PEUGEOT in GUATEMALA

Voor onderwerpen die niet in een van de specifieke rubrieken hieronder horen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

PEUGEOT in GUATEMALA

Berichtdoor AMPlas » 10 jun 2005, 00:48

even vanuit midden amerika:

heb mn 104 project stil moeten leggen vanwege een 6 weekse werkperiode in Guatemala. Maar gelukkig blijken de ouwe gouwe ook hier te overleven en kan ik dus af en toe nog even genieten van het aanzicht van een klassieke Peugeot die een mega grote amerikaanse Mack truck inhaalt. 8)
Heb tot nu toe twee 505 sedan gezien; 1 amerikaanse uitvoering (dubbele koplampen etc) en een 'gewone'. verder zijn er gespot 2 maal sedan 504 (zagen er nog wel erg strak uit!). Tot nu toe de mooiste is een baby blue stationwagon 404 in absolute top staat van buiten (staat nog te koop ook :mrgreen: , nog geen kans gehad te prijs te zien). De eerste die ik zag was een station 305, iets verhoogd en met stevige banden eronder; is er ooit en ergens een 4x4 305 geleverd??want dat leek het te zijn. Als het zo is dat die geleverd zijn dan wil ik die ooit en keer hebben. :D
Verder twee maal 405 gezien en zelfs een 205.
De moderne modellen zijn uiteraard ook aanwezig, en dan met name de 306/7 series.
Ook leuk om te zien was een ouwe Visa die zich in de chaos van Guatemala City staande weet te houden.

Hier tussen al die Amerikaanse en Aziatische wagens springen de ouwe Peugs echt wel in het oog. Al hebben ze wel aardig wat concurrentie van de antieke Mercedes en Volvo en Volkswagen (spijlbussen, ouwe en nieuwe kevers, eerste typen golf), waarvan je er wonderbaarlijk veel ziet.

Ik heb geen digitale camera bij me, maar zal met de gewone camera proberen wat fotos te maken om deze vervolgens in te scannen. Het verkeer hier is echter zo chaotisch dat er niet echt veel kans en tijd is voor een fototje. we zullen zien.

Groeten

AMPlas
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum

Berichtdoor L'Animal » 21 jun 2005, 10:31

Zo zie je dat er in zuid Amerika toch ook nog veel Peugeots te spotten zijn. Da's toch wel mooi meegenomen dat je moet werken in een vakantieland waar dan ook nog je hobby auto's rondrijden.

Een 305 Dangel heb ik nog niet van gehoord. Maar misschien is het een uitvoering die in Latijns America uitgebracht is door een lokale firma? Of door Peugeot zelf? Fiat heeft ook eens een Palio model speciaal voor het ruigere werk uitgebracht voor in Brazilie. Later kwam die toch ook nog hier op de markt.
Avatar gebruiker
L'Animal
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 23 sep 2004, 21:24
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor AMPlas » 22 jun 2005, 02:58

heb inmiddels ook een break 504 gespot (donkerbruin met wel erg opvallend grote sier chroomstrippen) en een 404 sedan (beige).
ook een verlaten 404 (grijs) waarvan de koplampen weg waren en de banden leeg, maar zag er verder nog best goed uit.
wat je hier ook nog geregeld ziet zijn (jaja ik weet het) BMW 2002. geinige zeldzame wagentjes in NL toch?
Peugeot 504 Coupé V6 Automaat 1975
AMPlas
 
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 dec 2004, 13:08
Woonplaats: Hilversum


Keer terug naar Peugeot algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten