Slecht nieuws voor oldtimers 2

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 10 jun 2014, 15:06

Ons nieuwe staatstegenhanger is de Hr Wiebes..
Deze wil vereenvoudigingen doorvoeren in het belastingsysteem als ik het goed heb begrepen..
welke vereenvoudiging zouden wij mee instemmen??..
Wat zou een goed compromis kunnen zijn?..
Zou hij niet genegen zijn om lpg te warderen?..
Ik heb het nog niet doordacht of zo maar als nou juist de lpg rijders wel helemaal tax vrij mogen rijden..
Er worden dan zeker meer liters verkocht dan nu.. Er is immers ook al een terugval in de gasopbrengsten..
ja hij zal ook deze prijs nog eens kunnen verhogen maar dan word de concurentie positie van ons werkenden helemaal zero..
@ Marco..
Helemaal mee eens..
Het geld eigenlijk voor alle grotere instellingen..
Ze geven je het gevoel dat ze er voor jouw zitten maar door schade en schande weten we nu dat ze er alleen voor hunzelf zitten..
Daarnaast nog de domheid van de staat dat ze alle besteedbare Euro's uit de maatschappij trekken..
Salaris gaat nu immers rechtstreeks naar de kassiers! Komt niet meer bij de schilder, timmerman, metselaar, rijschoolhouder ( :mrgreen: ) , club, theater, en alle andere leuke zaken..
En toch moeten wij ook de studie van onze kinderen betalen want anders moeten ze zich al voor hun carriere in de schulden steken, wat het kabinet eigenlijk niet wil want we moeten onze schulden aflossen..
Onze banken zetten elke middenstander die een bedrijfspand bezit onder enorme druk en laten hem hele hoge rente betalen voor geld wat ze zelf gratis kunnen ophalen van de Eu bank.. Waarom niet geld rechtstreeks naar de kleine ondernemer!!! Die hebben goed gewerkt en niks verkeerds gedaan..
Ik denk zelf dat dit komt omdat dit makkelijker is uit te voeren.. Kleine ondernemers mogen immers wel failliet.. Banken niet....
Ik vermoed dat er ergens nog een grote gierput boven water komt waardoor alles duidelijk word..
De Nederlandse bank ruikt ook niet fris..
Maar hopelijk heb ik het allemaal bij het verkeerde eind..
Waarschijnlijk wel.. Zal wel.. Toch??..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 10 jun 2014, 18:59

Vreemd genoeg heb ik nog immer niets van de belastingdienst gehoord, terwijl ik drie weken geleden nog heb gebeld met
dit intstituut en van een vriendelijke mevrouw te horen kreeg dat ze het wel even voor me uit zou zoeken , zulks in verband
met het feit dat ik niet in aanmerking wilde komen voor het kwart-tarief.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor WillemV » 10 jun 2014, 19:56

Ik zou nogmaals een belletje plegen, maar eea is ook afhankelijk van de datum van registratie van je auto/motor.
BMW 316i touring "99
Yamaha XV750 "91
WillemV
 
Berichten: 229
Geregistreerd: 15 dec 2013, 20:06
Woonplaats: Zaandam

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor pauldevries » 10 jun 2014, 19:58

Tja de Belastingdienst: Ze kunnen hun slogan beter veranderen naar:

Betrouwbaarder kunnen we het niet maken, Moeilijker Wel :twisted: :twisted:
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor pauldevries » 10 jun 2014, 19:59

wacht zo al weken op een bevestiging die pas 4x verstuurd is en nog hebben ze nuks ontvangen zeggen ze dan :twisted: :twisted:
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor joospeugeot » 10 jun 2014, 20:04

jan-04 schreef:Ik heb het nog niet doordacht of zo maar als nou juist de lpg rijders wel helemaal tax vrij mogen rijden..
Er worden dan zeker meer liters verkocht dan nu.. Er is immers ook al een terugval in de gasopbrengsten..


hier in nederland moet je voor milieu vriendelijk betalen. lpg kost meer in de mrb dan een gewone meer vervuilende benzine. in duitsland is t andersom. op lpg zou je minder moeten betalen, maar aangezien de auto ook nog op benzine kan gaat die vlieger niet op. je betaald dus wel niet meer.
ander voorbeeld is rijden op aardgas. tot voor kort was aardgas even duur als benzine. dat is ook opeens spontaan veranderd. is nu gelijk aan t g3 tarief als ik t goed heb. weer een voorbeeld van betalen voor milieu vriendelijk.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Peu 604 » 10 jun 2014, 22:15

[quote="ruit'48"]Vreemd genoeg heb ik nog immer niets van de belastingdienst gehoord, terwijl ik drie weken geleden nog heb gebeld met
dit intstituut en van een vriendelijke mevrouw te horen kreeg dat ze het wel even voor me uit zou zoeken , zulks in verband
met het feit dat ik niet in aanmerking wilde komen voor het kwart-tarief.

.Ik heb 22 april gebeld het zou allemaal goed komen heb verder niets meer gehoord of ontvangen dus nog steeds niet betaald wacht maar rustig af volgens mij is het een grote zooi.
Peu 604
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 30 jul 2009, 20:30
Woonplaats: Provincie groningen

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 11 jun 2014, 06:42

Peu 604 schreef:
ruit'48 schreef:
.Ik heb 22 april gebeld het zou allemaal goed komen heb verder niets meer gehoord of ontvangen dus nog steeds niet betaald wacht maar rustig af volgens mij is het een grote zooi.


Denk dat je er niet ver naast zit... :wink:
.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Evert G.D » 14 jun 2014, 01:04

Nog steeds geen antwoord gehad op mijn bezwaarschrift, al maanden geleden verstuurd. Enfin. geen bericht is goed bericht, zullen we maar zeggen. :mrgreen: Al heb ik niet de illusie. Ik ga in elk geval door als er een afwijzing komt, wat ik wel verwacht.

In elk geval is het wel een bewijs dat, als we allemaal in het geweer komen, de hele machine vastloopt. Dat is dan weer een goede zaak. :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 14 jun 2014, 06:04

Eindelijk kreeg ik dan gisteren bericht; ik mag met ingang van 28 juni weer elke maand 35 € gaan betalen voor de
27 jaar oude BX. Vooruit dan maar , nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Evert G.D » 14 jun 2014, 16:59

ruit'48 schreef:Eindelijk kreeg ik dan gisteren bericht; ik mag met ingang van 28 juni weer elke maand 35 € gaan betalen voor de
27 jaar oude BX. Vooruit dan maar , nu weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben.

.


Je zou 't bijna in contanten in een enveloppe doen en opsturen. Of contant gaan afrekenen op het belastingkantoor. Daar zouden ze vast blij mee zijn. :mrgreen:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jeroencr » 30 jun 2014, 01:30

jan-04 schreef:Ons nieuwe staatstegenhanger is de Hr Wiebes..
Deze wil vereenvoudigingen doorvoeren in het belastingsysteem als ik het goed heb begrepen..
welke vereenvoudiging zouden wij mee instemmen??..
Wat zou een goed compromis kunnen zijn?..
Zou hij niet genegen zijn om lpg te warderen?..
Ik heb het nog niet doordacht of zo maar als nou juist de lpg rijders wel helemaal tax vrij mogen rijden..
Er worden dan zeker meer liters verkocht dan nu.. Er is immers ook al een terugval in de gasopbrengsten..
ja hij zal ook deze prijs nog eens kunnen verhogen maar dan word de concurentie positie van ons werkenden helemaal zero..
@ Marco..
Helemaal mee eens..
Het geld eigenlijk voor alle grotere instellingen..
Ze geven je het gevoel dat ze er voor jouw zitten maar door schade en schande weten we nu dat ze er alleen voor hunzelf zitten..
Daarnaast nog de domheid van de staat dat ze alle besteedbare Euro's uit de maatschappij trekken..
Salaris gaat nu immers rechtstreeks naar de kassiers! Komt niet meer bij de schilder, timmerman, metselaar, rijschoolhouder ( :mrgreen: ) , club, theater, en alle andere leuke zaken..
En toch moeten wij ook de studie van onze kinderen betalen want anders moeten ze zich al voor hun carriere in de schulden steken, wat het kabinet eigenlijk niet wil want we moeten onze schulden aflossen..
Onze banken zetten elke middenstander die een bedrijfspand bezit onder enorme druk en laten hem hele hoge rente betalen voor geld wat ze zelf gratis kunnen ophalen van de Eu bank.. Waarom niet geld rechtstreeks naar de kleine ondernemer!!! Die hebben goed gewerkt en niks verkeerds gedaan..
Ik denk zelf dat dit komt omdat dit makkelijker is uit te voeren.. Kleine ondernemers mogen immers wel failliet.. Banken niet....
Ik vermoed dat er ergens nog een grote gierput boven water komt waardoor alles duidelijk word..
De Nederlandse bank ruikt ook niet fris..
Maar hopelijk heb ik het allemaal bij het verkeerde eind..
Waarschijnlijk wel.. Zal wel.. Toch??..

gr jan

het gaat allemaal goed komen... toch? toch?!

voor het uitbreken van de grote crisis in 2008 zag ik afentoe een kritische documentaire zoals zembla, tegenlicht ed. Ik dacht dat het allemaal problemen-zoeken en sensatiezoekerij was, al was het waar. Het is niets voor niets tv. Ik had nog niet veel(nog steeds niet heel veel hoor:P) van de wereld meegemaakt. Ik dacht "het gaat vast al jarenlang zo in de wereld. Er zullen altijd problemen zijn geweest, die uiteindelijk zich vanzelf wel oplossen of verdwijnen. ik dacht "het komt vast allemaal wel goed".
De euro was al ingevoerd en ik kreeg met economieles op de middelbare school simpele basiseconomie zoals "het afwaarderen van de eigen munt". Ik vroeg mijzelf af of de euro dan wel een slim idee was geweest, want afwaarderen van de munt van een land kon dan toch niet meer. En wat als er inflatieverschillen zijn tussen de verschillende eurolanden. Ik dacht dat ik het niet goed genoeg snapte, en dat er slimme koppen er vast wel goed over hadden nagedacht. ik dacht dat er dus vast wel een mogelijkheid was in het financieel systeem om dat op te lossen. Het moest alleen op een manier die ik dan niet kon bedenken. Ik dacht het komt allemaal wel goed.
Ik zat als 15jarige ofzo in de bus naar school en overhoorde een gesprek van een twintiger?. Hij had een huis gekocht, voordat de huizenprijzen nog hoger zouden worden. De instelling overal om mij heen was dat huizenprijzen alleen maar konden stijgen. Maar wat voor mij dan? voor mij later? vroeg ik mijzelf. Ik vroeg aan mijn vader of de huizenprijzen altijd zouden stijgen zelfs boven de inflate, want een huis wordt toch ouder en daardoor minder waard. waarom gelden er geen normale regels die ik bij economie heb geleerd hiervoor? Hij zei "nee het is het onroerend goed wat meer waard wordt. Het huis wordt minder waard, totdat het instort en je wel een nieuw huis moet bouwen. het is de grondprijs van het onroerende goed die altijd hoger zal worden".
Ik dacht bijmezelf dat onroerend goed niet eeuwig sneller konden blijven stijgen dan de inflatie, want huizen zouden dan op een gegeven moment onbetaalbaar worden. Ik voorzag dat de huizenprijzen zouden gaan afvlakken, waarschijnlijk nog voordat ik in staat zou zijn om een huis te kopen en dat het allemaal wel binnen de perken zou blijven. Immers alles in nederland om mij heen ging toch goed? ik dacht "het komt vast allemaal wel goed. toch?"

En wat dan van die enorme schulden die iedereen op dat moment op zich nam.... Ik keek (zoals iedereen anders) om mij heen, en ik zag alleen maar voortspoed en goede tijden. Dat trok ik zoals ieder anders door naar de toekomst. Extrapolatie. Dus de schulden vallen over enkele jaren vast wel mee. Want de bomen reiken tot in de hemel, het "komt vast wel goed".

de crisis brak uit en ik volgde zo afentoe het reguliere nieuws. Ik vond het moeilijk inschatten hoe groot het probleem was, er was altijd al slecht nieuws op tv geweest waar ik niet zoveel van had gemerkt. Het begon met dat de crisis uit amerika vast niet zou overwaaien naar nederland. Het komt allemaal vast wel goed.


Tot bleek dat het niet een gewone kleine crisis was. Het is een crisis die niet was beperkt tot 1 land. Het hele financieele systeem wereldwijd is met elkaar verbonden en het begon met dat de huizenmarktcrisis een bankencrisis werd in amerika. waarna via cdo's de crisis wereldwijd werd. Icesave viel om. Banken in amerika werden met zulk hoge bedragen geherkapitaliseert... het probleem zou opgelost zijn.
Merkel meldde dat ieder land in europa zijn eigen rotzooi maar moest gaan opruimen. Goh wat deed spanje het toen nog goed , vooral hoe het daar geregeld was met hun banken daar moest europa een voorbeeld aan nemen.

toen griekenland. Europa had ineens ook een groot probleem. later cyprus. Ierland was ook zon rijk land net als Nederland had ik ooit eens geleerd, die kwam ook in de problemen. Het werd me duidelijk dat al die rijkdom schijnrijkdom was, Het werd me duidelijk dat vooral vreemde capriolen van banken waren waar de problemen zaten.
alle rijkdom verdient dankzij het geweldige schuldgedreven verdienmodel.

er bleven maar problemen komen, land achter land kampte met steeds hogere werkeloosheid en steeds meer failisementen van bedrijven. En de aandeelmarkten waren ook niet meer heel erg stijgende. Maar als je geld wil verdienen zonder er iets voor te doen en de wereld wat er niet beter van te maken(zoals iedereen, en vooral ook elke instelling/bank wil) dan moet je wel de aandelenmarkt op.

In 2010 kwam de flash-crash. inplaats van mensen die aandelen kopen voor langere tijd als investering omdat het een goed aandeel is, en ze vertrouwen hebben in het bedrijf, bleek (voor mij) de markt gedonimeerd te worden door computers die aandelen kopen/verkopen geheel op grond van een (soms zelflerend) algorithme. Vroeger mocht men niet direct via computers handelen, maar door de technologische ontwikkeling die ook perce op de beursvleur moest doordringen, is dat de laatste jaren toch toegestaan. Zelfs zo ver doorgedrongen dat computers zelf handelen. Het zou een stabielere markt opleveren, met ook altijd binnen microsecondes een koper voor als iemand zijn aandeel wil verkopen, en wereldwijd beter dezelfde prijs voor hetzelfde aandeel, met een klein verschil(kleiner dan voorheen) wat de computers als winst nemen. Wie de snelste is maakt het meeste winst. Eigenlijk belachelijk dat rond financieele handelscentra, de computer-(handelaar) die het dichtst bij "het systeem" zit, met de kortste latency de meeste winst maakt. op hol geslagen computers die denken dat er een enorme crisis is. misschien wil het systeem ons iets vertellen dat het instabiel is?

We modderden door.... in 2012 kwam mario draghi met "whatever it takes to save the euro".
weet het verschil tussen een bear-market en een bull-market. Alles op rood maar toch een bullmarket, zolang iedereen maar bull is gaat het goed.

Alle seinen voor alles staan op rood. Enorme werkeloosheid in elk land. Maar toch LIJKT alles financieel goed te gaan.
LIJKT want als je grafieken erbij pakt hoe groot schulden eigenlijk zijn waarmee deze nieuwe "bubbel" is opgeblazen.
De schulden waarmee de aandelen nu weer net zo hoog(of zelfs iets hoger) staan dan vlak voor de vorige crisis, is nog erger en hoger dan vlak voor de vorige crisis. En dat dan ook nog eens met nog meer leverage en risico.
Amerika heeft zon grote schuld tov bbp, ze moeten nu wel gaan afbouwen. wat gaat dat nog opleveren.
Dan nu nederland. Nederlandse staatschuld is 72% van het bbp. Belgie 80. Volgens richtlijnen zou het 60 moeten zijn.
nederland doet het heel goed wat dat betreft, we zijn maar 10% boven wat als financieel gezond wordt beschouwt. in het huidig klimaat heeft dat TEKORT WAT SLECHT IS vorige week de volgende leningen opgehaald:
NL10jr 1,4880 -1,39%
NL5jr 0,4140 -4,17%
NL3jr 0,1180 -3,28%
dat lijken wel hele vreemde getallen , maar het is waar.
nederland dus 72%, Griekenland had 172% en oh wat was dat erg. Toch?
Het probleem wat WIJ ALLEMAAL MERKEN.Nederland heeft voor 285% aan private schulden. dus dat moet eigenlijk bij die 72% worden opgeteld.... hoezo nederland niet zo erg als griekenland?
De binnenlandse bestedingen zijn weinig. winkelcentrums hebben lege gangen. mkb gaat failliet. niemand geeft meer geld uit. Het komt door de schulden van de burgers, voornamelijk door de hoge huizenprijzen. Iedereen kon steeds grotere schulden nemen, met als onderpand hetzelfde huis wat ineens meer waard was geworden(neigt naar bubble).
Als je 4 X te veel betaald voor een huis, is dat niet erg want erna komen er nog grotere gekken die jouw er bij verkoop nog meer voor betalen.
De overheid heeft er de laatste 20 jaar alles aan gedaan om huizenprijzen zo hoog mogelijk te maken, want dat LEEK heel goed te zijn. Iedereen werd financieel rijker door niets te doen(!). Dat was alleen wel over de rug van starters en mensen die een huis kochten die zich steeds dieper in de schulden gingen steken. Als er een nieuw huis werd gebouwd waren de bouwkosten en grondprijs veeeeeel lager dan de waarde die huizen begonnen aan te nemen . Er werd besloten om dat "probleem" op te lossen, door de grondprijs residentueel te gaan bepalen. Dat wil betekenen dat de grondprijs gebaseerd is op de waarde van bestaand onroerend goed, wat gebaseerd is op de waarde van wat mensen kunnen lenen, wat mensen kunnen lenen is gebaseerd op de waarde van de woningen. een cirkeltje met als enige beperkende factor de lti(loan to income). maar alles gaat geweldig in nederland en iedereen werd vanzelf rijker, dus werd besloten van 2a3 keer het jaarinkomen mogen lenen, tot 6-7 keer. Van vroeger 1 werkend iemand in een gezin. Nu vaak hypotheken op 2 inkomens. in totaal is dat dus van 3 naar 6(verdubbeling), en nog eens bijna een verdubbeling door de 2 werkenden. Hoe kan dat nou dat iedereen meer werkt, iedereen rijker is, maar toch moeten we in steeds kleinere huizen wonen want de huizenprijzen worden steeds duurder. Het kotm gewoon omdat de overheid niet genoeg woningen bouwt. we lijken rijker, maar als we niet naar ons vermogen kijken en naar onze bankrekening maar om eens heen hoe nederland eruit ziet leven we steeds verder in armoe.
er kwam een probleem met "de starters", dat wordt al jaren overal overduidelijk besproken. Mensen die hun eerste huis nog moesten kopen, en nog geen vermogen hadden "opgebouwd/gekregen/bubble-waarde gebaseerd op steeds diepere schulden" . Wat vaak vergeten wordt is dat stijgende huizenprijzen ook slecht zijn voor mensen die al een huis hebben, maar graag naar een groter huis zouden willen verhuizen.

Wat werd besloten om de starters te "helpen": kleinere huizen bouwen op zo min mogelijk grond voor de starter(!) De term starterswoning werd toegevoegd aan de nederlandse vandale.
Maar dat is niet de oplossing kan IK inzien! de oplossing is MEER huizen bouwen.
want laat mij uitleggen hoe het werkt. 99% van de mensen die een huis wil kopen gaat naar de bank, vraagt wat hij kan lenen. Dan koopt hij een huis voor wat hij mag lenen. hoe onmogelijk is het om als 20iger een huis te kopen waar je ALS GEZIN in kan wonen. Vooral in de randstad(waar het werk eigenlijk voor veel mensen alleen maar is).
gevolg is dat het geen 1ne ruk uitmaakt wat voor huizen er in nederland worden gebouwd. er zijn gewoon tekort huizen, en de gemiddelde woningwaarde wordt volledig bepaald op mensen die het pyramidespel instromen, de starters, die steeds meer "mochten/moesten" lenen.
gevolg is dat mensen zich opgesloten voelen. NEderland is vol denkt iedereen. Maar dat is helemaal niet zo, nederland lijkt vol omdat we een beetje kleine huizen bouwen op heel kleine kaveltjes. Iets positiefs eraan is, dat als je uit het pyramidespel stapt, je vermogen casht en zwaar binnenloopt. Probleem is alleen dat dat alleen kan als je naar het bejaardentehuis gaat, of dood gaat. Geef toe, als je een erfenis krijgt van iemand met een eigen huis die niet elke keer op de overwaarde een nieuwe lening heeft afgesloten loop je zwaar binnen. Zo zwaar dat je toch wel moet merken dat er wat aan de hand is want waar komt het geld vandaan.... Van de mensen die nu in hun kleine afgeleefde huis de handrem qua uitgaves volledig hebben aangetrokken en financieel bijna niets kunnen.

Als we jaren terug al waren begonnen met grotere huizen bouwen, op ruime kavels, hadden we nu een mooier nederland gehad, waar iedereen zich minder opgesloten voelt, voor bijna dezelfde prijs.
ik zeg "bijna" dezelfde prijs, want de stookkosten, onderhoudskosten en de bouwkosten(bouwkosten zijn weinig vergeleken met de grondwaarde) zullen IETS hoger zijn. Ook zou er ietsjes minder ruimte zijn voor landbouw(ietsjes!). De nederlandse consument wordt aan alle kanten afgeknepen. ondertussen rij ik door nederland en zie je op elkaar gebouwde huizen met afentoe burenruzies. en tussen de steden allemaal leegte/landbouwgrond met wel ruimere huizen meestal veel eerder al gebouwd. Ja want de nieuwe huizen moesten kleiner worden, en omdat nederlanders wel het liefst gewoon zo ruim mogelijk willen wonen is de goedkoopste oplossing rijtjeshuizen. Paar jaar terug stond dit bericht uitgebreid in alle lokale krantjes bij mijn ouders om nieuwe slachtoffers te lokken om een huis te kopen:
http://www.vngmagazine.nl/archief/4379/ ... arterswijk .
om de starters te lokken is het artikel zo positief mogelijk geschreven, ik kan er gewoon kwaad om worden.
uit het artikel : "Er zit wel een winstpercentage op de grond om risico’s af te dekken, maar dat is minimaal." en"En ook de hogere rente, doordat de grond vrij lang in eigendom was voor de bouw kon beginnen, speelt daarbij een rol. Het gebied kent ook vrije kavels die tegen marktwaarde weggaan. Wat de gemeente daarmee binnenhaalt, scheelt weer in prijs voor de starterswoningen. Alle kosten voor het gebied (wegen, leidingen, riool) zijn in de grondprijs verwerkt, ook het aparte potje voor de bovenwijkse voorzieningen als ingrepen in de infrastructuur buiten de wijk en aanleg van wat groen. ‘Dus het voegt ook nog iets toe aan de gemeente’, concludeert Kes, ‘maar we hoeven geen megawinsten te behalen.’ ". Wat een onzin. ze verkopen het nog steeds voor residueele grondprijsbepaling, dat is die "marktwaarde" waar ze het over hebben, Er gaat nog steeds dikke megawinsten naar de gemeente en naar de grondspeculant voordat de gemeente het kocht
zoiets:
https://www.youtube.com/watch?v=PU7HIa_NoVY
waar is dat "groen" voor nodig. hoeveel mensen maken er gebruik van dat "groen" . Nederland is vol dus iedereen wil graag meer groen want voelt zich opgesloten. Ik persoonlijk zou liever zien dat er meer groen rond elk huis zou zijn, ipv gecentraliseerde parken en velden. Dan heb je er bijna altijd profijt van.
Er staat wel afentoe een waarheid in het artikel, zoals dat een woning bouwen 70 000 kost. is volgensmij al een van de grotere woningen daar, want anders merken mensen misschien op wat een groot verschil er is. het GOEDKOOPSTE huis kost eerder iets van 150K. en dat is dan een appartement.
NOU. wat een leuke wijk zal dat zijn. volgepropt op zo weinig mogelijk grond met zo klein mogelijke huisjes/appartementen. Parkeerproblemen. En om ze nog ietsjes(ietsjes maar) goedkoper te krijgen worden de bouwkosten(wat een heel klein deel is) voor de hard werkende ondernemer ook nog eens aan ALLE kanten uitgekleedt. Deze wijk maakt volendam-edam vast een veel mooier dorp(not).
nu een extreem voorbeeld: de koopstudio.
"normale/mooie" huizen die werden opgekocht door investeerders om op te splitsen in verschillende koopstudio's, om zo geld te verdienen, die nog steeds onbetaalbaar waren. Maar daar werd dan via leverage (lastendemper noemden ze het) een financiele constructie voor bedacht die gebaseerd was op nog meer eeuwig stijgende huizenprijzen. het is flink misgegaan ( even een linkje erbij http://www.foliaweb.nl/wp-content/uploa ... owres1.pdf vanaf pagina 12)

Ik kijk soms om mij heen, en dan zie ik bijv een boerderijtje (alleen woning geen extra landbouwgrond) te koop staan voor bijv een miljoen euro!. Dan vraag ik mij af wie dat kan betalen, dan moet je vast wel rijk zijn. wie zijn die rijken dan? Dat kunnen alleen mensen betalen die al enorm meegelift hebben in het pyramidespel wat de banken en overheid hebben opgetuigt door een woning te hebben van al bijna die waarde. dat kunnen geen mensen zijn die sparen en veel verdienen maar niet hebben meegelift in het pyramidespel.
IK ken geen mensen met een inkomen van boven de 3 ton per jaar, wat je nodig hebt om die boerderij te kopen zonder eigen geld.
en al heb je een enorm inkomen van bijv 50 000, dan nog moet je echt onredelijk lang sparen voordat je die 8 ton naast de 2 ton die je al mag lenen bij elkaar hebt. En dat wordt ook nog eens onmogelijk gemaakt want hoe kan je sparen als ALLE woonkosten in nederland zo duur zijn en je moet wel ergens wonen tijdens dat sparen. alles is te duur.
Er is een enorme vermogensongelijkheid in nederland. Je kan bijna precies inschatten hoe "vermogend" iemand is, enkel en alleen op wanneer hij huizen heeft gekocht/verkocht, en is verhuist. Want dan weet je voor hoeveel, en waneer hij is ingestapt in het pyramidespel waar eigenlijk bijna al het vermogen in nederland vandaan komt.
op de schouders van degeen die nog het pyramidespel in moeten stappen, met steeds grotere leningen.. weet je nog?

Waarom in hemelsnaam wordt de onkostenpost wonen bijv weggelaten uit de inflatiecijfers! vast omdat het maar zon kleine kostenpost is ofzo(!)? alle cijfertjes worden gemanipuleerd.
En dan doet de overheid zijn best om de koopkrachtplaatjes voor iedereen zo mooi mogelijk te maken. maar wonen wordt zo onmogelijk gemaakt.

gevolg is dat een 52 inch stereo-3d tv. Een hele leuke oldtimerauto, computers, mobiele telefoon, goedkoop eten. het kost allemaal geen drol. Maar wonen dat moet zo onbetaalbaar mogelijk gemaakt worden!
wat heeft dit met auto's te maken(autoforum), een oldtimer kan je zo kopen, maar een kleine garage in de randstad kost 400 euro per maand(huren), of meer dan 30 000 euro kopen!. nou daar kan je netzogoed om de 2 jaar een "nieuwe" oldtimer voor kopen..Een particuliere huurwoning met ruimte om je auto neer te zetten(misschien beschut) kost ook teveel. Sociale huurwoning is voor je auto geen optie. kopen is ook amper een optie. Dus dan maar naar een garage kijken in een straal van 20 km ofzo.... ondertussen mijn auto in Enschede staat te verrotten, maar hier wil ik geen garage tenzij ik vlakbij de garage kan wonen. Allebei de kanten zijn er nu parkeercadeautjes in geramt. WAT EEN ARMOE IN NEDERLAND........ maar gelukkig lijken we op papier allemaal heel erg rijk(!).

En dan zijn we nu anno 2014. 6 jaar dalende woningprijzen later. lagere woonlasten zouden als een godgeschenk uit de hemel komen.... alleen dat slecht voor de mensen die al een huis (vooral kort geleden) hebben gekocht. restschuld e.d.
maar het is niet alleen wat dat betreft slecht, want nederland heeft heeeele hogen schulden. Niet de overheid met 70% van het bbp, maar de private schulden. En het onderpand van die private schulden zijn kleine nederlandse huisjes, steeds kleiner gemaakt om de starter "tegemoet te komen", met een bouwwaarde van 1/3 van de "fictieve" waarde die in de boeken staat.
het onderpand moet zo hoog mogelijk natuurlijk blijven lijken. In het belang van de nederlandse banken anders vallen de nederlandse banken om. Niet voor niets dat voor de bankenunie waar men nu mee bezig is Nederland een enorme inleg moet gaan geven(kan gegevens niet meer terugvinden maar het is ongeveer een factor 4-5 keer zo hoog per inwoner als bijv duitsland) het risico van de Nederlandse banken is gewoon heel erg hoog.
Het moet zo hoog mogelijk blijven lijken. om mensen meer uit te laten geven(zich rijker te laten voelen).

De overheid zit voor een groot deel in de shit, want door de hypotheekrenteaftrek moet de overheid ook meebetalen aan de schulden.
Komt nog bij dat de overheid dikke winst maakTE op de grond van nieuw te bouwen woningen. Dat is nu bijna weg, minder inkomsten voor de overheid en wie gaat dat gat vullen, lastenverzwaring natuurlijk. Vooral daar komen al die lastenverhogen vergeleken met andere landen vandaan.

er wordt ingezet om zo lang mogelijk alles uit te spreiden tot misschien ooit weer een gezonde situatie.

Dat is waar de overheid mee bezig is. Niet nederland mooier maken, maar financieel alle teringzooi misschien ooit langzaam proberen op te lossen. het enigste/grootste probleem van de nederlandse overheid is de huizenmarkt. Veel mensen om mij heen weten dit nog niet ofzo.

Wat gebeurt er nu in nederland. Terwijl er nog steeds woningtekort is, zitten er bouwvakkers werkloos thuis en worden er geen huizen gebouwt. Een snelle oplossing is niet mogelijk want daarmee raak je de woningbezitters die laat in het pyramidespel zijn ingestapt onevenredig hard.
in ieder geval dacht ik maar de overheid heeft toch wat weten te bedenken. huurcorporaties worden aangespoort door middel van boetes huurwoningen te verkopen aan burgers, en ik snap wel waarom!
het is beter als er zoveel mogelijk nieuwe starters zoveel mogelijk diepe schulden maken om het pyramidespel te stutten. Meer geld in nederland hoera, en dat op de rug van burgers want die steken zich ervoor in hun private schulden. Om te zorgen dat alleen de mensen die zo rijk mogelijk zijn een huis kopen om zich dieper dan niet rijke mensen in de schulden te kunnen steken, moet tegelijk het aanbod van woningen zo laag mogelijk gehouden worden.
er moeten dus wel nieuwe koopwoningen bij om ons land via nieuwe schulden dieper ( via private schuld) inde schulden te steken. maar bijbouwen zou de "wachtrij" voor een huis korter maken, en dan komen ook minder rijke mensen aan de beurt om een huis te kopen en dat mag niet, want dat zou ook lagere huizenprijzen betekenen. wat is dan beter dan huurwoningen gaan verkopen. En de burger steekt zich in de schulden, het is gewoon schulden van de woningcorporaties naar het volk verschuiven. En het geld gaat naar de woningcorporatie. En er komen geen huizen bij in nederland. geweldig idee(!).

Het is zo fout. stichtingskosten voor een huis zijn helemaal niet hoog vergeleken met de prijs die er nu nog steeds voor gaat, eigenlijk geld wat mij betreft de regel: bouw grotere en meer huizen, en je "GEEFT! " het volk meer rijkdom in de vorm van mooi wonen, en meer geld over hebben voor andere zaken. echte rijkdom. Dat kost eigenlijk bijna helemaal niets en daarom zeg ik ook GEEF. ipv daarvan hebben we 1 van de meest restrictieve grondbeleid ter wereld.
Vooral in de randstad. Daar is het zogenaamde beleid "het groene hart". omdat iedereen vind dat nederland zo vol is, moeten er enorme ruimte's worden opengelaten(waar bijna niemand komt. iedereen rijdt er alleen maar doorheen van stad naar stad over de snelweg). De huizen die wel worden gebouwt worden aan de stadsranden zo krap mogelijk op elkaar gezet waardoor iedereen weer meer het gevoel heeft dat nederland vol is, en "het groene hart" beleid harder wordt toegejuigd. belachelijk ik wil niet in zon land wonen!

Zie de situatie op cuba bijvoorbeeld waar iedereen in oldtimers rondrijdt voor wel antiegelijk hoge prijzen. Had het volk daar gewoon nieuwere auto's gegeven door dat handelsembargo niet vol te houden en die vreemde situatie was er niet geweest.


ondertussen bericht de reguliere media de laatste JAREN ! al bijna elke maand dat de woningprijzen alweer stijgen en dat de crisis voorbij is.
https://www.youtube.com/watch?v=FkLJeRZCILg
De reguliere media bericht dat alles goed gaat en we moeten kopen. We hebben de starterslening. De banken zitten ook in de shit want het is hun onderpand op grote leningen, dus die komen volop met spotjes op tv over dat het nu het moment is om een huis te kopen. of te verhuizen naar een groter huis.
Het is een vuil kutland. Alles draait om geld. Laatst gelezen dat we in de top3 van gelukkigste landen in de wereld staan. IK vraag mij af hoe dat in hemelsnaam kan want ik voel mij niet gelukkig in dit land! je kan alleen maar gelukkig zijn als je half miljonair bent, of door een toevallige beslissing, of geluk van wanneer je geboren bent om een huis op een goed moment te kopen nu vermogend te zijn.
Ik voel mij diep ongelukkig, zonder eigen plekje om lekker aan mijn auto te kunnen klussen. altijd maar op straat, waar je niet iets even kan laten liggen tot de volgende dag, of week erop. waar de grond niet horizontaal is. Waar geen stopcontact is. Waar je niet 15m3 voor jezelf hebt waar niemand je lastig valt. En bovendien zoals zo vaak gepost op dit forum, een echte liefhebber laat zijn auto niet buiten staan te verkommeren het is eeuwig zonde.
Maar alles draait om geld. En de enige manier om iets te bereiken in deze wereld is ook met geld. Ik kan niet /wil niet /weiger! om zoveel geld uit te geven, waar je netzogoed om de 2 jaar een "nieuwe" auto voor kan kopen.
Ik zou het wel heel graag willen.
Mij maak je niet blij met een 10tje. of een 100tje. of een 1000tje. mij maak je pas blij met een enorm groot kapitaal van honderd duizenden euros om misschien eindelijk eens gelukkig te kunnen worden in dit land.
sinds ik de wereld bekijk met de instelling : "alles draait om geld", en met de instelling "het grootste/enigste probleem van de nederlandse overheid is de woningmarkt"is mij eigenlijk heel veel duidelijk in dit verknipte rotland.
Voor buitenlanders schaam ik mij diep om nederlander te zijn. Zie eens hoe het gros van de nederlanders woont in hun overgewaardeerde huis/appartement met bijna geen eigen grond, dicht op elkaar gebouwd. geen garage, geen klusplekje om jezelf te ontplooien. En dat terwijl de taak van de overheid is om mensen prettig te laten wonen, met een beetje ruimte zodat ze zichzelf kunnen ontplooien. Hoeveel uitvindingen en vindingrijkheid voor nieuwe uitvindingen en beginnende bedrijfjes wordt er wel niet gedaan in klusschuurtjes van mensen. Maar in nederland wordt dit totaal in de kiem gesmoord ten belange van....?..... volgens de cijfertjes een zo rijk mogelijk land worden ofzoiets, waar als je niet naar de cijfertjes kijkt wij(het volk) zwaar worden benadeelt.


links van programma's zembla/2doc/netwerk/ed waarmee ik mijn post begon waarvan de problemen nu allemaal tegelijk de kop opsteken kan ik opzoeken en posten als iemand die wil kijken. Ik bleek al die tijd toch niet echt bij het verkeerde eind te zitten met mijn vragen waarvan ik dacht dat IK het vast wel fout zou hebben. Ook wat betreft de inflatieverschillen in europa , duitsland smeekt om een lagere inflatie, en alle andere landen (volgens de officieele cijfers als we die moeten geloven) om een hogere. Zo slim gaat het allemaal niet in de wereld, het is allemaal ZO DOM. het is het gevolg van een complex systeem, antiegelijke domheid die er in de wereld is, en omdat alles om geld draait.

eerst wat links die ik persoonlijk heel goed vind:
ewald van engelen die het mooi vertelt:
https://www.youtube.com/watch?v=V2ttbAapDms

nog 2 van ewald van engelen:
https://www.youtube.com/watch?v=tZpUYE6sicM
https://www.youtube.com/watch?v=nFvKmTpq6nM



nogmaals met cijfertjes wordt gegoochelt, en de reguliere media valt bijna niet meer te geloven!
hierbij het nieuws wat we moeten weten van de laatste week wat NIET in de reguliere media is geweest
-bankrun in bulgarije
http://www.ftm.nl/video/1600-kalveren-5 ... -mln-euro/
jaja, niet alleen woningcorporaties hebben voor miljoenen verlies, maar ook mkbers van ons land zijn genaait door banken. Wordt natuurlijk niet bericht in de media, maar het probleem van miljarden euros(ik dacht iets van 100 miljard ja!) is er nog steeds. Ook schandalig is dat ik het vermoeden heb dat banken al wisten dat zij de winnende partij zouden worden in de derivaten die zij iedereen aansmeerden..en Nee zelfs geen goed nieuws voor de banken, dit is allang al ingecalculeert in hun balans nu. en zie schaduwbankieren van ewald engelen.
goudprijsmanipulatieschandalen. ER is zoveel verkeerd ik weet niet meer waar te beginnen/verder te gaan/.

dus nu maar het laatste belangrijke nieuws van dit weekend
kijk daarvoor eerst dit filmpje:
belgische macroeconoom die goed uitlegt en wat de toekomst misschien brengt ( bis bank die ingrijpt):
https://www.youtube.com/watch?v=dmsc1Nzm7l8

en dan dit bericht van de bis
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten ... umschwung/

terug naar de bull-market terwijl alle seinen op rood staan. momenteel gaan dus volgens die link de laatste beleggers de markt op, en dat zullen de verliezers zijn van de crash die hierna weer gaat komen.
Het gemiddelde volk leest dit niet, dat wil "men" natuurlijk ook niet want paniek. maar toch wel opvallend vind ik het persoonlijk dat als dit soort berichten van goede interviews op moeilijk te vinden plekken worden geplubiceerd het altijd voor de zekerheid in het weekend gebeurd, zodat er niet een directe paniekreactie kan ontstaan op financiele markten, maar het bericht eerst kan inzinken.



Ik denk zelf dat het over 10-20 jaar misschien wat beter wordt. maar misschien heb ik het wel fout.... misschien komt alles heel snel weer goed, of mischien is er wel helemaal niets aan de hand. Toch? Toch?!
Laatst bijgewerkt door jeroencr op 30 jun 2014, 09:20, in totaal 8 keer bewerkt.
203 en 403 forever!
jeroencr
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 02 maart 2010, 11:25

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 30 jun 2014, 06:43

In de eerste plaats , lof voor je uitgebreide artikel Jeroen..!

Maar mijn dag begon weer slecht,de belastingdienst is aan het inkasseren ik moet MRB gaan betalen van af maart :evil: :evil:
Tot mijn grote schrik zag ik dat er 140 € van mijn rekening was afgeschreven.
2 x 35 en 1x 36 voor het tijdvak 05/03 ~~~05/06 en 1 x 35 voor de periode 05/06~~ 05/09 dan zullen er nog wel twee volgen...
hoog tijd om te gaan schorsen.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 30 jun 2014, 08:48

Alle begrip voor jouw zorgen Jeroen!! Ik wou dat ik ze een beetje kon verlichten.
De dure huizen in het westen ligt niet aan de man met de hamer die ze bouwt maar aan de tussenhandel..
Gelukkig vliegt er op dit moment een medogenloze boemerang door de wereld die veel misstanden kortwiekt..
Ik heb natuurlijk ook een uitgbreide mening maar zal dit hier niet plaatsen want daar word onze forum-beheerder niet blij van.
Toch een paar dingen:
1:
Vorige regeringen hebben toegelaten dat er veel geld naar mensen is gegaan die helemaal niets bijdragen aan de bouw van een huis..
Ik noem geen instellingen of personen maar dat kan iedereen wel invullen... De prijzen zijn in Nederland gebaseerd op vraag en aanbod.. Verder niet hoor.
In het Noorden kun je voor weinig een leuk huis kopen tegenwoordig..
2:
Nederland is geen slecht land hoor om te wonen... Veel dingen zijn hier toch ook veel beter dan elders.. Maar je moet het wel willen zien..
Uiteindelijk is geld maar een ruilmiddel.. als je zo graag een eigen plekje wil en ruimte om te kunnen sleutelen moet je op zoek gaan in het Noorden.
Mensen met jouw capaciteiten kunnen we hier goed gebruiken...
3:
Neem de last van de wereld niet op jouw schouders maar leef je eigen leven naar de mogelijkheden die jij hebt..
En je bent bij mij van harte welkom.. Ik heb desnoods een huisje voor je en sleutelruimte.. :mrgreen:
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 30 jun 2014, 09:00

ruit'48 schreef:In de eerste plaats , lof voor je uitgebreide artikel Jeroen..!

Maar mijn dag begon weer slecht,de belastingdienst is aan het inkasseren ik moet MRB gaan betalen van af maart :evil: :evil:
Tot mijn grote schrik zag ik dat er 140 € van mijn rekening was afgeschreven.
2 x 35 en 1x 36 voor het tijdvak 05/03 ~~~05/06 en 1 x 35 voor de periode 05/06~~ 05/09 dan zullen er nog wel twee volgen...
hoog tijd om te gaan schorsen.

als je geen gebruik maakt van de regeling moet je voor het hele jaar dokken dat klopt volgens mij..
Maar heb je hierover geen vooraf-aankondiging van ontvangen dat dit de gevolgen zijn en dat ze dit af gaan schrijven??..
De bedragen die tegenwoordig worden gerekend zijn absurd hoog...
Ik had een poosje terug toen ik de blauwe 104 net door de apk had een bekeuring voor de aanhanger..
Daar zat de kentekenplaat op van de Iveco.. Niet aan gedacht dus..
Ik moet voor het ontbreken van de juiste plaat € 137,-- betalen.. Ik mocht ook niet die van de auto op de aanhanger schroeven.
Ik ben in beroep gegaan maar moet evengoed dokken.. Ja ik kan naar het kantongerecht maar dat laat ik maar na..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Evert G.D » 30 jun 2014, 13:40

jan-04 schreef:
ruit'48 schreef:In de eerste plaats , lof voor je uitgebreide artikel Jeroen..!

Maar mijn dag begon weer slecht,de belastingdienst is aan het inkasseren ik moet MRB gaan betalen van af maart :evil: :evil:
Tot mijn grote schrik zag ik dat er 140 € van mijn rekening was afgeschreven.
2 x 35 en 1x 36 voor het tijdvak 05/03 ~~~05/06 en 1 x 35 voor de periode 05/06~~ 05/09 dan zullen er nog wel twee volgen...
hoog tijd om te gaan schorsen.

als je geen gebruik maakt van de regeling moet je voor het hele jaar dokken dat klopt volgens mij..
Maar heb je hierover geen vooraf-aankondiging van ontvangen dat dit de gevolgen zijn en dat ze dit af gaan schrijven??..
De bedragen die tegenwoordig worden gerekend zijn absurd hoog...
Ik had een poosje terug toen ik de blauwe 104 net door de apk had een bekeuring voor de aanhanger..
Daar zat de kentekenplaat op van de Iveco.. Niet aan gedacht dus..
Ik moet voor het ontbreken van de juiste plaat € 137,-- betalen.. Ik mocht ook niet die van de auto op de aanhanger schroeven.
Ik ben in beroep gegaan maar moet evengoed dokken.. Ja ik kan naar het kantongerecht maar dat laat ik maar na..
gr jan


Over het algemeen volgt de kantonrechter altijd exact de eis van de Officier van Justitie. De winst om toch naar de kantonrechter te gaan, kan er in liggen dat je daarna weer in beroep kunt gaan bij een hogere rechtbank. Daar maak je dan wel kans om gelijk te krijgen.

Jaren geleden heeft de kantonrechter te Wageningen mij overigens wel een keer in het gelijk gesteld. Dat ging om een ontbrekend geldig deel III op de voorruit. Kun je nagaan, hoe lang dat geleden is, die geldklopperij is al jaren afgeschaft. De auto in kwestie, de 504, had een tijd bij de garage gestaan en in die tijd had deel III omgewisseld moeten worden. Tijdens een proefrit van een monteur werd een bekeuring uitgeschreven, waar ik tegen in beroep ging, omdat de auto met groene platen reed. Ik werd in het gelijk gesteld, omdat de rechter vond dat de auto op dat moment met groene platen behoorde te rijden, omdat ik kon aantonen dat de auto bij de garage stond voor reparatie. Ook toen waren er al overijverige agenten... :shock: En eerlijke kantonrechters. :D
Waarmee ik maar wil zeggen: je kunt altijd een (kanton)rechter treffen, die wel oog heeft voor bezwaar. :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor LouisdeFunes » 30 jun 2014, 13:47

in nederland kun je alleen je recht krijgen als je geld hebt of vrienden met invloed.

deze of volgende week meld ik de 505 weer aan voor mrb en ga er een 2tal maanden mee rijden. ik zal dan ook een brief gaan krijgen en dan mijn bezwaar gaan indienen. niet dat het ook maar enige zin zal hebben, maar ik zal het wel doen.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 30 jun 2014, 13:57

@ Evert
De plaat hoort er natuurlijk wel op te zitten.. Tot zover heeft de wetgever gelijk..
Waar ik over viel is dat de agent me meteen op de bon slingerde en ik ook niet het euvel mocht oplossen door die van de trekkende auto op de aanhanger te monteren..
En vind ik de hoogte van de boete in verhouding tot het delict veel te hoog...
Let wel: de aanhanger was verder in orde.. Ook de verlichting en de koppeling.. De last afgedekt met een net..
Dit heeft toch niks meer met recht te maken....
Dus advies: Pas op hier voor op!!
IK weet niet of een Kantonrechter zich bemoeit met de hoogte van de boete's!! Het delict op zich is duidelijk..
De boete's zijn denk ik vastgelegd.. Dus ga ik maar niet naar het kanton-gerecht..
Ik weet overigens wel de weg. :(
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Evert G.D » 30 jun 2014, 14:21

jan-04 schreef:@ Evert
De plaat hoort er natuurlijk wel op te zitten.. Tot zover heeft de wetgever gelijk..
Waar ik over viel is dat de agent me meteen op de bon slingerde en ik ook niet het euvel mocht oplossen door die van de trekkende auto op de aanhanger te monteren..
gr jan


Die agent had je inderdaad op z'n minst de gelegenheid kunnen geven om de plaat van de auto te monteren. Dat gebeurt vrijwel altijd, heb het vaker dan eens voorbij zien komen in 'Wegmisbruikers' onder andere. Stukje menselijkheid, op basis van het feit, dat iedereen zich wel 's een keer kan vergissen. Zelfs een agent hoort mijns inziens op die basis te werk te gaan, maar wie ben ik. Zeker als alles verder in orde is.

Boetes zijn inderdaad vastgelegd, maar buiten proporties hoog. 137 euro voor een verkeerde plaat... Volgens mij ligt de boete voor winkeldiefstal niet veel hoger. Toch een delict van een geheel andere orde.
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 30 jun 2014, 19:13

a.s. vrijdag ga ik de BX schorsen, de 404 wordt dan tot november mijn "daily driver" helemaal geen straf geen mrb en gewone
'95 met af en toe een scheutje loodvervanger. besparing per maand ongeveer 60 € 8)

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Evert G.D » 30 jun 2014, 23:27

ruit'48 schreef:a.s. vrijdag ga ik de BX schorsen, de 404 wordt dan tot november mijn "daily driver" helemaal geen straf geen mrb en gewone
'95 met af en toe een scheutje loodvervanger. besparing per maand ongeveer 60 € 8)

.


Daar hoef je niet eens een calculerende burger voor te zijn, Ruit! :D Je kiest je voitures net zo zorgvuldig als je plaatjes in een ander topic: zorgvuldig en met oog voor mooi...! :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor 404noir » 02 jul 2014, 11:47

ruit'48 schreef:a.s. vrijdag ga ik de BX schorsen, de 404 wordt dan tot november mijn "daily driver" helemaal geen straf geen mrb en gewone
'95 met af en toe een scheutje loodvervanger. besparing per maand ongeveer 60 € 8)

.


Druk je ongenoegen uit d.m.v. je acties!

Als je de 40+j oude 404 belastingvrij op LPG gaat rijden en ook nog in Belgie gaat tanken kan je flink wat Nederlands belasting gegraai ontwijken...

LPG is in Belgie op dit moment 30-33% goedkoper €0,54/L (NL: 0,75/0,85/L)
Euro95 kost daar €1,54/L...
http://brandstofprijzen.vroom.be/
check het verschil met NL:
http://www.brandstofprijzen.nl/

De NL-pomphouders in grensstreek worden door de (ondernemerspartij...) VVD kapot gemaakt...

En door de recente accijns verhoging op LPG en Diesel wordt inmiddels MINDER(!!) accijns binnengehaald dan voorheen. Terugdraaien zou een nuchtere NL-er zeggen. Gebeurt dat? NEEN!!
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor MarcoPeus » 09 jul 2014, 07:41

http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 09 jul 2014, 08:18

Niet alleen voor oldtimers maar ik zag gister hier bij Tjerkwerd iemand een flitser plaatsen.. Je mag daar max 70..
Dit is bedoeld voor de aansluiting van dit dorp dat ze makkelijker kunnen invoegen.. Dus prima..
Dit bord staat natuurlijk een stuk eerder dan nodig om je daar al aan te geven dat je snelheid moet minderen.
Ik heb daar zelf een poos terug ook weer een prent opgelopen.. Maar ik rijd daar toch altijd wel 70 meende ik..
Nu zag ik dat de flitser niet al te ver achter dit bord word geplaatst om natuurlijk zoveel mogelijk te kunnen pakken...
De wetgever heeft natuurlijk wel gelijk dat je daar ook 70 hoort te rijden... Maar in de praktijk is het meestal zo dat je nog een stukkie te hard door rijd
alvorens je voor de kruising netjes max 70 rijd...
Dus die fliser staat er niet ter controle dat iedereen vlak voor de kruising 70 rijd maar gewoon om zo veel mogelijk geld binnen te harken van mensen die net een stukkie verder langzamer gaan rijden..
Het is gewoon ordinair geld binnen harken.. En dit harken kan ik bijzonder kwaad over maken..
Net zo als ik all eerder melde de kentekenplaat op de kleine aanhanger was vergeten.... € 137,-- boete..
Daar moeten heel veel mensen toch zo,n 13 a 14 uur voor werken... Heel veel mensen kunnen dit geld helemaal niet missen..!!!
De agent had me kunnen waarschuwen en me de kentekenplaat van het trekkende voertuig er aan klaar !!! Maar nee ik kreeg die bon!!
Ik heb dus eigenlijk een taakstraf gekregen van 13 a 14 uur... voor een vergeten blikje.. De aanhanger was verder perfect.. koppeling goed, netje erover..
Ik heb de officier van Justitie dit ook gemeld maar ik moet betalen vind die.. Niet betalen betekend verhoging!!!..
Oh wat een democratisch besluit van deze man.. Als ik dan lees hoe de wetgever mensen bestraft die echt een zwaar delict hebben gepleegd vind ik dat dit buiten alle normen van redelijkheid...
Net zo als die flitser op de plek neerzetten en net zoals wij oldtimerliefhebbers worden behandeld...
Dit treft natuurlijk vooral de mensen met een laag inkomen... En daar komen er in een heel rap tempo steeds meer van..
Ook dank zij de "Heren" De rijken zijn weer rijker geworden...
En de mensen die daar voor gewerkt hebben worden voor de eer bedankt maar wel afgeschreven net als een oldtimer op 4 wielen...
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Evert G.D » 09 jul 2014, 11:52

Jan, als je rekent dat de boete voor een winkeldiefstal € 181,-- bedraagt, is € 137,-- voor een vergeten kentekenplaat veel te veel Al zullen 'keurige' (lees hardvochtige) mensen dan vinden dat de boete voor winkeldiefstal te laag is, maar dat terzijde.

Iedereen - ook een politieman en een Officier van Justitie, weet dat een automobilist bij een snelheidsbeperking zijn auto laat 'uitlopen'. Niemand gaat bij zo'n bord bovenop z'n rem staan. Bovendien, als een politieman dat ziet, zou hij je weer kunnen beboeten wegens Artikel 5 (Gevaar of hinder veroorzaken voor het overige verkeer). :mrgreen: Het is zo krom als wat.

Zo'n flitser hoort gewoonweg op een redelijke afstand te staan. Maar daar is geen Officier van Justitie of rechter van te overtuigen. Dat is de tijdgeest: mensen hebben oogkleppen op.

In mijn ogen (en echt niet die van mij alleen) is dit een uitvloeisel van de New World Order (Bilderberg-groep), die een kleine, heersende, almachtige, superrijke bovenlaag voorstaat, die op een wijze die je kunt vergelijken met een Kalifaat heerst over de arme onderklasse, waarbij de middenklasse totaal is weggevaagd. Je ziet ook, hoe Nederland steeds meer een politiestaat wordt. De politie is er niet meer om te helpen, gevaar te bestrijden of in te grijpen bij excessen, maar is een 'systeem' geworden, dat iedereen pakt, die even over de schreef gaat. Zo'n mentaliteit maakt een land kapot en een volk tot knechten. Maargoed, dat laatste is het wereldwijde plan van Bilderberg...
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron