Onderzoek Oldtimerbeleid

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor SamohtGTT » 26 dec 2012, 16:50

Beste oldtimer liefhebbers,

Voor mijn studie Technische Bestuurskunde aan de TU Delft, doe ik onderzoek naar oldtimer bezit en een nieuw oldtimer beleid in Nederland. Daarvoor heb ik een online vragenlijst opgesteld waarin oldtimer bezitters een aantal vragen worden gesteld. Ik zou iedereen die eigenaar van een oldtimer is (volgens de huidige regeling), willen vragen om mij te helpen bij het onderzoek en de vragenlijst in te vullen.

In de vragenlijst wordt een mogelijke nieuwe regeling voorgesteld, dit is een puur hypothetisch geval en het hoeft dus niet de beste, de meest geschikte, of de oplossing met mijn voorkeur te zijn.

De vragenlijst is te bereiken via http://www.thesistools.com/oldtimerbeleid

Alvast enorm bedankt!

Groeten Thomas
Laatst bijgewerkt door SamohtGTT op 27 dec 2012, 17:07, in totaal 1 keer bewerkt.
SamohtGTT
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 26 dec 2012, 16:46

Re: Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor JT » 26 dec 2012, 17:15

Succes!
Ik ben benieuwd, naar de uitslag, maar ook naar de voorgestelde regeling die beschreven staat!!
205 CTI - Aero Cabrio - S5 cabrio - Defender 90 - Disco Sport
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor jan-03 » 26 dec 2012, 18:12

Link gevonden en ingevuld..
Vraagstelling ben ik het niet mee eens..
Doelstelling niet mee eens..
De luchtkwaliteit wordt niet extra door oldtimers verziekt..
Produceren van nieuwe voiture's is veeel vervuilder dan lang doorrijden in oudere...
Accu bakken zijn veel slechter..
De regelgeving handhaven zoals ze nu is..
Gatverdamme wat een waardeloze equete..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor Gilletti » 26 dec 2012, 18:14

Hmm, heb het niet zo op enquêtes. Zijn er teveel de laatste tijd... Maar wel ingevuld.
Jammer weer dat als je op het laatst kiest om op de hoogte gehouden te worden van de resultaten meteen ook toestemming geeft om je voor andere enquêtes te mogen benaderen. :-|
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor colin » 26 dec 2012, 20:56

Gilletti schreef:Jammer weer dat als je op het laatst kiest om op de hoogte gehouden te worden van de resultaten meteen ook toestemming geeft om je voor andere enquêtes te mogen benaderen. :-|



dat is niet waar, je had ook rechts gewoon JA of nee , zonder tekst erbij dus zonder andere toestemmingen.
wagenpark:
02' PEUGEOT 406 coupe 2.2 hdi SOLD
87' Peugeot 305 2.0 HDI SOLD
92' Peugeot 309 gti turbo
91 peugeot 309 gti16 SOLD
86' peugeot 505 turbo 180pk
rip:
306cc 2.0 turbo -> aangereden total.
86' 505 gtd-turbodiesel -->gesloopt
Avatar gebruiker
colin
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 20 dec 2011, 21:56

Re: Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor stefan440 » 26 dec 2012, 21:33

ik mis ruimte voor opmerkingen en ik kan niet de keus maken voor student onder vraag 4..
stefan440
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 18 dec 2010, 18:10

Re: Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor Gilletti » 27 dec 2012, 10:10

colin schreef:
Gilletti schreef:Jammer weer dat als je op het laatst kiest om op de hoogte gehouden te worden van de resultaten meteen ook toestemming geeft om je voor andere enquêtes te mogen benaderen. :-|



dat is niet waar, je had ook rechts gewoon JA of nee , zonder tekst erbij dus zonder andere toestemmingen.


Dan was ik te dom om dat te snappen... :(
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor SamohtGTT » 27 dec 2012, 12:04

janbachee schreef:Link gevonden en ingevuld..
Vraagstelling ben ik het niet mee eens..
Doelstelling niet mee eens..
De luchtkwaliteit wordt niet extra door oldtimers verziekt..
Produceren van nieuwe voiture's is veeel vervuilder dan lang doorrijden in oudere...
Accu bakken zijn veel slechter..
De regelgeving handhaven zoals ze nu is..
Gatverdamme wat een waardeloze equete..
gr jan.


Jan, bedankt voor je feedback. Ik snap dat je het misschien niet eens bent met de stellingen die worden gegeven, maar het mooie van de enquête is dat je haarfijn kan aangeven wat je ervan vindt. In mijn optiek is het niet zo dat een enquête goed is wanneer je het met alles eens bent en slecht wanneer dit niet het geval is. Misschien is het ook goed om op te merken dat de voorgestelde regeling perse de beste is of überhaupt goed werkt, het gaat meer om het onderzoeken van de achterliggende verbanden. Om dit te doen is er nu 1 mogelijkheid belicht en er aan de hand daarvan gemeten, maar dit had ook een andere oplossing kunnen zijn.

In ieder geval bedankt voor het invullen.
SamohtGTT
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 26 dec 2012, 16:46

Re: Onderzoek Oldtimerbeleid

Berichtdoor jan-03 » 27 dec 2012, 21:19

Jan, bedankt voor je feedback. Ik snap dat je het misschien niet eens bent met de stellingen die worden gegeven, maar het mooie van de enquête is dat je haarfijn kan aangeven wat je ervan vindt. In mijn optiek is het niet zo dat een enquête goed is wanneer je het met alles eens bent en slecht wanneer dit niet het geval is. Misschien is het ook goed om op te merken dat de voorgestelde regeling perse de beste is of überhaupt goed werkt, het gaat meer om het onderzoeken van de achterliggende verbanden. Om dit te doen is er nu 1 mogelijkheid belicht en er aan de hand daarvan gemeten, maar dit had ook een andere oplossing kunnen zijn.

In ieder geval bedankt voor het invullen.


Er is aangetoond dat oldtimerrijders nog geen 1 % van het totaal vervuiling veroorzaken.. Waarom dan nog verder onderzoeken?
Mijn 203 is ruim 60 jaar oud en ik wil er in kunnen rijden wanneer ik wil..
Ik rijd in het totaal met dagelijkse werkauto en prive en oldtimer samen 10.000 p/j....
Mijn werkauto betaal ik evenveel wegenbelasting voor dan iemand de er nog een nul achter heeft staan.. Ik betaal dus al veeeeeeel meer dan iemand die
veel op de weg zit... Waarom moet er per auto betaald worden?? Juist dan levert het meeste op.. ..
Als ik alle auto's weg zou doen behalve mijn Iveco waar ik m,n brood mee verdien dan zou ik prive daar ook in moeten rijden..
Deze vervuilt veeeeeeel meer dan m,n 203!!!! Ik wordt door het kabinet list en bedrog van alle kanten gepakt... Oplichters..
Ik ken een Duitser die nu 2 x per maand naar z,n familie in rijd omdat die nu zo goedkoop rijd in z,n millieuvriendelijke auto..
Wie vervuilt er nu meer?? Dus de regeling die er nu wordt voorbereid is pure diefstal en onrecht voor duizenden in Nederland..
Dan nog het bewijs dat Voiture's die lang mee gaan slechter zijn voor het millieu... Er wordt alleen maar naar uitstoot gekeken...
Het rammelt aan alle kanten en jullie vraagstelling is suggestief.. De antwoorden zijn immers voorgekauwd..
Als dit zo blijft doorgaan hier in Nederland dan voorspel ik dat er nog veel meer mensen hun geluk niet meer kunnen vinden en afscheid nemen..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten