Door: NUgeld.nl
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 18 jul 2014, 13:43

Ze doen hun best waarschijnlijk bij de inners van de staat maar erg snugger komen ze niet over.
Ik had ook gebeld via het vermelde telefoonummer in de aan mij gerichtte brief van de mrb van m,n Iveco bus.
Het bekende keuze menu doorgeworsteld om te eindigen met het bericht dat ik een ander nummer moet bellen en de
Lijn werd gesloten... :evil:
Ook daar dat keuze-menu en uiteindelijk iemand aan de lijn....
Mijn vraag waarom het juiste nummer niet staat vermeld in de aan mij gerichtte brief was al moeilijk te beantwoorden.
Uitgelegd dat de briefschrijver (de mrb dienst) een fout nummer vermeld en dat ik 10 minuten later werd afgesloten en een ander nummer moest bellen en ook daar een menu door moest..
Als in de 1e brief het juiste telefoonnummer staat met het juiste toestel kunnen ze direkt opnemen immers..
Ik hoef dan niet dat ergerlijke menu door en hun lijnen zijn minder belast..
Dit soort oplossingen zijn te makkelijk en te simpel en dus niet geschikt voor deze dienst schijnbaar..
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 19 jul 2014, 00:46

snap je dan niet dat ze dit bewust zo doen. het is dat jij een hardnekkige Fries bent en niet opgeeft, net als wij Limburgers, onverzettelijk. maar de weke randstedeling legt het moede hoofd in de schoot en geeft op..en dat is pure winst voor de fiscus.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 19 jul 2014, 08:51

LouisdeFunes schreef:snap je dan niet dat ze dit bewust zo doen. het is dat jij een hardnekkige Fries bent en niet opgeeft, net als wij Limburgers, onverzettelijk. maar de weke randstedeling legt het moede hoofd in de schoot en geeft op..en dat is pure winst voor de fiscus.

Ik heb hier ook wel weer een reactie op maar ik laat het hierbij Bert want hier is het forum niet voor natuurlijk..
Ik zou wel eens een opdate willen van het totale oldtimerbestand nu in Nederland..
De Weekers verordeningen hebben z,n effect wel gehad volgens mij..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Leeuwtje » 19 jul 2014, 11:20

jan-04 schreef:Ik zou wel eens een opdate willen van het totale oldtimerbestand nu in Nederland..
De Weekers verordeningen hebben z,n effect wel gehad volgens mij..
gr jan

Inderdaad Jan daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar en ik denk dat het bestand inmiddels een beste tik heeft gehad maar op basis van mijn persoonlijke ervaringen denk ik dat de verordening ook op andere manieren zijn uitwerking wel heeft gehad.
1. Ik werk aan de A-12 niet ver van de Duitse grens en zie wekelijks trucks met old-en youngtimers het land verlaten.
2. Twee old-/youngtimerspecialisten in mijn omgeving hebben de tent gesloten/ zijn failliet gegaan.
3. mijn 205 CT uit '86 is afgelopen week richting de sloop gegaan omdat de opgelopen schade herstellen totaal zinloos was geworden.
4. diverse hobbyprojecten (Peugeot 504 '82, VW Golf '80, Renault 5 '79, Landrover '77, Alfa '76) van familie/ vrienden zijn verkocht/stilgelegd.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 19 jul 2014, 12:37

Ja droevige berichten...Allemaal betutteling en bemoeienissen uit DenHaag welke heel veel neveneffecten en daarmee de vrijheid en democratie geweld aan doen.. :(
Maar het kan veel erger zoals we allemaal weten.. Het zal ook daarom zijn dat burgers dit allemaal slikken..
HEEFT iemand bruikbare cijfers van de afname's?
Gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor p205cabrio » 19 jul 2014, 13:36

hoi leeuwtje,
of die 205 het gevolg was van de oldtimerregeling lijkt me sterk. een 205 kost 50 euro per kwartaal. En met het kwartarief 12.50. Daar doe je een auto niet voor weg.
p205cabrio
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 03 feb 2013, 14:21

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 19 jul 2014, 18:53

p205cabrio schreef:hoi leeuwtje,
of die 205 het gevolg was van de oldtimerregeling lijkt me sterk. een 205 kost 50 euro per kwartaal. En met het kwartarief 12.50. Daar doe je een auto niet voor weg.

Wel als je ook op andere fronten ook al duurder uit bent.
Het op de weg houden en ermee rijden naast je dagelijkse auto.
Winters in de stalling maar wel de kosten..Het is hele plaatje.
Bekeuringen., brandstof, mrb ,
het dagelijks leven is duurder., we worden van alle kanten bestolen..
Met dit gegeven erbij komt het dat er veel voiture..' s verkocht of gesloopt worden...
Gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor joospeugeot » 19 jul 2014, 19:40

p205cabrio schreef:hoi leeuwtje,
of die 205 het gevolg was van de oldtimerregeling lijkt me sterk. een 205 kost 50 euro per kwartaal. En met het kwartarief 12.50. Daar doe je een auto niet voor weg.

je zult bedoelen 58 per kwartaal, maar dat is toch nog steeds 58 euro per jaar.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 20 jul 2014, 01:39

het garagebedrijf waar ik altijd kwam, is ook recent gesloten. de eigenaar en twee monteurs zitten thuis, moeders te helpen met de aardappelen te schillen. de garage had veel mensen met old en youngtimers als klant en deze zijn vanaf dat het kabinet aankondigde de mrb regeling opnieuw op de schop te nemen, zoetjes aan allemaal weggebleven.

De meeste mensen die ik in mijn omgeving ken met oldtimers hebben hem weggedaan, een enkeling met veel plaats heeft hem weggezet.

wat een land.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 20 jul 2014, 07:29

Dit hele 'wanbeleid' heeft m.i. ook een nadelige invloed op de prijzen van de 40 + en dus belastingvrije voitures.
Een mij goed bekende lokale garagist heeft de door hem verzamelde Fr. klassiekers w.o. een 404, Panhard Pl17
en Citroën I.D. voor een fractie van de prijs weggedaan. En deze man is niet zo erg weg-geverig, hij maakt graag winst.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Michael » 20 jul 2014, 10:46

de klaagmuur is weer in ere hersteld ......
zie het positieve nieuws: er is weer meer werk, realiseer dat we het echt niet slecht hebben.
net over onze landgrenzen zie je meer armoede dan in heel Nederland.Ga eens naar Luik e.d. dat zie je nergens in ons land.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Ivovanduijn » 20 jul 2014, 12:09

Michael schreef:de klaagmuur is weer in ere hersteld ......
zie het positieve nieuws: er is weer meer werk, realiseer dat we het echt niet slecht hebben.
net over onze landgrenzen zie je meer armoede dan in heel Nederland.Ga eens naar Luik e.d. dat zie je nergens in ons land.


Helemaal mee eens. Het is soms wel tenenkrommend wat hier allemaal gepost word over het wanbeleid dat geweld aandoet aan onze vrijheid en democratie.
Ik hoef het natuurlijk niet te lezen maar het kopje "slecht nieuws voor oldtimers" suggereert wat anders.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 20 jul 2014, 14:03

Bovenstaande posten begrijp ik ook wel hoor, maar iets anders.. We laten het hier bij wat betreft het " klagen" ... :D
Voor onze oldtimers geld dat als je er in wil rijden ze ook verzekerd moeten zijn.
Vaak is dit maar een paar keer en dan staan ze weer gestald..
Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om als persoon verzekerd te zijn onafhankelijk in welke auto je stuurt..
Er zijn er zat die met 10 voiture's minder van de openbare weg gebruik maken dan 1 iemand met 1 voiture..
Zou zoiets kunnen? Wel eerst aanmelden misschien via een loggin o.i.d misschien maar nu moet je elke voiture appart verzekeren..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 20 jul 2014, 14:33

leuk dat er nog mensen zijn die gewoon geloven wat er door de mainstream media bij elkaar gelogen wordt. maar inderdaad, ik zou graag eens willen weten wat tot nu toe de effecten zijn van het invoeren van de nieuwe belastingmaatregelen voor de oldtimer. en dat heeft toch alles te maken met dit topic, of ben ik nu gek ?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor risky » 20 jul 2014, 23:10

Hoe triest het ook is dat de 25 plus auto gesloopt en uitgevoerd worden
Hieruit blijkt ook wel dat er flink gebruik werd gemaakt van de regel belastingvrij
Ik heb mijn 505 diesel ook verkocht simpelweg omdat ik voor hetzelde geld een moderne auto kan rijden.
Die altijd inzetbaar is en betrouwbaar is al zou de regel teruggedraaid worden dan ik blijf lekker in een moderne auto rijden ik houd nu tijd over :mrgreen:
Ik heb nog 1 oldtimer en dat is ook mooi zat en betaalbaar :wink:
Het was een mooie regeling die helaas onhoudbaar werd...ik heb er toch jaren plesier van gehad.
Maar ik rijd 70,000 kilometer per jaar en het valt gewoon op hoe weinig oldtimers er nog op de weg zijn na de afschaffing van belastingvrije regel...
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten