Pagina 3 van 6

BerichtGeplaatst: 29 sep 2006, 21:05
door ZEN
Vreemd genoeg lijkt het wel - in het straatbeeld - of de aantallen 404 en 504 juist toenemen.
Cijfers liegen echter niet, dus is het een denkbeeldig fenomeen... 8)

cijfers en statistieken

BerichtGeplaatst: 30 sep 2006, 02:23
door Pininfarina504
Cijfers en statistieken zeggen niet alles.
Net als met alles wat aan mode onderhevig is heb je dit fenomeen ook onder oldtimers.
Momenteel scoort de 504 redelijk goed, zijn er ook veel van gemaakt met een aardige variëteit aan uitvoeringen,kleuren en modellen.
Frankrijk is een groot land en in de “seventies” hebben er heel wat franse gezinnen een 504 gekocht.
De 404 is een beetje met een comeback bezig, met name 404 van de nieuwere types zonder hydrovac, liefst SL versie of Automaat(maar die zijn zeldzaam) en bij voorkeur geen wit, veel Peugeotfreaks hebben al een 404 gehad willen echter wat anders. In Frankrijk wordt de spoeling goede 404's dunner.
De 305 en de 505 zijn geen uitgesproken klassieker qua uitstraling, 80-er jaren auto met moderne rijeigenschappen. In Frankrijk staan er nog plenty. De 604 is zowel in Frankrijk als in Nederland destijds geflopt(oliecrises), productie aantal is veel lager, auto is niet uitontwikkeld zoals b.v. wel de 505 en model was geëint op zakenlieden,bankdirecteuren de Amerikaanse markt.
De 304 is gewoon een wat minder gewaardeerde auto, 204's en 304's zijn sowieso wat fragieler als de 404's en 504's, bovendien wederom veel blanke/witte uitvoeringen, veel mensen houden van meer uitgesproken kleurtje. De coupe, cabrio en station modellen vind ik uitgesproken mooi, om aan te sleutelen is het weer huilen met de pet op.
Momenteel wordt de Renault 16 weer enorm gewaardeerd, met name de TX en de S uitvoeringen, zelf wil ik er ook een.
Ik werd deze week door een kenner pur sang, iemand die een hoop Peugeots, Renaults, Citroens de grens overgebracht heeft, op de vingers getikt met de boodschap dat deze praktisch op zijn.
Eigenwijs als ik ben, heb ik daarom een avondje gezocht en verdomd het is nog waar ook, heb er een paar gevonden nog niet ontdekt door de gieren(ben er zelf ook een) en roofvogels. Maar het is inderdaad waar, over enkele jaren zul je in het moederland praktisch geen fatsoenlijke exemplaren meer kunnen vinden.

BerichtGeplaatst: 30 sep 2006, 10:15
door ZEN
Da's zonde, want juist de 16 is een Renault die het waard is bewaard te blijven. :cry:

BerichtGeplaatst: 23 okt 2007, 11:33
door Brownie
Met dank aan Giletti zal ik het lijstje van 2007 hier ook maar even plaatsern:

2007:
Peugeot 104: 82
Peugeot 204: 142
Peugeot 304: 296
Peugeot 404: 530
Peugeot 504: 811
Peugeot 305: 339
Peugeot 505: 295

Peugeot 205: 56386
Peugeot 309: 8657
Peugeot 605: 2034

BerichtGeplaatst: 23 okt 2007, 21:42
door Marinus
Ontwikkeling in procenten 2007 t.o.v. 2006 met dank aan eerdere input in dit topic (aantallen op kenteken):
model / aantal '06 / aantal '07 / % verschil
104: 86 -> 82 daling - 4,6 %
204: 135 -> 142 stijging 5,2 %
304: 271 -> 296 stijging 9,2 %
305: 402 -> 339 daling - 15,7% !
404: 527 -> 530 stijging 0,6 %
504: 849 -> 811 daling - 4,8% :cry:
505: 320 -> 295 daling - 7,8 %

Ontwikkeling in procenten 2007 t.o.v. 2003 met dank aan eerdere input in dit topic (aantallen op kenteken):
model / aantal '03 / aantal '07 / % verschil
104: 227 -> 82 daling - 63,9%
204: 160 -> 142 daling -11,3 %
304: 364 -> 296 daling -18,7%
404: 791 -> 530 daling -32,3 %
504: 865 -> 811 daling -6,3%
505: 1142 -> 320 daling -72,0%

BerichtGeplaatst: 24 okt 2007, 00:13
door hugo
ZEN schreef:Da's zonde, want juist de 16 is een Renault die het waard is bewaard te blijven. :cry:


mijn ex haar opa kocht een nieuwe in de jaren 70.
was na 3 jaar compleet doorgeroest :shock: :shock:
niet een plekje ofzo maar echt door en door roest
(hij woonde niet eens op Vlieland :wink: )

vind je het gek dat ze bijna op zijn; wat een slechte kwaliteit staal...
nog erger dan een renault 4 (en dat is al heel knap :lol: )
ik weet nog een R16 opknapper te koop, origineel NL kenteken
kan bij interesse een tel.nr achterlaten
zeg het maar...

grts, Hugo

BerichtGeplaatst: 24 okt 2007, 07:14
door M. van der Meulen
Ten opzichte van 2006 bij de 104 procentueel de kleinste daling dus :idea: , en goede kans dat er over één of twee jaar bij dit type óók een (lichte) stijging valt te registreren. Altijd optimistisch blijven! M.

BerichtGeplaatst: 30 okt 2007, 21:41
door Evert G.D
Frappant dat de 504 en 505 nog steeds flink dalen. Zijn onderhand toch gewilde klassiekers. Mogelijk komt het omdat er nog steeds export naar Afrika plaatsvindt? :shock:

Van de 205 rijden er nog flink wat exemplaren rond, niet verwonderlijk, want het was/is een prima autootje.

De daling van de 305 is :shock: :shock: :shock: :shock: Nu kopen, zou ik zeggen. Helaas heb ik er het geld du moment niet voor :( En de ruimte ook al niet :?

BerichtGeplaatst: 22 sep 2008, 21:42
door Marinus
Even nieuwsgierig.
Beschikt iemand nog over nieuwere cijfers over ons 25 jaar en ouder Peugeot wagenpark, of moeten wij echt wachten op Bovag jaarrapport 2008?

BerichtGeplaatst: 22 sep 2008, 21:48
door Idranor
Het nieuwe rapport is juist verschenen! Hierbij wat aantallen per 1 januari 2008:

104: 80
204: 155
304: 316
305: 248
404: 547
504: 855
505: 249

604 staat er niet meer bij. Maar binnenkort kunnen we de 605 nemen want worden er rap minder: nu nog 1498.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2008, 22:30
door Evert G.D
Typisch, 305 en 505 gaan gelijk op met maar één auto verschil. Ook valt het aantal 104-en me op: maar 80. Had gedacht dat er toch meer zouden zijn.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2008, 22:40
door Idranor
Nee het is niet meer.Maar het aantal 104en is wel redelijk stabiel in tegenstelling tot de 305 en de 505. Ik denk dat bij de 104en wat slechteworden afgevoerd en wat goede geimporteerd worden. Zo wordt het gemiddelde 104-bestand steeds mooier.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2008, 23:14
door Harrie
dit zijn natuurlijk alléén de auto's met geldig kenteken, dus 'Nellie' van Rudie is niet meegeteld met haar Franse kenteken,
en onze Belgische 604 GTI ook niet, die is ook nog niet ingeburgerd.. :mrgreen:
604 staat overigens al enkele jaren onder "overigen" geteld, dus niet meer afzonderlijk zichtbaar.. :(
Er zijn dus méér klassieke Peugeot's in NL dan in dit lijstje genoemd.
Als de RDW haar bestand opschoond ( zie ander topic ) zullen de aantallen in dit lijstje wellicht nog verder dalen.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 23 sep 2008, 00:59
door Edzo
brrr. weer 11.000 205-jes weg. :cry: :cry: :cry: gaat hard zo. nog 4 jaar in dit tempo .......en schluss.

BerichtGeplaatst: 23 sep 2008, 08:33
door M. van der Meulen
Harrie schreef:

dit zijn natuurlijk alléén de auto's met geldig kenteken, dus 'Nellie' van Rudie is niet meegeteld met haar Franse kenteken,


Idranor schreef:

Ik denk dat bij de 104en wat slechteworden afgevoerd en wat goede geimporteerd worden.


Ik blijf hoopvol :D want met een beetje geluk zit volgend jaar bij de 104-tjes het aantal voor het eerst echt in de lift :wink: Onderstaande twee voitures zijn vanwege hun kenteken in elk geval niet in de statistiek meegerekend :roll: Blijf vooral oogsten in Frankrijk!!!! :mrgreen: (niet alleen 104-tjes) Groet, M.

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 25 sep 2008, 21:25
door Marinus
@Idranor, bedankt voor de update.

Dat gaat helaas hard achteruit met de jongere modellen. Ten opzichte van 2007:
305 -26% en
505 -16%
is weer fors.

Echter goed te zien dat de oudere youngtimers meer in aantal groeien en er nog 'niet geregistreerde exemplaren' gaan bijkomen:
204 +9%,
304 +7%,
404 +3% en
504 +5%.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2009, 21:26
door Marinus
Heeft iemand de aantallen per model per 1-1-2009 uit het Bovag jaarverslag toevallig beschikbaar of is dat nog niet uitgekomen :?:
Ik ben benieuwd hoe de (wild)stand zich van onze geliefde leeuwen ontwikkeld heeft.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 02:12
door A.BRANDHORST
jaja, ze zijn er weer.. het aantal 505 ´s is gedaald met 11 stuks, Talbot´s gestegen met 3 stuks.. , Simca gestegen met 12 stuks.. voor de rest,... kijk zelf!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb de afgelopen maand, ja zelfs toen ik in Egypte zat, al zitten wachten tot de info los kwam...

BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 12:46
door Harrie
bedankt voor de lijst Albert ! geweldig!
helaas staat 604 er niet apart op.. ( onder 'overige' samengevat.. )
.
nog maar 79 stuks 104 :shock: REDT de 104 !
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 16:23
door En Voiture
Mooie lijst, bedankt!

Van sommige modellen zijn er nog maar schrikbarend weinig over! Zitten auto's met een geschorst kenteken in de aantallen opgenomen?

En zou het mogelijk zijn om te achterhalen hoe de verdeling binnen de modellen is? Bijvoorbeeld: er zijn nog 542 404's, maar hoeveel Breaks, Familiales en Pickups?

BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 17:48
door M. van der Meulen
Nellie was ook bij deze lijst nog niet meegerekend, dus inmiddels zouden het er weer 80 moeten zijn. Hebben we lopend dit jaar nog 104-tjes verloren? Die van Yesse geloof ik, dus dat is er één, en die van Martinowic? In dat geval zijn we intussen bij 78 stuks aanbeland :cry:

Maar, staan daar nog nieuwe imports tegenover welke dit jaar hun kenteken hebben gekregen? Ik weet dat Elwin (is dacht ik geen /nauwelijks forumgebruiker, maar mailt me nu en dan) er eentje heeft gekocht, maar dat was al een Nederlands exemplaar. Een blauwe GL, in dezelfde kleur als de gloednieuwe in Hoenderloo, alleen is deze voorzien van het oranje-geblokte meubilair van de eerste S-modellen.

Afbeelding

Hoe het ondertussen met de eerdergetoonde zwarte SL staat is me onbekend. :?:

Evenzogoed bedankt voor de lijst, had zelf eerder ook al enkele keren op de site gekeken of er nieuws was.... :wink: Groet, M.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 18:44
door lionceau
Ja er is nog een 104 van NL kenteken verdwenen.
De !04 ZS Rallye van mijn vader heeft tegenwoordig een Frans kenteken.
Terug naar zijn roots zal ik maar zeggen :D

BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 20:20
door Harrie
dat S interieur ken ik..?
ik heb n.l. jaren geleden een totaal-verrotte, zilvergrijs metallic 104 S gesloopt, en dat interieur verkocht aan ene Elwin.. 8)
het is net als met donor-organen, zo houden we ze levend.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 02 okt 2009, 21:39
door Marinus
Procentueel gezien:

Peug / '08 /'09 / % verschil
104 / 80 / 79 / -1,3%
204 / 155 / 160 / 3,2%
304 / 316 / 318 / 0,6%
305 / 248 / 231 / -6,9%
404 / 547 / 542 / -0,9%
504 / 855 / 869 / 1,6%
505 / 249 / 238 / -4,4%

De 'nieuwere modellen' nemen nu ook snel in aantal af:
205 tov 2007 -/- 26% (van 56.386 naar 41.660)
309 tov 2007 -/- 44% (van 8.657 naar 4.846)
605 tov 2007 -/- 34% (van 2.034 naar 1.334)

BerichtGeplaatst: 03 okt 2009, 14:19
door Leeuwtje
M. van der Meulen schreef:Hoe het ondertussen met de eerdergetoonde zwarte SL staat is me onbekend. :?:


Ik weet bijna wel zeker dat ik die gespot heb. Al even geleden inmiddels nl 22 mei al bij Peugeot dealer Van der Werf in Ede. Stond in de werkplaats en had kenteken 26-HZS-7