Slecht nieuws voor oldtimers 2

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor risky » 20 jul 2014, 23:16

jan-04 schreef:Bovenstaande posten begrijp ik ook wel hoor, maar iets anders.. We laten het hier bij wat betreft het " klagen" ... :D
Voor onze oldtimers geld dat als je er in wil rijden ze ook verzekerd moeten zijn.
Vaak is dit maar een paar keer en dan staan ze weer gestald..
Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om als persoon verzekerd te zijn onafhankelijk in welke auto je stuurt..
Er zijn er zat die met 10 voiture's minder van de openbare weg gebruik maken dan 1 iemand met 1 voiture..
Zou zoiets kunnen? Wel eerst aanmelden misschien via een loggin o.i.d misschien maar nu moet je elke voiture appart verzekeren..
gr jan


Dat was er vroeger dat was een rijbewijs verzekering
dat is geloof ik komen te vervallen door de houderschaps belasting
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 26 jul 2014, 12:42

ik heb zojuist de aanslag ontvangen over de 505. dit weekend bezwaar maken via de bezwaargenerator en aangetekend versturen.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor p205cabrio » 26 jul 2014, 17:04

Voor bromfietsen bestaat er een verzamelpolis. Vroeger moets ik een verzekeringsplaatje overschroeven op de brommer waar ik reed. Nu hebben al mijn brommers een eigen kenteken en staan ze allemaal op 1 polus voor 1 vaste prijs.
In de polis staat dat ik de enige bestuurder ben. De verzekering heeft alle kentekens doorgegeven bij de RDW en ik krijg 15 groene kaarten.

Totaal betaal ik 56 euro.

zie www.vanmaarseveenassurantien.nl/content ... rzamel.php
p205cabrio
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 03 feb 2013, 14:21

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor tuuur » 01 sep 2014, 09:13

Oldtimerregeling levert nog geen derde van geraamde opbrengst op

Staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën kan opnieuw zijn borst natmaken. Vorige week werd al duidelijk dat de accijnsmaatregel van 1 januari 2014 haar uitwerking naar alle waarschijnlijkheid mist. Nu is ook duidelijk geworden dat de aangepaste MRB-regels voor oldtimers dit jaar het geraamde bedrag verre van opbrengen. In plaats van de geraamde- en tussentijds al aangepaste- opbrengst van €120 miljoen zal er nog geen derde van dat bedrag aan belastingopbrengsten richting Staatskas vloeien.


http://amklassiek.nl/oldtimerbelasting- ... 014/09/01/
Avatar gebruiker
tuuur
 
Berichten: 1262
Geregistreerd: 05 jun 2012, 11:03

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Cor Rosie » 01 sep 2014, 10:32

En neem maar gerust aan dat die 35 mln ook bij lange na niet gehaald gaat worden, aangezien hier nog een boel "uitloop" bij zit: mensen die nog het nog even aankijken in verband met "de rechtszaak" of langzamerhand op zoek gaan naar een andere auto. Het zullen er snel veel minder worden en wat er overblijft, rijdt op benzine.
Ik schat max 15 mln op jaarbasis.

Eerlijkheidshalve zou de berekening natuurlijk wel gecorrigeerd moeten worden met de belastingopbrengsten voor de alternatieve voertuigen die in sommige gevallen in de plaats van de oldtimer worden aangeschaft.
Maar daar waag ik mij maar niet aan.
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 01 sep 2014, 15:00

tja, leuk om te lezen. maar het zal geen (snelle) wijziging tot gevolg geven. de nieuwe cijfers over de accijns worden ook volkomen genegeerd.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Remco504coupe » 01 sep 2014, 15:02

Wiebes is net zo'n eikel als Weekers, van de week weer in D getankt.
De file met Nederlanders stond vanaf het tankstation via een stuk weg tot op de voorafgaande rotonde.
Pomphouders missen niet zo veel hoor Wiebes.

In Polen kost een liter benzine 1,20, en daar zit de mrb in.
Vandaar dat zij nagenoeg allemaal een dikke diesel rijden.

Wiebes, reken ff mee:
Er zijn minimaal 100.000 Polen hier gevestigd, wonen en werken.
Stel even dat de helft een auto heeft: 50.000.
Neem even gemiddeld 100,- per maand, 1200,- per jaar mrb.

Dat is dus 50.000x1200=60miljoen die minimaal even binnen geharkt kan worden.
Dan komt er ook een einde aan de valse arbeidsconcurrentie, en kun je eindelijk weer eens een maatregel nemen waar de meerderheid van de nederlanders achter staat..

Even minder flitsen en die struikrovers achter de PL-kentekens aan sturen..
Niet pakken voor BPM, want die moet afgeschaft :evil:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Harrie » 01 sep 2014, 16:18

tuuur schreef:
Oldtimerregeling levert nog geen derde van geraamde opbrengst op

Staatssecretaris Eric Wiebes van Financiën kan opnieuw zijn borst natmaken. Vorige week werd al duidelijk dat de accijnsmaatregel van 1 januari 2014 haar uitwerking naar alle waarschijnlijkheid mist. Nu is ook duidelijk geworden dat de aangepaste MRB-regels voor oldtimers dit jaar het geraamde bedrag verre van opbrengen. In plaats van de geraamde- en tussentijds al aangepaste- opbrengst van €120 miljoen zal er nog geen derde van dat bedrag aan belastingopbrengsten richting Staatskas vloeien.


http://amklassiek.nl/oldtimerbelasting- ... 014/09/01/


en Weekers dacht aanvankelijk er 164 miljoen mee binnen te harken.... hij had nog nooit van schorsen gehoord zekers ?
en uitbouwen LPG ? en ............

Ik wacht de uitkomst van de rechtszaak ( aangespannen door Stichting Vrijstelling Oldtimers ) met spanning af.

grt, Harrie

p.s.: in dit topic werd afgeweken van onderwerp, verzekeren en brandstofprijzen zijn totaal andere discussie, toch?
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 01 sep 2014, 21:49

Ik kreeg bericht van de blauwe 104 dat ik de kwart tarief factuur niet betaald heb en dus het volledige jaartarief moet betalen.
Heb gebeld dat ik die factuur niet heb gekregen.
Dat zou best kunnen werd er gezegd.
Toen aangegeven dat ik haar het hele jaar door wil kunnen rijden.. Toen gevraagd of ik nu ook bekeurd kan worden..
nee was het antwoord..
Appart.. Dan deze nota overmaken.. Als die komt!
En dan bezwaar maken..
Het is niet iets wat ik wil.maar de wetgever is op veel gebieden de weg volledig kwijt..Miljarden worden weggesmeten aan mislukte projecten en door gekonkel en handjeklap politiek dit soort belachelijke zaken erdoor drukken op oneerlijke argumenten. Heeft veel banen en inkomen gekost..
Het millieu argument is gebruikt als rechtvaardiging van het besluit maar dat is marginaal zo klein dat dit geen basis is voor zo,n ingrijpende maatregel....
We gaan afwachten wat de rechter hiervan vindt..
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 02 sep 2014, 00:13

de rechter ? die staat op zaterdag met zijn ministervriendjes op de golfbaan, peinst er op zondag over en geeft s'maandags er een beste draai aan en het blijft zoals het is. dat er nog mensen zijn die vertrouwen hebben in de rechtstaat in dit land, dat verbaast mij nog het meest.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Mockenrue » 02 sep 2014, 00:25

Dat snap ik niet. Zijn alle rechters omgekocht dan, of leven we in een totalitair regime zonder het te weten ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 02 sep 2014, 10:00

.

OLDTIMERS MASSAAL HET LAND UIT

Dit lees ik net in de Volkskrant van heden op blz. 21
"de regeling lijkt 35 miljoen op te brengen in plaats van 120 miljoen''
nog een paar cijfers uit het zelfde artikel ; in de eerste zes maanden van het jaar werden er 13.000 oldtimers geexporteerd
dat is een verdubbeling ten aanzien van vorig jaar 20 % naar de zuiderburen de rest naar Duitsland, Marokko, Libië en Nigeria.
De uitvoer van oude diesels steeg met 225 %
Het is duidelijk dat dit onzalige plan niet de vereiste opbrengst heeft gehaald, wat gaat er nu gebeuren, gaan ze de MRB vrijstelling
opschroeven naar 50 jaar of gaan we met zijn allen weer het volle pond aan wegenbelasting ophoesten ???

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 02 sep 2014, 19:12

@ ldfn
Dat is makkelijk te veronderstellen maar dat kan je zo niet als gegeven aannemen...
Wel heb ik het idee dat ze gevoelig zijn voor stemmingmakerij.
Maar wat het ook word, de wet is een handvest waar we allemaal naar dienen te leven!!!
Hopelijk word het goednieuws voor ons.
Ik ga in ieder geval verder op de ingeslagen weg..
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor CXpeu » 03 sep 2014, 02:51

ruit'48 schreef:.
Het is duidelijk dat dit onzalige plan niet de vereiste opbrengst heeft gehaald, wat gaat er nu gebeuren, gaan ze de MRB vrijstelling
opschroeven naar 50 jaar of gaan we met zijn allen weer het volle pond aan wegenbelasting ophoesten ???

Niet zo'n paniekredenatie loslaten...........
Dat opschroeven naar 50 jaar dat zullen ze nooit doen......... dat beseffen ze ook wel.

Ze halen het nu al niet laat staan bij 50 jaar! Dan zijn er misschien nog andere truukjes die uit de hoge hoed zullen komen. :evil:
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 03 sep 2014, 06:58

CXpeu schreef:
ruit'48 schreef:.

Niet zo'n paniekredenatie loslaten...........
Ze halen het nu al niet laat staan bij 50 jaar! Dan zijn er misschien nog andere truukjes die uit de hoge hoed zullen komen. :evil:


Dit is geen paniekreactie en zeker niet als zodanig bedoelt , bovendien heb ik geen reden tot paniek , het is een veronderstelling
onze regenten hebben heel veel geld nodig dus ze zulen ongetwijfeld nog een of andere kunstgreep gaan toepassen om de centjes
binnen te halen.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor eri©on » 03 sep 2014, 22:31

www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 03 sep 2014, 23:05

Weer een nieuwe ondoordachte maatregel..
De geldjacht word weer ingezet op zoek naar nieuwe slachtoffers..De belasting afgestemd op de theoretische uitstoot.. Dit gaat weer geld en banen kosten..
Flipperkastbeleid word gewoon doorgezet...
De enige leidraad is de modegrill van de zittende Staatssecretaris...Burgers zijn er om misbruikt te worden om de politici in stand te houden..
Bovenstaande tekst alleen als doemscenario lezen uiteraard.
Gr Jan..
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 04 sep 2014, 01:29

de gewone man die nu nog in zijn oude autootje rijdt, perfect onderhoudt etc., gaat deze dan wegdoen. en ipv de door dit roofkabinet gedroomde aankoop van een ''schone'' auto, koopt deze een electrische fiets of wat anders, of helemaal niks.

einde van het liedje is dat we dan een jaar later lezen dat de accijnsopbrengsten zijn gekelderd, mrb inkomsten en alles wat er maar mee samenhangt.

ik wil weg uit dit land :(
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 04 sep 2014, 08:02

Off topic maar toch ook weer niet maar het anti diesel beleid in de steden dwingt ons om onze oudere diesel van de hand te doen.
Ik rijd een Iveco van 2006.. Heeft nog maar 145000 op de teller.. Ik rijd niet erg veel.. Hiermee mag ik de stad straks niet meer mee in..
Ik snap natuurlijk dat de vervuiling in de steden zoveel mogelijk voorkomen moet worden en ook elders maar ik meende toch dat de oorzaken hiervan nog lang niet voldoende zijn aangetoond..
Gaat ons kabinetje mij nu een vervangend voertuig aanbieden?? Ik vind namelijk dat alle kosten die voorvloeiend uit dit soort schemerige maatregelen niet op de individu mag worden afgewenteld..
Dan verwacht ik een brief waarin staat dat ik naar Nefkens mag om deze in te ruilen voor een mobiel die wel een ticket heeft waar ik overal mee mag rijden.
Volgens mij is dit gewoon discriminatie.. Heb je centen om nieuw te kopen dan mag je alles en anders word je in een no-go hokje geplant!!..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor 404noir » 04 sep 2014, 10:15

volledig mee eens! Ik ben al langere tijd op zoek naar een bus-campertje. Maar ze zijn erg duur.
Er zijn wel betaalbare busjes (VW T4) maar die zijn al zo oud dat je er problemen mee krijgt als je er bepaalde steden mee in wil.
Op die manier wordt je al snel gedwongen een veel duurdere nieuwere 'schonere' bus-camper te kopen.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 04 sep 2014, 12:26

precies, en dan koop je hem niet. zo redeneert iedereen met een gezond verstand. dus, om terug te komen op de gewone gebruiksauto, veel mensen zullen de auto dan maar wegdoen. leuk kabinet, de scheidslijn tussen arm en rijk is alweer een stukje groter geworden.

want de smeerlappen zullen wel niet met een overgangsregeling komen voor deze mensen.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor p205cabrio » 04 sep 2014, 18:50

jan-04 schreef:Dan verwacht ik een brief waarin staat dat ik naar Nefkens mag om deze in te ruilen voor een mobiel die wel een ticket heeft waar ik overal mee mag rijden.


zo een brief heb je als inwoner van den haag en rotterdam inderdaad gekregen. en in utrdht volgens mij ook.
ik had mijn diesel net verkocht maar kreeg van de gemeente een zeer riante slooppremie.
bij aankoop van een vervangende ( gebruikte bovag ) auto kreeg ik 1500 euro meer dan de deal die ik de maand ervoor had gemaakt.
p205cabrio
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 03 feb 2013, 14:21

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor pauldevries » 04 sep 2014, 19:02

Alle argumenten die te maken hebben met milieu-vervuiling zijn je reinste onzin,
Temeer we als nederland momenteel zwaar chemisch verbrandingsafval IMPORTEREN
om de verbrandingsovens hier economisch rendabel!!!!! te laten draaien.

En waar blijft de uitstoot van deze extra verbrande buitenlandse rommel,
Juist hier in NL, dus zal het het bruinhemd-commando wat wij de politiek noemen toch
op een andere manier moeten proberen om aan de eu regeltjes te voldoen die over uitstoot gaan
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 05 sep 2014, 02:15

Even een verhaaltje, is niet on topic, maar het shockeerde mij dermate dat ik het deel:

Eergisteravond draaide ik het busstation van Roermond op, zo tegen half elf.

Ik ging op mijn gebruikelijke standplaats staan en keek rond over het verder uitgestorven plein. Net toen ik er over begon te denken om even een kop koffie te gaan halen, viel mijn blik op een oudere dame, ik denk dat ze rond de 75 was.

Ze liep langs de vuilnisemmers en keek er in. Ik zag haar zich voorover buigen en ze haalde er de door de patatjeugd weggesmeten boterhammen uit en deed ze schichtig in haar boodschappentas.

Ik ben naar haar toe gelopen, ze zag er verder netjes en verzorgd uit. goed, geen Armani kleding, maar gewoon netjes. Ik vertelde dat ik gezien had wat ze eerder deed en vroeg haar naar het waarom.

Ze schrok en dacht dat ik haar wilde wegsturen of iets dergelijks. Toen ik haar verzekerde dat dit niet mijn bedoeling was, vertelde ze haar verhaal.

Ze was nooit getrouwd geweest, geen kinderen en had vanaf haar 17e gewerkt. haar laatste werkgever had het -eerder- gegarandeerde pensioen stilzwijgend om laten zetten naar een andere pensioenvorm, waardoor dit na de ineenstorting van de beurzen ineens weinig meer voorstelde. Het bedrijf was inmiddels overgegaan in andere handen en gefuseerd, dus er was niemand meer om aan te klagen of voor een rechter te slepen.

Ze had haar aow, en ondanks het tegenvallende pensioen kon ze toch rondkomen. ze had geen schulden, ook nooit gehad.

Maar door onze rupsje nooit genoeg jongens uit Den Haag was haar huur ineens gestegen, eigen risico zorgtoeslag ( ze had suiker en was al sinds drie jaar niet meer in staat om naar de dokter te gaan voor controle en bijstelling van de medicijnen. Laat staan dat ze die nog kon betalen. en verder nog wat zaken die wij allemaal ook wel kennen en in ons eigen leven ook ervaren iedere maand.

Verder waren alle kosten zo gestegen dat ze niet meer in staat was om nog naar de winkel te gaan voor eten te kopen.

Ze loste het nu maar op deze manier op.

Ze keek naar mij omhoog ( ik ben 1.90 ) en keek mij in de ogen en zei: "niet klagen maar dragen"

Ik kreeg er geen woord meer uit en keek haar na terwijl ze wegliep richting stationstunnel om daar uit het zicht te verdwijnen.

Ik zal wel op de vingers worden getikt om dit verhaal, maar ik moest het toch kwijt.

Geef maar verder geen reactie op dit stukje, hierna gewoon weer on topic. Maar lees het en denk voortaan na als je denkt: we hebben het hier toch allemaal maar goed in dit land en we hebben niks te klagen.
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 06 sep 2014, 02:02, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 05 sep 2014, 08:27

Inderdaad zwaar off topic Bert..
Deze groep mensen is groeiende in aantal.. Er is veel stille armoede hoor.. Ik ken ze ook in mijn omgeving..
Hier bij ons is iedereen heel sociaal.. Deze mensen worden hier nog geholpen door de omgeving...
In de grotere plaatsen zal dit misschien niet altijd zo zijn..
Ik laat het hierbij.
Ik zal het later nog wel eens verwijderen maar dan hebben de vaste lezer alwel kennis genomen van je verhaal...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten