Hulp zoektocht 406

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Hulp zoektocht 406

Berichtdoor wowo » 16 maart 2013, 12:35

Vorige week zat ik thuis met spit, uitstekende gelegenheid om het comfort van de 406 en C5 breaks te testen.
De C5 veert natuurlijk geweldig maar is imho vrij lelijk en ik vond de ver naar voren geplaatste A-stijl enorm irritant bij bochten insturen.
De 406 heeft gewonnen, al vind ik 'm eigenlijk te hard afgeveerd (vergeleken met m'n huidige benz en de voitures die ik tot nu toe heb gehad) . Gelukkig maakt de geweldige zitting alles goed.
De 406 die ik heb proefgereden is prachtig maar helaas te duur dus ik zoek een andere.
http://www.nefkens.nl/bv/gooi-%20en%20e ... /overzicht

Wat een fijne, mooie auto. Ik denk zelfs dat het de laatste auto is die mij kan bekoren. Zitpositie is vergelijkbaar aan 504, 505 en dat vind ik het fijnste. Stoel lekker hoog, zitting recht en linker arm rustend op de deur. Probeer dat maar 's bij een modernere auto.

Ik zoek een break, 2,0 of 2,2 benzine van na 2000, mooie uitvoering, <180.000km. Budget is 3500 euro, rekbaar bij heeeele mooie.
Leer of halfleer is bereikbaar dus bijna een eis.
Als iemand nog iets weet hoor ik het graag! Gaspedaal, marktplaats, autotrack en trader hou ik allemaal in de gaten.

Groeten, Wouter
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hulp zoektocht 406

Berichtdoor hans_w » 16 maart 2013, 13:28

In den Helder via peugeot.nl
http://leeuwekeur.peugeot.nl/zoek-een-o ... position=5
Ik rij nu mijn 3e, inderdaad geweldige en betrouwbare wagen.
Peugeot 205 cabriobezitter of liefhebber? Bezoek ook www.205cabrio.nl .
Je mist meer dan je meemaakt
hans_w
 
Berichten: 144
Geregistreerd: 09 jun 2010, 21:03


Re: Hulp zoektocht 406

Berichtdoor wowo » 16 maart 2013, 22:28

Cor Rosie schreef:als het een onsje meer mag zijn:


Misschien onterecht, maar ik heb de v6 uitgesloten wegens te veel brandstof en te hoge onderhoudskosten, ongeacht de aanschafprijs. En eerlijk gezegd...als je zo'n uitlaat onder je auto zet dan denk ik (misschien onterecht) dat je niet goed voor je auto zorgt.
Maar alvast dank voor de tips! Die in Den Helder vind ik wel interessant, ondanks gebrek aan koehuid.
Ik wil een nieuwe auto voor de zomervakantie dus ik heb nog even de tijd.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hulp zoektocht 406

Berichtdoor wowo » 17 maart 2013, 09:35

Weet iemand of de vering/afstelling per model nog anders is? Gedraagt bijvoorbeeld een GT zich anders (harder) dan een XT, SV oid?
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hulp zoektocht 406

Berichtdoor Gilletti » 18 maart 2013, 17:26

Ik heb nog een donkergroene tweeliter ST automaat voor je. Geen leer maar wel sjiek grijs velours.
Van buiten wel een paar krasjes maar tot nu toe slechts 135k km en altijd dealer onderhouden.
Lichtmetalen velgen voorzien van goede Michelin banden + set winterbanden op staal ook van Bibendum.
Prijs is n.o.t.k. maar ruim onder je budget.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Hulp zoektocht 406

Berichtdoor wowo » 18 maart 2013, 22:58

Gilletti schreef:Ik heb nog een donkergroene tweeliter ST automaat voor je. Geen leer maar wel sjiek grijs velours.
Van buiten wel een paar krasjes maar tot nu toe slechts 135k km en altijd dealer onderhouden.
Lichtmetalen velgen voorzien van goede Michelin banden + set winterbanden op staal ook van Bibendum.
Prijs is n.o.t.k. maar ruim onder je budget.


Dank voor het aanbod maar ik zoek er een met een handbak, anders had ik er graag een uit bekende(re) krijg gekocht!

Groeten, Wouter
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten