Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor mkatgert » 21 aug 2010, 16:10

Het is misschien wat offtopic
[edit beheerder: En dat geeft niks want ik heb er en nieuw onderwerp van gemaakt]
maar iedereen kan zelf een account aanmaken op het onderdelensysteem van Peugeot op http://public.servicebox.peugeot.com .

Dan kan je zelf zien wat er nog allemaal leverbaar is, wat het kost en wat het onderdeelnummer is.
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Harrie » 21 aug 2010, 21:56

mkatgert schreef:Het is misschien wat offtopic, maar iedereen kan zelf een account aanmaken op het onderdelensysteem van Peugeot op http://public.servicebox.peugeot.com .
Dan kan je zelf zien wat er nog allemaal leverbaar is, wat het kost en wat het onderdeelnummer is.

met een GRATIS account, kun je alleen onderdeelnummers opzoeken, geen prijzen zien, en ook niet of het leverbaar is.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bart-Peugeot » 21 aug 2010, 22:02

mkatgert schreef:Het is misschien wat offtopic, maar iedereen kan zelf een account aanmaken op het onderdelensysteem van Peugeot op http://public.servicebox.peugeot.com .

Dan kan je zelf zien wat er nog allemaal leverbaar is, wat het kost en wat het onderdeelnummer is.

Dat werkt alleen indien je een 205 of jonger model bezit.

Eigenaren met een 404, 504, 505, 305, enz, enz, hebben hier niets aan.

@Fab405: Ah Pouw Hoofddorp is dus niets. Hoef ik daar niet heen.
Ik kan wel de magazijnman van Hans Lammers in Aalsmeer aanbevelen, heeft regelmatig onderdelen tbv de 205 voor me geregeld. Hij had er wel lol in.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor mkatgert » 21 aug 2010, 22:07

Harrie schreef:
mkatgert schreef:Het is misschien wat offtopic, maar iedereen kan zelf een account aanmaken op het onderdelensysteem van Peugeot op http://public.servicebox.peugeot.com .
Dan kan je zelf zien wat er nog allemaal leverbaar is, wat het kost en wat het onderdeelnummer is.

met een GRATIS account, kun je alleen onderdeelnummers opzoeken, geen prijzen zien, en ook niet of het leverbaar is.


Prijzen zijn gewoon te zien hoor. Dubbelklikken op het artikel, dan komt het in je mandje. Als je dan op het mandje rechtsboven klikt is gewoon de prijs te zien.

Dat werkt alleen indien je een 205 of jonger model bezit.

Eigenaren met een 404, 504, 505, 305, enz, enz, hebben hier niets aan.


Dat is ook zo, maar de beginpost ging over de 205. Wellicht dat ie iets aan de tip had :)
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Harrie » 21 aug 2010, 22:10

mkatgert schreef:
Harrie schreef:met een GRATIS account, kun je alleen onderdeelnummers opzoeken, geen prijzen zien, en ook niet of het leverbaar is.
Prijzen zijn gewoon te zien hoor. Dubbelklikken op het artikel, dan komt het in je mandje. Als je dan op het mandje rechtsboven klikt is gewoon de prijs te zien.
Oh? :shock: sorry :wink: dat wist ik niet, nooit uitgeprobeerd, bedankt ! grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Joske » 22 aug 2010, 10:56

Harrie schreef:
mkatgert schreef:Het is misschien wat offtopic, maar iedereen kan zelf een account aanmaken op het onderdelensysteem van Peugeot op http://public.servicebox.peugeot.com .
Dan kan je zelf zien wat er nog allemaal leverbaar is, wat het kost en wat het onderdeelnummer is.

met een GRATIS account, kun je alleen onderdeelnummers opzoeken, geen prijzen zien, en ook niet of het leverbaar is.


Als er in het zelfde vakje als het artikelnr NFP staat betekend dit dat het niet meer leverbaar is. :wink:
www.peugeotforum.be <- By Pug Drivers Belgium vzw
--
1991 - 309 GTi16
2003 - 206 Enfant Terrible 1.4HDi [Sold]
2011 - RCZ HDi GT
Avatar gebruiker
Joske
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 13 mei 2009, 20:57
Woonplaats: Hoeselt, Vlaanderen

Berichtdoor Leeuwtje » 16 jan 2011, 14:27

Ook een account aangemaakt alleen heel stabiel draait het systeem niet op dit moment aangezien ik al verschillende keren opnieuw heb moeten inloggen. Zijn de prijzen die je ziet de prijzen die dealer ook hanteert? Is mij niet helemaal duidelijk of je nu ook kunt bestellen of moet dit altijd via dealer of kan je wel bestellen maar gebeurt de levering via de dealer?
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor Bart-Peugeot » 17 jan 2011, 17:46

De dealer hanteert dezelfde prijzen.

Nee, je kan als particulier niet direct onderdelen bestellen.

Dus onderdeelnummers opzoeken, noteren en naar de dealer bellen om ze te bestellen.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Leeuwtje » 17 jan 2011, 20:23

aha fijn om te zien dat de dealer, waar ik (nog) vaste klant ben me dus naait :twisted: Prijzen op servicebox verschillen nogal van die op mijn schadeofferte staan terwijl de onderdeelnummers hetzelfde zijn.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor joospeugeot » 17 jan 2011, 20:55

als je prijzen wilt zien moet je volgens mij een geldig btw nummer hebben ingegegen. dit is eens wat ik gehoord heb. maar volgens mij doen ze de btw nrs wel controleren en als t niet geldig is weg account. via een ander forum heb ik eens dat een beetje begrepen. zo willen ze t ook een beetje schoon houden en eigenlijk alleen maar voor bedrijven. ik heb toen geen btw nr ingevuld en mijn account werkt nog steeds en ga t ook niet veranderen zolang t werkt.
prijzen kunnen wel per land verschillen, zo kan frankrijk misschien goedkoper zijn dan zweden bijv.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor Jan-Sietze » 17 jan 2011, 21:43

mkatgert schreef:...
http://public.servicebox.peugeot.com .

Je kunt zelf zien wat er nog allemaal leverbaar is, wat het kost en wat het onderdeelnummer is.

En met dat onderdeel nr kun je op seekpart24.com kijken wat er nog meer aan merken leverbaar is,
welk bestelnr het onderdeel bij Renault, Lancia of Fiat heeft en in welke auto's het zit.
érg handig!

Probeer het maar eens met de thermostaat van een XU10: 1338 37 of 1338 11
607 3.0 24v '01
405 SRI 2.0 '93 > XU10J4 in progress
Avatar gebruiker
Jan-Sietze
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 07 jan 2005, 18:52
Woonplaats: Wirdum

Berichtdoor Bart-Peugeot » 18 jan 2011, 14:29

joospeugeot schreef:als je prijzen wilt zien moet je volgens mij een geldig btw nummer hebben ingegegen. dit is eens wat ik gehoord heb.

Het was een tijdje zo dat je een btw nummer moest invullen, anders kon je geen account aanmaken.

Waar ik toen achter kwam, als je opgeeft dat je bedrijf in Andorra zit, hoef je geen btw nummer op te geven. Wel heb je dan het probleem dat je onjuiste prijzen ziet. De prijzen liggen in Andorra kennelijk lager dat in NL.

Een korte tijd later was het wel mogelijk een servicebox account te maken met NL gegevens, maar zonder btw nummer.

Dus als je een servicebox account hebt , ingevuld met NL gegevens, dan zie je de juiste prijzen die de dealer ook hanteert.
Ik heb inmiddels weer een 'NL' account en zie altijd dezelfde prijzen die de dealer vraagt.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Harrie » 18 jan 2011, 23:11

ik heb al vele jaren een (gratis) ServiceBox-account ( zonder BTW-nummer ) ; geen probleem.

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Bart-Peugeot » 19 jan 2011, 11:22

Harrie schreef:ik heb al vele jaren een (gratis) ServiceBox-account ( zonder BTW-nummer ) ; geen probleem.

Daarom herken je ´onze´ problemen ook niet. ;-)

Ook ik had al enkele jaren een account. Dat was op een gegeven moment ineens weg. Met mij waren vele leden van bijvoorbeeld 205gti.nl met hetzelfde probleem. Peugeot heeft gewoon eea opgeschoond.
Op dat moment ging iedereen weer nieuwe accounts aanmaken, dat lukte niet zonder btw nummer. Ik kwam er achter dat als je op gaf dat je in bijvoorbeeld Andorra woonde (of je bedrijf gehuisvest was) dan hoefde je geen btw nummer in te vullen en had je daarna een werkend account. Helaas was de bijwerking dat de onderdeelprijzen in Andorra lager liggen.

Inmiddels is het alweer een jaar (of jaren?) mogelijk om accounts aan te maken met Nederlandse gegevens en zonder btw nummer, je laat bij aanmelden het btwnummer veld gewoon leeg.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor arjens82 » 19 jan 2011, 12:59

Ik heb een BTW nummer, kun je dan wel onderdelen bestellen?
Peugeot 406 Break GT 2.2 HDI 16V
arjens82
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 30 nov 2010, 14:09

Berichtdoor arjens82 » 19 jan 2011, 13:08

arjens82 schreef:Ik heb een BTW nummer, kun je dan wel onderdelen bestellen?


Nee, want dan moet je eerst een contract tekenen met een distributeur ... :)
Peugeot 406 Break GT 2.2 HDI 16V
arjens82
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 30 nov 2010, 14:09

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor Leeuwtje » 28 aug 2011, 13:02

Servicebox niet meer toegankelijk voor particulieren?
Ik kan namelijk niet meer inloggen met de gegevens die ik ooit per mail van Peugeot heb ontvangen en krijg de mededeling "De technische informatie op deze site is uitsluitend bestemd voor personen die werkzaam zijn in de autobranche" Als ik kies voor "herstel klantcode en paswoord" krijg ik de melding dat er aan mijn e-mail adres geen account gekoppeld is. Ziet er naar uit dat mijn account gewist is :?
Iemand bekend met de huidige stand van zaken?
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor Gilletti » 28 aug 2011, 14:11

Het is mij nog nooit gelukt om een werkend account te krijgen. :(
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor Bart-Peugeot » 28 aug 2011, 23:14

De mijne doet het nog gelukkig.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor EH Autoservice » 29 aug 2011, 10:19

Mijne werkt ook prima :)

Ik was ook de eerste NIET-dealer , die gewoon daadwerkelijk onderdelen in de servicebox kon bestellen , nu reeds heel wat jaren geleden :mrgreen:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor Leeuwtje » 29 aug 2011, 19:35

euh... mijn vraag was of iemand bekend is met het huidige beleid omtrent particuliere accounts. Aan de reacties te zien zit er niet een duidelijk lijn in.
205 CJ & Generation
Leeuwtje
 
Berichten: 1060
Geregistreerd: 05 okt 2006, 22:44
Woonplaats: Gelderland

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor EH Autoservice » 30 aug 2011, 11:25

Een particuliere account is geen enkel probleem !

Ik ken vele particulieren die toegang hebben tot de servicebox ........
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor Bart-Peugeot » 01 sep 2011, 22:38

Momenteel zijn er 3 soorten accounts aan te maken:

- Professionele autoreparateur
vb.: Reparateurs, Onafhankelijke bedrijven, Carrosseriebedrijven...
- Andere professionele autoreparateur
bijv: ontwerpers uitrustingen, carrosserie,...
- Ander beroep
bijv..: Overheidsinstanties, Fleetowners

Ik heb ze alle 3 geprobeerd, maar alleen met de eerste kun je onderdelen en bestelnummers zoeken. Dat is dan ook het account dat ik heb.
btw nummer dat je moest invullen heb ik leeg gelaten of gewoon wat verzonnen, dat weet ik niet meer exact. Werkt inmiddels al weer jaren.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor mkatgert » 14 sep 2011, 10:01

Ik heb een account als professionele autorepateur, Land=Pays-Bas, Firma=- (streepje dus, of gewoon iets invullen) en Code BTW intracommunautair heb ik leeggelaten. Dat werkt dus prima.

Verder heb ik gemerkt dat het wel mogelijk is om van bekende onderdeelnummers (uit de boeken bv) van oudere auto's (204,404 etc) de prijs op te vragen. Verkrijgbaarheid is daarbij overigens niet helemaal duidelijk.
504 TI 1973
Avatar gebruiker
mkatgert
 
Berichten: 566
Geregistreerd: 13 jul 2008, 21:37
Woonplaats: Wageningen

Re: Onderdelen via ServiceBox Peugeot

Berichtdoor RG1992 » 02 nov 2016, 01:31

Heeft iemand misschien inlog gegevens voor de service box, die ik zou mogen gebruiken om af en toe onderdelen op te zoeken voor m'n Pugjes?
Sinds kort de trotse eigenaar van een...

...1992 Peugeot 205 XS Roland Garros!
Avatar gebruiker
RG1992
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 jan 2015, 14:32
Woonplaats: Noord-Brabant


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten