Pagina 2 van 2

Re: Nadelen van een cabrio

BerichtGeplaatst: 05 dec 2012, 09:45
door tomtom
Oh, maar deze reactie is veeeeel leuker, Jan :mrgreen: ! Jij komt in de winter ook nog in je 504 cabrio of blijft het bij de Saab (open)?

Re: Nadelen van een cabrio

BerichtGeplaatst: 05 dec 2012, 09:49
door JT
Er wordt hier zo veel en zo snel zout gestrooid, dat het alleen de Saab kan zijn....
Ik zit aan een doodlopende weg, maar dat is het laatste stukje van een hoofdverkeersader van Bladel.....

Re: Nadelen van een cabrio

BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 11:43
door MarcoPeus
Ik heb sinds vanmorgen een nadeel ontdekt van de 308CC. Omdat het gisteren regende en vanacht gevroren heeft was de auto bedekt onder ijs en sneeuw vanmorgen. Als je de deuren ontgrendeld klappen de spiegels uit wat al gepaard gaat met het nodige schuren en kraken. Als je dan de deur wil openen, wil het raam 2 cm zakken om onder de rubber te schuiven. Dit is zo goed als niet mogelijk en deed me even schrikken.
Meteen maar even wat ontdooispray langs het raam gespoten zodat het ijs smelt.
Moraal: 308CC moet in de winter binnen slapen.

Re: Nadelen van een cabrio

BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 11:54
door JT
Ook het openen van de kap wordt ontraden onder een bepaalde temperatuur, 5 graden, dacht ik...
Dus in de garage al openen, als je zo gek bent om.....

Re: Nadelen van een cabrio

BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 17:25
door jan-03
Ook elektrisch bediende ramen en deuren met grote omzichtigheid gebruiken met dit weer anders moet je misschien met geopend raam gaan rijden o.i.d als de boel stuk gaat door bevriezing..
gr jan.

Re: Nadelen van een cabrio

BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 17:47
door Remco504coupe
MarcoWetzels schreef:Ik heb sinds vanmorgen een nadeel ontdekt van de 308CC. Omdat het gisteren regende en vanacht gevroren heeft was de auto bedekt onder ijs en sneeuw vanmorgen. Als je de deuren ontgrendeld klappen de spiegels uit wat al gepaard gaat met het nodige schuren en kraken. Als je dan de deur wil openen, wil het raam 2 cm zakken om onder de rubber te schuiven. Dit is zo goed als niet mogelijk en deed me even schrikken.
Meteen maar even wat ontdooispray langs het raam gespoten zodat het ijs smelt.
Moraal: 308CC moet in de winter binnen slapen.


Die inklappende spiegels kun je toch uitzetten?
En die zakkende ramen? Ellende. Ijskrabber in huis bewaren.
Bij de PassatCC gingen die ramen met wassen ongewild naar beneden als de straal de deurklink beroerde. Erg irritant.
Oplossing: Met 2 man naar de wasplaats, 1 bleef in de auto en sloot van binnenuit af :?

Er gaat niets boven een oldtimer :lol: