Ik heb alle getallen van de afgelopen jaren eens op een rijtje gezet om te zien wat het verloop is:
jaar: .... 2002 ....|... 2004 ...|... 2005 ...|... 2006 ...
104 : .... 227 .....|.... 129 ....|.... 110 ....|..... 86 ....
204 : .... 160 .....|.... 149 ....|.... 148 ....|.... 135 ...
205 : . 110498 ..|.. 87010 ..|.. 76066 ..|.. 62401 ..
304 : .... 364 .....|.... 342 ....|.... 330 ....|.... 271 ...
305 : ... 1888 ....|.... 835 ....|.... 618 ....|.... 402 ...
309 : . 28989 ....|.. 19047 ..|.. 14951 ..|.. 10549 ..
404 : .... 791 .....|.... 690 ....|.... 645 ....|.... 527 ...
504 : .... 865 .....|.... 854 ....|.... 849 ....|.... 849 ...
505 : ... 1142 ....|.... 596 ....|.... 462 ....|.... 320 ...
Zo wordt nog duidelijker wat anderen ook al opgemerkt hadden:
De 504 blijkt duidelijk het best bewaard (of nog geimporteerd) te worden, daarna de 404.
De 305 en 505 worden blijkbaar niet gewaardeerd.
De 104 gaat procentueel (over al deze jaren) niet zo snel achteruit als de 305/505 maar er zijn er al veel minder van.
De 304 leek de laatste jaren redelijk stabiel, maar is dit jaar wel hard achteruit gegaan.
En de 204 weet zich redelijk te handhaven.
Wie wil er conclusies aan de getallen van de 205 en 309 verbinden? De aantallen zijn te groot om te verwachten dat ze veelal door echte liefhebbers worden gereden, er zullen er nog genoeg zijn die zo'n auto rijden zonder enige bijzondere feeling met die auto. En hem dan ook als elke willekeurige auto afdanken als ie te oud wordt.