Slecht nieuws voor oldtimers 2

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor fab405 » 07 apr 2014, 12:53

Michael schreef:Vlg mij is de datum van eerste toelating bepalend , er zijn dus auto's die pas in december aan de beurt zijn . Met m'n 504 pick-up had ik achteraf nog tot oktober kunnen rijden zonder mrb .


Dat is mooi. Dat zou in mijn geval 30 september zijn.
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Duco » 09 apr 2014, 21:08

Nou, helaas, vandaag voor alle oldtimers de aanslag binnengekregen, ook voor de GS die dit jaar 40 wordt (?), datum eerste toelating is dus niet bepalend. :evil: Ik rijd altijd het hele jaar door als het droog is, elke maand wel een rit met de auto's. Ook omdat ik na 21 jaar rijervaring met de oldtimers weet dat voor de techniek dit veel beter is, denk aan banden, vastzittende remmen en luie motoren. Ik zit niet te wachten op elk jaar een remrevisie met het zoeken naar de juiste onderdelen wat steeds moeilijker wordt.
Dus voor ongeveer 1500km per auto per jaar ga ik veel meer betalen dan iemand die 50000km in modern monster rijdt, dit klopt niet, gebruik moet belast worden niet bezit.

Dus nu heb ik een vraag, is er iemand die weet of e.e.a. juridisch wel correct is. In de belastingvrij brieven van jaren terug staat niets over dat er een wijziging kan plaatsvinden. Dus kan dit zomaar? En hoe kunnen we bezwaar maken tegen deze maatregel?
Peugeot 504 GL bleu aurore métal 1978, mijn eerste auto
Peugeot 204 sable 1976
Citroën GS orange ténéré 1974
Citroën DSpécial Confort bleu camargue 1972
alle met toit ouvrant en origineel nederlands en rijdend
Duco
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 okt 2008, 21:18

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor joospeugeot » 09 apr 2014, 21:13

Duco schreef:ook voor de GS die dit jaar 40 wordt (?), datum eerste toelating is dus niet bepalend. :evil:


als die 40 word dan is die nog geen 40 jaar. dus dan zit je dit jaar nog in de zgn overgangsregeling.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Duco » 09 apr 2014, 21:35

Dat weet ik, maar zet in de brief informatie over wat te doen, halverwege het jaar wordt de auto 40, mag ik met de overgangsregeling dan rijden in december? Hoe gaat de belastingvrijstelling dan in zijn werk etc.
En kunnen we wisselen tussen overgangsregeling en het hele jaar rijden? Dan zou ik dit jaar tot december in de overgangsregeling kunnen en daarna gewoon betalen, kan ik toch rijden wanneer ik wil, we leven ten slotte in een vrij land :?: en geen dictatuur al lijkt het er wel op :evil:
Scheelt even ruim 650 euris totaal.

Anyway iemand nog juridische hulp/uitkomst of dit wel mag :?: :roll:
Peugeot 504 GL bleu aurore métal 1978, mijn eerste auto
Peugeot 204 sable 1976
Citroën GS orange ténéré 1974
Citroën DSpécial Confort bleu camargue 1972
alle met toit ouvrant en origineel nederlands en rijdend
Duco
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 okt 2008, 21:18

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor joospeugeot » 09 apr 2014, 22:37

als die 40 is zul je wel weer een brief krijgen dat je vrijgesteld word :D en dan mag je ook in December er meer rijden 8)
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Frank.04 » 10 apr 2014, 00:07

Volgens mij is het als volgt:

- datum 1-ste toelating is bepalend, tenzij ander overtuigend bewijs aangeleverd kan worden (zoals mij lukte met een E-type uit 1973 die in 1977 in nederland is ingevoerd)
Tel bij de bewuste datum een veelvoud van drie maanden op totdat je in 2014 uitkomt en dat is de datum vanaf wanneer je gaat betalen.

- als je auto in de loop van 2014 (lees: 2015, 2016 etc) 40 wordt is ze vanaf dat moment belastingvrij. Als je voordien gekozen hebt voor de overgangsregeling dan heb je daarvoor betaald en dat geld wordt niet gestorneerd. Een mogelijkheid is om te schorsen tot de datum van 40 jaar en dan de schorsing op te heffen. Dat laatste doe ik bijvoorbeeld bij mijn Oldsmobile Custom Cruiser, die in juni 40 wordt en waarvoor ik derhalve niet kies voor de overgangsregeling, maar liever twee maanden schors en niets betaal.

- de regeling lijkt ingewikkeld, maar is behoorlijk simpel: Je mag maar een keer kiezen! Als je kiest voor de overgangsregeling betaal je dienovereenkomstig en dat geldt ook voor een eventuele nieuwe eigenaar in datzelfde jaar; het enige wat een nieuwe eigenaar kan doen is volledig betalen, dan kan hij/zij gewoon rijden.
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor ruit'48 » 10 apr 2014, 12:21

Ze hebben me gevonden, vanmorgen kreeg ik de aanslag als ik even 105 E overmaak dan mag ik in december 2014
en jan. febr. 2015 in de schuur blijven staan. Heel aardig maar ik doe er niet aan mee, ga voorlopig p/maand betalen
en in juni schorsen tot pakweg 1 november.

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Duco » 10 apr 2014, 12:57

Vandaag even gebeld met de belastingdienst om wat vragen te stellen, ook omdat in de aanslag geen informatie staat.
1. mag dit juridisch
2. kan je switchen van overgangsregeling naar altijd rijden en omgekeerd
3. hoe kan je bezwaar maken
4. auto wordt dit jaar 40, mag je met de overgangsregeling dan rijden in december (voertuig is dan weer belastingvrij)
5. in Europa geldt 30 jaar als critirium mag Nederland hier van afwijken

Zowaar iemand aan de lijn gekregen! ze kunnen echter op dit moment geen antwoord geven op mijn vragen en bezwaar :twisted: , ik word teruggebeld, ben benieuwd.

Wat mij betreft zeggen alle clubs ook hun lidmaatschap van de Fehac op.

De betalingstermijn is trouwens uitgesteld naar 1 mei i.p.v. de genoemde 19 april.
Peugeot 504 GL bleu aurore métal 1978, mijn eerste auto
Peugeot 204 sable 1976
Citroën GS orange ténéré 1974
Citroën DSpécial Confort bleu camargue 1972
alle met toit ouvrant en origineel nederlands en rijdend
Duco
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 13 okt 2008, 21:18

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 10 apr 2014, 13:11

Ik heb nog niets gekregen.... Ik doe het wel met de 2 - 104tjes die nu rijden..
Ik ga ook protest aantekenen..Ik vnd het niet nodig dat 1 persoon voor meerdere voiture's moet betalen...
Al helemaal niet als het hobby auto's zijn.. De inkomsten via mrb zijn hoog genoeg om de wegen goed te onderhouden.
Het geld word voor andere zaken gebruikt en dat vind ik persoonlijk niet een goede zaak..
Je rijd er maar in 1.. Ik rijd alle voiture's bij elkaar net aan 10-d p/ jaar
Iemand die 100-d in 1 auto rijd gebruikt de weg veel meer dan ik maar betaald minder..
Maar goed als ze het niet via mrb binnen halen doen ze het wel op een andere manier..
M,n 304 staat geschorst nog steeds en de Belg moet nog worden ingevoerd.. Is al meer dan 10 jaar in Nederland maar goed.. :mrgreen:
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Nikilauda504 » 10 apr 2014, 19:14

Michael schreef:Vlg mij is de datum van eerste toelating bepalend , er zijn dus auto's die pas in december aan de beurt zijn . Met m'n 504 pick-up had ik achteraf nog tot oktober kunnen rijden zonder mrb .


Net de rekening van 120,- gehad voor mijn cabrio uit 1980. Als ik niet betaal, dan ben ik het reguliere bedrag aan belasting verschuldigd staat er (en val ik dus niet in de overgangsregeling als ik daar voor kies). Mijn vraag: vanaf wanneer gaan ze dan rekenen, vanaf 1 jan 2014 of vanaf datum 1e toelating (ergens in april)????
Laatst bijgewerkt door Nikilauda504 op 10 apr 2014, 20:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Marinus » 10 apr 2014, 19:50

Die data zijn inderdaad allemaal niet erg duidelijk gecommuniceerd. Ik verwacht dat het per kalenderjaar is, dus 1-1.
Vandaag 2 x 120 euro betaald en dus maar extra gaan genieten van de kilometers in beide 504's de komende maanden.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Cor Rosie » 11 apr 2014, 10:15

Duco schreef:Vandaag even gebeld met de belastingdienst om wat vragen te stellen, ook omdat in de aanslag geen informatie staat.

4. auto wordt dit jaar 40, mag je met de overgangsregeling dan rijden in december (voertuig is dan weer belastingvrij)



Ik heb ondertussen contact gehad met de belastingdienst en mij is bevestigd dat de beperkingen van het kwarttarief komen te vervallen zodra de auto 40 jaar is.
Dus ja, dan mag je in december weer rijden.

De vraag waar men mij nog geen antwoord op heeft kunnen geven is, of in het geval van verkoop van een auto waarbij gekozen is voor het kwarttarief, de nieuwe koper voor dat jaar:
1) de keuze opnieuw moet/kan maken tussen kwarttarief of voltarief en
2) ook nog een keer het kwarttarief moet betalen voor dat jaar (indien hij kiest/mag kiezen voor het kwarttarief).

Verder heb ik begrepen dat alle auto's die in de overgangsregeling vallen en niet mee gaan doen in de kwarttarief regeling, per 6 maart belastingplichtig zijn.
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Frank.04 » 11 apr 2014, 11:03

Heren, heren, lees nou toch eens goed.

In mijn vorige mail heb ik alles al een keer uitgelegd, maar ik zal een nieuwe poging doen.

Hierbij beperk ik mij tot benzine voertuigen (auto's en motoren) die in de overgangsregeling vallen.

Iedereen met een dergelijke (ongeschorstt!) voertuig krijgt een brief met daarin de volgende keuze:

a) gebruik maken van de overgangsregeling door betaling van het bij de brief aangegeven bedrag (max 120 Euro)

b) niets doen en volledig betalen van de verschuldigde belasting vanaf datum x (leg ik zo uit)


ad a) deze status hoort (na betaling) bij de auto en verhuist mee naar een eventuele volgende eigenaar. Het enige wat een nieuwe eigenaar kan doen is volledig mrb betalen om in december te kunnen rijden, maar het al betaalde geld komt niet terug.
Normaal gesproken moet iedereen kiezen voor 1 januari, alleen dit jaar is het voor 1 mei.

ad b) als je niet kiest voor de overgangsregeling (ergo: niets doen, niet betalen dus) wordt je automatisch aangeslagen vor de volledige mrb. De ingangsdatum x hiervan is niet 1 januari, maar het begin van het eerste kwartaal dat volledig in 2014 valt, met als peildatum de afgiftedatum van het kentekenbewijs (staat op deel I).
Let op: dit kan afwijken van de datum eerste toelating!)

Als je besluit om geen gebruik te maken van de regeling en accuut te schorsen, betaal je van genoemde ingangsdatum tot de schorsingsdatm de mrb. Dat kan soms voordeliger zijn dan het betalen van de ovdergangsregeling, maar je mag dan natuurlijk niet rijden.

Ik geef twee voorbeelden van het laatste:

Mijn Peugeot 404 heeft 21 juni 1974 als datum eerste toelating en tevens is dit de afgifte deel I, dus de peildatum.

Ik heb nu drie keuzes:

- niets doen, dan betaal ik straks mrb van 21 maart tot 21 juni (want dan wordt ze 40 jaar oud)

- gebruik maken van de overgangsregeling, dan betaal ik (voor 1 mei!) 108 Euro (kwarttarief)

- schorsen vanaf bijvoorbeeld vandaag, dan betaal ik mrb van 21 maart tot 11 april.

In dit geval kies ik voor het laatste en en hef ik de schorsing op na 21 juni (want dan is ze 40).

Mijn Oldsmobile heeft 30 juni 1974 als datum eerste toelating, maar 8 mei 1976 als afgifte deel I.

Stel dat ik deze schors per vandaag dan betaal ik mrb van 8 februari tot 11 april en dat is meer dan de 120 Euro die ik betaal voor de overgangsregeling; bovendien mag ik dan niet meer rijden tot dat ik de schorsing ophef (in mijn geval na 30 juni 2014, want dan is deze lijkenwagen 40).

Hopelijk is het zo duidelijk, mijn suggestie is om het voorgaande eerst goed te lezen alvorens vragen te stellen die al beantwoord zijn.

Mijn ervaringen met de toegankelijkheid van de belastingdienst zijn positief, ik kreeg steeds snel iemand aan de lijn en al mijn vragen werden helder beantwoord; voor mijn Jaguar E-type uit 1973 kreeg ik onterecht een belastingbrief, dat hebben ze meteen telefonisch rechtgezet en ik krijg hiervan nog een bevestiging met excuus.

Iedereen succes met zijn of haar beslissing!

Met groet van Frank
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Cor Rosie » 11 apr 2014, 11:16

daarmee is de vraag in mijn vorige post nog niet beantwoord (wie leest er nou niet goed?)
Sterker nog, je post niets nieuws.

Heren, heren, lees nou toch eens goed.


En niet zo'n betuttelend toontje aub.
Avatar gebruiker
Cor Rosie
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 27 jun 2006, 11:58
Woonplaats: Dichter bij dan je denkt

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Frank.04 » 11 apr 2014, 12:07

Jammer Cor, dat jij mij reactie als belerend ervaart, mijn hoofddoel om op dit forum te zitten is om anderen te helpen met vragen van allerlei aard.

Dat het soms frustrerend is om te merken dat hetgeen ik schrijf niet (goed) gelezen wordt is inderdaad waar, ik ben vaak tijd kwijt met dingen dubbel uitleggen.

In jouw geval vraag je je af of een nieuwe eigenaar hernieuwd kan kiezen. Zoals ik schreef hoort de status van 'overgangsregeling' bij het voertuig dus dat hoeft niet.

Ook vraag jij je af of de eigenaar kan kiezen om te gaan voor het voltarief en zoals ik eveneens schreef kan dit.

Daarnaast stel jij dat je hebt vernomen dat de belasting wordt gerekend vanaf 6 maart 2014. Dat is onjuist, hoewel het voor incidentele gevallen waar kan zijn. Ook dat heb ik in mijn mail aangegeven.

Hopelijk kan jij met mijn drie voorgaande mails je voordeel doen en wanneer je extra vragen hebt geef ik daar graag zo goed mogelijk antwoord op.

Met groet van Frank
Meer plezier met Peugeot's 04!
Frank.04
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 24 jul 2008, 23:43

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Michael » 11 apr 2014, 12:45

Duidelijke taal !
Mooie uitleg nav mijn simpele taal.
404 familiale
404 pick-up 1972/78/79 werkpaarden
404 pick-up kipper
404 oplegger combinatie
404 coupe 1967 grijs
404 pick up verlengd
404 pickup "DANGEL"
403 pickup
504 pickup en sedan
202 pickup
Avatar gebruiker
Michael
 
Berichten: 1239
Geregistreerd: 31 maart 2004, 22:59
Woonplaats: brummen

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor maan » 11 apr 2014, 13:51

Ik heb net de rekening binnen voor Junior (okt. 86) die ik dec 2013 gekocht heb. Tot nu toe was er nog niets afgeschreven. Ik heb ( met dank aan de heldere uitleg) gekozen voor het kwarttarief van 47,- Euro. Ik ben van plan deze weer te verkopen voor de zomer, de volgende eigenaar kan dan tot dec. rijden zonder opnieuw belasting te betalen :-)
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor fab405 » 11 apr 2014, 14:42

Het blijft vaag en ik heb geen idee of ik nog een bedrag moet betalen voor mijn CTI die ik vorige maand heb verkocht. Ik wacht gewoon af.
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Nikilauda504 » 11 apr 2014, 17:59

fab405 schreef:Het blijft vaag en ik heb geen idee of ik nog een bedrag moet betalen voor mijn CTI die ik vorige maand heb verkocht. Ik wacht gewoon af.


Ik hoor het graag hoe dit afloopt, ik verkoop de mijne deze maand waarschijnlijk ook namelijk.

Eea wordt wel steeds helderder met de verhalen hierboven.
Avatar gebruiker
Nikilauda504
 

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor pauldevries » 11 apr 2014, 18:02

Als ik het nu goed begrepen heb is het kwart-tarief eenmalig
als het voldaan is voor dat jaar en bij verkoop betaald de volgende eigenaar dan niks tot het jaar erop.
Is dan wel een puntje van onderhandeling om in de prijs mee te nemen.
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor p205cabrio » 11 apr 2014, 20:26

als hij voledig rijden en ook in december dan krijgt hij ook de rekening van de 11 maanden voor de aankoop! Dat is pas een puntje om te onderhandelen.
p205cabrio
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 03 feb 2013, 14:21

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor pininfarina404 » 12 apr 2014, 00:25

Ik begrijp de opmerking van Frank04 niet helemaal. Hij schrijft hierboven:

ad b) als je niet kiest voor de overgangsregeling (ergo: niets doen, niet betalen dus) wordt je automatisch aangeslagen vor de volledige mrb. De ingangsdatum x hiervan is niet 1 januari, maar het begin van het eerste kwartaal dat volledig in 2014 valt, met als peildatum de afgiftedatum van het kentekenbewijs (staat op deel I).
Let op: dit kan afwijken van de datum eerste toelating!)

Mijn 205 is van juni 1984. Het NL kenteken echter is afgegeven in december 2009. Betekent dit dan als ik kies voor het normale tarief dat ik pas per december (afgiftemaand deel 1) moet betalen? Of misschien vanaf 1 oktober wat de eerste dag van het laatste kwartaal is.

Wie weet het??
Voor elke gelegenheid de juiste outfit:

-Peugeot 206 2.0 Hdi 2003
-Alfa Romeo Brera Spider 2.4 Jtdm 2008
-Citroen Dyane 6 1968 (12V).
-Honda CLR 125 1999
pininfarina404
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:36

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor Remco504coupe » 12 apr 2014, 01:17

Remco504coupe schreef:Dat komt omdat men met de zg. peildatum werkt:
Neem de datum eerste toelating in Nederland van je auto,
en tel daar telkens 3 maanden (duur van termijn waarover steeds betaald moet worden)bij op tot je in het nieuwe jaar zit.

Bij mijn diesel was dat 25 augustus.. 3 maanden verder is dan 25 november.
Na nog eens 3 maanden gaan we dan het nieuwe jaar in en dat maakt dan 25 februari.
Vanaf dan is er weer mrb verschuldigd.

De meest gunstige data eerste toelating NL zijn dus
31 december, 30 september, 30 juni, 30 maart.

De meest ongunstige zijn:
1 januari, 1 april, 1 juli, 1 oktober.

Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 12 apr 2014, 07:49

Voor alle duidelijkheid, het is zeker dat het helemaal nog niet duidelijk is..
Nederland kiest voor Europa maar maakt haar eigen regels zodanig anders om meer geld binnen te halen en
wat als resultaat heeft minder inkomsten en een hoop onduidelijkheid en ergernis..
Veel leed onder de liefhebbers en zakelijk verlies bij ondernemers.
Er is helemaal niet nagedacht over de effecten en uitvoerbaarheid van de nieuwe mrb wetgeving zo blijkt..
Ik denk zelfs dat de kosten om de aanslagen goed te verwerken uiteindelijk hoger zullen uitvallen dan de uiteindelijke opbrengst..
Zeker als je het omzet- verlies meerekend wat de staat misloopt..
Het argument van minder vervuiling is ook niet steekhoudend gebleken... En toch worden dit soort dingen erdoor gedrukt..
Ik zou heel graag de exacte cijfers willen zien over de effecten van de maatregelen..
Het is wel duidelijk dat er nu meerdere forumers een factuur hebben ontvangen..
Ik nog niet en waar dat aan ligt weet ik ook nog niet..
Het zal gaande weg wel duidelijk worden..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Slecht nieuws voor oldtimers 2

Berichtdoor jan-03 » 14 apr 2014, 13:43

Zaterdag-morgen 2 enveloppen met de factuur voor de 2 geregistreerde 104tjes van de belastingdienst in de bus..
vanmorgen doorgelezen en daar staat op vermeld:
betalen voor 16 april!!! :shock:
Dagtekening staat op 29 maart...
Ja dat is fijn... Die 2 brieven zijn 2 weken vroeger gedateerd dan ze zijn ontvangen..
Ik heb vandaag 2 x geprobeerd hierover te bellen.. Nee dus geen kontakt..
Ik heb dus zojuist maar 2 x € 60,- overgemaakt..
De poen moet voor 16 april op de rekening staan van de belasting..
Ze zullen mij wel niet op m,n blauwe ogen geloven dat ik de brieven nog maar net heb ontvangen..
zucht..
gr jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

VorigeVolgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten