Pagina 2 van 6

BerichtGeplaatst: 14 okt 2005, 08:37
door A.BRANDHORST
even een linkje op fransrijderstopic van autoweekforum gezet, waar ik ook actief ben onder dezelfde forumnaam als hier...

en de mensen uitgenodigd om eens hier te kijken ....en te registreren...
:lol:

Re: Aantallen Peugeots nog op kenteken

BerichtGeplaatst: 14 okt 2005, 17:01
door Maarten Deen
Goudenleeuw schreef:Ik ben benieuwd naar jullie analyses.


Grootste procentuele daler: 305! Maar ook de 605 zit zwaar in de min, daalt even hard als de 505 (en harder als de 309).

BerichtGeplaatst: 14 okt 2005, 21:44
door Idranor
Maar ik zal er persoonlijk voor zorgen dat de 305 niet uitsterft! in Amsterdam rijden er nog wel een paar rond, ik heb er deze week maar liefst vier gezien waaronder eentje uit 1983 en een break. Als ze rijden zit er toch vaak een jongere in die eruit ziet alsof hij een oude auto op de kop getikt heeft om op te rijden... Maar dat denken ze misschien van mij ook. :mrgreen:

Ik heb overigens in een oldtimercatalogus gelezen dat er nog zo'n 100 604's zijn in Nederland, maar sindsdien heb ik ook al een 604 met Frans kenteken op een auto-ambulance NL in gereden zien worden. En ik vermoed eigenlijk dat de nog Nederlandse 604's gekoesterd worden en er daarbij nog 604's geimporteerd worden. Al met al zou het aantal 604's dus kunnen gaan groeien!

BerichtGeplaatst: 03 apr 2006, 15:04
door Brownie
Zijn er al nieuwe cijfers bekend voor 2006? Ik heb niets kunnen vinden in elk geval.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2006, 00:15
door Joliet Jake Blues
Ben ook al op zoek geweest maar helaas ook zonder resultaat. :roll:

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 10:52
door JD
Heeft iemand de nieuwe cijfers al gezien:
per 1-1-2006:

104: 86
204: 135
304: 271
305: 402
404: 527
504: 849
505: 320

sommige typen zijn stabiel gebleven, anderen gehalveerd t.o.v 2004

compleet overzicht:
http://www.bovag.nl/BOVAG2006/Cijfers/PDF/MICAUTO2006DEF.pdf
pagina 11 e.v.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 13:22
door M. van der Meulen
Autsch!!! Dat gaat wel errug hard achteruit met de 104, 24 stuks in één jaar tijd, als we zo doorgaan is er over 5 jaar niks meer over! Tijd voor een herontdekking. En nóg zuiniger op zijn dus! M.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 15:10
door Brownie
M. van der Meulen schreef:Autsch!!! Dat gaat wel errug hard achteruit met de 104, 24 stuks in één jaar tijd, als we zo doorgaan is er over 5 jaar niks meer over! Tijd voor een herontdekking. En nóg zuiniger op zijn dus! M.


Inderdaad, dat is een afname van 22% maar liefst. Bovendien lijkt het de zeldzaamste Peugeot te zijn van de na 403. Ik denk ook zeldzamer dan de 604.
Trouwens van de 505 is zelfs 31% het laatste jaar verdwenen. En wat dacht je van 35% van de 305's! Ook opgevallend dat 18% van de 304's verdwenen is. Ik dacht dat deze toch volop werden gekoesterd en geimporteerd.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 16:21
door pEus
Brownie schreef:Inderdaad, dat is een afname van 22% maar liefst. Bovendien lijkt het de zeldzaamste Peugeot te zijn van de na 403. Ik denk ook zeldzamer dan de 604.
Trouwens van de 505 is zelfs 31% het laatste jaar verdwenen. En wat dacht je van 35% van de 305's! Ook opgevallend dat 18% van de 304's verdwenen is. Ik dacht dat deze toch volop werden gekoesterd en geimporteerd.


Dat laatste bevreemd mij ook het meest :roll:
Van de eerste drie modellen is het enigzins nog te begrijpen gezien er nog een aantal mensen die als dagelijkse auto (dus geen liefhebbers) gebruiken :!:

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 19:53
door Edzo
vergeet niet : 20 % van de 205-jes in 1 jaar..........het zijn er nog veel, maar de daling is hard! :(


@ Idranor: nog 120 Ritmo's joh!

en in totaal nog 157 Talbots.

gr. Edzo

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 20:45
door ZEN
en in totaal nog 157 Talbots.



Dit doet mij, als Samba-fan, erg veel verdriet.
Maar ja, na 2 jaar begon hij al te roesten, dus vreemd is het niet! :cry:

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 20:45
door Idranor
Ik weet het Edzo, het is diep triest. Afname van 35% in een jaar tijd en het is alweer een half jaar verder. Ik denk dat er geen 100 meer zijn inmiddels. En afgelopen zaterdag heb ik er weer één gesloopt... :cry:

Afbeelding

Van de 305 is het ook ernstig, en wat te zeggen van de 104! Maar het goede nieuws: ze rijden nog volop rond in Frankrijk! :D Importeren maar dus! En ik ben hard bezig aan een 305 promotiecampagne, hopelijk slaat het aan en gaan mensen er eentje bewaren voor het te laat is.

Denk ook eens over een 305 Edzo! :wink:

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 21:49
door Edzo
druk bezig 205-jes te redden , is ook 20 % van weg in een jaar.......(zie boven)

305 wil ik wel, maar nu nog niet, wie weet later. Een aparte 309 staat ook nog op de verlanglijst dus ....... :wink:

gr. Edzo

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 22:08
door Daniël
Toch een troost om te zien dat de 504 stabiel blijft. 'Always look on the bright side of life...' :wink:

BerichtGeplaatst: 26 sep 2006, 23:30
door Evert G.D
Edzo schreef:druk bezig 205-jes te redden , is ook 20 % van weg in een jaar.......(zie boven)

305 wil ik wel, maar nu nog niet, wie weet later. Een aparte 309 staat ook nog op de verlanglijst dus ....... :wink:

gr. Edzo


Net als een 403 toch? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 27 sep 2006, 20:55
door ZEN
Alle oude Peugeots, Talbots, Panhards, Citroëns, Simca's en Renaults staan op mijn lijstje. Helaas zal dat wel tot in de eeuwigheid zo blijven als de staatsloterij mij blijft negeren... :cry:

O ja, ook nog een Borgward Isabella en een Lancia Flaminia coupe... :wink:

BerichtGeplaatst: 27 sep 2006, 21:29
door pEus
ZEN schreef:Alle oude Peugeots, Talbots, Panhards, Citroëns, Simca's en Renaults staan op mijn lijstje. Helaas zal dat wel tot in de eeuwigheid zo blijven als de staatsloterij mij blijft negeren... :cry:

O ja, ook nog een Borgward Isabella en een Lancia Flaminia coupe... :wink:


Eén troost, je bent niet de enige :wink: met die gedachte :!:

BerichtGeplaatst: 27 sep 2006, 23:36
door Evert G.D
Zeker niet...hoop nog altijd op de hoofdprijs :mrgreen: Om danin Frankrijk een boerderij te kopen met een eeeeenorme schuur... :roll:

BerichtGeplaatst: 28 sep 2006, 08:19
door ZEN
We hebben dezelfde ideëen, laten we een (jaren 70-achtige) commune stichten!!! :wink:



In de Cévennen natuurlijk, want we moeten wel EN goed weer hebben EN prachtige slingerweggetjes door -niet te hoge- bergen.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2006, 12:06
door JD
Ik heb alle getallen van de afgelopen jaren eens op een rijtje gezet om te zien wat het verloop is:

jaar: .... 2002 ....|... 2004 ...|... 2005 ...|... 2006 ...

104 : .... 227 .....|.... 129 ....|.... 110 ....|..... 86 ....
204 : .... 160 .....|.... 149 ....|.... 148 ....|.... 135 ...
205 : . 110498 ..|.. 87010 ..|.. 76066 ..|.. 62401 ..
304 : .... 364 .....|.... 342 ....|.... 330 ....|.... 271 ...
305 : ... 1888 ....|.... 835 ....|.... 618 ....|.... 402 ...
309 : . 28989 ....|.. 19047 ..|.. 14951 ..|.. 10549 ..
404 : .... 791 .....|.... 690 ....|.... 645 ....|.... 527 ...
504 : .... 865 .....|.... 854 ....|.... 849 ....|.... 849 ...
505 : ... 1142 ....|.... 596 ....|.... 462 ....|.... 320 ...

Zo wordt nog duidelijker wat anderen ook al opgemerkt hadden:
De 504 blijkt duidelijk het best bewaard (of nog geimporteerd) te worden, daarna de 404.
De 305 en 505 worden blijkbaar niet gewaardeerd. :(
De 104 gaat procentueel (over al deze jaren) niet zo snel achteruit als de 305/505 maar er zijn er al veel minder van. :(
De 304 leek de laatste jaren redelijk stabiel, maar is dit jaar wel hard achteruit gegaan. :?
En de 204 weet zich redelijk te handhaven.
Wie wil er conclusies aan de getallen van de 205 en 309 verbinden? De aantallen zijn te groot om te verwachten dat ze veelal door echte liefhebbers worden gereden, er zullen er nog genoeg zijn die zo'n auto rijden zonder enige bijzondere feeling met die auto. En hem dan ook als elke willekeurige auto afdanken als ie te oud wordt.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2006, 12:11
door Edzo
op gevaar af weer een knuppel in het hoenderhok te smijten: ik mis een aantal modelletjes, die hier toch stevig vertegenwoordigd worden op het forum? (205, 309, bijvoorbeeld??)

:wink:

gr. Edzo

BerichtGeplaatst: 28 sep 2006, 12:18
door JD
Je hebt uiteraard helemaal gelijk :oops: , ik zal ze er bij zetten.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2006, 12:29
door Edzo
:D was zeker niet vervelend bedoeld hoor, JD, maar leuk dat je ze erbij zet!!

gr. Edzo

BerichtGeplaatst: 28 sep 2006, 12:43
door JD
No worries, zoals m'n Australische collega's te pas en te onpas zeggen. :D
Maar ik weet niet zo goed hoe die getallen te interpreteren.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2006, 22:11
door Evert G.D
205 en 309 zie je inderdaad nog regelmatig in het straatbeeld, al wordt het op de snelweg stukken minder, valt me op. Worden vaak gereden als goede, goedkope en degelijke auto en inderdaad vaak door niet-liefhebbers. Al tref je wel steeds meer liefhebbers van met name 205 aan, met name de GTI/cabriorijders.
De auto's die naar de sloop gaan, bieden de liefhebbers de gelegenheid volop onderdelen en goed plaatwerk in te kopen. Een ander voordeel is dat je nu voordelig een fraaie 309 of 205 kunt bemachtigen om te bewaren. Met name voor de 205 geldt, dat ze vaak gebruikt zijn en nog steeds worden als tweede auto, dus dat er nogal wat redelijke tot erg fraaie exemplaren rondrijden.

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de aantallen zich verhouden tot de bouwjaren van de 205/309. Van de 205 zie je een enkele keer een eerste type (t.m '86), maar de meesten zijn van daarna. Terwijl het eerste type 309, met de vierkante Talbot-achterlichten en de 'Talbot-grille'(eerste grille) volgens mij toch redelijk zeldzaam is. Want uiteindelijk - sorry 309-liefhebbers - was het een Talbot Horizon, al heeft hij die naam nooit gedragen. Maar de eerste types waren helemaal Talbot, de leeuw was in feite alleen 'badge-engineering', zoals ze dat zo mooi noemen tegenwoordig.

Wel ben ik verbaasd dat er zoveel minder 505-en rondrijden dan 504-en. De reden zal wel zijn dat de 505 nauwelijks uit Frankrijk wordt gehaald, waar ze overigens ook niet meer zijn (export Afrika) en dat ze hier zelfs nog wel 's naar Afrika worden geexporteerd, als ze ze tenminste in handen kunnen krijgen.

Overigens: het pleit voor de degelijkheid van de 205/309 dat er nog zoveel van rijden, ze zijn toch al jaren uit productie.