Dit schreef ik in 2008 op het 405 forum over Nefkens Heemstede:
===========
"Vandaag kreeg ik op m'n werk een aanmaning van een bekeuring binnen van een leaseauto, 207 SW van januari 2008, van m'n collega. Even naar hem toe gelopen om te vragen of het klopte. Dit was zijn verhaal:
"Ik ging twee weken op vakantie en heb voor m'n vakantie m'n auto bij Nefkens neergezet omdat m'n stuurbekrachtiging steeds uitviel. Konden ze het rustig oplossen. Toen ik terug kwam van vakantie lagen er 3 bekeuringen op de deurmat, allemaal met data die in m'n vakantieperiode lagen. De week erna kwamen er nog 2 binnen. De leasemaatschappij heeft ze later naar de dealer doorgestuurd. Bij het ophalen van de auto bleek er 663 kilometer mee te zijn gereden! Ik had hem met een volle tank bij hun neergezet en bij het ophalen was ie leeg."
Vandaag kwam er dus een aanmaning binnen voor een van de bekeuringen, waarschijnlijk de oudste. Het lijkt er dus op dat de dealer niet betaald heeft. Schande! Schande ook dat ze er zoveel kilometers mee hebben gereden, ik vind hat een vorm van joy riding: alleen medewerkers van Dura Vermeer hebben toestemming om met onze leasauto's te rijden. Komt bij dat er een tank diesel "verdwenen" is."
============
Het blijkt dat de 4 eerste bekeuringen wel door hun zijn betaald maar nadat onze leasemaatschappij ze een factuur heeft gestuurd voor het 663 km rijden, betalen ze blijkbaar de laatste bekeuring niet.
============
En een tijdje later over dezelfde 207:
============
"M'n collega zat altijd te klagen over deze 207: "Hij staat vaker bij de garage dan dat ik er mee rij"
Nou, binnenkort mag ie een andere uitzoeken. Hij is er gisteren 3 keer mee over de kop geslagen tussen Nieuw Vennep en Hoofddorp. Het eerste onderzoek wijst uit dat het vermoedelijk door een gebroken fusseekogel komt
Knap voor een auto van ongeveer een jaar oud. Lastig om het vast te stellen, het kan ook gebroken zijn tijdens het ongeluk. Maar hij reed 's ochtends op een rustige 4 baans en rechte weg en opeens schoot de auto de berm in:
Hij heeft geluk gehad en is vandaag al weer (met spierpijn) aan het werk gegaan :) "
==========
Nu ik het zo terug lees, zou misschien de steeds falende stuurinrichting de oorzaak van het zware ongeval kunnen wezen? Helaas is de exacte oorzaak nooit boven water gekomen, doordat het wrak te erg beschadigd was.