Import klassieke Peugeot niet wegenbelastingvrij vanaf 2011?

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Import klassieke Peugeot niet wegenbelastingvrij vanaf 2011?

Berichtdoor pininfarina404 » 19 nov 2010, 14:47

Ik heb een leuke Peugeot 205 op het oog die van medio 1986 is. Ik dacht dat de auto dan gewoon wegenbelastingvrij zou worden per medio 2011 (als hij 25 jaar wordt), maar hoorde van een kennis dat de auto dan wel voor 31 december 2010 op kenteken gezet moet worden omdat de RDW dit per 1 januari 2011 zou gaan veranderen. Auto's ingevoerd vanaf 1 januari 2011 zouden dan niet meer wegenbelastingvrij worden? Wie kan dit bevestigen of ontkennen? Misschien ook handig voor anderen die nog een leuke Peugeot uit 1986 laten "wachten"op "inburgering" in Nederland;-)
Voor elke gelegenheid de juiste outfit:

-Peugeot 206 2.0 Hdi 2003
-Alfa Romeo Brera Spider 2.4 Jtdm 2008
-Citroen Dyane 6 1968 (12V).
-Honda CLR 125 1999
pininfarina404
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:36

Berichtdoor joospeugeot » 19 nov 2010, 15:02

ik heb ook zo'n verhaal gehoord van iemand die nog 50 landrovers op kenteken ging zetten voor tt einde van t jaar. maar heb t nog nergens oficieel gelezen.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor Brownie » 19 nov 2010, 16:13

Dat is weer een proefballonnetje. Eerst zou er een keiharde grens gelegd worden op 31-12-1986. Daarvoor belastingvrij, daarna niet. Voor de toekomst is dat natuurlijk een belachelijke regel, dus zijn er nu ideeën om auto's pas vrijstelling van belasting te geven als ze 25 jaar in Nederland zijn (en dus al veel belasting betaald hebben). Voertuigen die nu al in de vrijstelling zitten blijven dan vrijgesteld. Maar ik geloof niet dat dit inmiddels allemaal is doorgevoerd. Huidige status is volgens nog steeds: 25 jaar of ouder? Belastingvrij, anders niet.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Wok » 19 nov 2010, 16:34

Brownie schreef:Huidige status is volgens nog steeds: 25 jaar of ouder? Belastingvrij, anders niet.


Juist, maar deze status wordt dus bevroren per 01-01-2012, waardoor effectief alleen auto's met een datum eerste toelating tot en met 31-12-1986 nog belastingvrij zullen worden.

Waar pininfarina404 waarschijnlijk op doelt, is het feit dat auto's zonder (alle) papieren niet meer zonder meer op NL kenteken gezet kunnen worden. Zie ook dit topic.
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor joospeugeot » 19 nov 2010, 17:17

als de auto nog dit jaar op kenteken komt is t geen probleem. wat ik heb gehoord dat volgend alle auto's die uit import komen niet meer belastingvrij zijn. dus zo ook een auto uit 1975. dan is t met importen gedaan. maar zoals ik zei : ik heb t gehoord, officieel nog niks gezien.
de man staat bijna elke dag met 2 landrovers bij de rdw om t er gauw door heen te duwen
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor Bart-Peugeot » 19 nov 2010, 17:18

Wok schreef:Juist, maar deze status wordt dus bevroren per 01-01-2012, waardoor effectief alleen auto's met een datum eerste toelating tot en met 31-12-1986 nog belastingvrij zullen worden.

Is dit nou al eens in de staatscoutant gepubliceerd?

Volgens mij niet, dus zal deze maatregel ook nog niet uitgevoerd kunnen worden.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Wok » 19 nov 2010, 17:35

Bart-Peugeot schreef:
Wok schreef:Juist, maar deze status wordt dus bevroren per 01-01-2012, waardoor effectief alleen auto's met een datum eerste toelating tot en met 31-12-1986 nog belastingvrij zullen worden.

Is dit nou al eens in de staatscoutant gepubliceerd?

Volgens mij niet, dus zal deze maatregel ook nog niet uitgevoerd kunnen worden.


Hij is inmiddels gepubliceerd, dus helaas is wordt deze regel gewoon van kracht :(

-edit-
Voilà: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 04-70.html

Na artikel XIX wordt een artikel ingevoegd, luidende:
Artikel XIXA

Artikel 72, eerste lid, onderdeel b, van de Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994 komt met ingang van 1 januari 2012 te luiden:
b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1987, en die, voor zover het vrachtauto’s of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;


Uitslag stemming hier: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -2412.html
Dus... ;)

-edit-

joospeugeot schreef:als de auto nog dit jaar op kenteken komt is t geen probleem. wat ik heb gehoord dat volgend alle auto's die uit import komen niet meer belastingvrij zijn. dus zo ook een auto uit 1975. dan is t met importen gedaan. maar zoals ik zei : ik heb t gehoord, officieel nog niks gezien.
de man staat bijna elke dag met 2 landrovers bij de rdw om t er gauw door heen te duwen


Hier durf ik met een waarschijnlijkheid grenzend aan zekerheid van te zeggen dat dit grote kwats is :wink: Als alle import ouder dan 25 jaar niet meer vrijgesteld wordt van MRB, druist dat gewoon keihard in tegen het gelijkheidsbeginsel. Iedere rechter/jurist schiet zo'n wetsvoorstel meteen aan flarden.

Simpel voorbeeld: ik koop in januari 2011 een origineel Nederlandse 205CTI uit april 1986. Een week later koopt mijn buurman een 205CTI van april 1986 in Duitsland en voert deze in. Twee identieke auto's dus, met als enige verschil dat mijn auto in NL voor het eerst op kenteken is gezet en die van de buurman in Duitsland. Verder zijn - op het chassisnummer na - de gegevens van de kentekenbewijzen ook gelijk. Dan krijg je het als RDW/Belastingdienst/overheid echt niet verkocht dat mijn auto in april belastingvrij wordt en die van de buurman niet.
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor joospeugeot » 19 nov 2010, 21:07

Hier durf ik met een waarschijnlijkheid grenzend aan zekerheid van te zeggen dat dit grote kwats is


ik denk zelf ook wel dat t kwatsch is, maar pininfarina404 is t topic niet voor niets begonnen denk ik

dit staat op de site van de belastingdienst :
    Vrijstelling voor personenauto's van 25 jaar en ouder
    Personenauto's van 25 jaar en ouder zijn vrijgesteld voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een personenauto hebt gekocht die ouder is dan 25 jaar, krijgt u van ons automatisch bericht van deze vrijstelling. Als u niet automatisch bericht krijgt, terwijl u denkt dat u in aanmerking komt voor deze vrijstelling, moet u een verzoek bij de Belastingdienst/Centrale administratie indienen waarin u aantoont dat de personenauto inderdaad 25 jaar of ouder is. U kunt hiervoor het (buitenlandse) kentekenbewijs, een keuringsrapport of een ander bewijsstuk gebruiken.

    In verband met de toegenomen rijwaardigheid van moderne personenauto's, zijn er steeds meer oudere personenauto's die - op reguliere basis - van de weg gebruikmaken. Daarom wordt deze vrijstelling per 31 december 2011 bevroren. Dat betekent dat personenauto's die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen. Personenauto's die op 31 december 2011 jonger zijn dan 25 jaar, kunnen geen gebruik meer maken van deze vrijstelling.



ik heb er zelf ook nog niks van teruggevonden op het internet helaas
wel dat ze schone auto's zoals bijv een peugeot 107 (het is ja een peugeotforum, dus andere auto's wil ik niet vermelden) de vrijstelling wilden afschaffen, maar die regeling is niet door en blijft in 2011 gehandhaafd.
misschien dat er mensen deze 2 dingen doormekaar hebben gehaald??
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor GoodOldDiesel » 19 nov 2010, 21:20

Het zijn de geruchten, allicht deels zelf aangewakkerd door de handel om hun aantallen oldtimers te kunnen verkopen, van koop nu maar want anders...
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Re: Import klassieke Peugeot niet wegenbelastingvrij vanaf 2

Berichtdoor pininfarina404 » 19 nov 2010, 21:34

pininfarina404 schreef:Ik heb een leuke Peugeot 205 op het oog die van medio 1986 is. Ik dacht dat de auto dan gewoon wegenbelastingvrij zou worden per medio 2011 (als hij 25 jaar wordt), maar hoorde van een kennis dat de auto dan wel voor 31 december 2010 op kenteken gezet moet worden omdat de RDW dit per 1 januari 2011 zou gaan veranderen. Auto's ingevoerd vanaf 1 januari 2011 zouden dan niet meer wegenbelastingvrij worden? Wie kan dit bevestigen of ontkennen? Misschien ook handig voor anderen die nog een leuke Peugeot uit 1986 laten "wachten"op "inburgering" in Nederland;-)


Bedankt iedereen voor de reacties tot dusver. De meningen lopen zo te lezen best uiteen. Ik bedoel niet invoeren zonder geldig buitenlands kentekenbewijs. Het is mij bekend dat de RDW deze coulance heeft afgeschaft. Ik ben ook bekend met het feit dat de belastingvrijstelling per 31 december 2011 wordt bevroren en auto's voor het eerst toegelaten op "een"weg, waar dan ook ter wereld, na 1 januari 1987 niet meer belastingvrij worden.
Ik begreep van die kennis (die contacten heeft met diverse autohandelaren, die het gerucht bevestigen) dat RDW werkt aan een "ontmoedigingsbeleid"omdat men genoeg heeft van al die"nét belastingvrije Benzen (of Peugeots..) en dat aan banden wil gaan leggen per 1 januari 2011. Ik ben benieuwd wat voor inzichten en meningen de revue nog gaan passeren over dit onderwerp, waarvan ik denk dat dit velen van ons wel aangaat.
Voor elke gelegenheid de juiste outfit:

-Peugeot 206 2.0 Hdi 2003
-Alfa Romeo Brera Spider 2.4 Jtdm 2008
-Citroen Dyane 6 1968 (12V).
-Honda CLR 125 1999
pininfarina404
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 09 nov 2004, 13:36

Re: Import klassieke Peugeot niet wegenbelastingvrij vanaf 2

Berichtdoor joospeugeot » 19 nov 2010, 22:14

pininfarina404 schreef:Ik heb een leuke Peugeot 205 op het oog die van medio 1986 is. Ik dacht dat de auto dan gewoon wegenbelastingvrij zou worden per medio 2011 (als hij 25 jaar wordt), maar hoorde van een kennis dat de auto dan wel voor 31 december 2010 op kenteken gezet moet worden omdat de RDW dit per 1 januari 2011 zou gaan veranderen. Auto's ingevoerd vanaf 1 januari 2011 zouden dan niet meer wegenbelastingvrij worden? Wie kan dit bevestigen of ontkennen? Misschien ook handig voor anderen die nog een leuke Peugeot uit 1986 laten "wachten"op "inburgering" in Nederland;-)


als je geen risico wilt dan gewoon nu gaan keuren bij de rdw (alleen evt schouwen). je betaald dan wel nog ietsjes bpm maar dat zal niet meer zijn dan 100. die laatste 10 % rest bpm mag ie iedere maand een heel klein percentage op afschrijven, je betaalt nog maar max 13 maanden. dit zal nooit meer dan 100 euro zijn. je moet de auto wel nog voor een jaar schorsen en kost 23.90 euro voor een jaar
voor dit (relatief) kleine bedrag heb je geen risico meer, de auto heeft kenteken en is tenaam gesteld.
anders : bel de rdw op en/of de belastingdienst en vraag hoe t zit, die moeten meer weten als deze regeling van kracht moet gaan.
zelf heb ik al 2 205en veiliggesteld, eentje van 1985 en andere 1986 (februari). een belastingvrije 205 vind je niet meer zo makkelijk, zeker een goede
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Import klassieke Peugeot niet wegenbelastingvrij vanaf 2

Berichtdoor Wok » 19 nov 2010, 22:18

pininfarina404 schreef:Ik begreep van die kennis (die contacten heeft met diverse autohandelaren, die het gerucht bevestigen) dat RDW werkt aan een "ontmoedigingsbeleid"omdat men genoeg heeft van al die"nét belastingvrije Benzen (of Peugeots..) en dat aan banden wil gaan leggen per 1 januari 2011. Ik ben benieuwd wat voor inzichten en meningen de revue nog gaan passeren over dit onderwerp, waarvan ik denk dat dit velen van ons wel aangaan.

Maar dat is helemaal geen taak van de RDW! De uitgifte van kentekens is niet gebonden aan leeftijd, maar aan wettelijk vastgestelde eisen. Als een auto aan die eisen voldoet (Europese typegoedkeuring + APK-eisen + papieren), heeft de RDW gewoon een kenteken af te geven.

Het RDW bepaalt de regels niet: ze kan hooguit advies uitbrengen richting de regering om een wetswijziging voor te stellen binnen de Tweede Kamer. Als de RDW op eigen initiatief zo'n 'ontmoedigingsbeleid' gaat voeren, is het hek volledig van de dam en gaat Nederland steeds meer op een bananenrepubliek lijken.....
1989 205 1.6 CTI --> RFS
1991 205 1.9 GTI
1978 604 TI Automatique
Avatar gebruiker
Wok
 
Berichten: 635
Geregistreerd: 28 mei 2009, 23:47
Woonplaats: Eindhoven

Berichtdoor joospeugeot » 19 nov 2010, 22:23

misshien stoppen ze wel met schouwen per 1-1-11 ?????????????
dan kun je weer lekker maanden in de rij staan voor een rdw keuring
maar ik zeg misschien !!!!
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor SV605 » 19 nov 2010, 22:57

..Al die regels en voorstellen :shock: :shock:

snapt iemand het nog ? :?

Is er nu wel of geen kans dat bijvoorbeeld mijn 605 van 1990 ooit nog vrijgesteld gaat worden van MRB als het rekeningrijden definitief niet doorgaat ?

Nieuwere auto's hebben tenslotte een katalysator; dus diegenen die dat wetsvoorstel ooit bedacht hebben, houden er een wat vreemde gedachtengang op na blijkbaar ... :P

Overigens is het geloof ik wel hard te maken dat er belastingtechnisch verschil gaat ontstaan tussen het tweetal 205 GTI's van 1986:

Degene die nieuw in Nederland is geleverd heeft de schatkist naast BPM, BTW ook al xx jaar MRB en een enorme hoeveelheid accijns op brandstof opgebracht die in vergelijking met ons omringende landen z'n weerga niet kent :evil:

De ingevoerde heeft onze beroepsgraaiers nog niets opgeleverd.... :shock:

Dus die vrijstelling na 25 jaar van originele NL auto's hebben ze ruimschoots verdiend :wink: :!:

De noodzaak van een dergelijke discussie stemt mij echter niet vrolijk :cry:

groeten

Steven
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Martijn » 19 nov 2010, 23:11

SV605 schreef:..Al die regels en voorstellen :shock: :shock:

snapt iemand het nog ? :?

Is er nu wel of geen kans dat bijvoorbeeld mijn 605 van 1990 ooit nog vrijgesteld gaat worden van MRB als het rekeningrijden definitief niet doorgaat ?

Nieuwere auto's hebben tenslotte een katalysator; dus diegenen die dat wetsvoorstel ooit bedacht hebben, houden er een wat vreemde gedachtengang op na blijkbaar ... :P

Overigens is het geloof ik wel hard te maken dat er belastingtechnisch verschil gaat ontstaan tussen het tweetal 205 GTI's van 1986:

Degene die nieuw in Nederland is geleverd heeft de schatkist naast BPM, BTW ook al xx jaar MRB en een enorme hoeveelheid accijns op brandstof opgebracht die in vergelijking met ons omringende landen z'n weerga niet kent :evil:

De ingevoerde heeft onze beroepsgraaiers nog niets opgeleverd.... :shock:

Dus die vrijstelling na 25 jaar van originele NL auto's hebben ze ruimschoots verdiend :wink: :!:

De noodzaak van een dergelijke discussie stemt mij echter niet vrolijk :cry:

groeten

Steven


Jammer Steven, de 605 zal nooit belastingvrij worden. Ik heb er ook eentje uit 1990 die staat te wachten, maar dat komt niet meer goed denk ik...
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2180
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor SV605 » 19 nov 2010, 23:23

...iets om voor te lobbyen Martijn ? :wink:
In een 605 hoef je niet hard te rijden om alles achter je te laten...

Peugeot 607 3.0 2002
Peugeot 607 Ref 2006
Peugeot 605 SRi 1990
Peugeot 107 XS 2007
Avatar gebruiker
SV605
 
Berichten: 582
Geregistreerd: 16 sep 2006, 22:07
Woonplaats: Winterswijk

Berichtdoor Harrie » 20 nov 2010, 00:37

dergelijke lobby's verricht de FEHAC namens alle aangesloten oldtimer- en klassieker-clubs.

of het enige uitwerking zal hebben...? :roll:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Koffiemolen » 20 nov 2010, 19:22

Harrie schreef:dergelijke lobby's verricht de FEHAC namens alle aangesloten oldtimer- en klassieker-clubs.

of het enige uitwerking zal hebben...? :roll:

grt, Harrie


Precies, en de PCN is lid van de Fehac, nog een goede reden om lid van de Peugeotclub Nederland te worden!!
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

ZEER BELANGRIJK !

Berichtdoor Harrie » 04 maart 2011, 21:27

ik vernam dat je een vrijstelling kunt aanvragen als je kunt aantonen dat je auto nog in 1986 is geproduceerd.
Daarvoor moet je de gegevens van de fabriek hebben, zwart op wit ( op papier ).
Leden van L'Avonture kunnen dat voorhun klassieke Peugeot bij L 'Avonture aanvragen, met alle gegevens, vooral het chassisnummer !
Dan kan men de produktiedatum vaststellen.

Download op de website van de belastingdienst het formulier "aanvraag vrijstelling / bijzonder tarief houderschapsbelasting".
Stuur dit ingevuld, tezamen met het bewijs van produktiedatum 1986 naar de Centrale Administratie v.d. Belastingdienst
te Apeldoorn, t.a.v. afdeling 'Vrijstelling en bijzonder tarief motorrijtuigenbelasting'

Voor degenen met een auto met 1e toelatingsdatum in 1987, soms 1988 is er dus nog een kans.
Dit geldt vooral voor auto's die in november en december 1986 geproduceerd zijn en in 1987 op kenteken gezet.
Sommige auto's hebben lang in de showroom gestaan, laat in zo'n twijfelgeval je chassisnummer onderzoeken. !
Doe dit wel tijdig, vóór 1 januari 2012 alles indienen bij de belastingdienst ! ( indienen op 31-12 2011 is zinloos.... ) tijdig dus !

doe er je voordeel mee! :wink:

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: ZEER BELANGRIJK !

Berichtdoor Remco504coupe » 05 maart 2011, 23:55

Harrie schreef:Dit geldt vooral voor auto's die in november en december 1986 geproduceerd zijn en in 1987 op kenteken gezet.


Klopt helemaal Harrie, ik ken een verhaal van iemand met een (durf het merk niet te noemen :mrgreen: ) E28 uit 1987, heeft de vrijstelling inmiddels bevestigd gekregen, dus goeie zaak Nico Haak..
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor fritzmeier » 07 maart 2011, 21:37

dus eigelijk zal men 405 mi16 uit 1990 niet meer belasting vrij worden :( :cry: :cry: :-| :cry: :( , dat had men dan 117 euro per kwartaal gescheeld, heb je aardig wat kratten bier voor :mrgreen:
>>>>>peuGOD !!!<<<<<
Avatar gebruiker
fritzmeier
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 09 dec 2010, 22:32
Woonplaats: thuis

Berichtdoor Frank 205 » 08 maart 2011, 13:04

Mijn multi is van April 87. Gezien het ombouwtraject is de kans groot dat Peugeot hem al in 86 heeft gebouwd.

Maar hoe kom ik daar als "niet lid van l' aventure" nu achter???
Peugeot, groot of klein, altijd fijn!
Frank 205
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 05 nov 2004, 12:09
Woonplaats: Hengelo (O)

L'aventure P

Berichtdoor Pininfarina » 08 maart 2011, 17:05

Ik zou zegen lid worden, kost iets van 22,- krijg je meteen mooi blad en welicht jaren geen wegenbelasting..............
"Poor is the pupil who does not surpass his master" -Leonardo da Vinci-
Avatar gebruiker
Pininfarina
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 19 jun 2004, 22:08
Woonplaats: Ergens in Nederland

Berichtdoor Bart-Peugeot » 09 maart 2011, 00:37

Dit las ik hierover op 205gti.nl:



Procedure voor aanvraag en afgifte van een Attestation.

Een Attestation kan via L’Aventure Peugeot Nederland worden aangevraagd.

Een Attestation kost € 40,00 voor niet-leden van L’Aventure.
Indien u echter lid wordt van l’Aventure Peugeot, kost een Attestation slechts € 10,00.
U kunt zich hiervoor, in het Nederlands, opgeven bij: Eric Lagoutte via email-adres: eric.lagoutte@mpsa.com

De kosten van een lidmaatschap bedragen € 22,00 per jaar. Bovendien ontvangt u dan gedurende dat jaar tevens het Frans / Engelstalige magazine en mag u gebruik maken van alle geboden faciliteiten, zoals gratis entrée in het Peugeot Museum in Sochaux en opvragen van technische gegevens.
U kunt dit lidmaatschap t.a.t. beëindigen.
Bij de aanvraag dient u een creditcard op te geven (zestiencijferig nummer plus cardnummer.) met eenmalige machtiging voor €10,00 voor leden van ‘laventure, € 32,00 voor aanvraag met lidmaatschap of € 40,00 voor alleen de aanvraag

U dient vervolgens per email aan ons te sturen:
- het lidmaatschapsnummer van l’Aventure Peugeot indien van toepassing (dit ontvangt u van l’Aventure).
- de volledige naam en adresgegevens van de aanvrager
- emailadres en telefoonnummer
- het chassisnummer en type van de auto
- een kopie van het bewijs van aankoop c.q. een eigendomsbewijs van het voertuig.
(carte grise of tenaamstelling kentekenbewijs)

Zodra wij deze gegevens hebben ontvangen, zullen wij de aanvraag in behandeling nemen. U dient rekening te houden dat de aanvraag geruime tijd in beslag kan nemen.
Het Attestation wordt direct van l’Aventure PSA opgestuurd naar het adres van de aanvrager.
Gaarne ontvangen wij per e-mail een kopie van het Attestation zodat wij weten dat e.e.a. is afgehandeld. laventure-nl@peugeot.com



Met vriendelijke groeten,
Paul Oorthuijsen en Henk van der Voort

l’Aventure Peugeot Nederland
Peugeot Experience
Breukelen
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten