De 308

Autonieuws, met nadruk uiteraard op Peugeot.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

De 308

Berichtdoor wowo » 25 mei 2007, 08:52

Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeetje » 25 mei 2007, 08:57

Mooie auto...

Je moet wel goed kijken om te zien dat 't om de 308 en niet de 207 gaat. :?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Martijn » 25 mei 2007, 09:19

Jeetje schreef:Mooie auto...

Je moet wel goed kijken om te zien dat 't om de 308 en niet de 207 gaat. :?


Als je hem in het echt ziet valt dat erg mee, de 308 is groter, hoger en vooral vanachter en vanbinnen echt anders dan 207.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor pEus » 25 mei 2007, 10:15

Zie ik nou goed dat deze 5d ook een glazen dak heeft gekregen :?:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor wowo » 25 mei 2007, 10:33

Die spiegels weer..
Ze doen me denken aan zo'n oude Majorette miniatuur met van die overdreven grote zwarte plastic spiegels eraan.
Die sneeuwschuif vind ik niks.

En eigenlijk..nee, ik vind de hele auto niks. Stom familiegezicht, waarom moet dat toch?
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Martijn » 25 mei 2007, 11:07

wowo schreef:Die spiegels weer..



Kom je helaas niet onderuit, is Euopeese regelgeving m.b.t. achteruitzicht in spiegels. Je moet een persoon die twee meter achter de auto staat nog kunnen zien.
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Bart-Peugeot » 25 mei 2007, 11:33

Martijn schreef:Als je hem in het echt ziet valt dat erg mee, de 308 is groter, hoger en vooral vanachter en vanbinnen echt anders dan 207.

Dat is dus te zien op deze foto's ;-)


Afbeelding

Afbeelding
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Jeetje » 25 mei 2007, 11:52

Martijn schreef:
wowo schreef:Die spiegels weer..



Kom je helaas niet onderuit, is Euopeese regelgeving m.b.t. achteruitzicht in spiegels. Je moet een persoon die twee meter achter de auto staat nog kunnen zien.


Ik vind die spiegels eigenlijk helemaal niet zo lelijk; ze moeten er nou eenmaal op...

Wat ik minder mooi vind is de oplossing van Peugeot voor de zijknippers. Die zijn gewoon in de voet van de spiegel 'geplakt' en hadden dus net zo goed in een zijscherm ofzo gezet kunnen worden. Dan vind ik de oplossing van merken als Mercedes fraaier waarbij de knipper deel uitmaakt van het design van de spiegel...

En waarom zijn die spiegels nou niet helemaal in kleur gespoten?

De achterkant vind ik wel stoer (hoewel ik het wel een beetje een 'Clio-kont' vind) en ook de grote bek ('het familiegezicht') vind ik bij deze auto reuze meevallen.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor peppo » 26 mei 2007, 14:35

wowo schreef:Die spiegels weer..


Op mijn 207 zitten dezelfde spiegels en ik moet zeggen dat ik ze wel erg fijn vind. Ik ben er nu aan gewend, maar in het begin meende ik bij het gewoon vooruitkijken steeds twee olifantsoortjes aan de zijkant van mijn blikveld te zien...
404 Super Luxe uit 1964 (zilvergrijs)
Lease 207 XS Pack 1.6 HDIF (oranje)
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor 504ronnie » 26 mei 2007, 18:01

pEus schreef:Zie ik nou goed dat deze 5d ook een glazen dak heeft gekregen :?:

Ja dat klopt, met schuifhemel uiteraard, zou het een optie zijn :?:
504ronnie
 
Berichten: 990
Geregistreerd: 25 maart 2006, 15:36

Mooi!

Berichtdoor 307204XSI » 28 mei 2007, 14:50

Ik had al een paar foto's gezien in Auto-plus en l'Autojournal, maar ik blijf hem zeeer geslaagd vinden. Front vind ik getuigen van eigen identiteit, geen jappen en koreanen eenheid dus.

Achterzijde ook lekker dik, diffuser achtige inzet lekker pittig.
Ook over de spiegels die ik nu al op mijn 307 heb zitten geen klagen, zeker in combinatie met het automatische inklappen als je hem afsluit, nooit meer van die lompie's die met hun starrement tegen je spiegels aan denderen.

Nee ik ben er zeer gecharmeerd, van en met veel 308 op de weg wordt het in mijn ogen een stuk mooier dan met Deutsche Einheits Wurste :lol:

AJ
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor zozolala » 09 jun 2007, 20:44

zoveel mensen zoveel smaken zullen we maar zeggen...
Zal wel lekker rijden maar...Niet echt wereldschokkend ontwerp maar wel een verschrikkelijk potsierlijk grote, agressieve bek voor zo'n klein wagentje. En wat moet dat goedkoop ogende zwarte stootrandje daarvoor ? lijkt nog het meest op een uitklapbaar handvat van een stofzuiger !
zozolala
 
Berichten: 238
Geregistreerd: 14 sep 2006, 12:35
Woonplaats: groningen

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 11 jun 2007, 00:13

zozolala schreef: En wat moet dat goedkoop ogende zwarte stootrandje daarvoor ? lijkt nog het meest op een uitklapbaar handvat van een stofzuiger !


Das dan weer regelgeving :roll:

En dat lekker rijden weet ik ook zo net niet, de 307 reed al behoorlijk 'duits' zal met dit ding wel niet veel beter zijn.
En nog maar afwachten hoe het zit met de betrouwbaarheid :?
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Martijn » 11 jun 2007, 09:51

zozolala schreef:voor zo'n klein wagentje. En wat moet dat goedkoop ogende zwarte stootrandje daarvoor ? lijkt nog het meest op een uitklapbaar handvat van een stofzuiger !


Klein wagentje? Ga m eerst eens in het echt bekijken voor je oordeelt.... Ik denk dat je dan je mening wel bijstelt.


en ja, ik weet waar ik het over heb
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor jansluijter » 11 aug 2007, 01:24

Avatar gebruiker
jansluijter
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 03 aug 2004, 09:27
Woonplaats: Schiedam

Berichtdoor Evert G.D » 12 aug 2007, 00:41

Waar zijn de mooie, gedistingeerde lijnen die Peugeot kenmerkten in combinatie met een eigen gezicht toch gebleven... Zoek, zoek, zoek...., zucht.... :? Het wordt steeds barokker, ik weet niet of ze daar een ontwerper hebben die een reincarnatie is van een architect uit de barokperiode?? :roll: Zou zo maar kunnen. :twisted:

Lelijk?? Tsja... in elk geval wel een eigen gezicht. Mooi? Ik vind het 'over the top'.

Persoonlijk vind ik de ontwerpers van Peugeot veel te ver doorschieten. De 407 kan nog, is wel een fraai ontwerp, maar de 308 en 207 gaan weer een stapje verder. Wat zeg ik...tien stappen verder. Dit is duidelijk teveel. En overal waar 'te' voorkomt, is niet goed, behalve 'tevreden', zei m'n oma altijd en dat was een heel wijs mens. En tevreden? Nee, dat kan ik over dit ontwerp niet zeggen. Je kunt ook te ver doorschieten in design, in de drang naar steeds opvallender, steeds meer onderscheidend.

Een nadeel van dit soort ontwerpen is dat ze snel verouderd zijn. Zo staat de 407 inmiddels ook niet meer zo gek hoog op de hitlijsten. Na tien jaar wordt zo'n ontwerp betiteld zoals vroeger veel Japanse auto's: een rijdende pagode. Daar moest ik overigens het eerst aan denken bij het zien van de 308. :oops: :oops:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Martijn » 12 aug 2007, 09:03

Evert G.D schreef:Een nadeel van dit soort ontwerpen is dat ze snel verouderd zijn. Zo staat de 407 inmiddels ook niet meer zo gek hoog op de hitlijsten. Na tien jaar wordt zo'n ontwerp betiteld zoals vroeger veel Japanse auto's: een rijdende pagode. Daar moest ik overigens het eerst aan denken bij het zien van de 308. :oops: :oops:


De autowereld is inmiddels dusdanig veranderd dat zelfs Peugeot een model niet meer 11 jaar of langer in productie houdt. Ook bij ons worden modellen straks sneller afgelost en hoeft het minder houdbaar...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Evert G.D » 13 aug 2007, 02:22

Martijn schreef:
Evert G.D schreef:Een nadeel van dit soort ontwerpen is dat ze snel verouderd zijn. Zo staat de 407 inmiddels ook niet meer zo gek hoog op de hitlijsten. Na tien jaar wordt zo'n ontwerp betiteld zoals vroeger veel Japanse auto's: een rijdende pagode. Daar moest ik overigens het eerst aan denken bij het zien van de 308. :oops: :oops:


De autowereld is inmiddels dusdanig veranderd dat zelfs Peugeot een model niet meer 11 jaar of langer in productie houdt. Ook bij ons worden modellen straks sneller afgelost en hoeft het minder houdbaar...


Dat is wel waar, maarrrr...hoe lang is het geleden dat de 205 uit productie ging? Relatief niet zo gek lang en hij bleef tot het eind een absolute hit. Gedistingeerde lijnen... Zelfs in een 205 van 15 jaar oud reed je in het laatste productiejaar nog met een 'recente' auto. Zelfs nu is het nog geen 'rijdende pagode'. Een prima ontwerp, niet te wild, maar toch heel mooi...
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Riko » 13 aug 2007, 17:57

Toch denk ik niet dat de 205 nu goed zou verkopen als nieuwe auto. Ik vind de 207 trouwens ook niet doorgeschoten, vindt het juist een heel geslaagd ontwerp. Verkoopt volgens mij ook best aardig.
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Idranor » 13 aug 2007, 19:43

Leuke discussie. Ik denk dat de terug;lopende verkoopcijfers niet direct terug te voeren zijn op het uiterlijk. De 407 is (was) erg populair als leasewagen en leaserijders willen graag het meest recente model; dat is m.i. een belangrijkere reden dat er nu minder vraag is naar de 407.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor 307204XSI » 13 aug 2007, 20:11

De 207 is verre van ""over de top"", maar een zeer gedegen opponent in de compacte klasse waar menig aziatisch en europees autofabrikant het aardig benauwd van krijgt getuige de verkoopcijfers.

Objectief gezien vindt ik dat Peugeot maar ook Renault zich op dit moment absoluut weet te onderscheiden door (o.a.) fraai design, waar sommige andere europese merken absoluut geen lef tonen en de laatste twee of drie opvolgers van een aantal modellen zo schrikbarend op elkaar lijken dat je de verschillen met een kaarsje moet zoeken.

Dat de houdbaarheid van een model beduidend verkort is heden ten dage ten opzichte van 15-20 of meer jaren terug is ook verklaarbaar en te wijten aan het huidige tijdperk van vernieuwing, itc, internet etc.

Maar de discussie over wat mooi en niet mooi is blijft dusdanig persoonlijk (en gelukkig maar....) dat we hier nog vele pagina's forum-voer aan kunnen wijden!
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor lion-freak-203 » 14 aug 2007, 01:31

Gezien op de site van peugeot.fr

http://www.peugeot.fr:80/ppp/cgi-bin/pp ... ModeHTML=1

groet Johan
JE VOELT JE LEKKERDER IN DRENTHE

Peugeot 203 A, Bj. 1952
Peugeot 505 GR, Bj. 1985
Peugeot 306 XT, Bj. 1998
Avatar gebruiker
lion-freak-203
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 13 mei 2006, 12:18
Woonplaats: Dwingeloo

Berichtdoor Martijn » 14 aug 2007, 07:14

lion-freak-203 schreef:Gezien op de site van peugeot.fr

http://www.peugeot.fr:80/ppp/cgi-bin/pp ... ModeHTML=1

groet Johan


Ook in het Nederlands beschikbaar op www.peugeot.nl
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor Evert G.D » 11 sep 2007, 15:43

Riko schreef:Toch denk ik niet dat de 205 nu goed zou verkopen als nieuwe auto. Ik vind de 207 trouwens ook niet doorgeschoten, vindt het juist een heel geslaagd ontwerp. Verkoopt volgens mij ook best aardig.


De 205 zou nu inderdaad niet goed meer verkopen. Al is 'ie nog steeds niet echt 'ouderwets', maar het is wel typisch een jaren '80-ontwerp natuurlijk. Al was de 205 wel redelijk tijdloos, maar ook een tijdloos ontwerp wordt in de loop van de jaren ingehaald door nieuwe inzichten.

Tsja...de 207 vind ik wel enigszins doorgeschoten. Al is het wel zo dat 'ie aardig verkoopt. Maar misschien houd ik teveel van klassieke modellen... :mrgreen:
Er zijn overigens vandaag de dag maar weinig auto's die ik echt mooi vind... :oops:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor 307204XSI » 11 sep 2007, 18:29

Ik heb begrepen dat deze week de eerste 308's bij de dealer gaan arriveren. In de media zijn de recensies zeer positief, vooral afwerking comfort weggedrag en motoren maken een erg goede indruk.

Lijnenspel, "mooiheid" en smaak zijn zeer persoonlijke en subjectieve
zaken. Eigenlijk zou iedereen zijn mening even vast moeten houden tot hij/zij de auto bekeken, bevoelt en bereden heeft.
OUI! c'est la deux-cent-quatre!
(avec le toit ouvrant)
Avatar gebruiker
307204XSI
 
Berichten: 1964
Geregistreerd: 10 apr 2007, 22:50
Woonplaats: Utrecht

Volgende

Keer terug naar AutoNieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron