Pagina 1 van 1

Wordt de klassieke Peugeot goed gewaardeerd?

BerichtGeplaatst: 14 dec 2004, 00:20
door Gilletti
Afgelopen weekend heb ik het web weer eens lekker afgestruind naar klassiek spul.
Daarnaast wat achterstallig leesvoer weggewerkt in de vorm van o.a. AMK en OKM.

Wat me opvalt is dat bijvoorbeeld momenteel de oude VW bussen ontiegelijk duur zijn. Voor een wrakkige T1 wordt rustig 4000 euro gevraagd en voor een verre van sublieme Westfalia camper zo maar 6000 á 7000. En dat te bedenken dat ze niet eens zo lang geleden nog als kippenhok werden ingezet... :shock:

Blijkbaar tegenwoordig hip en in mijn ogen duidelijk overgewaardeerd dus. Een beetje zoals de Fiat 500 een paar jaar geleden was.

Maar hoe zit het nu met de wat oudere Peugeots?
Zijn de huidige prijzen reëel?

Naar mijn idee wel, toch zijn er wat uitzonderingen:

-Ondergewaardeerd: J7, 104, 304 en vroege 504's
-Overgewaardeerd: late 504cc's, hele mooie 404 cabrio's (of is de coupé te goedkoop? :wink: )

Wat vinden jullie? :?:

BerichtGeplaatst: 14 dec 2004, 00:38
door Le Lion
De 505 is in ieder geval uit het dal van 'ondergewaardeerd' gekropen. De interesse voor dit model groeit.

BerichtGeplaatst: 14 dec 2004, 00:47
door Jeetje
Een goede T1 (of in ieder geval een goede restauratiebasis) is nog wel te vinden, maar zoeken naar een goede J7 is echt een 'mission near impossible'. Als je dan echt een goede gevonden hebt (zoals wij gelukkig Jeetje hebben gevonden), blijkt 'onbekend onbemind' te maken, want zelfs voor een goed exemplaar wordt nog maar de helft betaald van een roestige T1...

Luchtgekoeld heeft het nou eenmaal altijd al beter gedaan in de klassiekermarkt; zeker als 't Duits is! Denk maar eens aan een goede brilkever, kever met een klein achterruitje, de Karmann Ghia, de Porsche 356, 911, 912, en zelfs de Porsche 914... Allemaal luchtgekoeld en ze doen het goed in de klassiekermarkt!

Daar moeten we ons -denk ik- maar bij neerleggen.

Ik zou mijn Jeetje echter voor geen goud in willen ruilen tegen een in nieuwstaat verkerende T1-bus! Never nooit niet!

(En dat roep ik, terwijl ik in hart en nieren een liefhebber ben van luchtgekoeld!!!!!)

Bij klassiekers is het altijd 'wat de gek ervoor geeft'. Bovendien wordt gekeken naar de 'kring van liefhebbers'. Duitse luchtkoelers kunnen zich in een grote schare liefhebbers verheugen en dat drijft de prijs op! Ook in Amerika zijn ze erg gewild.

BerichtGeplaatst: 14 dec 2004, 20:59
door Le Lion
Gewaardeerd of niet, de 309 blijft ondanks zijn niet zoooo aantrekkelijke uiterlijk, nog best lang in het straatbeeld. Onderweg naar mijn werk kom ik er dagelijks eentje tegen van bijna twintig jaar oud!

BerichtGeplaatst: 14 dec 2004, 21:04
door PEUG_FAN
bij mij heeft ieder peugeot 2,3,4 wielen of geen :-) groot of klein 1/1 & 1/43 de waardering die het verdiend

BerichtGeplaatst: 14 dec 2004, 21:25
door JT
Het zal altijd wel "wat de gek er voor geeft" blijven.
Ik denk dat jullie het met me eens moeten zijn dat je het of goed (Wim, Jonkhart, enz) moet aanpakken of het echt als een hobby moet zien.

Pieken en dalen dus.

De 404 modellen zijn supermooi.
Zowel de sedan, als de coupé als de cabrio....

:D De vroege 504's zijn de mooiste :D

Alle Peugeot's zijn mooi...
Kun je hier rustig zeggen...

BerichtGeplaatst: 15 dec 2004, 00:04
door Mark
De 304 zeker, maar ook de 204 is doorgaans wel erg goedkoop. Terwijl goede exemplaren knap zeldzaam zijn. Dat kan niet zijn omdat de 204 geen aantrekkelijke auto is: praktisch bruikbaar, echte Pininfarina en technisch fijn wagentje. Alleen de carrotserie... Ik ben natuurlijk geheel onbevooroordeeld :wink:.

BerichtGeplaatst: 16 dec 2004, 08:10
door Le Lion
Eigenlijk is de 204 in al zijn carrosserievormen een mooie auto. Het cabriootje is misschien wel de leukste van allemaal! Van de 204 commercial zullen wel de minste exemplaren overgebleven zijn.

Lijkt mij wel leuk om te bezitten!